Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počasí se uklidnilo, dopravu komplikuje náledí a nehoda na D1

Dopravu v Česku ztěžuje sníh a náledí. V noci stála na D1 kolona dlouhá skoro 30 kilometrů. Řidiči v kamionech spali, auta se rozjela až ráno před pátou hodinou. Dopravu pak u Větrného Jeníkova na Jihlavsku komplikovala nehoda dvou kamionů, kvůli kterým se jezdí po krajnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a22n 24F37r48o51l22í20k 6526850545304

Měli by to řešit jako v Rakousku. Max. rychlost na dálnici 30 km/hod. Zákaz jízdy kaminonů a do roku 2030 vůbec všech aut. Parkoviště budou doplněna o stojánky na kola. Jízda kol v protisměru povolena.

0/0
6.1.2015 13:20

J46a59n 70B67e98d34n33á81ř 1782208814299

To je jasný globální oteplování. Sněží v lednu. Nevídané!!! Chce to uvalit nějakou daň!

+2/−2
6.1.2015 9:05

P29a46v51e20l 27J92e48ř96á87b34e73k 7331772464237

Nejkrásnější na globálním oteplování je to, že si lidi ani trochu neuvědomují jak nenápadně a postupně přichází.

Nikde jsem neslyšel, že při tomto oteplení by v nejbližších desetiletí se mělo výrazně změnit počasí v mírném pásmu. Víc se hovoří o pravděpodobnosti prudších výkyvů počasí apod. A jednou z variant také je, že součástí globálního oteplení budou tvrdší zimy v Evropě, protože Golfský proud. Změní svůj směr a délku.

0/0
6.1.2015 9:44

P46a49v35e59l 23Ř29a83p42e63k 7932726279655

Stejně s tím nikdo nic neudělá. Takže namísto "boje" proti oteplování, které i při nejlepší vůli a za cenu návratu o 200 let dozadu oddálíme ne více než o několik týdnů, je rozumnější se prostě přizpůsobit.

+2/0
6.1.2015 9:53

M25i27c39h48a39l 94M18a11l10a12t 6911591468562

Ale česko se vrací o roky zpět i bez oteplování. Od r. 1989 jsme se vrátili cca o sto let zpět. Před sto lety taky nebyly důchody, vzdělání a lékařská péče byla jen pro bohaté, atd. Co se týká odvodu daní, tak se pohybujeme přibližně v době nevolnictví a otrokářské společnosti.

0/−2
6.1.2015 10:48

A41n22n84a 47M88a62c21h85a41č53o59v67á 2986448144878

To jsou věci. Sníh v lednu, co? Kdo by to čekal. Vůbec se nedivím, že silničáři, jako nakonec každý rok jsou zaskočení.

+2/−1
6.1.2015 9:53

P25a54v74e82l 81Z69a94j35í93č82e38k 8224460476420

na sm bylo trosku ledu ale jinak pohoda.... aspon jsem se nenudil.. mam tyhle podminky rad

0/0
6.1.2015 8:44

G10e75o71r51g 29K77o56m82b64e54r38e84c 9854871706941

kalamita na severu Cech? 8-o8-o tech par centimetru?

0/0
6.1.2015 8:40

V72l96a21d85i47m83í63r 73F70i27b59i52g16e34r 5984481931204

Kalamita je dnes všechno. Když je pod 0 jsou mrazy, když je nad 20 jsou extrémní vedra, když nad 30 tropická, když prší hrozí povodně a záplavy, když sněží hrozí kalamity a když trochu fouká tak hrozí bezmála tornádo.

+1/0
6.1.2015 8:50

P59a90v36e92l 83Ř19a68p71e20k 7382526849185

Já chci víc sněhu!!! Dívat se na ty zoufalce v autech, kteří v tom musí jezdit, protože si neuměli uspořádat život, je celkem zábava ;-D

+3/−7
6.1.2015 8:13

P46e32t87r 64N25i34v60n94i25c22k97ý 3792124285137

Já jsem taky pro, aby v zimě byl sníh! Kdo neumí jezdit, ať zůstane doma.

+2/−1
6.1.2015 8:23

P75a39v55e89l 90J74e37ř79á67b79e22k 7121262744737

Jsem taky pro, aby kamióny zůstaly na dvoře, protože ty mají nejvíc problémů se sněhem na silnici.

