Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inkluze v praxi: autismus a slepota? Ve škole s asistenty není problém

Adam má Aspergerův syndrom. Vanesa vidí jen na jedno oko, a to navíc velmi špatně. Oba vše však za pomoci asistentek zvládají učit spolu se zdravými dětmi. Pražská ZŠ Jiřího Gutha-Jarkovského totiž praktikuje inkluzivní vzdělávání. To však není pro každého, shodují se asistentky i učitelky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a36n 17N35o62v78á36k 7475144728637

mě to přijde fakt plýtvání jednoho asistenta na jednoho hendikepa. Nešlo by je strčit všechny do jedné třídy a dělat to efektivněji?

0/0
3.2.2015 23:57

I14v35a38n71a 59M93á96l82k53o21v13á 4178412972200

Do kolika let budou tyto děti potřebovat asistenty?Pokud se třeba v rámci nediskriminace rozhodnou studovat na nějaké střední škole,jak budou zajištěny jejich specifické potřeby?

0/0
3.2.2015 20:48

J27i79r45i 51D48v57o40r49a38k 5907800645223

Vzdyt, ...uz po nekolikate..., jde o ty zaky, kteri vidi napr. pribor, poprve v zivote[>-]V!!

0/0
26.1.2015 12:02

J96a22n 74P97e90r14n73i16k 8930411908146

Inkluzivní školství a jeho efekt: bavil jsem se pár let zpět s jedním zastupitelem českého krajského města, který měl statistiku vynaložených nákladů na asistenty a následně uplatnění těchto lidí v pracovním procesu. Závěr byl jasný: tito lidé stejně nikdy pracovat nebudou (potvrzeno statistikou) a náklady jsou vyšší než na studenta medicíny včtně PhD. Tzn. levnější by bylo, aby byli rovnou na sociálních dávkách. Zbylé peníze by pak bylo efektivněší investovat do těch, ze kterých společnost bude opravdu něco mít. Rodiče takto postižených dětí by proto neměli vydírat ostatní a zejména ne se dožadovat, aby se ostatní přizpůsobili tempu jejich postižených dětí. Ohleduplnosti k postiženým se dá věnovat i v jiných činnostech, než je pracovní proces (škola = práce dětí).

+6/−1
26.1.2015 9:47

L97u16d41v37í77k 28G75a37j52d61o55š12í62k 2345163724842

Nejlevněji vyjde program Eutanasia. To už věděl i Adolf Hitler.

Tak jste to myslel?

0/−4
26.1.2015 9:51

J98a79n 77P38e83r84n41i46k 8150261368346

Umíte číst? Píši tam něco takového?

+1/0
26.1.2015 9:53

R13o32l48a53n46d49o 50A97r22i60a72s 3141376689448

Myslíte úplně stejně jako Adolfovi chlapci

0/−2
26.1.2015 11:40

V65l72a44d66a96n 10Č31e94r60n22í75č24e30k 8102906713110

Nesmysl. Věty evokující či obsahující slova nikdy, nikdo, každý jsou lež. Jestliže najdu jen jednoho člověka, který využíval asistenta a není na pracáku, usvědčím Vás ze lži.

+1/0
26.1.2015 10:06

R48o12l48a38n17d57o 25A83r64i74a72s 3481176739108

Kašlete na něj, s hlupákem není možná žádná diskuse

0/0
26.1.2015 11:40

P24a50v74e72l 69O59d39r34a81z37i86l 6404709357300

S tebou taky nikdo nediskutuje.

+1/0
26.1.2015 13:56

R96o30l88a70n65d35o 30A15r57i25a29s 3811426349588

"Jeden zastupitel", "jedna paní povídala", btw. Hajloval u toho? Einstein to jistě nebyl.

