Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot měl přistát v Las Vegas, do kokpitu ho nepustily zaseknuté dveře

Let Delta Air Lines do Las Vegas měl ve čtvrtek kuriózní průběh. Letadlo muselo přistát s kapitánem mimo kokpit. Poté, co opustil na chvíli kabinu, se dveře zasekly a on zůstal uvězněný venku. S letadlem bezpečně přistál druhý pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a13r31o45m36í22r 28N78o47v17o14t41n28ý 7409157171794

Americkej krám!

0/−5
31.1.2015 11:56

M42i15c58h86a36l 61M27i83l47l37e23r 9936632599882

;-Dbejt tebou, neohanel bych se ruskou "kvalitou";-D

+1/−1
31.1.2015 11:58

T12o68m11a27s 14H54a78c30e18k 6974757745387

Jasne, Americkej kram, ruskej srot a Cinskej smejd....

Jen ty Cesi jsou nejdokonalejsi, hlavne ty ve 20 let stary skodovce, nejlepsim to aute sveta....

Nazyvat MD-90 kramem muze jen hodne "momentalne" zaostaly jedinec.

+3/0
31.1.2015 15:30

J71a64r66o78m45í19r 79N86o22v67o98t50n13ý 7619877831154

us šrot,tedy.

0/−1
1.2.2015 16:48

P83a82v56e24l 39M59a38r87e12š 2353638831491

Americkej krám, ruskej krám, stejně to má všechno komponenty z ThajWanu ...:-)

0/0
31.1.2015 22:21

P87a59v85e88l 21K82r70e44j58č53í79ř 2122881103126

Podle mě spíš zůstal uvězněný druhý pilot v kabině. A to nejdůležitější jsme se nedozvěděli - jestli se ho po přistání podařilo vyprostit :-)

+2/0
31.1.2015 10:30

T75o11m92a89s 46H13a23c91e27k 6234427155387

:-) Jojo zalezi na uhlu pohledu...

Jo, "osvobodil" se sam. Jak se mohl po pristani zvednout z kresla tak dal ten bordel co blokoval dvere pryc. Predtim to udelat nemohl, protoze nemohl vstat z kresla, to by pak letadlo bylo opravdu bez pilota. 

Tedy pro stouraly - nebyla to zavda dveri nebo MD-90, ale kus bordelu co tam nechal nejakej uklizec (toliko oficialni zprava, to neni z me hlavy)

+1/0
31.1.2015 15:34

J90o42s83e26f 12H71a78n48y64á24š 2494159233

Uvězněný? Jak se to vezme. Třeba druhý pilot zaháčkoval dveře v kabině háčkem, který tam omylem, namísto na WC, nainstaloval nějaký údržbář.;-D

0/0
31.1.2015 18:02

M69a35r39e76k 22T50u58r36n22o11v41e72c 7475462730676

Tak to nebyl Boeing 767, ale MD-90. Jen byl někdo asi líný shánět fotku alespoň správného typu, když od nějakých agentur nemají nic přímo někde z místa. Už jsem to říkal mnohokrát - když nemám žádný obrazový materiál, raději k článku nedám nic...

Na AVHerald píšou, že v letadle bylo 168 lidí, ne 160 jako v tomhle článku. Kdo má asi pravdu? A ne, asi to nebude o tom, že by 8 lidí tvořilo posádku - za prve mi to na takové letadlo přijde skoro moc - ale hlavně - tady na iDnesu nepíšou nic o tom, že by těch 160 měli být jen cestující, ale píšou "lidé na palubě" - takže předpokládám, že tím myslí všechny, včetně posádky...

A to úplně nejdůležitější se píše jen málokde. Proč šel kapitán pryč? Protože šel na záchod... :-)

+3/0
31.1.2015 10:10

C67. 75J77. 4762419531259

zítra v bulváru

"Nenadálé komplikace během letu 1651 z Minneapolis do Las Vegas!!!!!!!!!!!

160 cestujících mohlo zemřít!!!??

