Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je to hrdina, oslavují lidé pilota zříceného letounu. Pátrání pokračuje

Tchajwanští záchranáři dále pátrají po pohřešovaných pasažérech zříceného letadla ATR-72 aerolinek TransAsia Airways, který ve středu havaroval do řeky v metropoli Tchaj-peji. Ve čtvrtek odpoledne našli tělo jednoho z 12 dosud nezvěstných lidí. Uživatelé sociálních sítí oslavují pilota kvůli tomu, že se s letounem dokázal v hustě zastavěném městě vyhnout budovám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a73r39d40a 74B57r45a86b83e90n50e76c 1740574459536

co vlastně ti lidé oslavují?

Data z černých skříněk letu TransAsia Airways, který se ve středu zřítil v Tchaj-peji, ukazují, že pravý motor letounu ztratil výkon. V krizové situaci však chybovala i posádka, když snížila i výkon druhého motoru.

0/0
6.2.2015 14:41

J12i67ř36í 56V97a26c72a 7122953537411

Já myslím, že je učej, jak nouzově přistát a kam s rozbory jaký jsou šance ... dostal jsem se do podobné, byť mnohem slabší situace, kdy jsem na náledí v 60 km dostal do smyku ... vpravo dvoumetrový sráz a pařezy vlevo normální příkop.  Poslední zbytky vlády nad vozidlem jsem věnoval tomu, kde to zapíchnout, což se povedlo.

Řeka dala šanci 15-ti lidem a nevzala nikoho na zemi.R^

0/0
5.2.2015 18:59

J44a86r21d15a 47B49r70a29b57e32n33e31c 1510274539706

jsou oslavy na místě?  

Český pilot Petr Opočenský, který pracuje pro Virgin Australia Airlines a létá s ATR 72-600, tedy stejným typem letadla, říká, že v poslední minutě už pilot nemohl mít nad strojem kontrolu. „Podle videozáběru je letadlo v pádu, nemá vztlak, hrne se natažené dolů a je neříditelné,“ řekl iDNES.cz. „To hlavní se odehrálo pravděpodobně minutu před tím, před začátkem známého videa,“ domnívá se Opočenský.

    Tchajwanskému páru a jejich dvouletému dítěti zachránil pravděpodobně život fakt, že si těsně před startem vyměnili místa. Původně seděli na levé straně letounu, ale požádali posádku, aby si mohli přesednout na pravou stranu, protože se otci rodiny Lin Ming-wejovi nelíbily zvuky vycházející z oblasti levého křídla stroje, napsal list United Daily. "Ty zvuky ho znepokojily," uvedl deník bez dalších podrobností.

Nikde se ale nehovoří o tom, že by posádka s touto abnormalitou seznámila pilota

0/0
5.2.2015 18:52

K54a13r44e54l 15V89a41l25i38š 9906922615194

Dvoumotorové letadlo je konstruované i na let s jedním motorem. Při letu bez jednoho motoru muselo dojít ještě k něčemu jinému nebo museli piloti udělat fatální chybu.

+1/0
5.2.2015 14:10

M10a36r43e31k 26H10r10u72b85y 6127362141388

otazka je, zda s jednim motorem dokaze i vzletnout ;-)

0/0
5.2.2015 15:24

L86a31d77i45s84l39a53v 54M27i98k61a 1981359544554

Mělo by, ale u leteckých katastrof vždy hraje roli více faktorů.

0/0
5.2.2015 16:48

J94i76ř56í 55J19i20r57o94u89d10e35k 8266539974684

Asi většina lidí dělá do posledního okamžiku, víceméně reflexivně, pokud není paralizace strachem a šokem, co lze. Tím spíše pilot. Vyhnout se překážkám, a co nejlépe s tím ,,praštit" NĚKAM. Či se o to alespoń pokusit. Třeba i skluzem po křídle. Jelikož můj otec toto ,,ABSOLOVOVAL" se stíhačkou ,,Hurikán", a dost dobře mi to již za mého mládí ,,vyložil", předpokládám, že mohlo jít ze strany pilotů ,,áteerka" o totéž. J.A.J.