Úvodem bych chtěl citovat z článku, který je vzácně vyvážený "Ne všechny děti s handicapem je ovšem možné vzdělávat v klasických třídách. „Myslím, že je to případ od případu. Musí se to posoudit individuálně, pro které dítě je to přínos a pro které ne,“ Reálná čísla ze zahraničí hovoří jinak neš ten "jeden Váš známý zastupitel", asistenti jsou nákladní, jsou ale levnější a to podstatně než například dříve prosazovaná ústavní péče. K uplatnění  dětí s handicapem - je to případ od případu, ale pokud se budeme bavit o těch skutečně těžkých, pokud jim péčí umožníme být i jen částečně samostatnými, má to smysl jak pro ně, tak i po ekonomické stránce. Úlně na závěr .Částí  populace, která je závislá na péči státu (a to i ekonomicky) je celá řada - co lidé s Alzheimerem ? Stárneme jako populace, incidence  prudce roste? Chcete je střílet? stjeně z nich už nikdy nic nebude.

+1/0
26.1.2015 11:39

V56l53a48d74a98n 79Č35e27r11n51í19č77e66k 8112296263530

Souhlasím.

Dovolím si doplnit svůj názor. Nejen, že jim bude umožněno být samostatnějšími, ale určitě i šťastnějšími.

+1/0
26.1.2015 11:46

J58a43n 77P51e59r45n17i74k 8930441268576

Vážený pane, oba dva se bavíme o něčem jiném. Vy o vzdělávání handicapovaných dětí a já o inkluzivním školství. Takže abychom si to vyjasnili: jsem pro vzdělávání handicapovaných dětí bez rozdílu. Tyto děti potřebují zvláštní přístup a svoje tempo. I když je dítě mentálně zdrávo, tak k výuce je potřeba i pohyb, takže i na standardní výuku potřebuje zvláštní přístup. To znamená že buď zdržuje zbytek třídy nebo onen asistent vyrušuje ostatní, tzn. nutně zpomaluje výuku. K čemu takové školství povede? Ti schopnější a movitější prostě odejdou velmi brzo do výběrových tříd. Zbytek populace neprobere ani to, co by probrat měl. A pak se můžete divit, že sociální nůžky se rozvírají čím dál více. Chytří budou ještě více chytřejší a ti průměrní sklouznou do podprůměru .... Zkuste se zeptat rodičů dětí, kde nějaký asistent ve třídě figuruje a jak jsou z takového žáka s asistentem nadšení.

+2/0
26.1.2015 12:04

R50o76l95a98n33d80o 43A91r95i35a50s 3711126869298

Na bavíme se o tomtéž, akorát, že vy o inkluzi netušíte ani zbla. V této problematice není na dogmatismus místo. Takže ještě jednou pro ty pomalejší. Inkluze není pro každého má ale smysl, stejně tak mají smysl speciální školy. To, kde které dítě bude se musí posoudit přísně individuálně. Pak je to ku prospěchu handicapovaného, ale i většinového kolektivu, v případě že k inkluzi dojde. Nejde ale od stolu všezahrnujícím  blábolem  říci, co je pro koho vhodné. Na rozdíl od Vás mám s oběma systémy osobní zkušenost. Znám skvělé speciální školy, znám špatné speciálky, znám výtečně a dokonale zvládnuté inkluze ve standadních školách - rouhodně  zde nedochází k zhoršní kvality výuky, zároveň vím, že nevhodně volená inkluze je peklo pro všechny. Jinak milý Honzíku, opravdu nepište o tom, v čem nejste odborně silný. Nutně to povede k  úsměvným závěrům. Definujte mi prosím  "KDYŽ JE DÍTĚ MENTÁLNĚ ZDRÁV", je to totiž docela honička i pro odborníka. dám Vám jeden typický příklad dětí, které dříve končily skoro vždy a dnes  také  často končí  ve speciálních školách - jsou to hyperaktivní děti , kterým někteří odborníci říkají s nasázkou "malí zločinci", nesoustředění, nereagující na pokyny, s mizernými výsledky, neschopní dosáhnout ani minimálních výsledků. U velké části z nich stačí kvalitní dětský psychiatr, případně farmakoterapie a někdy i asistent. vyrostou z nich "normální lidé", kteří mohou být často i nadprůměrně inteligentní. Někteří zvládnou jakoukoli univerzitu. Kouzlo je v tom, že ze své hyperaktivity většina z nich i bez léčby časem vyroste, nicméně až v dospělosti zjistíme, že ten kopáč v díře, nebo chlap s paleťákem v supermarketu má nevyužité IQ 130... prostě nedostali šanci.

+1/0
26.1.2015 13:02

J55a57n 62P14e38r97n74i32k 8970561168966

Tak pokud se bavíte o ADHD, tak bohužel ta nechodí osamoceně. Naprosto s Vámi souhlasím, že ta inkluze pomůže tomu danému dítěti, jenže uškodí bohužel ve většině případů zbývajícím 97% dětí ve třídě. A řeknu Vám to na rovinu. Jsem sobec a chci, aby moje děti měly klid na studium a ve třídě je nerušil žádný asistent. Až ty děti budou schopny fungovat bez asistenta, tak nechť se zařadí zpět do normální třídy. Protože už jen úleva někomu z něčeho je pro ten zbytek třídy velmi demotivující. Až ty děti vyrostou, taky jim v práci nebude za zadkem stát žádný asistent. A hlavně nikdo jim žádnou výhodu neposkytne jen proto, že mají to či ono.

+2/0
26.1.2015 13:36

V17l40a98d14a44n 18Č69e60r73n22í77č43e30k 8852346573320

Děti s tím problém nemají. Je potřeba jim to vysvětlit proč a jaké " úlevy" jsou poskytovánu danému žáku. Mají dost rozumu na to aby to pobraly a věřte, že ty inteligentní, které by mohly být demotivovány, by s ním určitě neměnily. problém jsou rodiče jako Vy.

0/−1
26.1.2015 15:36
Foto

V91l15a48d71i26m61i27r 41V39o87j59a74c54e97k 5526264829352

Učitelé mají samy ze sebou co dělat a myslím si že vysokošloský  učitel zas neumí učit autistu nebo slepého žáka.Už tak brečí učitelé že mají nízký plat a ne se dělit o výchovu z poztiženýmy dětmi .Tady se líčí vše ideálně ale učitel má osnovy a má je dodržovat a proto už od dobna stále opakují až do konce května a chodí do různých kin a divadel ,na výlety jen aby se nemuseli učit.

+1/−2
26.1.2015 9:14

V60l95a31d15a62n 42Č35e54r43n79í29č82e52k 8732276103160

Přiznám se, že jsem to asi úplně nepochopil. Ale jestli chodí do divadel, výlety atd. to asi žáci moc neovlivní. To je aktivita těch učitelů. Nízký plat. Ve které profesi je zaměstnanec spokojen s platem :-)

+1/0
26.1.2015 10:23

P50e66t34r90a 78N81o72v14á30k20o85v29á 7248346264468

Tak ono je potřeba rozlišovat. Existují lidé, kteří jsou pouze tělesně postižení, pak pouze mentálně postižení a nakonec tělesně a přidruženě i mentálně postižení. Pokud jsou intelektuálně v mezích normality, není problém je vzdělávat v běžné třídě, pokud je škola schopná poskytnout jim potřebné zařízení a pomůcky, které vyrovnají jejich tělesný handicap. Takovou "pomůckou" může být i asistent pedagoga.

Pokud jsou děti mentálně postižené, je potřeba zjistit, jak budou oni snášet běžný kolektiv a jak bude kolektiv snášet je. Opět s asistentem to nemusí být problém, ale není-li asistent, může se jednat právě o situaci, kdy se buď učitel věnuje tomuto dítěti, a nemá čas na ty normální, nebo se věnuje většině těch normálních a nemá čas na tohoto jedince. Obojí je problém, který by měli učitel, škola a rodiče zvážit, a pokud není šance asistenta získat (většinou na něj nejsou finance) a rodiče jsou schopni dítě dopravovat denně do ZŠ praktické, tak by tam dítě mělo být přeřazeno, je to pro něj opravdu lepší. Třídy jsou tam po asi deseti dětech, kterým má učitel čas se více věnovat, jedou pomaleji, praktičtěji, všechno si hodně ukazují na příkladech, aby pochopili.

Proč mají být tyto školy zrušeny? Protože rodiče a protože šílená lobby za inkluzi. Rodiče nechtějí, aby jejich dítě mělo cejch ZŠ praktické. I proto dneska školu s takovým názvem najdete málokde, protože se prostě jmenují ZŠ. Aby dítě necejchovali. Ale i tak chtějí rodiče tyto děti integrovat do běžných ZŠ.

