Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

LETUŠKA: Člověk musí dost potlačit své ego, turbulence jsou zpestřením

Letuška není jen servírka v oblacích. Musí umět zneškodnit agresivní pasažéry i uklidnit zlobivé děti. Náročnou práci vydrží jen málokdo dělat déle než tři roky. „Už se neorientuji, jestli je pondělí, středa, nebo sobota. Asi nikdy jsem nezažila takový pocit únavy,“ říká v rozhovoru pro projekt Lidé Česka stevardka společnosti Emirates Karolína Krausová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i55r69i 71S21o34u74p42a27l 1564154895556

Moc pěkná uniforma. Poklona tomu, jak má slečna v hlavě vše srovnané a jaký má přístup. Práce to není vůbec jednoduchá.

+2/0
26.2.2015 19:23

K69a73r89e81l 21P97a55n51c58e55r 7301160628364

Primarni ukol letusek je zajistit bezpecnost pasazeru. Prace  je narocna a pracovni prostredi neni idealni. Kdyz si odsedim svych 14 hodin, tak toho mam dost a oni kmitaji , poslouchaji blaboly opilcu a jeste se usmivaji. Znaji svet, ale plati za to dost vysokou cenu.

+6/0
9.2.2015 23:59

M96i61l18o21s94l82a34v 55K25a64n57t88o50r94e96k 1209687271839

No kdysi u ČSA na poletuchu stačilo SŠ, no dnes holt už to chce VŠ. Jinak poletucha byla vždy horší servírka,  co navíc odnášela poblité pytlíky. Tak slečna za "dělnické" peníze vystupovala VŠ a daně platí v SA ;-D. No a když jsem letěl "dálkovku" tak mašina byla plná tak, že to někteří měli málem na stojáka, tak by mne zajímalo, jak by pro agresivní opilce získali volnou trojsedačku8-o

+1/−15
9.2.2015 15:01

M55i92r85o92s33l83a34v 33L72i59k98e48š 8656572968760

Stačí stále maturita. VŠ to dělají, bo jinou práci nechtějí či nemají.

+4/0
9.2.2015 15:07

J80a18n44a 20S17t31e23h58l34í33k32o56v59á 2549480860136

je fakt, že to mě překvapilo, že by inženýrka šla dělat letušku..

0/0
9.2.2015 15:13

M31i17r43o21s67l83a37v 69L58i60k94e25š 8266912408530

Všechny ty chytřejší u toho vš vystudují,i dvě,ale lenost či nevím co jim stejně nedovolí odejít,ony se taky nemají platově špatně ani s volnym časem to není zlé.Uvidime jak tato,Muj tip-nekoho v letadle ulovi nebo to bude delat mnohem dele nez zamysli. Pokud neotehotni nebo je opravdu zanicena inženyrka a odejde. Ale po pár letech ji ujede vlak ve vystud.oboru.

+1/0
9.2.2015 15:16

J28a26n11a 33S16t76e34h78l36í68k10o61v76á 2739270210226

asi je to spíš pro „dobrodružné“ povahy, co nechtějí sedět v kanceláři a ano, nebo i tak, že tam loví..

+2/0
9.2.2015 15:19

M44i50c63h65a22l 33C17h49a57l69u27p43a 6188410909133

Dokud budou existovat věci jako filozofické fakulty, tak budou lidi s VŠ dělat i horší věci. Dost lidí dělá lehké VŠ aby získala titul, ale pak v tom oboru práci nesežene nebo ji ani neshání a jde dělat něco jiného.

+1/0
9.2.2015 21:11

J41a38n46a 62S95t54e81h63l83í98k83o75v92á 2839420820126

absolvent filozofické fakulty nemá titul Ing..

0/0
9.2.2015 21:14

M79i57c89h89a61l 13C76h26a66l28u63p61a 6928590679693

Tak psal jsem o VŠ obecně, tam jsou i jiné tituly než Ing. To je snad jenom na technické VŠ.

+1/0
9.2.2015 21:18

J73a42n88a 74S59t49e88h67l98í80k23o48v41á 2569730360436

slečna z rozhovoru je inženýrka, tento titul získáte na každé škole, kde máte matematiku.. takže bych tipovala ekonomii.. ale chápu, co myslíte, i když zase tak úplně nesouhlasím, ono je dobře, že se lidé vzdělávají a mají přehled...

0/0
9.2.2015 21:25

M40a38g83d11a22l78e34n68a 45M39o35u27č12k90o48v26á 3159298515532

Ty jo, jste dobrý pane Likeši. Rozproudit diskuzi sám se sebou, to je nějaká slušná diagnóza.