0/0
5.2.2015 13:36

J10i17ř49í 76J12i19r47o91u16d63e17k 8636819374814

:-/ paralyzace;-)

0/0
5.2.2015 13:38

M32a89r55e53k 77H18r55u79b94y 6277392361878

dulezity je vysledek. Ve velkomeste netrefit zadny barak, navic v tezko ovladatelnem stroji je proste hodno oceneni, bez ohledu na to, co presne k tomu vedlo.

0/0
5.2.2015 15:25

J44i58n22d10ř56i58c97h 53T58ů58m52a 1464572837498

Já bych s oslavami také počkal. Pokud došlo pouze vysazení jednoho motoru byla pravděpodobně reakce posádky špatná (ztratili cca 300 m výšky a rychlost). Navíc podle trajektorie letu  patrně nedodrželi odletový koridor, který je definovaný právě pro případ, že letounu vysadí motor a nemůže stoupat.

Oslavy by byly na místě pouze pokud měli problém i s druhým motorem.

0/0
5.2.2015 13:26

L91u11k55a74s 66C17o76d44r 6698982300601

Teren v okoli letiste znam a timhle smerem jde o pomerne hluboke udoli tesne ohranicene z obou stran kopci. Priznam se, ze bych tam nechtel resit podobnou krizovku, zvlast v ATR.

+1/0
5.2.2015 13:34

J54i36ř54í 58J71i81r58o57u56d50e17k 8166339394374

Možná byl nucen vzhledem k okolnostem provést zatáčení i na ,,špatný" motor.:-/

0/0
5.2.2015 13:43

J73i41n13d17ř29i34c15h 87T92ů71m64a 1694792677248

Ten závěr na to vypadá. Pokusil se zatáčet doleva a o zbytek se postaral pracující pravý motor.

0/0
5.2.2015 14:04

J51i10n36d96ř52i27c13h 98T79ů63m97a 1364912507938

Jo, když bylo horko a naložili ATR třístovku skupinou amerických hráčů basketbalu, tak byl problém odletět z Prahy i se dvěma motory:-)

+1/0
5.2.2015 13:52

L48u50k36a79s 13C13o66d90r 6108362490471

To je jak Airbus 340-300. Ten taky po startu stoupa jenom diky zakriveni zemekoule :-)

+1/0
5.2.2015 14:02

P61e86t17r 22H78a88r42z97e16r 5794357863196

Technicky vzato se při oživovacím pokusu jedná o dýchání z plic do plic. Dýcháním z úst do úst ještě nikdo nikoho nezachránil😜

+1/−3
5.2.2015 12:41

P70e41t33r53a 31Z96r22u47b98e32c23k42á 3100631200840

To video je každopádně hustý v tom nejhustějším slova významu ;-)  Možná je to ode mne kruté a necitlivé, ale tohle je fakt ja z nějakýho filmu...

+3/0
5.2.2015 12:08

V18í35t 70K13o78v50á22ř71í51k 5291467591514

Podivejte se na film proroctvi s Nicolasem Cagem. Je tam dost podobne natocenej pad. Ta scena me napadla hned, jak jsem videl tohle video...

0/0
5.2.2015 12:48

J86i68r24i 49K69a42r71a43s47e78k 3388366108

"Dosud má středeční tragická událost 31 potvrzených obětí, patnáct lidí se zachránilo. Naděje, že by dvanáct pohřešovaných z celkem 53 lidí ...", vece redaktorka. Nejsem příznivcem povinné maturity z matematiky, ale stačily by kupecké počty.

+1/0
5.2.2015 11:58

P63a92v78e78l 35M31i23k96u53l63a 6828403296287

+5 členů posádky, šup k očnímu na kontrolu! ;-)

+1/0
5.2.2015 12:01

P60a11v11e60l 61M94i21k62u98l92a 6398313486507

Beru zpět pozvánku k optikovi, v tomhle článku na posádku zapoměli. :-/

+3/0
5.2.2015 12:06

M70a56r42c75e78l 87H57a77v71l50í21č38e38k 8893253594651

Cestou k ocnimu se zastav nekde na zakladce...

