Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus AirAsia před pádem velmi rychle stoupal, pak se motor zastavil

Letadlo společnosti AirAsia, které se zřítilo koncem prosince do Jávského moře se 162 lidmi na palubě, krátce před pádem stoupalo vysokou rychlostí vzhůru, než se mu zastavil motor. Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H97a75n18a 33K44r85i44v50a76n18e46k 2451475492943

Asi jim zamrzly senzory na mereni rychlosti.

0/0
21.1.2015 18:36

I51v44o 23J57a13n77á81č72e72k 8453403161922

Co to zase psalo za experta? Jednak s tou rychlostí stoupání a jednak s tím motorem. I kdyby se mu motor zastavil, tak má druhý a letí dál, i kdyby se mu zastavily oba dva, tak přinejhorším s tím sedne na hladinu.

0/0
21.1.2015 13:21

K54a44r70e86l 85P33a78n74c94e72r 7621640788624

To tedy znamena ze raketa po vypaleni paliva jiz neleti po balisticke krivce, ale spadne.

0/−1
20.1.2015 23:35

O46n29d15ř55e29j 41Z58a72t10l30o34u31k60a26l 8121447869134

In a parliamentary meeting on Jan 20th 2015 Indonesia's Minister of Transport told members of Indonesian Parliament (House of Representatives) that the aircraft was climbing at a vertical rate of up to 6000 fpm exceeding the aircraft's capabilities, its airspeed decreased and it appears the aircraft entered a stall. 

Zdroj AvHerald.com. Ani slovo o vysazení motorů. Můžu požádat autora článku o zdroj jeho informací. Děkuji.

+1/0
20.1.2015 19:14

L78i50b94o42r 47Ž59ů58r24e69k 2303556710598

Vzhledem k tomu jak se vyjádřil by ten ministr učinil lépe pokud by se nevyjádřil vůbec. Počkal bych si na vyjádření někoho věrohodnějšího.

Konkrétně narážím na vyjádření že "tak rychle snad nestoupá ani stíhačka".

Např. F-16 stoupá ještě 10x rychleji. Nicméně ano, A-320-200 pouze zhruba jednu čtvrtinu (záleží na okolnostech).

0/0
20.1.2015 20:31

M92i33c24h44a53l 67M88i20l74l43e81r 9446502629632

vzhledem k tomu, ze to bylo na avheraldu, da se predpokladat, ze se to muze brat vazne

0/0
21.1.2015 3:19

L71i61b71o60r 84Ž58ů85r38e66k 2143816540968

Na avheraldu je že to řekl.

http://avherald.com/h?article=47f6abc7&opt=0

Např. Air France 447 stoupal v jednu chvíli až rychlostí téměř 7000 stop - je to jiný typ, nicméně mám za to že to dostatečně vypovídá o tom jak brát vážně vyjádření onoho ministra. Tím nezpochybňuji že snad tak rychle letoun stoupal, pouze bych si počkal na kontext z vyšetřování, takto je to bezvýznamná informace a tak jak to bylo podáno je to zavádějící.

0/0
21.1.2015 13:56

J15o70s38e27f 37M69i41k97o46v81e57c 5767973918146

Jestli náhodou nezafungovaly "bezpečnostní" programy. Zde je o tom docela dobrý článek:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

+3/0
20.1.2015 18:47
Foto

V17o23j96t95ě96c94h 51P17a57v94l86í11k 5164941564398

To je nepravděpodobné. Ty se totiž velmi rychle vypnou, když jsou vstupy z čidel nekonzistentní. Mnohem pravděpodobnější je, že, jako již v minulosti vícekrát, pilot nedokázal ve špatném počasí Airbus bez bezpečnostních programů řídit.

0/0
20.1.2015 19:04

J71o22s91e15f 13M15i63k16o80v31e65c 5357793248836

Zkuste si přečíst odkazovaný článek. Pokud tam seděli piloti na úrovni těch arabů (4. odstavec), nemuseli správně zareagovat. A všechno také vypnout nejde, když jde o "bezpečnost".

0/0
20.1.2015 19:11

L86i65b80o31r 53Ž16ů84r56e12k 2623636790328

Článek brečí na téma jak je cokoliv komplexnějšího (přinejmenším převážně) špatné. Zatímco věc se má tak že komplexnější je komplexnější, a cesta zpět by nebyla cestou kupředu. Samozřejmě všeho s mírou.

0/0
20.1.2015 20:36

K50a67t34e12ř88i51n85a 63S15l86a11v11í59k90o25v75á 6383255370433

Vzhledem k tomu, že se chtěl vyhnout bouři, mohl natrefit na nějaký ten termický stoupavý proud, a aby nestoupal tak vysoko, mohl letadlo potlačit. Na hraně každého stoupáku bývá klesák, kde se hrne studený vzduch. Vím, je to nepravděpodobné, ale pilot mohl zazmatkovat, zejména v době, kdy piloti dopravních letadel nejsou zvyklí řešit vážné problémy, neb většinu letu odpočívají a letadlo řídí autopilot.

