Diskuze

Za tragédii na Tchaj-wanu může chyba motoru i pilota, ukázal záznam letu

Data z černých skříněk letu TransAsia Airways, který se ve středu zřítil v Tchaj-peji, ukazují, že pravý motor letounu ztratil výkon. V krizové situaci však chybovala i posádka, když snížila i výkon druhého motoru. Při nehodě zemřelo podle posledních informací 35 lidí, 15 se podařilo zachránit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já navrhuju, aby všechny piloty vyhodili a nabrali nové, které vyškolí podle svého selského rozumu pan Podzimek, který na ně bude pak i dohlížet.

0 0
možnosti

Při výpadku jednoho motoru je normální druhému stáhnout výkon, protože mnohá letadla nejsou stavěná na tak velkou asymetrii tahu a nedokážou ji pomocí řídících ploch vyrovnat a dosáhnout přímého letu.

Ovšem restart zbývajícího živého motoru vypadá jako vcelku jednoznačná chyba, buď prostý a tragický omyl, nebo problém v komunikaci mezi pilotem a druhým pilotem v krizových minutách letu.

1 0
možnosti

Ve chvíli kdy hrozí, že se zřítím se vy-se-ru na všechny poučky a dělám to co mi velí zkušenosti a instinkt. Prostě budu držet plnej, abych udržel dostatečnou dopřednou rychlost jestli nepoletím úplně rovně je v tu chvíli jedno.

0 0
možnosti

pro shrnutí pár klíčových časů z FDR

10:52:38 - výpadek motoru 2

10:53:03 - pilot postupně snižuje throttle na idle u motoru 1

10:53:13 - pilot zvyšuje throttle u motoru 2 na maximum

10:53:24 - pilot odpojuje přísun paliva k motoru 1

10:54:20 - restart motoru 1

10:54:34 - konec nahrávky

2 0
možnosti

Pro doplnění - body 2,3 a 4 jsou normální postup, který se zpaměti provádí po vysazení motoru u tohoto typu letadla. Jenže je dělali u druhého (živého) motoru!!! Tím ho odstavili. Přišli na to po minutě a pokusili se motor znovu nahodit. To se jim sice podařilo, ale motor ještě neměl výkon, když se zřítili.

1 0
možnosti

Třeba se prostě spletli, vypadl motor, tak ho zkusili nahodit, ale místo toho nahazovali ten druhý.

0 0
možnosti

Shrnuto, první pilot hrdina, druhý pilot popleta...

ať si střihnou který je který Rv

0 0
možnosti

No, nedejbože, abyste se v tý samý situaci ocitnul vy. Hrdina-popleta?

Každopádně bych s vámi letět nechtěl.

0 0
možnosti

někdo zatáhl za záchrannou brzdu.... Rv

0 0
možnosti

J26a18n 27M72i68c83h63a27l

6. 2. 2015 15:59

Tak je pilot hrdina, nebo ne?

1 0
možnosti

K56u17b57a 51A40u67e86r

6. 2. 2015 16:04

To nevíme, ale Klíma Žák a Podzimek by to zvládli prej líp....

1 0
možnosti

Later the day Feb 6th 2015 the ASC also released an English version of the initial release detailing further that when the first master warning activated associated with the right hand engine the crew "called it out", then the left hand engine thrust lever was progressively retarded to flight idle. At 10:53:24Z the condition lever was set to fuel shut off position resulting in the shut down of the left hand engine. Following several call outs to restart the left hand engine the parameters suggest the left hand engine was restarted at 10:54:20Z, however, at 10:54:34Z another master warning sounded, the CVR recorded unidentified sounds and both recorders stopped.

0 0
možnosti

J75a29n 80K23l49í21m94a

6. 2. 2015 15:47

jen nerozumim tomu proc prestaly cerne skrinky nahravat, k cemu pak jsou??

0 7
možnosti

P65e30t26r 53Ž93á38k

6. 2. 2015 15:50

ty jo to je fakt síla....Asi proto, že letadlo havarovalo....

10 0
možnosti

Co tím ten pilot jako sledoval a co čekal, když snížil tah i u druhýho motoru??? Osobně bych naopak naložil tomu jedinýmu běžícímu co se do něj vejde, abych udržel letadlo s polovičním tahem ve vzduchu. 8-o

1 1
možnosti

Záměna ve stresu - to už se přihodilo mnohokrát.

1 0
možnosti