+5/0
9.2.2015 14:41

M18i52r39o67s32l89a80v 89L37i84k19e54š 8376272618310

No jo, dlouho jsem na idnes plátku nebyl a než jsem si povšiml, který odkaz zmáčknout.Moje chyba,omlouvám se.Taky po celém dni v práci,ale nechci se vymlouvat,chyba u mně.

0/−1
9.2.2015 14:44

M83i68r60o63s63l15a23v 20L63i49k96e89š 8736322358370

Lepší servírky, umí otevřít dveře letadla, vyhodit skluz, min.dva jazyky, slušná první pomoc, zvládly by porod, s pomocí přesily zpacifikovat nepřizp.cestujícího, možná obsluhu vysílačky, roznést nápoje, jídlo, ohřát to v mikrovlnce. Taky hodiny plkat o tom kde byly- pár památek ve městech kam doletí,pláž či nákupák, ulovit pilota, byznysmena v 1.třídě/byznys třídě atd. Ne všechny, dle nátury ovšemže.

+3/−9
9.2.2015 14:12

A31n82n35a 87Š97l26e78h32o96f44e41r60o29v80á 6891843393268

Plkat s pasažéry se smí jen decentně, jídlo do letadla je přiváženo již horké. Cestující se pacifikuje pouze ústním napomenutí letušky, když neposlechne, je na řadě letušák, který může konat více. Z tohoto důvodu musí být vždy minimálně jeden člen cabin crew muž.

0/−2
9.2.2015 14:20

M42i45r67o86s88l13a39v 29L14i81k91e89š 8256152598810

Plkaj mezi sebou i s letusakama.Dohriva se v troubach,to si jiste pamatujete ne?? 😉😉😉 Psal jsem,ze v presile,ne sama.

0/−1
9.2.2015 14:22

J32a53k90u72b 33Š66a89f38a65n29d73a 7615897811581

Jídlo se ohřívá na palubě.

+1/0
9.2.2015 14:30

J22o60s57e89f 88P68o44n93e31r57t 9788220952398

to je pěkná blbost !!

0/0
10.2.2015 7:57

M17i29c35h11a47l 58P45a92d65ě92r74a 7550392310697

Zavist nebo jenom blbost?

+7/0
9.2.2015 14:22

M38i76r38o31s32l79a39v 66L25i69k22e87š 8596682258540

Ne, profesionalni vyčet toho co umi a dělají. Optejte se nějaké,raději ale letušáka, nebute to kamuflovat.

0/−2
9.2.2015 14:25

M54i93c97h58a98l 47P60a52d33ě23r29a 7940642240437

Vidite, a stejne je tezke podobne kvalifikovaneho cloveka sehnat. Myslim, ze cabin crew obecne je hodne narocna prace, bez ohledu na to, ze ve vetsine casu to je jen o roznaseni obcerstveni a vyplesklosti za kazdou cenu. A snad jeste, svet neni cernobily :)

+2/0
9.2.2015 14:28

M39i22r34o91s80l49a89v 72L59i77k61e20š 8406342698850

Posledni vetu tesat do kamene.Taky ji nikak nepopírám.CC je v Asii -bavíme ži se o Dubaji Middle East kolik chcete.Národností nepočítaje.Kurz je na pár týdnů, stačí být zdravý, netlustý,neošklivý,umět řeči a projít psychoušem, zvládne jakykoli dnešní středoškolák,ale logicky ne každý chce, za prestižní povolání to nepovažuji, za zajímavé v jistém ohledu-pro mladé naivní holčiny-ano.

0/−6
9.2.2015 14:31

M33i50c48h29a61l 40P72a69d90ě25r84a 7960192590437

Nebo treba pro nekoho, koho zajima letectvi a diky zajimavemu financnimu hodnoceni i moznost ziskat licenci a z kabiny se presunout do kokpitu? Nebo ze to jen zkratka nekoho bavi? Zkratka, opdalit ty lidi ze jsou jen pinglove v FL 320 a naivni husicky, to me proste prijde zbytecne utocne a snizujici skutecnou hodnotu onech lidi.

+8/0
9.2.2015 14:36

M12i10r35o81s74l35a75v 43L14i64k30e48š 8806472378300

Kdybyjste četl,tak jsem napsal že lepší pinglové a přidal výčet,co pingl neumí.Cesta z kabiny do kokpitu se děje a je to tragédie a nejen tento způsob, tito pseudopiloti se naučí to,co cvičená opice,pořádný pilot prošel přes větroně, papíráky atd.do dopr.letadla nebo z armády přes stíhačky.Tisíce odseděných hodin v kokpitu a pár hodin na simulátoruročně a pár hodin předtím na malém papíráku nikdy pilota neudělá a bohužel se to časem zjistí,tedy jen při havárijích.ale ani toto se nedá paušalizovat.Ale je to smutný fakt a mnou tady zminovany případ franc.Airbusu v Atlantiku byl zářným příkladem,jakkoli se to veřejnost nikdy nedoví a nebo bude stejně fámy.