0/0
20.1.2015 18:41
Foto

V21o98j45t34ě73c13h 32P86a64v89l51í48k 5344401644228

Jsou stoupavé proudy o rychlosti 120km/h směrem vzhůru? Nevím, nejsem letec, ptám se, ale přijde mi to dost.

0/0
20.1.2015 19:05

J95o62s46e38f 37M29i80k78i79n 5293934255694

Jsou až 600km/ha to jak nahoru tak i dolu

0/0
20.1.2015 19:14

P80e72t46r 35J46a21n50o32u98š 7389852282970

Porad to nevysvetluje duvod padu.

0/0
20.1.2015 18:12

V44á61c76l28a35v 12P78o75u78s97t15k90a 3280651542

Ale mnohé to naznačuje.

0/0
20.1.2015 18:14

P52e74t89r 66J11a96n67o36u40š 7299322652530

Ztrata vztlaku se da srovnat. Vysku na to meli. Bez motoru se hur letadlo ovlada, motory mimo jine generuji el. proud. Ale je tam zalozni zdroj. Pokud letadlo prekrocilo konstrukcni rychlost, doslo asi i k poskozeni ovladacich kridelek ci trupu. Nezbyva nez si pockat.

0/0
20.1.2015 18:31

K75a21t80e23ř97i39n48a 87S97l21a22v80í50k28o88v75á 6693625320363

No jestli nebyl pilot připoután, tak se ani nemusel k řízení v kolmém pádu dostat.

0/0
20.1.2015 18:45

J11a43n 27F59r81a30t47e85r 1561982908330

Tak velmi teoreticky, pokud se dostali pres konstrukcni rychlost + prudka bourka (ve ktere zrejme byly), mohla se jim vrtule nahradniho generatoru proste utrhnout a pak uz s tim nic nenadelaji. Zmrzle pitotky asi jsou s ohledem pocasi taky mozne, pak vetsinou nastava chyba pilota, kdyz si to neuvedomi a prilis veri tomu co ma pred sebou.... nasleduje vetsinou stoupani i pres prilis pomalou rychlost a nasledne zpomaleni az nakonec dojde k padu....

0/0
29.1.2015 13:07

J52o50s83e97f 57Š17e67m14e78l63í76k 7779541290557

Takže Airbus stoupa, pak se motor zastavil. A co ten Airbus, stoupal dál?

+1/0
20.1.2015 18:07
Foto

V48o47j63t59ě69c43h 27P81a42v93l31í40k 5764901624418

Bod za krutý vtip.

0/0
20.1.2015 19:06

M98i29c87h38a10l 44F89i28n61s93t27e56r47l66e 7489140623738

Souhlasil bych s názorem, že díky strmému stoupání šla dopředná rychlost rychle dolů, přičemž mohlo dojít až ke ztrátě vztlaku a následnému propadu. Zároveň se ztrátou rychlosti mohlo dojít k "udušení" motorů, do kterých za této situace proudil vzduch nedostatečně. Jediné, co mne udivuje, že z výšky přes deset km byli dole za 3 minuty - to by znamenalo, že se zřejmně dostali do nevybratelné vývrtky..., jinak by se předpokládám přinejmenším pokoušeli sklopit čumák dolů a znovu motory nahodit (takové případy už se staly a dopadly relativně úspěšně).

+3/−1
20.1.2015 17:47
Foto

V97o47j91t48ě31c89h 35P67a51v14l35í75k 5894221264328

Dost to připomíná AF447, kdy mířili prudce dolů, ale nevěděli o tom, v bouři byla viditelnost mizivá a kvůli zamrznutí pitotových trubic byli bez autopilota, bez bezpečnostního software a asi bez některých přístrojů. Je možné, že k podobnému zmatení došlo i zde.

+1/0
20.1.2015 19:09

M76i57c66h90a55l 14D56a45d97e74k 8253702448

A to ani podle fyzických pocitů nepoznají že padají prudce dolů?

0/0
20.1.2015 20:52
Foto

V74o54j27t77ě13c92h 24P48a59v97l96í12k 5414911854928

Pokud ztratí vztlak a padají konstantní, byť vysokou rychlostí, tak žádné fyzické pocity nevznikají, směr i velikost gravitační síly je normální.

0/0
20.1.2015 21:05

R84a14d14a39n 24K88u89b47a70n28t 1933890569500

Nezastavily se motory, ale letadlo

+1/0
20.1.2015 17:12

J55a73k64u33b 75S58e17m97e85r29á11d 2837276581681

?