+1/0
5.2.2015 12:59

P39e22t52r 81H45o76v77o73r14k51a 5119936857

Hrdina by byl, kdyby viděl, že to letadlo padá a nasedl do něj při pádu. Takhle už za tím kniplem byl a co měl asi tak dělat? I kdyby letadlo bylo ovladatelné, což podle profíka nebylo, zachraňoval by si mj. vlastní kejhák po zpackaném startu. Hrdina je někdo, kdo jde do nebezpečí, aniž by musel.

+5/−10
5.2.2015 11:50

P48e14t81r71a 36Z95r31u16b60e41c70k82á 3380601490330

Jenže on se nesnažil zachránit, snažil se zabít co nejméně lidí. Takže tohle podle mého opravdu hrdina byl.

+3/−2
5.2.2015 11:52

P66e30t47r 48H36o98v18o95r67k34a 5799646127

Zaprvé - jak to víte? Za druhé - i kdyby, není nic hrdinského na tom se snažit zabít co nejmíň lidí. To je naprosto normální nebo se jich měl snažit zabít co nejvíc?

+2/−7
5.2.2015 11:54

P74e46t56r82a 85Z11r16u55b65e62c28k38á 3590781800810

1) četl jste článek?

2) nějaký "obyčejný" člověk by na to možná kašlal, snažil se zachránit hlavně sebe, i kdyby šance byla mizivá. On to podle mne vyhodnotil jako nemožné a tak chtěl sebou vzít alespoň co nejmíň lidí. Takže u mě to hrdina je.

+5/−3
5.2.2015 11:58

I98g17o25r 38P49l46a30n62d55e59r 9487954856140

pozrite si video... to lietadlo bolo v pretazeni..tym padom neovladatelne...pilot sa mohol tak akurat divat...a modlit...

+2/−2
5.2.2015 11:58

P11e26t66r14a 84Z94r23u98b52e59c42k77á 3110661290200

Tak podle slov toho našeho pilota asi ano, možná máte pravdu... Možná je za tím snaha vidět hrdinu ;-)  Asi mi to připomnělo, jak jsem jednou byla na leteckém dnu a tam jeden pilot říkal, že to všichni mají "v krvi" - když už spadnout, tak mimo lidi...

+1/−1
5.2.2015 12:06

I75g30o36r 24P67l27a63n35d61e37r 9257934366360

p. Chrt viete my vysvetlit ten minus? alebo? podla vas nebolo v pretazeni??? cakam na odpoved experta.....

0/0
5.2.2015 12:10

J61i20ř69í 61E61u11l70e54r 5928859676106

Pi-čchin, pěkné jméno že?

+1/0
5.2.2015 11:49

J63a65n 94V70á45ň62a 4439452829284

Je určitě krátkozraké dělat závěry z 10 sekundového videa, nicméně pokud by "pouze" vysadil motor" (což se zřejmě stalo), tak ATR musí být za jiných normálních okolností schopno minimálně horizontálního letu a přistání. Samozřejmě - situace po vzletu je nejnebezpečnější, ale na to jsou přece piloti cvičeni...

+2/−2
5.2.2015 11:22

J68a70n 45M83o62t40ů51r56e78k 7290712261979

tak zkuste mezi domy provést horizontální let a přistání ;-)

+2/−1
5.2.2015 11:25

J31i18r49i 15H27r48z31i37n49a 2567671623977

Ovšem oni neusuzovali z videa, ale z dráhy letu (jistě byli svědci) a nehoda se stala krátce po vzletu (3 minuty), nikoliv při letu, nebo přistání, takže pravděpodobně nezvládl dosáhnout dostatečné rychlosti.

