Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Našli jsme ocas airbusu, oznámili indonéští pátrači

Indonéským záchranářům se podařilo pod mořskou hladinou objevit ocasní část letadla společnosti AirAsia. Airbus zmizel za bouřlivého počasí 28. prosince. Nález je důležitý, neboť právě v ocasní části by se měly nacházet černé skříňky letounu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e41t63r 26T79y71č80k87a 6835392719542

Pokud tam ty skříňky jsou tak by měly vydávat akustický signál pro sonary ne?

0/0
7.1.2015 10:05

P37e89t55r77a 31M41a41l36a45k87o20v56a 1448150150214

pokud nejsou skříňky zničeny (jsou odolné, ale ne nerozbitné) a pokud se signál spustil (spustí se třeba při přistání na vodě a následném potopení a rozlámání letadla?) tak asi ano...

0/0
7.1.2015 10:19

M70i56c50h78a67l 42M81i29l15l87e66r 9406672309522

http://zpravy.idnes.cz/airasia-cerne-skrinky-v-pisku-letadlo-airbus-qz8501-fvc-/zahranicni.aspx?c=A150106_133910_zahranicni_vez

0/0
7.1.2015 10:33

P15a30v92e70l 27Ř61a74p11e17k 7702206799145

Kdyby byl problém jen samotný výpadek motorů, tak by s tím letadlem doklouzali z výšky 10 km minimálně do vzdálenosti cca 100 km, a hlavně by měli dost času na komunikaci s řídícím střediskem.

0/0
7.1.2015 8:56

P30e17t80r 74M65a68r27e36č88e91k 1853941179358

Za klidneho pocasi jistě ale v bouřce bez tahu motorů mohli klidně sklouznout po křídle a padat jako kámen. A jestli se prali s řízením nemusela se najít volná ruka pro nouzové volání.

+5/0
7.1.2015 9:09

M71i42l73a10n 67G24a45g14u35l51s43k87i 8597943543429

Možná máte pravdu,ale v každém takovém letadlo je tlačítko MY DAY,pro takové případy,kdy pilot nemá volné ruce...Navíc mikrofon má u úst...Volný pád z 10 km  ,trvá hezky dlouho...rychlost volného pádu je asi 9 m /vt ..? Pamatuji si to dobře ze školy?Každopádně,pokud nezemřeli z jakéhokoliv důvodu okamžitě,tak na to myslím čas měli!

+1/0
7.1.2015 10:03

P17e56t61r 77T98y97č16k91a 6745972139252

Jenomže piloti tam nesedí a nečumí. Většinou se snaží do poslední chvíle zachránit letadlo. A tu jednotku máš taky špatně. To není rychlost volného pádu, ale gravitační zrychlení  g= 9,81 m.s-2.

+5/0
7.1.2015 10:09

M26i38l16a75n 19G36a13g67u43l69s52k65i 8687253803399

No,nemusíte být tak vítězoslavný...já se jen ptal.Kdyby mi na tom záleželo,tak si to najdu! A stejně nesouhlasím...plné ruce práce,to ano,ale jsou to cvičení lidé,kteří znají posloupnost a důležitost jednání! A když tak vše víte,tak proč nenapíšete,jak dlouho letoun padal?

0/−1
7.1.2015 10:13

P41e77t19r31a 80M55a83l39a42k39o35v72a 1368800350684

ehm, není zachránit letadlo důležitější než vyslat signál který ničemu nepomůže (rozhodně ne lidem v letadle)?

+4/0
7.1.2015 10:16

M20i29l87a96n 44G66a77g32u91l85s98k46i 8147953183829

Ne není ...a navíc o tom nerozhoduje pilot,ale předpisy....Piloti reagují automaticky,mají to nacvičené...A máte vůbec povědomí o tom ,jak se ten signál vysílá? Myslíte si,že pilot musí všeho nechat a 5 minut hledat tlačítko! Pilot má celou dobu mikrofon na bradě,může mluvit,nikdo nic z mikrofonu neslyšel,ani výkřiky...Jediné vysvětlení by bylo,že piloti z neznámých důvodů zemřeli rychle....

