Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán zříceného airbusu byl zkušený, jeho kroky jsou ale nepochopitelné

Kapitán zříceného airbusu letecké společnosti AirAsia Irianto byl zkušený pilot. Téměř dvacet let pracoval pro různé letecké společnosti, předtím deset let létal pro indonéskou armádu. Jeho rodina stále doufá, že je naživu, i když ví, že dříve či později bude muset přijmout krutou pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a14n 21L54u37k89á54š 7987553813182

Muj tip jsou ledove krystaly. Podobne jako ten Airbus uprostred Atlantiku.

Zamrzlo mu to pitotky (Pokud je ve vzduchu led ve vyssi koncentraci, zapnute vyhrivani proti namraze situaci akorat zhorsi.), spatne vyhodnotil situaci a udelal podobnou chybu a ani o tom nevedel. Navic mu to mohlo shodit i motory.

P.S. vyhrivani proti namraze zabranuje namrzani kapalne vody na studenem povrchu. Drobne ledove krystalky ovsem na teplem povrchu natavaji a pokud je jich hodne, tak ho ochlazuji a maji tendenci se na nej lepit a vytvaret jev vypadajici jako namraza a majici temer stejny efekt. Ledove krystalky vytvareji vysoke hlavne tropicke boure, takze se vyskytuji jen v jejich bezprostrednim okoli.

0/0
3.1.2015 22:18

B96l36a20ž35e60j 13M63o41t66y84č56k30a 8947657275650

nevim proc nam 2x sdeluji ze krom manzelky suka tri dalsi.

+1/−5
2.1.2015 22:38

L72a30d74i44s59l59a64v 66M35i88k91a 1121789394384

Závist, nebo jenom blbost?

0/0
3.1.2015 11:11

B28l69a48ž52e96j 21M89o45t17y34č95k84a 8807567825450

peceny snehulak

0/0
3.1.2015 17:13

J39a89n 41K29r91p26e93c 5576803964422

jelikoz pristani na mori je ta nejnepravdepodobnejsi moznost, tak to asi bude ten strmy pad.

0/0
2.1.2015 20:31

K42a25r88e68l 72V66a83c86h40u31t 9793902739913

Prosím, prosím... můžete mi někdo nějak logicky vysvětlit, proč v ČT páni redaktoři vyslovují Air Asia jako "érejŽa" ... 8-o8-o8-o ... mi to připadá strašné...  (tedy ... skoro stejně strašné, jako když Pražáci slovo koncert vyslovují jako konZert :-()

+3/−9
2.1.2015 17:52

P98e50t81r 34M76a92r68š98o85u83n 5815578316366

to je asi podle množství rejže

+2/0
2.1.2015 17:58

K15a37r18e52l 26V78a32c47h64u63t 9103642199533

Jako že v televizní kantýně mají tak často rejži, že už jim leze nejen krkem  ;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

L20a36d57i64s64l36a33v 26M17i72k98a 1491219154194

Taky se vždycky musím smát, jak si u toho kroutí hubu, vloni to byla ještě Air Asia mluveně v ČT.

0/−1
2.1.2015 19:31

M60i59c30h50a15l 63M92i66l26l90e18r 9816542399542

chapu, ze nekterym lidem, kteri neovladaji cizi jazyky, se v jejich nevedomosti musi zdat smesne kdyz se hlasatel/ka snazi vyslovit cizi jmeno tak, jak skutecne zni.

Cim vice se smeji, tim vice na sebe prozrazuji nevzdelanost a ponekud nizsi IQ.;-)

+4/0
3.1.2015 2:30

V76l22a38s41t75i69m75i18l 57H81a25l98b27i57c91h 8943385276828

To máte stejné jako OUTÚ.(O2).Zkuste se ve venkovské hospodě zeptat kde mají OUOU.Nebudou vědět.Zkuste to ještě s DABJŮENDSÍ.(WC).Rovněž nebudou vědět.Když se ale zeptáte kde mají HAJZL,tak vám porozumí pokaždé.

0/0
3.1.2015 11:16

M70i95c82h73a10l 70M65i96l12l86e51r 9976902499472

takze myslis, ze kdyby v televizi mluvili o te aerolince jako o "ajr azija", lidem by vedeli o co jde?;-);-D

0/0
5.1.2015 1:58

K95a89r90e38l 88V19a42c12h38u54t 9763452209943

Jo... jestli vono to s tím "konZertem" v Praze nebude asi tak nějak, jako v Brně s tó legendární "šalinó" ... ;-D

+5/0
2.1.2015 17:58

V29l17a44s80t82i73m57i74l 34H85a43l84b29i38c21h 8663905856198

A nebo Ostravský cip.

+1/0
3.1.2015 11:17

J18a24n 88N65o82v50á46k 8607106636

Koncert se snad ani jinak nevyslovuje než se Z (nejsem Pražák). ;-D

+3/−5
2.1.2015 18:05

B66o65h88u81s32l54a22v 26K22r56á64l27í67k 2781330479126

Zřejmě kontaminace slovem konzervatoř. Které ovšem rovněž není pražského původu.