0/−2
9.2.2015 14:42

M27i62c36h94a54l 26P94a81d97ě49r63a 7110642630927

Vidite a jeste jste me predbehl v ryti do pilotu. Viz ma odpoved nize.;-D

0/0
9.2.2015 14:45

M63i98c43h58a19l 14P51a94d59ě56r16a 7430642410917

Bohuzel i pilot je jen clovek a statisticky to nevychazi pochybi pilota vs. neco co nemuze ovlivnit zase tak zle. Ano, dnensi doba vam umoznuje rici si ve 30 ze budu pilotovat, nicmene vase sance na trhu prace jsou minimalni oproti nekomu, koho posadil otec jeste za dob svazarmu do kokpitu a jemu to zustalo. Zkratka jina doba. pilot vs, strojnik to uz je na jinou diskuzi.

0/0
9.2.2015 14:49

M91i32r62o94s67l43a81v 64L88i85k15e53š 8836352708740

Vase sance jsou velmi podobné.Máte špatné info,statistika je mnohem mnohem neúprosnější v neprospěch člověka,tedy tady pilota. Hledejte, ale ne na idnes atp.

0/0
9.2.2015 14:53

M77i50c70h65a48l 46P87a28d25ě74r67a 7760482470817

Kdyz pominu vychod a cargo, tak temer nulove. Kvalifikovanych pilotu je prebytek.

+1/0
9.2.2015 14:54

M39i50r16o57s41l48a69v 95L58i81k44e53š 8716132608670

Vážně.Jen třeba emirates,ethihad a qatar budou v násl.rocích potřebovat tisíce. Cargo či lidi je fuk, to nevíte? 😈 Počítáte li ovšem téměř zbankr.ČSA či Travel Serv. - ten nebankrotuje, tam máte trochu pravdu,ale u TS ne uplnou.

+1/−1
9.2.2015 14:59

M68i88c81h37a92l 92P74a52d54ě43r44a 7790912740157

Pisu kdyz pominu vychod. Ne kazdy ma koule stehovat se s rodinou do Abu Dabi.

+1/0
9.2.2015 15:02

M26i50r14o74s13l77a76v 39L35i18k53e22š 8836142928250

Afrika.Jižní Amerika, Oceánie, byvale staty SSSR, Rusko, ruzne male firmy v Evropě, i velké, pravda,mic ne čr

0/0
9.2.2015 15:09

M24i64c16h97a87l 65P20a88d46ě74r62a 7130962130897

Afrika urcite ne, Jizni amerika taky ne. rusko je o hubu, velke v EU - prebytek pilotu, male - skoncit na aerotaxi v Piperu moc lidi nechce.

+1/0
9.2.2015 15:23

M13i82r76o28s13l67a38v 56L89i91k58e55š 8296482798900

Ale ne, EU velke Lowcosty hledaji často, pokud vim.No a i jine.Prebytek neni.Ale EU jde do kytek,celkově.A bohuzel, neni to prace za humny.

0/0
9.2.2015 15:32

M48i61c28h30a24l 84P75a26d59ě40r24a 7380372250737

Velke lowcosty jsou zverstva. Jak pro personal tak pro cetujici. Znamy delal v Ryanu a nikdy vic.

0/0
9.2.2015 17:10

M41i32c27h50a38l 17P85a89d56ě84r17a 7260162380207

Mimochodem, stejne pragmaticky lze uvazovat nad pilotem a byt to v dnensi dobe zase az tak moc o pilotovani neni /pokud se neco nepokazi/ a pouze o konfiguraci letadla, komunikaci s ATC a stereotypniho dodrzovani procedur v urcite fazi letu, vetsina uchazecu uz stejne skonci na medical 1 a to se nabvim o tom, co vsehcno musite umet, zvladnout a jakou mate zodpovednost. A z pohledu cloveka, co se letadlem dopravi na Malorku je pilot vlastne taky jenom takova zbytecna figurka, co macka cudliky, moc toho neumi a jeste rve, ze ma za to malo....

+2/0
9.2.2015 14:43

M90i49r65o83s23l50a78v 81L74i27k16e59š 8676722528980

Ano, mnoho nových dnešních, jdou po prachách a to je vše. V životě neudělali přemet,nevybrali pád a vývrtku.Za to ale může doba.Přeji vám,až poletíte a něco se posere,ať vepředu sedí alespoň jeden fanda a ne mačkač.

0/−2
9.2.2015 14:46

M29i74c27h27a33l 11P97a51d82ě62r71a 7700442170687

Pokud vas vycvik vcetne typovek stoji 2 mega ktere si nekde pujcite, tak penize jsou taky motivace. Pokud se nekde neco pokazi, je pravdepodobne ze na prave sedacce bude sedet nekdo kdo to zvladne. A to v kazdem dopravnim letadle.