Prokazatelně je dokázáno, že člověk 30 dní bez jídla vydrží a kalamity u nás 30 dní netrvají.

0/0
6.1.2015 9:46

P35e31t85r 18Z22a30j28i68c 5839230424259

Bože, vy jste ale blb??! Jen by mě zajímalo, co si představujete pod pojmem "uspořádat si život"? Víte, mít brambory ze sklepa, husu z dvorku a vodu ze studne to asi každy nemůže, časem se to docela omrzí a 21.stoleti to také překvapivě všem nestaci??. Ale to, předpokládám, překračuje vaše obzory a uspořádání života.

+7/0
6.1.2015 8:24

P44a78v38e22l 80Ř89a65p94e79k 7822626939435

Autem najedu ročně asi 1500 km, a to podnikám, máme dvě děti a hrdě se hlásíme ke střední vrstvě. Na to, abych furt jezdil autem, jsem jednak příliš pohodlný a také si svůj čas cením více než abych jej denně promrhal s rukama na volantu, zavřený v nějaké plechovce jako ve vězení.

0/−8
6.1.2015 8:33

V18l52a29d84i12m32í44r 29B50e86n75e93š 2932165814573

Pane Řapek, neznám moc podnikatelů, kteří tráví většinu času na diskuzích idnes, spíš žádné. Natož těch, co by nepouživali auto. Pohádky o rodině a střední třídě jsou jen taková třešnička na dortu. To byste se nesměl stále dokola profilovat jako primitiv a asociál s nějakou formu duševní nemoci. Silně pochybují, že máte vůbec řidičák, pravděpodobnost je minimální.

+4/0
6.1.2015 9:08

P69a70v75e57l 58Ř92a10p38e66k 7402216599795

Já vás nehodlám přesvědčovat. Klidně si pěstujte představu, že nelze žít důstojněji než žijete vy. Je to do značné míry pouze vaše věc. Připouštím ale, že jako programátor a vývojář nepotřebuji auto tolik jako třeba instalatér.

0/0
6.1.2015 9:16

J92o51s67e91f 74N13o76v97á83k 6803900972959

takže pro tebe je celkem zábava, že někdo není programátor? tak to buď ale rád, protože kdyby si všichni jak ty říkáš "mohli uspořádat život" a byli programátory, bral bys minimální mzdu i ty.

0/0
6.1.2015 9:18

P92a90v62e28l 86Ř83a82p46e20k 7212866459835

Dobře, ale co dělá většina lidí? Kliká myší, hrabe se v papírech nebo stojí někde u pásu. Většina toho není nějaká extra specializace ani objíždění zákazníků. Tudíž nedává smysl za takovou prací dojíždět desítky km, potkávat se v protisměru s jinými lidmi, kteří jedou do práce stejného typu. Automobilismus nakynul do dnešního objemu v důsledku nikoli reálné potřeby, ale své socialistické podstaty. Přirovnal bych to k vytápění paneláků za komunismu, kdy lidé měli všechna topení naplno a regulovali teplotu v bytě otevíráním oken. Ti lidé sice platili nějaký podíl na spotřebě, ale většinu nákladů přenášeli na druhé, což vedlo až k absurdnímu nárůstu spotřeby tepla.

Jistě se shodneme na tom, že existuje nějaký optimální objem automobilismu vzhledem k ekonomickým podmínkám, skladbě ekonomických činností atd. Já tvrdím, a z podstaty tomu ani nemůže být jinak, že dnešní objem automobilismu je dalece za tímto optimem, v důsledku zejména toho, že automobilismus je budován a spravován státem. Budován na základě metod násilí (vyvlastňování, kravál pod okny lidé podél ulic atd.).

0/0
6.1.2015 9:30

P51a90v27e71l 20Ř83a49p57e44k 7182116299125

A co se týká řidičáku, ten dnes dostane doslova kdejaký idiot (tím nemyslím vás), což je mj. jedním z důvodů, proč se automobilismu chci účastnit co nejméně. Pro určité kruhy je výhodné zapojit do závislosti na autě co nejvíc lidí, takoví lidé, ač si to asi těžko připustíte, jsou totiž ze strany státu mnohem lépe ovladatelní a nebojím se říci vydíratelní, ač si sami vsugerovali myšlenku, že jsou svobodnější.