Tyto školy se také specializují na poruchy chování. Jsou děti hyperaktivní a "zlobivé", kdy jedno takové rozloží vyučování běžné třídy. Ty děti nejsou hloupé, nemají nižší IQ, ani nejsou tělesně postižené, ale mají problémy se dlouhodobě soustředit a musí se s nimi opět pracovat v menším kolektivu a jinak. A i když se běžné ZŠ tváří, že není problém, že ony s takovým dítětem umí pracovat, často to ve skutečnosti problém je a rodiče chodí na kobereček, aby si ředitel mohl postěžovat na dítě.

+1/0
25.1.2015 23:27

A59l72e61x11a85n52d16r 46K70o28s47t21k56a 8452858576534

Asistenta získat. Problém není ani tak v tom, kolik to stojí. Problém je v tom, že pokud budete chtít posílat do "ormálních" škol tisíce dětí s asistenty, tak jaksi potřebujete tisíce asistentů. A asistenta s širším pedagogickým zvděláním, než má běžný učitel prostě nevyrobíte za týden. Optimální varianta (zkušený s nějakou praxí) je možná tak za 10 LET.

+4/0
26.1.2015 1:38

P90e11t58r58a 44N81o23v57á10k42o31v49á 7358286544138

Pedagogický asistent je člověk, který má bakalářské vzdělání v oboru Speciální pedagogika například, nebo toho konkrétního oboru. (Když jdete studovat na Učitele, tak Bc. stupeň se jmenuje pedagogické asistenství, NMgr. je pak Učitelství.) Takových lidí máme, že bychom s nimi mohli dláždit. Pak je případně ještě osobní asistent toho dítěte, a toho může dělat a ve většině případů dělá rodič, i když se to nedoporučuje.

On opravdu není problém v tom mít ve škole asistenta pedagoga, on je problém v tom, z čeho ho zaplatit.

+3/0
26.1.2015 8:26

A45l91e10x64a97n29d97r 60K87o29s60t44k61a 8572848346384

Jenže takový člověk, kterého popisujete si poradí maximálně tak s pohybově postiženým, nebo skoro slepým. Na hluchého musí umět znakovou řeč, co by dělal s lehce mentálně postiženým by mě také zajímalo. Ale jasně, základem problému jsou peníze. Pak čas a nakonec vůle k řešení, pokud se dotyčný jedinec ukáže být v běžné třídě nevzdělatelný i s asistentem.

+2/0
26.1.2015 8:36

L74u32d32v66í87k 24G90a47j53d84o20š83í95k 2455983914182

Trochu asistenty podceňujete.

Mají na starost jedno dítě a rodiče toho dítěte se s ním také naučí komunikovat. Proč by to nezvládl asistent, když s tím dítětem tráví denně půl dne stejně jako jeho rodiče?

Jinak upozorňuji, že peníze na asistenta jdou z úplně jiného balíku peněz než na platy učitelů a školy na to dostávají extra dotaci stejně jako jí dostávají na provoz školy speciální. Provoz speciální školy ovšem vyjde daleko dráž.

+1/0
26.1.2015 9:48

P21e52t84r91a 54N71o13v97á70k24o30v78á 7958526564968

Jenže hluché dítě nemá co dělat v běžné ZŠ. To je právě ten případ, kdy dá dítěti víc škola, která je ZŠ, ale se zaměřením na sluchové vady. Protože Hluchý člověk má intelekt nastavený trochu jinak. Ne níž, ale jinak, právě vzhledem k tomu, že neslyší, takže jeho komunikace funguje jakoby černobíle, nevnímá tak snadno různé odstíny.

Navíc ti, kteří studují Speciální pedagogiku, konkrétně surdopedii, tak se znakový jazyk často učí. Není to nutná podmínka, i když se o tom uvažuje, ale spousta se jich ho učí. Ono to není, obzvlášť s malým dítětem, tak těžké.

0/0
26.1.2015 12:29

A21l59e95x31a45n57d77r 19K26o54s43t87k76a 8902838606514

PS: a rozhodně to JE nebezpečný sociální experiment s dětmi a pokud se nezvládne, tak ublíží celé generaci maldých lidí, včetně těch postižených.