0/0
9.2.2015 14:51

M69i87r49o48s74l71a52v 11L32i61k49e52š 8326322578270

Cenově špatný odhad. Znám borce co to zvládli za mnohem méně než polovinu.Co asi umí si odvoďte sám.Ale jo,umí třeba skvěle předpisy,teorii, třeba anglicky. A sedačkou jste asi myslel tu levou ne,tam sedí -většinou 😉 kapitán a většinou je zkušenější, i když ani toto není pravidlem.

0/−1
9.2.2015 14:56

M27i13c84h86a50l 88P21a85d89ě51r24a 7100602780187

Sorry,jasne  levou :) 

Tak osulit to mohli smaozrejme tak, ze nemaj nalitanych behem vycviku dany pocet hodin, to je asi jedine jak to osulit. Je to spatne a verim tomu, ze takovych skol je minimum, stejne tak jako pilotu. Jenze todle mate v kazdem oboru a neni to o povolanich ale o lidech a s vedomim, ze v kokpitu sedi nekdo kdo to sulil uz od startu bych asi letet nechtel.

0/0
9.2.2015 15:00

M47i66r57o46s70l28a33v 77L37i75k72e93š 8646822578740

Tak s tím začněte rychle žít, neb to procento je vysoké. Budiž vám útěchou, že letadla jsou čím dál dokonalejší a prostor k fatálnímu selhání se zmenšuje,ale nikdy nevymizí a i tito mačkačima šuliči se časem něco přece jen naučí a někdy výborně. Jako skoro v každém oboru.

0/0
9.2.2015 15:06

M28i35r44o54s66l59a30v 27L79i76k62e58š 8326572518500

Ovšem pokud se něco ztv.posere,pak je všichni velebíte,na chvilku,než zas většina závidí kolik berou a že jen mačkaj čudlíky.Medical je relat.sranda.

0/0
9.2.2015 14:48

M53i53c12h84a74l 84P85a98d92ě35r57a 7200762940557

Ja nikomu nic nezavidim a uznani si zaslouzi kazdy kdo svou praci delaji poctive.

+2/0
9.2.2015 14:53

M13i41c76h94a74l 25C34h50a87l46u40p66a 6938640749553

Dnešní letadla by mohla létat víceméně sama. Pilot je tam asi hlavně na to, aby vyřešil nestandardní situace, které mohou nastat. Ale určitě bych neříkal, že to je jednoduché - když se něco podělá, tak je málo času a následky mohou být fatální. V některých případech se třeba někomu povedlo nouzově přistát, ale na simulátoru stejnou situaci už nikdo nedokázal zopakovat a skončilo to katastrofou.

0/0
9.2.2015 21:16

M79i33r32o50s20l80a72v 10L43i48k45e60š 8416112198490

Máte pravdu, ale tady to schytáte, jen počkejte !! 😄😄😄

0/−1
9.2.2015 14:07

M84i30r59o26s55l61a76v 34L28i13k24e48š 8446282918430

Pročpak, že mám názor, nebojím se jej říci, jakkoli je nepopulární? Mohla by jste upřesnit, co rozporujete? A nějak rozumíte letectví? Pokud ne,ani nepište,neb se ztrapníte.

0/−2
9.2.2015 14:06

M28i78c77h86a53l 53P44a31d68ě76r61a 7350792730187

Evidnetne vy o letectvi toho moc nevite. Nebo se alespon tak prezentujete.

+2/0
9.2.2015 14:23

M85i37r89o80s72l15a57v 10L27i56k97e31š 8176662338650

Co by vas asi presvedcilo?

0/−2
9.2.2015 14:26

M24i55c11h41a61l 33P32a94d40ě85r37a 7570772100507

No treba to, ze by jste tak zbytecne do tech lidi nekopal. pokud jste z oboru, tak bych cekal ze budete mluvit jinak - nebo vam nekdo hodne ublizil. Dle toho jak argumentujete me prijde, ze toho moc nevite.

+2/0
9.2.2015 14:30

M53i54r93o37s21l53a46v 29L37i70k78e59š 8396552318370

Vzdyt nekopu,jen uvadim na pravou miru zkreslené představy a logicky se to davu nelíbí.Vím tolik,co ke své práci potřebuji.Ublížili-ne, naopak využili,ale kupodivu mi tím neskutečně pomohli dělat to samé lépe,za víc peněz a méně dřiny,jen to chtělo to rozhoupání se.Pravda, v jiné zemi,kultuře,ale v konečném důsledku já neprodělal.

0/−1
9.2.2015 14:35

M64i44c21h46a78l 78P41a55d62ě14r93a 7490862770987

Takze z oboru. A na zemi nebo v letadle?

+1/0
9.2.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz