Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo AirAsia řídil před havárií druhý pilot, zjistili vyšetřovatelé

Let QZ8501 společnosti AirAsia z indonéské Surabaye do Singapuru řídil před jeho pádem druhý pilot Remi Plesel. Díky záznamům z černých skříněk to zjistili indonéští vyšetřovatelé. Letadlo se 162 lidmi na palubě se zřítilo do moře. Záchranářům se dosud povedlo z vody vyzvednout pouze sedmdesát těl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a47r52e35l 15F86a73j10t 5508482731163

... během třiceti vteřin vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu ... ve které se však nezdrželo ...

0/0
29.1.2015 15:17

I36v39o 22J82a20n69á18č43e92k 8653633591252

Jedna faktická poznámka. Pokud je mi známo, tak v pilotní kabině sedí kapitán a první důstojník. Funkce druhý pilot mi nic neříká. Jinak se používají anglické zkratky většinou CPT a FO.

0/0
29.1.2015 14:26
Foto

P66a65v70e74l 31D21o23l93e36z75a22l 6223683101502

Ten odkazovaný článek na BBC mi příjde lepší než Žilkové pokus - kdyby si to po sobě aspoň přečetla... Jestli ona Věruš není trdlo.

0/0
29.1.2015 12:56

L30i25b87o26r 74G88o17n77d63e40k 2587633200657

Zřejmě nic moc "řidič", jak to tak vypadá...

0/−2
29.1.2015 12:52

V82á64c82l92a20v 47P30a13v34l29í36k 9592220104634

druhý pilot je normální pilot s plnohodnotnou kvalifikací a znalostmi, není to žádná asistentka ani sekretářka. Nevím proč se (už poněkolikáté) píše o prvním důstojníkovi jako o někom, kdo sedí "poprvé v životě letadle". A hlavně - vždy tam jsou 2 piloti = tým. PS. Překlep v článku 30 minut/sekund stoupání už je opraven tak už autora nekamenujte...

+7/0
29.1.2015 12:51

P98e70t51r 69F66o23l77w76a46r83c35z59n86y 4166440712571

Prave jsem chtel reagovat, ze takovymi poznamkami typu "letadlo ridil druhy pilot" chyteji rict, ze druhy pilot je nekdo, kdo se nezna na rizeni letadla?   A mate pravdu, s tim preklepem to tady nekteri prehaneji.

0/0
29.1.2015 14:23

Z12d37e53n20e39k 28V57r62b29a 8269895683897

Ano, existují i piloti, kteří kapitána dělat nechtějí a zůstávají na této pozici, existují kapitáni, kteří se stali prvními důstojníky protože třeba změnili zaměstnavatele. Ono dělat kapitána znamená převzít odpovědnost, nejenom za letadlo ale i za cestující, za celou posádku, řešit pozemní rozhodnutí kolik vzít paliva, kolik cestujících a zda vůbec letět. V neposlední řadě záleží také na zaměstnaveteli, zda dotyčnému jedinci svěří tuto odpovědnost a ten se určitě nebude rozhodovat jen podle toho, jak dobrý je dotyčný pilot. I v nouzových situacích může kapitán nechat "řídit" prvního důstojníka, protože pro něj může být výhodné mít volné ruce a klid na řešení problému.

0/0
29.1.2015 16:37

G24a76b17r23i63e69l 17H93o53r52t15e86n 9451199843864

Proč píše články s technickými podrobnostmi redakční odbornice na manipulace Žilková?:-P

+3/−2
29.1.2015 12:37

P42a95v89e56l 78O57d84r55a53z69i51l 6924169477950

Asi má dneska šichtu.

+2/−1
29.1.2015 12:46

B18l56a68h57o51m73í52r 74S63k62o58u84p48ý 8337920198721

http://www.bbc.com/news/world-asia-31034135

original BBC:

Investigators said the plane ascended sharply before dropping, rising from 32,000ft (9,750m) to 37,400ft within 30 seconds, then dipping back to 32,000ft. The process took about three minutes.

...tam se o třiceti minutách nic nepíše...

+6/−1
29.1.2015 12:31

P85e30t10r 21C21e66r91v60e69n93y 1273240865

a jsme doma, tricet sekund tricet minut, to je jedno :)

+4/0
29.1.2015 12:32

P16e55t27r 77C87e49r36v45e68n53y 1253910255

prudce stoupalo - během třiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů

To je nejaka chyba v prekladu? tech 1600 metru v tyhle hladine nastoupa A320 za ctyri pet minut pri beznym cestovnim stoupani. (climb rate above FL300 = 1200ft/min

+2/0
29.1.2015 12:29

P97a98v17e29l 75O42d30r41a60z75i86l 6964459117650

30sekund

0/0
29.1.2015 12:36

P89a14v58e57l 49O75d52r38a30z54i15l 6694469397270

30 sekund

0/0
29.1.2015 12:36

I76v84a28n95k68a 91P53o49s27p84í92š55i54l79o40v80á 8524478692547

Pořád je to ale lepší než zpráva před týdnem, kde cituji: "Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu...."

8-o:-)

+3/0
29.1.2015 12:46
Foto

P64a93v67e52l 49D55o70l85e73z70a71l 6833123431972

Smekám před vámi, málokterá žena ví, co je a nebo není reálná rychlost stoupání.R^

0/0
29.1.2015 12:58

I12v77o 49J42a73n46á63č40e71k 8553303961572

Rozumí tomu někdo???

"Podle vyšetřovatelů letadlo před pádem prudce stoupalo -běhemtřiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu. To vše podleBBCtrvalo zhruba tři minuty."

Tak si někdy říkám, zda předpokladem psaní článků na podobné téma je totální neznalost nejen problematiky samotné, ale i totální nedostatek zdravého rozumu... :-/

+6/0
29.1.2015 12:28

J89a73r61o31s75l83a61v 81Č27e75r56n22ý 6308664749568

Tedy nejsem odbornik na tuto problematiku, ale z 9750 m na 11400 m behem triceti minut je opravdu prudke stoupani???

0/0
29.1.2015 12:27
Foto

P19a52v21e80l 37D12o13l15e95z18a11l 6633943951282

Podle některých je a je a je a basta!

0/0
29.1.2015 13:00

F57i22l95i10p 19G50a17l27a81š 2267847124918

Ono ani při těch minutách není 650m kdo ví jak prudké stoupání. Jen si dovolím citaci z jiného článku na iDnes: "...běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu, upřesnil ministr." Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-airasia-prudce-stoupalo-pak-se-zastavil-motor-pad-do-javskeho-more-1t4-/zahranicni.aspx?c=A150120_145853_zahranicni_skr

Takže, pokud se pan ministr neplete a já dobře počítám tak stoupání 600m za 3 minuty není kdo ví jaká rychlost..

0/0
29.1.2015 15:13





Najdete na iDNES.cz