+2/0
31.1.2015 9:46

L69a62d98i26s30l62a20v 85M52i84k33a 1421869624494

Nouzové přistání na poslední chvíli ....

0/0
31.1.2015 9:59

L10u91k56á12š 77S40l51á52n64s35k15ý 4801953487716

Uvidíme na Nově ve zprávách ve 4 (?), více se dočteme na www.bulvar...

0/0
31.1.2015 10:01

L38a80d26i20s68l23a23v 33M37i73k11a 1251889874234

Na to nemám odvahu se podívat na novácké zprávy.

+1/0
31.1.2015 10:03

L14u85k14á27š 74S85l29á39n74s84k27ý 4201433907256

Já jsem ty odpolední zahlédl jen jednou a byla to jen černá kronika.

0/0
31.1.2015 10:11

M80a24r47e80k 55T52u25r76n92o36v85e67c 7295382760256

Jo, novináři... To máte jako třeba tady:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10408069_10153107385224248_5809835477230006484_n.jpg?oh=95edb8377067e941f4175a360898d663&oe=555A6BB6&__gda__=1433107616_03b57151e9ddb7b3a0198098594f7a91

0/0
31.1.2015 10:02

P61a64v51e31l 28M76a77r72e84š 2183508511341

„Dopravní letadla mohou přistát i tehdy, pokud je ovládá pouze jeden pilot, a piloti Delty jsou na takové situace plně vycvičeni,“ uvedly aerolinky v prohlášení.....

Každé letadlo může už asi tak 100 let přistát jen s jedním pilotem.Druhý člověk u řízení tam je jen pro jistotu, 99.9.% normálně probíhajícího letu stejně řídí počítač.A ten by byl koneckonců schopen s letadlem i přistát

+7/0
31.1.2015 9:41

J50a13r79o41s21l91a85v 76K18a41d70l87e18c 5201909872271

Pravděpodobně měla na mysli přistání dle předpisu o leteckém provozu.

+2/0
31.1.2015 9:44

J10a11n 96Š68e64b54e91s69t96a 6147450740955

Ale ano, jejich prohlášení sedí a měli pravdu. Tak co máte?

0/0
31.1.2015 10:24

V47l11a73d51i51m32í16r 36M17e45n89d47i 3532339791426

To , že lietadlo riadi aj počítač je síce pravda,ale do toho počítača musí niekto naládovať určité údaje aby ten počítač vedel , že čo má vlastne robiť...

0/0
31.1.2015 13:30

P19a65v86e83l 66M17a48r53e65š 2843588861711

Tak to je jasné že AP je předem naprogramovaný.

Chtěl jsem říct, že jeden pilot letadlo uridi úplně normálně a to i při přistání.Druhý je pouze záloha a na zaskok, když si chce pilot odpočinout.Dnešní dopravní piloti jsou defacto jen operátoři počítače, ten je schopen za standardnich podminek samočinně provést celý let a ti nejnovější i přistání.

0/0
31.1.2015 22:20

V24o87j50t12a 22K92u68š23č66á67k 6689808906919

Kluci a holky z redakce, nechcu vam kazit radost, ale je teprve posledni den ledna – na okurkovou sezonu je jeste brzo ;-DR^

+2/0
31.1.2015 9:14

L65a17d30i21s30l21a36v 86R48e58s89l 7381395627300

Ty aerolinky budou mít novou reklamu: S námi se nemusíte bát únosu letadla během letu. U nás se nedostane za letu do kabiny ani pilot :D[>-]

+18/0
31.1.2015 7:34

M85a66r72t29i64n92a 57M49o45u41d40r21á 7290523966279

;-D

+1/0
31.1.2015 8:34

M12i75c25h82a46l 44M73i38l75l44e36r 9486902219822

"Druhý pilot tedy převzal kontrolu nad letadlem, které v tu chvíli mělo na palubě 160 lidí, a bezpečně přistál na mezinárodním letišti McCarran."

Mam tomu rozumet, ze druhy pilot prevzal kontrolu nad letadlem az kdyz se dvere zasekly? Ja mel za to, ze druhy pilot prevezme kontrolu jeste nez se pilot zvedne ze sedadla a odskoci si.