+1/0
26.1.2015 8:43

P52e46t42r48a 45N30o60v28á68k26o10v69á 7688566414628

To není sociální experiment, to už takto víceméně 20 let funguje. A i před revolucí, když si to rodič prosadil, tak jeho postižené dítě mohlo vychodit běžnou ZŠ, jen to bylo náročnější.

Jediné, v čem je problém, tak poznat, pro které dítě je to vhodné a pro které ne, a "donutit" všechny, aby byli ochotní to uznat a neprojektovali do toho své chtění.

+1/0
26.1.2015 12:31

A85l84e84x13a69n72d63r 73K75o74s98t37k25a 8302798396684

Ale vždyť vy si vlastně sám odpovídáte: Funguje, ale jak dítě, tak rodiče se musí snažit. Co se změní, když to bude standart? Ti nesnaživí prostě nechají výuku na asistentovi (protože je zdarma) a bude jim to naprosto fuk. A pak bude trpět jak samo dítě, tak celá třída. A jelikož zvláštní (speciální, jedno jaké) školy už jaksi nebudou, tak to nepůjde řešit.

+1/0
26.1.2015 12:50

T37o52n16d24a 58H74e39j44l12í75k 1408773489577

škola, kde je ve třídě nejen pedagog, ale i asistent, je pro mne jako ta, kterou myslel i pan prezident jako speciální. 

Tyto děti potřebují ty asistenty, tak jim je dopřejme. Dopřejme jim takovou školu, kde asistenta mohou mít. 

Zda pak většina škol bude mít možnosti zařadit se do množiny těch, kde je asistent možný, nebo ne, záleží na situaci a možnostech té dané školy. 

Vše je to jen o pojmenování....Nemusíme říkat "normální škola" a "zvláštní škola", ale "škola bez asistentů" a "škola s asistenty". Faktický rozdíl bude nulový.

+8/0
25.1.2015 18:57

J97i11ř35í 89H16o98v57o80r79k82a 2676727690301

;-D To jste vedle jak ta jedle. Jasně řekl, že mají být "mezi svými", "ve své komunitě". Čili vozíčkáře do ústavů do lesů, žádné speciální třídy s asistenty.

+1/−9
25.1.2015 20:07

P33a13v47e46l 69O10d40r13a35z47i37l 6194559677660

Vozíčkáři snad tvoří nějakou významnou část klientů praktických škol?

+9/0
25.1.2015 21:19

P95e32t95r 37F26i11a35l89a 9403726403213

Vedle jak ta jedle jste Vy, pane Hovorko. Zeman odpovídal na dotaz, zda souhlasí s rušením speciálních a praktických škol a vyjádřil se jen k praktickým třídám. Zkuste si nastudovat rozdíl mezi druhy těchto škol, takhle nejste v obraze.;-D

Někam do lesů asi chcete strkat děti se středním a těžkým handicapem Vy, pseudo-humanisté, když se mají rušit uvedené třídy. Rv

+1/0
25.1.2015 21:33

Z55d72e33n56a 85S15v19o21b98o38d92o17v47á 2274936753876

"Učitelka Hana Štusáková se prezidenta zeptala, co si myslí o začleňování postižených dětí do běžných tříd."

http://archiv.ihned.cz/c1-63390180-nejsme-chobotnice-rika-ucitelka-ktere-zeman-radil-oddelit-zdrave-a-postizene-deti

- a Váš zdroj?

0/0
25.1.2015 21:50

P61e95t53r 88F23i83a59l70a 9443536283963

To přece bylo ve zprávách v televizi, že Zeman odpověděl na dotaz o rušení speciálních a praktických škol.

Začleňování dětí s lehkým handicapem do běžných škol se v rámci možností děje již spoustu let, to bylo občas i za komunistů na malých vesnických školách.

Všichni pseudo-humanisti se chovají jako pštrosi, kteří strkají hlavy do písku a nevidí děti se středním a těžkým handicapem. To je pak všechny nacpete do ústavů?

Mám příklady z okruhu známých - u fyzicky handicapovaného dítěte je zřejmé, že běžnou ZŠ nebude moct navštěvovat a jiní zase mají dítě, které chodí do praktické třídy, kam bylo přeřazeno z běžné ZŠ, aby nepropadlo, je spokojeno, dělá pokroky, už je nejlepší ve třídě.