0/0
3.1.2015 0:14

M98i34c87h49a87l 92M94i72l44l28e53r 9776252929902

spis kontaminace slovem konzerva;-)

0/0
3.1.2015 2:25

J34a29r22o68s31l37a64v 20K53o87š66e48k 4169185890114

CNN to vyslovuje obdobně...

+5/0
2.1.2015 18:33

P26e93t56r50a 86M65a44l22a87k73o88v40a 1298910140524

no to je snad jasné, když je to anglické slovní spojení a anglicky mluvící stanice... to jen pan vachut zřejmě anglicky kromě jiného neumí...

+1/−1
2.1.2015 18:44

M35i36c61h56a34l 44M80i63l91l26e97r 9476702979482

....ani panove Mika ci Marsoun

+1/0
3.1.2015 2:32

A31n56t62o19n64í36n 28Č12í93ž10e29k 1648782124379

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/air

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/asia?q=Asia

a dej si to dohromady.

Takže nechápu. To bys raději v bristké anglištině jako "éejž"?

+1/0
2.1.2015 19:41

J57o95s63e32f 66K52u25b72e13š 7783336577118

a to by podle vás měli vyslovovat "nevyork" nebo "aucland"?

+2/0
2.1.2015 20:48

L64u18k80á13š 33M47u69l37l35e91r 2837862562345

USA nebo Banderovci... to je snad jasný ne? ;-D

+2/0
2.1.2015 17:46

D34u97š37a80n 57M95a49s10á34r 3441911742905

Nedávno jsem užasle sledoval pořad o leteckých katastrofách. Příčinou byla namontovaná klimatizace na hlavní palivovou nádrž. Letoun stál několik hodin před odletem na ploše poloprázdnými nádržemi, na slunci. Benzín se v nádržích začal odpařovat a krátce po letu, když přeskočila jiskra, došlo k výbuchu letadla za letu.

Elektrinstalace 150 voltů tažena rovněz pod dnem hlavní palivové nádrže. Pak se člověk nemá bát létat letadlem. Jinak podobné pořady nevyhledávám, ale někdy mi to nedá.

0/0
2.1.2015 17:15

V29á90c53l37a61v 13Z80e42l65i73n37k79a 2902550133332

Ono tam, co jsem stihl zaslechnout, nevedlo snad přímo těch 150V. Takovou zhovadilost by snad nikdo do projektu nedal, ale problém byl, že kabely o nízkém napětí, kde nehrozí přeskok jiskry, ležely ve stejném koridoru jako ty o vyšším a to napětí se tam buďto naindukovalo nebo prošlo přes poškozenou izolaci. To už teď přesně nevím. Ale jinak máte pravdu, že v těch pořadech jsou někdy takové věci, že se coby člověk s technickým vzděláním pomalu začínám bát sedat do letadla.

+2/0
2.1.2015 17:28
Foto

S97t35a50n18i55s74l71a78v 43T40e81s20a44ř 9277364742704

Chápu, že rodina a přátelé pilota o něm budou mluvit jen dobře. Jestli byl ovšem tak skvělý a zodpovědný, to ještě ukáže vyšetřování. Žádat přesměrování až když už mám bouři těsně před čumákem, to mi moc zodpovědné nepřijde.

+1/−4
2.1.2015 16:25

P43e87t94r69a 27M56a17l64a78k30o74v39a 1548170860934

nezlehčujme to, v dané obasti se počasí mění každým okamžikem, navíc kdoví jak dobře fungovali přístroje a měl šanci přesnou lohu a sílu bouřky zjistit...

+2/0
2.1.2015 16:47

P35e61t65r58a 44M19a19l55a36k10o85v41a 1478530690144

fungovaly

+1/0
2.1.2015 16:48

J19i33ř82í 89K33r13e32j94č95í11k 2677798464266

Spíš mi teda nepřijde normální, když někdo nouzově vysílá, že se mu ozvu po 10 minutách... :-/

0/0
2.1.2015 19:34

M77i81c46h11a35l 70M10i73l84l11e50r 9506982239462

pilot nouzove vubec nevysilal. Pouze pozadal o povoleni zmeny kurzu a letove hladiny kvuli pocasi a uvedl to jako radovy pozadavek, nikoliv urgentni, natoz nouzovy.

0/0
3.1.2015 2:34

R82o81s88t95i70s16l59a20v 85R36o54z25a 1485809620719

neozval sa ten Holanďan ktorý mal letieť v stratenom lietadle MA ako aj v tom zostrelenom rusákmi že mal lístok aj sem ?

+2/−4
2.1.2015 15:00

J18o30s65e10f 21P56o45r12t28i14k 8957859104

Rusáci sestřelili letadlo? zdroj?

+5/−6
2.1.2015 16:23

P18e44t16r60a 87M45a89l81a53k90o11v38a 1118830380274

sestřelili přeci BUKem na ukrajinou, už jste zapoměl? sice se to rusáci snaží neustále popírat, ale všichni víme, jak to bylo.