0/0
7.1.2015 10:22

P26e75t60r96a 88M81a44l69a53k76o42v79a 1108390410614

Obávám se, že vám neochází, že ti lidé bojují o holý život a nejen svůj a rozhodují setiny sekund, přestaňte koukat jen do příruček a zkuste se vžít do takové situace....:-/

+2/0
7.1.2015 10:26

M44i82l54a48n 37G83a93g73u98l85s39k93i 8567463343469

Proboha ,tváříte se ,jako byste takovou situaci zažila...Vím o čem mluvím,nebyl jsem pilot ,ale dělal jsem práci,kde člověk MUSEL některé věci dělat automaticky a bez uvažování,protože to tak prostě bylo nacvičené a reakce byla reflexivní! A to je taktéž případ zaměstnání pilota!

0/0
7.1.2015 10:55

J30a52k55u59b 30S38e79m38e84r27á52d 2677346971321

no kdyz uz tady tak horlive neco obhajujete, tak si aspon zjistete, jak to je u letadel :-) viz Michal Miller

0/0
7.1.2015 11:02

M61i54l46a12n 31G50a69g54u42l81s85k97i 8127513493239

Prosímvás,nemáte to trochu popletené? Já něco obhajuji? .....Obhajovat můžete politický názor ,le ne nějaké předpisy,které oba neznáme! Jen trvám na svém,že letadlo z 10 km výšky nepadalo 10 vteřin ale podstatně déle a čas na zmáčknutí tlačítka by se našel! A prosím vás ,už nechte těch reakcí na mě,na takové hlouposti čas nemám! Co by ,kdyby,jak to bylo,co dělali,cop měli dělat...a nikdo tam nebyl! Hezký den a dohadujte se beze mne....!!

0/−3
7.1.2015 11:14
Foto

V16o51j94t58ě56c82h 80P40a16v13l26í63k 5204401354498

Volným pádem padá z 10km cca minutu, s velkým štěstím (naplocho) až tři.

0/0
7.1.2015 11:46

M10i63l76a49n 19G44a13g95u60l97s23k77i 8447403763859

Děkuji vám za informaci!

0/0
7.1.2015 11:55

J45a13k46u25b 38S49e74m77e73r16á95d 2277336151441

nemam to popletene....a vy sice nemate cas, kupodivu ale textu tady v komentarich mate hodne...... navic piloti delali zrejme presne to, co vy vasi praci..dodrzovali predpisy :-) neuznate svou chybu, tak cao

0/0
7.1.2015 11:55

M11i55l46a96n 48G74a10g14u71l48s98k97i 8587683133959

Neumíte číst text? Já mám čas ,ale ne na hlouposti...

0/0
7.1.2015 11:58

J74a35k39u28b 16S93e20m21e59r87á98d 2747126471841

no ale hlouposti tady pisete :-)snazite se vnutit pilotim, aby postupovali proti predpisum :-)

+1/0
7.1.2015 12:00

J71a54k63u22b 32S97e42m37e21r44á97d 2737766381511

*pilotum

0/0
7.1.2015 12:08

M26i18c70h19a30l 91M92i86l37l16e44r 9346472609752

predpisy pravi "aviate - navigate - communicate", tudiz komunikace je az na poslednim miste, zatimco na prvnim je pokus udrzet letadlo v letu. Kdyz se letadlo zacne ritit stremhlav dolu, je podstatnejsi se snazit pad vybrat protoze volat o pomoc je v te situaci houbelec platne.

+6/0
7.1.2015 10:31

J34a11k33u63b 36S52e94m56e79r97á42d 2967286821171

a prave ty predpisy veli komunikovat az jako posledni ;-)

+3/0
7.1.2015 10:59
Foto

P29a43v81e18l 70P89o14k91o26r92n77ý 2676354150862

Kdyby se jim podařilo přistát na vodě, tak by bylo důležité vědět, kde jsou.

0/0
7.1.2015 10:33

P72a94v76e45l 20Š95i49m22e12k 7977312614895

Kdyby se jim podařilo přistát na vodě, tak si zavolaj pak :)

+3/0
7.1.2015 10:45

P21e87t93r74a 13M29a85l11a52k38o89v85a 1298190160694

"kdyby" - tj. i sám vnímáte jako klíčové přistát...

+1/0
7.1.2015 10:51

V58i83l68é50m 92B35a47r30á82k 1718213788308

Já vím, ale já bych alespoň nadával. Dívám se na vyšetřování nehod a kladu si otázku, jak to, že do konce nejsou nějaké zvuky.

0/0
7.1.2015 10:44

L79i20b48o37r 24Ž80ů38r97e13k 2643156290848

Pokud by jste nadával a mluvil v režimu itercomu, tak by pak bylo potřeba počkat na záznam z černých skříněk než by vás někdo uslyšel.

0/0
7.1.2015 10:55

V29i66l86é59m 90B86a43r51á52k 1238623218958

Děkuji. To nejde být se zemí on-line spojen, když vím, že buď se to do 3-5 minut vyřeší nebo bude konec?

0/0
7.1.2015 11:19

P85e50t72r90a 40M18a17l80a72k27o50v57a 1148370770704

vyšetřovatelé potvrzují, že tak třetina pilotů nadává, třetina se modlí a třetina nic, ale do etéru v pořadech v televizi pouštějí jen maximálně to modlení, to nadávání by nebylo košer a vzniká tam mylná představa, že piloti těsně před smrtí nevypouštění věty, které ani do této diskuse nelze napsat...

0/0
7.1.2015 11:01
Foto

V54o29j62t31ě18c15h 79P43a33v80l33í45k 5774361954858

Ustálená rychlost volného pádu člověka v normálně hustém vzduchu, který jej brzdí je 54-90 m.s^-1. Jak na tom bude Airbus A320 padající po křídle těžko říct, ale nejspíš ne moc daleko od tohoto rozsahu.

0/0
7.1.2015 11:37

V25l28a93d87a35n 21K33a96h22a14n 9561484454112

Ne nejenomze si to nepamatujes dobre, neumis ani pocitat (si tu blbost alespon vydel at vidis jak nesmyslne dlouho by dle tebe padali). A tvuj "MY DAY" signal uz opravdu komentovat nehodlam.

+1/0
7.1.2015 11:59

M85i58l64a79n 97G93a98g89u87l79s69k39i 8677593833709

Hm,nevím počítat MOŽNÁ umíte ,číst ale ne...Já jsem nic nepočítal a schválně použil tón jako dotazovací! Nepotřeboval jsem počítat,abych věděl,že piloti měli dost času spustit May Day,ať už jakkoliv,třeba ústně! A nedělejte si posměšky z tlačítka May Day,v letadle jste nikdy nebyl ,každopádně ne v pilotní kabině! A už mi nepište hlouposti,najděte si na hádání o hloupostech někoho jiného! Hezký den!

0/−1
7.1.2015 12:07

V13l46a31d64a41n 85K42a88h45a43n 9951654194142

No prave sis to spocitat mel, nez napises takovou hovadinu, ono ten cas padu je naprosto zasadni, potom bys nepsal hovadiny ze meli spoustu casu. Stejne je to i s tvymi ostatnimi tvrzenimi. Nemas o tom ani sajnu a ostatnim tady budes rikat ze v zivote nebyli v pilotni kabine. Jak si to treba predstavujes to hlaseni Mayday (mimochodem jsi to porad nenapsal spravne - nejdrive pises "MY DAY" - muj den - ted "May Day" - prvni kveten???), komunikace i v krizove situaci musi mit nejaky rad, a pri padu letadla kdyz mas cca desitky sekund na to opravdu cas neni a hlavne to neni prioritni. UZ TO PROSIM POCHOP.