Dnes v noci byl v TV pořad o dětech ze zvláštních škol - nyní praktických, které dosáhly úspěchů právě jen díky individuální péči těchto škol. Nadarmo tam učitelé nevystudovali speciální pedagogiku.

+1/0
25.1.2015 22:07

J23i17ř72í 39H88o83v40o11r89k51a 2146467560671

Ne ne, otázka zněla na začleňování postižených dětí mezi normální a padla na diskusi v rehabilitačním ústavu (úrazy a nemoci páteře, kloubů atd.)

Zeman skutečně ani náznakem nezmínil problémy nedostatečné podpory inkluze, asistentů atd. Záznam je neúprosný, opakovaně vykládal, že jsou postižené děti mezi zdravými nešťastné, oběti posměchu a šikany a že jim je nejlépe "mezi svými". Nijak zlý a neobvyklý názor - z přelomu RU a 1. republiky :-)

+2/−1
25.1.2015 23:31

P66e38t88r 88F98i17a58l12a 9773756863313

Takže si televize vymýšlela?

Kromě toho, v docela dlouhém textu, který se objevil v novinách, se Zeman zmínil pouze o praktických třídách .... a tam přece děti s problémy pohybového ústrojí nechodí.

+2/0
25.1.2015 23:39

Z42d87e73n85a 50S61v89o23b84o31d30o77v58á 2424626743966

- těžko říct, když jste nedal žádný odkaz..

- taky říkal, že není žádný rasista.. mě vážně není jasné, jak a z čeho jste si tak jistý o jakém hendikapu mluvil..

0/0
26.1.2015 0:27

P20e91t16r 42F54i26a30l80a 9553536213483

Mluvil o praktických třídách, jiné nejmenoval a tam chodí pouze děti s velmi nízkým IQ, nikoliv s tělesným postižením. Na těchto školách je hodně cikánských dětí a EU naši republiku za to kritizuje, proto se prezident zmínil o rasismu.

Do praktické třídy - dříve zvláštní nebo pomocné nejde žádné dítě automaticky, dělá testy. Proto se nyní rozhoduje o tom, že by cikánské děti měly mít mírnější kritéria, aby se prý zjistilo, zda je příp. nižší inteligence skutečná nebo se to jeví z důvodu nedostatečné výchovy rodičů.

+1/0
26.1.2015 0:46

P21a38v95e52l 66O51d51r37a14z11i52l 6554429817450

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chladek-zeman-ve-svych-vyrocich-mluvil-spise-o-tezce-postizenych_330908.html#.VMVcnk3wvDc

Už se prostě smiřte s tím, že Zeman nemluvil o vozíčkářích, ale o nezvladatelných a nevzdělatelných dětech, jejichž integrace skutečně nepřináší nic pozitivního.

+4/0
25.1.2015 22:15

V18l21a39d65a53n 83Č14e67r83n79í88č86e71k 8522146933170

Takže Vy byste dělal rozdělení podle přidělení asistenta. A co takhle podle IQ?

Lidé jsou různí takže těch proměnných může být mnoho. Na druhou stranu souhlasím, že právě proto, že nejsou všichni stejní nemohou projít stejným vzdělávacím procesem.

+1/−1
25.1.2015 22:52

P77e74t73r 91F33i35a91l90a 9213466923183

Pardón pane Černíčku, nechtěl jsem dát mínus, zasekla se mi myš právě u Vás.

0/0
25.1.2015 23:17

V49l60a98d72a79n 22Č69e26r86n67í63č16e70k 8222716763630

V poho. Tohle vůbec neřeším. Přesto děkuji a omluva se přijímá;-)

+1/0
25.1.2015 23:19

T79o84n98d17a 44H76e66j17l53í84k 1858463749417

Jak jsem napsal, tak ano, školy bych dělil podle toho, zda mají možnost mít v třídě asistenty, nebo ne. Rodič si pak pro své dítě musí vybrat takovou školu, která asistenta umožňuje, pokud to jeho dítě potřebuje.

Některé školy prostě nemají zázemí pro lidi navíc, nebo "speciální pokoj" pro asistenta a dané dítě, jak se psalo v článku.

Nicméně by to byl parametr školy stejný, jako zda má hřiště na zahradě, nebo ne...