+9/−4
2.1.2015 16:46

P50e43t72r 72M54a15r48š80o18u49n 5965808806616

a už jste tedy sepsala tu vyšetřovací zprávu, když to všichni víme jak to bylo? nějak vám to potom tedy trvá. Asi neumíte holandsky, jinak nevím proč už jste ji nesepsala, když to víte

+8/−2
2.1.2015 16:55

K64a54r70e73l 94H54a11u33p47t51v61o87g78e12l 3253662474824

A kdo jiný? zdroj?

+3/0
2.1.2015 17:04

P89e96t79r 33M87a46r13š36o63u54n 5955438746266

dokazuje se většinou, že se něco stalo, a ne obráceně. pak by třeba za ledovkou mohli být samozřejmě i marťani. dokažte že ne...

+1/−1
2.1.2015 17:08

M86i98r89a 76L89o58v31e 3504470478284

Tak letel velmi pomalu a nebo prudce vystoupal do vysky? Jak se muzou ti letecti odbornici tak odchylovat od nazoru?8-o

0/0
2.1.2015 14:41

I16v34a71n 25H50o11l84a61s 5607777548967

To se navzájem nevylučuje, naopak - pokud letadlo prudce stoupá, rychle tím ztratí rychlost.

+14/0
2.1.2015 14:43

M20i58r36a 98L78o67v12e 3434690608134

Pokud prudce stoupa, tak se tim nemysli, ze leti rychle?

+1/−5
2.1.2015 15:03

J65o37z63e77f 48D41u57h28a81c38e32k 7121830523570

nie

+11/0
2.1.2015 15:07

S18t56a85n83i47s26l18a40v 86P43ř30i96b28y83l 1199828491676

Když stoupá kolmo, tak vlastně stojí :-)

0/0
2.1.2015 15:13

J92i23ř96í 68D71v62o58ř75á35k 5958873628710

Při klesání je to podobné.

0/0
2.1.2015 15:47

S52t60a61n58i70s55l35a40v 15P46ř53i54b93y97l 1729648141846

Takže závěr novinářů je takový, že kapitán s letadlem nejdřív stál 20 minut na místě a potom neočekávaně zmizel :-)

+10/0
2.1.2015 15:55

P69e59t49r 34M75a31r21š67o32u21n 5945658556806

ještě mohlo couvat... píp..píp...píp..píp.píp.píp...

0/0
2.1.2015 16:44

K26a87r94e66l 23H47a65u38p55t69v29o57g91e83l 3113122194504

Ač se to zdá neuvěřitelné tak při dostatečné rychlosti protivětru může letadlo, vůči zemi i couvat.

+5/0
2.1.2015 17:07

E59d74a 75D93r49á40b64e94k 7139882383477

zdá se to neuvěřitelné ale, čárka patří jinam:-)

+1/0
4.1.2015 18:57

K45a47r33l15a 87N65o52v13á45k55o92v85á 4584462255357

Navíc v čím vyšší letové hladině letadlo letí, tím vyšší rychlost by mělo mít. Při řidším vzduchu je totiž potřebné ke stejnému vztlaku, aby vzduch obtékal křídla rychleji.

+2/0
2.1.2015 15:55

J71i46r90i 38R71o64u11b60a77l 1378588566315

Myslete na to, že letadlo se (na rozdíl např. od auta) pohybuje v třírozměrném prostoru. Pomalá rychlost na obrazovce radaru tak může být způsobena tím, že letí opravdu pomalu (vodorovně nebo v mírném úhlu klesá či stoupá) nebo naopak letí rychle, ale zato klesá nebo stoupá pod velkým úhlem. V případě extrémního klesání pod velkým úhlem pak hovoříme o pádu.

Může se stát také například to, že v první fázi letí příliš pomalu, až dosáhne pádové rychlosti a tak začne strmě a se stále se zvyšující rychlostí klesat, tedy padat. V obou případech je ale jeho rychlost pozorovaná radarem, tedy v horizontální rovině, nízká, zdá se tedy, že letí pomalu.

0/0
2.1.2015 16:42

P74e24t60r 50M88a26r25š22o45u90n 5255538716346

a proto se také nemluví jen o rychlosti, al emusí se k tomu přidat v jakém směru a vůči čemu (rychlost vlastního letu letadla je totiž taky jiná, než je rychlost vůči zemi.) Takže napsat nebo říkat malá rychlost, nebo letí pomalu je prostě nesmysl...

+1/0
2.1.2015 16:58

P33e12t39r 12M20a67r10š93o51u20n 5115878876266

a myslím to tak, že drtivá většina populace si představí pod pojem rychlost, danou rychlost pohybu onoho předmětu. Tedy pomalu letící letadlo si představí pomalu letící ten stroj. Asi jako když hodím míč, taky neletí díky gravitaci rovně, ale když se budeme bavit o rychlosti, tak to nebude jeho rychlost na radaru...

0/0
2.1.2015 17:06





Najdete na iDNES.cz