+2/0
7.1.2015 12:29

M58i41l96a31n 93G73a80g96u38l12s85k35i 8397243283949

Neobtěžujte  pořád! Tak ať je po vašem,mě je volné,jestli se vám můj příspěvek líbí nebo ne!

0/0
7.1.2015 12:42

M53i73l22a50n 11Š20v27a80g68r10o26v74s44k63ý 9962439805838

Jako kdyby je čerti brali. ;-D

0/0
7.1.2015 13:36

M31i37l42a45n 64G20a89g15u17l28s77k16i 8557283703509

No jo.......

0/0
7.1.2015 13:40

M88i31c52h67a13l 48M24i26l61l92e57r 9156622739142

Milane promin, ale tve tvrdosijne zastavani nazoru ze " piloti měli dost času spustit May Day,ať už jakkoliv,třeba ústně! A nedělejte si posměšky z tlačítka May Day,v letadle jste nikdy nebyl ,každopádně ne v pilotní kabině!" na me dela dojem, ze ty jsi v kokpitu take osobne nebyl a sve znalosti o postupu pri emergencnich situacich cerpas pouze z hollywoodskych materialu.

Tvoje presvedceni, ze piloti meli dost casu 8-ona mayday plyne z toho, ze ve filmech se skoro vzdycky nejdriv vola o pomoc -velice efektivni zaber zvysujici drama situace- nez dojde k nejake akci. Na rozdil od skutecne situace, ve scenari vzdycky najdou cas na volani mayday pro vyhroceni dramatu. Tedy obvykle jeste predtim, nez nejaky hrdina vezme za knipl a snazi se letadlo vybrat z prekerni situace.

Jak uz bylo vysvetleno, neni to My Day and May Day, ale Mayday 3x opakovany. Slovo bylo zkraceno z francouzskeho "venez m'aider =prijdte mi pomoci" na "m'aider" =pomoc ! a foneticky prepsano na mayday.

Na rozdil od Hollywoodu, ve skutecnych emergencnich situacich piloti nereaguji na efekt a oslneni divaku nebo pasazeru, ale prednostne zasahuji vsemi moznymi zpusoby, aby letadlo udrzeli ve vzduchu. Maji plne ruce prace a ne vzdy je cas volat do radia. Mimochodem to tve "tlačítko May Day" neni knoflik, kterym se spousti automaticke volani mayday,  ale kod do transponderu podle situace na palube. V danem pripade by to bylo 7700. Vetsina lidi pochopi, ze kdyz je v kokpitu na fofr protoze letadlo se riti stremhlav dolu, radiokomunikace nebo kodovani transponderu jde jaksi momentalne stranou.

+3/0
7.1.2015 14:27

M52i54l55a92n 89G61a17g18u12l60s94k12i 8977123623549

Pravděpodobně víte o čem píšete,takže za vysvětlení děkuji! Výraz My Day jsem opravdu použil a ať mi to věříte nebo ne,to A mi jen vypadlo,jinak správný výraz znám i když to jak vznikl vím až od vás! Jinak,přít se nebudu,ale stejně zůstávám na svém názoru! Když tedy víte ,jak to v pilotní kabině chodí,pak mi vysvětlete: Jsou piloti neustále ve spojení? Myslím,že ano...Potom , když letadlo začalo padat,na věži by slyšeli křik,zmatek,nějaká slova posádky....Nebylo ale nic takového....Nemyslím,si,že pilot pokud chce něco sdělit na zem,nemusí dělat žádné složité úkony....Tak právě to mě vede k myšlence,že se letadlo ,buď roztrhlo ve vzduchu,nebo piloti omdleli,důsledkem nějakého plynu ,či co...A ještě prosím,nesnažte se vysvětlovat MI ,co JÁ  myslím a podle čeho usuzuji...Neznáte mne,já vás,tak se nebudeme navzájem hodnotit! Stačí,když mi dáte vysvětlení,jestli piloty mohli nazemi slyšet,jak křičí a podobně a pokud ano,tak proč o tom nevíme!