0/0
26.1.2015 0:16

V47l21a58d43a29n 88Č24e90r39n44í76č29e20k 8212676303200

No vzhledem k tomu, že takřka na každé škole je asistent zřejmě problém s místem nebude to hlavní. Myslím, že problém s asistenty mají spíše učitelé než žáci.

Jak jsem, ale psal já osobně bych dělil školy (žáky kteří je navštěvují) podle jiných parametrů. Hlavně dle schopnosti zvládnout učivo.

0/0
26.1.2015 0:32

J62a24r36d40a 61B92r11a14b82e42n64e36c 1360834799226

"Debaty o smysluplnosti inkluzivních škol rozpoutal minulý týden prezident Miloš Zeman, když prohlásil, že handicapované děti by se měly vzdělávat v praktických školách a do běžných tříd nepatří"

vážený redaktore prezident to přece takto neřekl, prohlásil jen, že děti s určitým typem handicapu by se měly vzdělávat odděleně. To,jak jste to záměrně zkreslil  svědčí buď o tom, že o tématu příliš nevíte anebo, což je horší, děláte to záměrně s cílem poškodit prezidenta

+12/−1
25.1.2015 18:29

Z35d26e94n21a 78S52v87o49b87o54d64o39v25á 2664556493326

- stejně je to sranda.. přes 20 let si ten zjev platíme v politice, ale sotva něco řekne, neobejde se bez obhájců a dovysvětlovačů "co vlastně chtěl pan prezident říct".)

- a stejně mi to od něj příjde ubohý.. s chutí zblajzne nabízený oběd, a pak, když pak dá možnost lidem se ptát (a pro mnohý to pořád je významná událost - zeptat se prezidenta..) nedá si ani tu práci, odpovědět s ohledem na to kdo a kde se ho ptá..).

0/−4
25.1.2015 19:28

P73e32t31r 48F10i85a27l57a 9383456563593

Mně zase přijde ubohý od Vás vymýšlet nesmysly jen proto, že potřebujete prezidenta pomluvit. Nevolil jsem ho, ale snad mu i začnu fandit kvůli nesmyslům, co píší lidé jako Vy.;-D

+4/0
25.1.2015 21:31

J63a13r59d96a 17B84r94a71b19e41n19e36c 1860514169386

lidé soudní pochopili, lidem hloupým je třeba dovysvětlit

0/0
27.1.2015 12:26

A70l88e25x85a24n13d61r 60K57o72s34t39k77a 8632498166414

Jen takový "drobný" a nepodstatný problém. Jak správně poznamenali, týkalo (mohlo by se to týkat) několika tisíc dětí. neexistuje tolik lidí schopných dělat asistenty. A není to jen o platech, ale také o vzdělání, které trvá nějakou dobu. A za B) by vůbec musely existovat fondy pro školy, aby ty asistenty mohly zaměstnat. Řešení, že pro dva postižené žáky škola nabere dva asistenty a vyhodí tři učitele je nepoužitelné. A pro pohybově postiženérampa stojí nějakých 100 tisíc, plošina víc, výtah tak milion, škola na to prostě v rozpočtu nemá.

+6/0
25.1.2015 18:26

M34i51c14h42a17e81l60a 77K23r42o23u94p61o57v78á 3880860498302

proč jste vyměnili tu fotografii za ilustrační foto ? protože  tam bylo tak 10 dětí ? jo to se ta inkluze pak krásně dělá. Tak ted je tam skutečná třída, kde už to taková pohádka nebude.

+9/0
25.1.2015 18:25

M69i44l60o50š 98M49a43c59k64ů 5930559902127

Všem obráncům romských dětí a jejich umístění do "normálních" tříd doporučuji shlédnout seriál na ČT - Třída osmá A. Já osobně jsem vydržel dva díly . U prvního jsem myslel, že to není možné. V druhém jsem už tomu uvěřil, no a na třetí jsem se pro jistotu nedíval, protože bych musel vraždit. Jestli je toto reprezentativní vzorek romské mládeže, tak potěš koště. Kdo by to nemohl najít, zde je odkaz. 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10719503009-trida-8-a/313294340250001

Koukněte a potom něco povídejte.

+5/0
25.1.2015 18:11





Najdete na iDNES.cz