+1/−1
31.1.2015 3:58

Z62d16e92n79ě11k 95W61e36r98n17h66a84r78t 6897105172438

99% času, včetně přistání, to řídí autopilot a piloti jen dohlížeji. Ručně ovládání přeberou jen v nějaké atypické situaci. Takže to, že jeden z nich odejde, neznamená, že ten druhý to převezme, ale jen že třeba nesmí spát a musí být v pohotovosti. Nicméně jsou známy případy, že v kokpitu nebyl nikdo, nebo oba piloti spali, to je už pochopitelně malér.

To že se zasekly dveře a kapitán nemohl do kokpitu, je kuriozita, ale z hlediska bezpečnosti se nic tak strašného nestalo. Proto jsou tam dva, kdyby jeden - z jakéhokoliv důvodu - nemohl, tak ho plně zastoupí druhý.

+7/0
31.1.2015 5:10

J51a40k87u62b 24Ř79e83z50n91í44k 5520303

Většina přistání není automatická. Je to rozvrženo, aby oba piloti měli svůj dostatečný podíl a nevypadli z praxe.

Určité miniaturní riziko se dá vidět v tom, že first officer měl větší zátěž než obvykle tím, že na všechny checklisty, monitorování instrumentů a komunikaci s věží byl sám.

+3/0
31.1.2015 7:26

M65i18c57h33a57l 76M15i36l72l94e31r 9496492269742

prevzit kontrolu neznamena jen vypnout autopilota a fyzicky prevzit rizeni.

Prevzit kontrolu znamena byt de facto i de iure pilotem zodpovednym za vsechno, co se v kabine deje a jak let probiha, i kdyz let je treba momentalne v rezimu autopilota.

0/0
31.1.2015 11:27

M78i59c94h47a75l 37M92i96l60l33e30r 9486352199382

take jsem nikde nepsal, ze se stalo neco strasneho, protoze dobre vim, ze pokud se nejedna o vylozene krizovou situaci, jeden pilot klidne muze s letadlem pristat  bez problemu.

0/0
31.1.2015 11:29

P19e60t18r 16N42o98w19a60k 2307222930805

Já to vidím tak: Mladej si řekl: Ten kápo mě nikdy nechce nechat přistát, už mě s tím fakt štve. Nu což, vymyslím malou lest. Ten bude čubrnět...

+2/0
31.1.2015 0:27

M70a55r19t47i23n 96P14o14s90p95í95š76i92l 8725211966987

A dal koště pod kliku. A teď budou experti ztrácet čas.

+1/0
31.1.2015 8:09

P37e78t26r 43H84a69v41e43l82k75a 7699983738349

Vždycky se může něco stát, proto jsou tam iloti dva...

+2/0
31.1.2015 0:02

P80a55v31e50l 50M85a17r50e31š 2143478221641

Fatální nehoda se většinou stane, protože člověk hrabe počítači do řízení, nebo AP vypne, případně člověk na zemi něco zk**ví.

0/0
31.1.2015 22:25

M40a23r69t87i21n 60V92r84b25a 1631378702483

Tak stalo se něco,nebo nestalo ? ;-D

+2/0
30.1.2015 23:26

J15a79n 24Š38e44b90e31s70t95a 6467510690555

Přesně tak - stalo se něco a nic se nestalo.....

0/0
31.1.2015 10:25

M23i30c85h57a22l 94C71h15a10l29u22p86a 6578470809493

Tak to měli štěstí, že se pilotovi nic nestalo.

0/0
30.1.2015 23:21

M65a91r92e79k 12T79u37r36n91o69v55e90c 7925442750286

Kapitánovi také ne, aspoň na ten záchod to nejspíš stihl. :-)

0/0
31.1.2015 10:04

G28a65b47r71i97e66l 51H42o97r42t15e59n 9111519863534

Ožvýkal se korybut.:-(

+2/0
30.1.2015 22:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.