+2/0
5.2.2015 11:39

J40i89r91i 62H59r90z52i43n50a 2977251763487

A mimochodem motor nevysadil, ale začal hořet. Tady je záznam (hlasový) komunikace pilota a věže a pár dalších informací, včetně trasy letu.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/taiwan/11388935/TransAsia-plane-crashes-into-river-in-Taiwan-latest-updates.html

+1/−5
5.2.2015 11:48

L39u12k45a17s 47C37o47d67r 6728622950561

Engine flameout = vysazeni motoru. Pokud motor hori, pilot by hlasil Engine fire, pripadne Engine fire indication.

+1/0
5.2.2015 11:50

J25i95r61i 89H28r24z76i30n64a 2107611643267

Aha, děkuji za vysvětlení. Myslel jsem, že to platí jen pro tryskové, ale ne turbovrtulové motory.

+1/−1
5.2.2015 11:56

S68e79i72d63l 80P19e33t38r 1771181285904

Není až tak zásadního technologického rozdílu mezi proudovým motorem a turbopropem - oba  mají nějaké stupně kompresoru, spalovací komoru atd. Proto i ona společná hláška "flameout" neboli že "přišel o oheň"  ...

Dnes kdy až 80% tahu proudového motoru u civilních dopravních letadel vytváří obtokový fan jsou si dokonce principiálně dokonce blíže než v minulosti.

0/0
5.2.2015 19:05

P42e18t39r 25Ž39á66k 1378952155449

další chytrák

0/−5
5.2.2015 11:55

J93i90r52i 31H82r48z55i83n39a 2507801893787

Zato vaše vysvětlení a argument byl velice přínosný a inteligentní.

+4/0
5.2.2015 12:01

I56g73o13r 91P52l71a28n46d86e43r 9987854166460

pozrite si video... vidite horiaci motor?????8-o8-o8-o

0/−1
5.2.2015 12:06

J15a34n 42M34o67t20ů34r85e81k 7210582351839

Tedy promiňte, ale prostě si pod pojmem "hrdina" představuju úplně něco jiného.... Že se snažil vyhnout bodovám je tak jaksi dost přirozené ne? Dejme tomu, že opravdu se mu to povedlo díky jeho velký zkušenostem a umu, kloubouk dolů, ale hrdina? To je každý, kdo něco umí už dnes hned hrdina?

+7/−3
5.2.2015 11:16

M81i93c78h76a20l 51R38i82m50b36a74u83e33r 4869965163577

Asi si myslíte, že když už to stejně padalo, měl radši najít a potopit čínskou flotilu... :-P

+4/−4
5.2.2015 11:20

J52a45n 76M11o50t59ů95r26e22k 7790532701919

vaší poznámce, která se snaží říci, co si myslím, vůbec nerozumím a nechápu, jak to s tím souvisí :-P

+6/−1
5.2.2015 11:23

J91i43ř27í 86N46o52v18á65k 3883439768636

O nechápavosti problému svědčí už úvodní příspěvek.

+1/−6
5.2.2015 11:27

J64a96n 67M49o43t33ů36r78e33k 7670222581829

Jo, hezky jste mě utřel. A nějakou konstruktivní odpověď na mojí otázku byste měl?

+7/0
5.2.2015 11:37

J41i44ř81í 59J96i71r83o21u57d44e40k 8666459504544

Dle videa se lze leccos DOMNÍVAT. Težko však tvrdit. Stroj v pádu se strátou rychlosti  již v příliš ostrém náklonu, tolik lze asi usoudit. Více asi těžko:-/

0/0
5.2.2015 11:15

J97i90ř63í 12J98i46r84o61u38d76e78k 8556279914674

:-/ZTRÁTA;-)

0/0
5.2.2015 11:16

P33a31v67e14l 14O17d36r16a91z70i92l 6524169627370

Na videu ze vzdálenějšího vozidla je letoun víceméně bez náklonu.

0/0
5.2.2015 11:37

J82i96ř82í 81J79i42r14o20u58d45e55k 8826539824284

Zatáčel;-)

0/0
5.2.2015 13:26

R26a66d28k88o 21C19h97m41e45l46a71r 2843713407161

já si spíš říkám, jestli je řidič ve žlutém autě pojištěn na havárii s letadlem......ggg......

+2/0
5.2.2015 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.