0/0
20.1.2015 17:13

R88a23d21a69n 52K23u70b21a40n29t 1853630799160

Zřejmě ho sejmuly stoupavé proudy. Letadlo se dostalo do stoupání ani ne tak natžením na plný výkon, ale prostě silou větru. mimochodem teploty od 10000 výš zase soupajíaž do 30 km a jsou víceméně konstatntní kolem 0 až -1 stupeň

0/0
20.1.2015 17:15

J84a97k33u91b 19S52e33m47e17r25á36d 2847866271831

jako slovickarim, ale letadlo se zastavilo az pod hladinou more :-)

0/0
20.1.2015 17:18

R38a40d71a41n 77K81u14b82a29n13t 1373830629340

No tak to žádná

0/0
20.1.2015 17:20

P14e89t93r 37J90a11n31o77u91š 7189162452500

kdyz uz slovickarit, tak se zastavilo az na dne

0/0
20.1.2015 17:28

J16a94k43u67b 35S53e36m12e87r24á32d 2127346791251

:-)pravda

0/0
20.1.2015 17:38

L87i81b67o69r 22Ž13ů34r41e56k 2943256620608

Dno moře je pod hladinou moře. Takže se to nevylučuje.

0/0
20.1.2015 20:15

J48a62n 34K41u40t97m86a85n 9454119400

No nevím ale v 11000metrech je -50 stupňů... Zkuste si to někdy;-)

+2/0
20.1.2015 17:25

J36a32k25u75b 71Š35a66f30a15n73d13a 7355477751371

To nevylučuje to, že ta teplota může stoupat. Pomalu, ale stoupat.

0/0
20.1.2015 17:54

R13a69d11a20n 40K37u72b50a49n60t 1963690929810

Googli, fakt je tam zase tepleji taková pohodička akorát není co dýchat. Proto asi ta teplota.

0/0
20.1.2015 18:01

D38a27n52i80e37l 43S89o86b58o69t30a 9389944576850

Proč jsou černé skříňky v kufrech s vodou?

0/0
20.1.2015 17:08

R44a37d86a65n 12K94u26b84a34n69t 1133620809750

aby se nezměnilo prosředí rázem

+1/0
20.1.2015 17:09

J25a73k65u72b 47S76e56m60e54r20á41d 2477256211401

netlumi trochu i naraz? jen hadam....

0/0
20.1.2015 17:17

R88a12d41a25n 63K14u32b19a13n89t 1863210419270

prdlajs rázem myslím únik kapaliny(případné) je třeba provést pozvolně. Ale jen teoretizuji, stejně tak to může být polštář pro transport.

0/0
20.1.2015 17:22

P20e33t79r 19J20a42n94o64u64š 7569792392830

mohla se dovnitr dostat morska voda, pokud by nasledne vyschla, zustane na zaznamovem mediu sul a necistoty, zaznam poskodi. Voda se musi v laboratori setrne vyplachnout vodou destilovanou a pak vysusit

+3/0
20.1.2015 17:33

R82a76d33a64n 78K14u54b44a67n70t 1473260719920

Tedy někdo tvrdil, že vlastní paměť se prakticky nedá zničit, vypadá jako flash.

0/0
20.1.2015 18:00

P63e61t81r 59J65a24n43o43u85š 7619382142780

Drivejsi rekordery maji mag. pasky, nove pametove chipy. Ale v letectvi jsou jednotne predpisy, tj. i na manipulaci s rekordery.

+1/0
20.1.2015 18:24

J44a34k46u84b 44S33e30m49e42r78á35d 2187166861821

ajoo to jsou jen prepravni kufry s vodou :-)

0/0
20.1.2015 17:48

J52a61n 41K91u48t49m41a13n 9814959240

Kvůli znečištění. Je to čistá destilovaná voda.

0/0
20.1.2015 17:27

J25o50s48e90f 71M36i73k35i19n 5203304855124

Ze stejného důvodu padají z nebe zmrzlí paraglaidisté s uřezanými padáky a také je větroňům zakázán let v bouřce (ikdyž tehdy vznikají různé rekordy) Je dokázáno, že v bouřkových mracích může vertikální rychlost větru dosahovat až 600km/h

+2/0
20.1.2015 17:08

R91a51d52a31n 81K56u51b58a37n59t 1893330299450

Konečně dobrá poznámka. Paraglidisti se učí tzv. sbalit padák a zachránit se před stoupáky volným pádem.

+3/0
20.1.2015 17:11

P65e39t13r 30J64a87n30o18u79š 7109512162980

sbalit nebo splachnout?

0/0
20.1.2015 17:21

M43a79r76t72i32n 75N39e10r96m95u19t 9307357548649

stáhnout béčka (tím není myšlena druhořadá detektivka z uloz to)

0/0
20.1.2015 17:28

P89e58t66r 52J89a18n95o15u88š 7659972812820

stahnout becka nas ucili jednoduse "splachni" :-)

0/0
20.1.2015 17:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.