0/−1
8.1.2015 9:23

V96l14a92d74a75n 89K22a80h81a23n 9251824704612

Vis houby. Nejenom ze ti vypadlo A ale je to jedno slovo, takze ti tam omylem pribylo velke pismeno a mezera. Kazdy kdo o letectvi a namirnictvi vi byt uplne zaklady puvod slova mayday zna.

Zadny zaznam kriciciho pilota ridici centrum nema protoze piloti se kupodivu snazi letadlo srabilizovst a ne rvat do visilacky. Proc? Evoluce ukazala ze rvani do vysilacky nema na stabilizaci letadla moc velky vliv.

+1/0
8.1.2015 15:54

M83i52l43a23n 34G60a98g35u79l87s81k22i 8507163173469

Nikdy a nikde jsem netvrdil,že mám o letectví jiné znalosti než všeobecné,takže vyskakujete zbytečně! Ale zaprvé si netykáme a za druhé ,vím jak se píše "námořnictví" a to zase nevíte vy...Jinak jsem se vás o žádná moudra neprosil. Je vidět,že jste nikdy nebyl v nebezpečí života ( ve vašem věku ,jak také jinak) ,jinak byste věděl,že člověk v takovém případě dělá vše pro záchranu ,ale instinktivně křičí,nebo nadává...Jak jsem ale psal,to se musí zažít ve skutečnosti a ne při počítačových hrách!!! Já to zažil...A už mi prosím neodepisujte,nebudu vám  odpovídat,nemám zájem o debaty,ve kterých se protějšek chová povýšenecky a navíc mi tyká! ...Takže vám přeji hezký den

0/0
8.1.2015 16:07

M25i23c98h48a59l 11M68i98l38l62e41r 9746202769462

Tak se mi zda, ze ze vseho nejvic ti chybi, ze nikdo neslysel krik z kokpitu v poslednich minutach letu! !!!!

0/0
9.1.2015 5:45

M33i47l49a76n 52G67a84g76u11l54s70k33i 8147913623489

Ba ne,nejvíce mi chybí,že mi nevykáte,já vám ano! .......A jinak ne v minutách ale v poslední minutě ano! Minuta je strašně dlouhá když padáte k zemi!

0/0
9.1.2015 20:23

M16i72c45h97a11l 83M32i11l82l82e44r 9846712299342

nevykam klukum a nevykam na Internetu - dle internetove etikety zavedene v dobach, kdy jsi jeste tahal kacera.

0/0
10.1.2015 7:55

M25i13l51a57n 74G11a39g64u77l39s46k96i 8937873763639

Synku ,zbytečně vyskakujete,na mě vaše "internetová etiketa " neplatí! Slušný člověk se  podřídí přání někoho s kým chce diskutovat a vyká mu!Zejména,když ten druhý vyká jemu! To není "internetova slušnost" ,ale úplně normální zdvořilost,o které ty vlastně ale moc nevíš...Odkud také,ve škole vás to neučí a v děcáku také moc ne... Takže : od teď platí,pokud se ozvete a budete tykat,nebudu odpovídat! Teď už zbývá jen abyste začal sprostě nadávat a zapadáte přesně do obrazu nafoukaného usmrkance,který se neumí chovat a má slabší IQ....Hezký den přeji!!!

0/−1
10.1.2015 9:10

M75i24c35h11a73l 78M44i49l24l47e92r 9686332989152

Dekuji za zabavnou prednasku, chlapecku, ale mas velkou smulu protoze stekas na uplne spatny strom.