0/0
6.1.2015 9:22

V15l59a85d89i83m59í62r 98F19i75b48i52g37e76r 5424821401804

No má zřejmě na mysli lidi co bydlí ve městě kde je MHD a jedou 5km do práce autem, přičemž třeba 10 minut před výjezdem škrabou led z oken. Spousta lidí jezdí jízdy které nejsou až tak nutné ale jasný lidi žijící v satelitech a obcích bez dopravního spojení jinou možnost nemají pokud chtějí pracovat.

+1/−1
6.1.2015 8:48

P56a90v87e35l 17Ř65a18p80e23k 7562456559535

Ten problém je ještě složitější. Lidi se cpou do satelitů proto, že fakticky socialistický systém automobilismu jim poskytuje infrastrukturu pro jejich ježdění a značným způsobem přenáší náklady na přepravu na všechny okolo. Lidem, kteří si neváží svého času, pak přijde výhodné denně dojíždět desítky km a stát v kolonách, ale to jen proto, že do svých kalkulací nemusí zahrnovat vedlejší náklady jejich cestování. Ve výsledku ti vypadá tak, že den co den se všude pohybuje obrovská masa hmoty, přičemž se jedná pouze o pohyb sem a tam. Na začátku je to samé co na konci, akorát se spotřebovala značná část zdrojů. Z automobilismu, který má být už z principu jen podpůrné odvětví, se stalo odvětví hlavní, které dnes představuje nejméně třetinu naší ekonomiky. Je zcela logické, že takový aparát musí mařit více hodnot než kolik vytvoří. Bohužel to nelze podrobně vysvětlit v rámci této diskuze.

+3/−2
6.1.2015 8:58

J26o67s81e77f 86N34o30v12á84k 6303250422249

to je konečně rozumný příspěvek. Daleko lepší, než ten blaf o "uspořádání života" a následné přiznání že jsi programátor

0/0
6.1.2015 9:20

P78a28v82e17l 16Ř73a14p37e54k 7382236789515

Na druhou stranu si nemyslete, že se nepotřebuji občas dopravit za zákazníkem. Většinou první věta je typu "tak jak se jelo po dálnici?" a já na to zcela suše konstatuji, že jsem přijel vlakem. Následuje údiv a výraz naprostého nepochopení, ale na to jsem si už zvykl. Občas někdo i pochopí, že na rozdíl od auta, které je pouze ztrátou času, mohu ve vlaku poměrně luxusně pracovat.

0/0
6.1.2015 9:37

P29e80t13r 46N16e63c62h31a31n84i55c97k54ý 7573196778700

On tomu jde stát celkem naproti, ruší spoje, zdražuje jízdné, snižuje rozpočet krajů pro veřejnou dopravu. Takže lidem se veřejná doprava brzy nevyplatí.

0/0
6.1.2015 9:23

V69l72a91d91i86m89í97r 16F49i70b51i26g71e39r 5674971441144

Jízdné se dá ale velikým mínusem je rušení a omezování spojů spolu s tím že spoje na sebe dost často nenavazují(vlaky-autobusy) a to pak prodlužuje délku jízdy. Ti co tvoří jízdní řády jsou neschopní to udělat aby to tvořilo smysl.

+1/0
6.1.2015 9:42

P48e98t48r 24N61e79c91h56a43n36i18c61k25ý 7933586828680

Aby to tvořilo smysl je potřeba víc vozidel, víc lidí a samozřejmě víc peněz, jenže tam úplně nahoře se něco tak nepodstatného jako veřejná doprava přiškrcuje a peníze jdou na skutečně důležité věci jako sociální dávky, ekologické a začleňovací projekty nebo zlaté padáky

+1/0
6.1.2015 10:07

P50a86v58e42l 90N15o39v65á91k 4203158595541

jak poznamenal kolega, jste blb. Bez otazniku.

+1/−2
6.1.2015 8:43

P86a98v19e53l 69Ř78a31p54e20k 7222106409555

;-D Já jsem blb, ale na rozdíl od vás neškrabu led a nikam se nemusím hnát.

+2/−1
6.1.2015 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.