Co vas ucili ve skole nebo v nejakem decaku, to nemohou posoudit protoze do decaku mne nikdo nedal jako zrejme dali tebe, jak se da soudit z toho, ze ti tato instituce lezi na mysli. A ve skole jsem byl o dost let pred tebou, takze jsem i po strance spolecenske nad tebou.

Naivni tvrzeni o situaci v kokpitu a neustavajici hadka s ostatnimi diskutery ohledne volani mayday a kriku pri padu letadla, davaji dost jasny obraz usmrkanka hltajiciho ty nejhorsi z hollywoodskych propadaku.

No nevadi, ruzni usmrkankove z toho nakonec vyrostou, tudiz tvuj pripad neni uplne beznadejny.

Ocekavas sproste nadavky? Asi jsi zvykly, ze vyplody sve bujne fantazie natolik dozeres sve okoli, ze se nekdo nakonec utrhne a od plic ti vynada.

Nevim proc bych to mel delat ja- mne jsi pouze k smichu.

+1/0
10.1.2015 13:51

M81i29c55h30a62l 44M86i46l75l18e67r 9676642859372

Piloti nejsou nepretrzite napojeni na letovou kontrolu! Smarja s tolika lety ve vzduchu najednou to neni mozne. Spojuji se jen kdyz je zapotrebi. Letova kontrola nepotrebuje vedet kazde upsouknuti v kokpitu ani slyset kazdou objednavku kafe.

Od toho je prave jedna z tech 2 cernych skrinek aby zaznamenala veskerou komunikaci v kokpitu, nejcerstvejsich 30 minut.

Promin, ale musim opakovat ze tve predstavy o situaci jsou skutecne formovany Hollywoodem. Tva predstava kricicich pilotu v kriticke situaci jak je prebirana v primem prenosu letovou kontrolou je absurdni. Kontrola vi, ze se neco deje pokud se s ni piloti spoji tj zacnou vysilat a to teprve az jestli jim na to zbyde cas. Po tom, co udelali vse co je mozne, aby zabranili havarce. Jestli se jim to povede. Nebo pokud maji cas vsunout prislusny kod do transponderu.

"Co ja myslim...... podle ceho usuzuji" cim vic tady pises co myslis, tim jasnejsi je z ceho vznikaji tve uvahy. Hollywood.

0/0
9.1.2015 5:39

M23i16c28h37a19l 56M93i33l50l33e17r 9176592639462

doufejme, ze lepsi pocasi potrva aspon par dni, aby patraci mohli delat svoji praci.

Monsoonove obdobi v tropickych oblastech je notoricka potvora.

+3/0
7.1.2015 6:45

P94a53v40e41l 25Š73i42k55a 8119712874765

Proč nenapíšete Monzunové období? - bylo by lépe rozumět.Děkuji

+1/0
7.1.2015 11:31

M58i92c16h20a78l 62M85i34l86l50e95r 9896572879952

asi proto ze ziji nejakych 45 let v anglicky mluvici zemi a neznam cesky vyraz pro Monsoon.

Slovo monsoon se tady pouziva velmi casto a zvlast v soucasne dobe je ve zpravach o pocasi kazdodenne. Zato ale pri mych navstevach v Cesku se s nim nesetkam, protoze Cesko nema monsoony, nebo jak rikazs monzuny, ve svem podnebi. Tento vyuraz neni soucasti kazdodenni cestiny, kterou, jen tak mimochodem, doposud velmi dobre ovladam.

Pokud se ti to nezda, muzes se mi prihlasit se svoji cestinou az budes zit v nejakde zemi tak dlouho jako ja a jeji jazyk se stane tvou druhou materstinou.;-)

0/0
7.1.2015 13:15

P14a95v55e36l 36O82d39r22a24z37i33l 6704639797590

Tento výraz se naprosto běžně vyučuje v zeměpise na ZŠ, kamaráde.

0/0
7.1.2015 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.