Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Boeingu se zasekl podvozek, piloti riskantní přistání zvládli

Na londýnském letišti Gatwick nouzově přistálo letadlo společnosti Virgin Atlantic. Piloti boeingu směřujícího do Las Vegas záhy po startu zjistili, že stroji fungují jen tři zadní podvozky ze čtyř. Letadlo před přistáním dlouho kroužilo nad jižní Anglií, aby spálilo palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e54t95r 66N54o55v66á30k 8575959980

BOREC 

kapitán i celá posádka  R^

+1/0
30.12.2014 22:04

R26a91d95e46k 78T13r23n 2712146474897

Tady je to zase samý odborník ;-D

0/0
30.12.2014 22:02

E90m39i51l 33D25o70č27e88k92a87l 9179330435579

Nejsem sice odborník, ale na můj vkus hasiči i záchranáři měli docela zpoždění...

0/0
30.12.2014 21:45

T22o63m15á17š 49T70a72t46í57č20e29k 5200282720748

Já spíš nechápu, proč s tím poněkud porouchaným podvozkem nepřistáli až v té Americe... 8-o

0/−3
30.12.2014 17:12

O15n60d19ř86e85j 63Č65a24p30k39a 6951121673134

Otáčeli se kvůli poruše hydrauliky, ne kvůli závadě na podvozku. To, že se jim při nouzovém vysunutí (elektricky se odjistí, vypadne vlastní vahou a dole ho zablokují západky) pravá vnější noha zasekla, byla jen komplikace navíc.

+1/0
30.12.2014 18:04

P20e18t67r 62K88o65l48á18ř 2648647764261

Pěkně přistál ....

+1/0
30.12.2014 14:42

B54o81h41u13m14i52l 53T24r86o37c96h46t56a 2936566483834

Vše již mohou vyřešit jak piloti s počítačem po zadání do počítače daného problému a počítač, který má veškerá data i z čidel na palubě letadla, stav paliva, váhu letounu a pod. neustále průběžně informuje posádku jak vysoké je nebezpečí v dané situaci i ze zemně mohou podávat inženýři své rady znalostí systému podvozku, ale nebezpečí je vždy vysoké u letecké přepravy i když počítačové systémy mnoho rizik pomáhají zvládat rychle a bezpečně, tak mnoho krásných prožitků v letadlech i vzletů i přistání !!

0/0
30.12.2014 13:51

J76a52r67o14s42l46a11v 61K57a39d16l35e96c 5951549192681

Tak ono s minimem paliva, když už víte, že dosednout musíte napoprvé a nevíte jak to dopadne... to jsou nervy, kdy i takovéto plácnutí o zem je vlastně výhrou...

0/0
30.12.2014 10:27

R19a83d82a27n 35K53u57b53a25n82t 1213300159930

A´t se vyjádří někdo kdo v to lítá (pilotuje). Třeba tu šuplo proto, aby dokázal udržet pravé křídlo bez kontaktu.

0/0
30.12.2014 10:44

Š19i98m33o86n 21Č19u21d21a 8448399517566

Paliva maji prad mraky. Suplo to, protoze byl vystreslej a neumel si s tim poradit.

0/−1
30.12.2014 16:10

P22e46t87r 89F41r52ý37d86e84k 7719651669513

Ale oni nepristavali s minimem paliva...

0/−3
30.12.2014 14:17

P98e19t60r 26K62o88l40á52ř 2448967354721

ale ano ...

+3/0
30.12.2014 14:42

R18a42d10a57n 96K48u52b74a78n40t 1203650359510

Bré jitro.

Nejsem pilot. To dosednutí není dosednutí, ale dopadnutí. Chtělo by se věřit, že prostě na posledních 10 metrech díky turbulenci propadnul. Ale to se děje v létě.

Řekl bych spíše, že tak dlouho natahoval až ztratil rychlost a šel dolů Prostě v takové situaci průšvih, který naštěstí ty 3 nohy ustály.

+1/−3
30.12.2014 9:39

O67t92t27o 19P46e43t66e45r21k98a 4603931805498

Koukal jsem na to ještě jednou a to švihnutí o ranvej bylo vážně extrémní. Nikdy jsem nedržel v ruce žádnou příručku o létání, ale vážně pochybuji, že by to bylo "dle manuálu". Osobně bych se při takovém fest dopadu a asymetrickém rozložení podpěrných bodů bál, aby se křídlo nedotklo ranveje. Ale co, dopadlo to dobře, naštěstí:-)

+2/0
30.12.2014 10:02

V20a13c76l49a61v 26C32a19d36e39k 7860331229903

Kdyby jste byl pilot tak by jste vedel ze pristani je rizeny pad.

To natahovani se nazyva vydrz a je soucasti kazdeho pristani.

Pilot vedel co dela potreboval sedat na co nejnizi rychlosti kdyby to ta noha nevydrzela a letadlo by seklo jednim kridlem o zem.

+2/−1
30.12.2014 14:34

Š72i67m97o94n 90Č20u30d47a 8348359597916

Vy jste vazne ... vyrdz tam prave zadna nebyla, proste s tim prastil misto toho, aby snizil vertikalni rychlost klesani. To je ten problem!

0/−1
30.12.2014 16:12

J15i72ř30í 10K95o12u66k 5138641749624

Prave naopak. Bouchnul s tim a hned zvletl proto, aby se tim bouchnutim podvozek uvolnil a pri zvednuti zajistil v radne poloze. Kdyz by po tom bouchnuti nezvletl, tak pripadne uvolneni toho porouchaneho podvozku by se tento nezajistil ve spravne poloze. :-)

0/0
30.12.2014 22:10

O70n13d18ř29e58j 65Č86a31p23k31a 6751721533114

On je trošku problém v tom, že normálně nepřistávají s částí hydrauliky mimo provoz, takže se to letadlo chová trošku jinak. Tohle si pilot zkusí párkrát za život na simulátoru a pochybuju, že přitom zkoušejí variantu, že se podvozek při nouzovém otevření sekne.

+1/0
30.12.2014 15:55

O65t13t70o 28P71e78t51e88r69k20a 4593881365438

Dopadlo to skvěleR^ Nicméně, pokud to tedy nebyl záměr (proč by měl být?), praštil s tím o ranvej jak s pytlem brambor:-) Jako běžného pasažéra mě těší, že podvozky vydrží i takový náraz, a taky příjemné zjištění, že se letadlo při závěrečném zpomalení neopřelo o křídloR^

+3/0
30.12.2014 9:34

R83a65d19a36n 96K14u37b90a81n90t 1713810469130

někde na webu je přistání s předním kolem kolmo ke směru jízdy. Po dosednutí brousil o ranvej tu vzpěru (kolo zmizlo v oni) a zastavil s polovinou původní nohy. Tam bych věřil, že ji ulomí a ono ne.

0/0
30.12.2014 9:42

P46e69t39r 10F76r98ý40d98e95k 7839911959213

Podvozky vydrzi jeste mnohem vetsi zatez...

0/0
30.12.2014 14:19

P80e43t97r 68N69ě38m53e47č56e22k 1492744482723

Respekt a palec nahoru!

+4/−1
30.12.2014 9:19

I73v31o 78J56a89n41á47č52e98k 8803593211362

Jak tak pročítám diskuzi, tak koukám, že většina diskutujících to co je napsáno oppravdu sežralo i s navijákem a dokonce se za to bijou i v rámci diskuze. Předpokládám, že se jedná o ty, kteří si myslí, že letadla tohoto typu létají na letecký benzín, jak jsem se dneska dočetl zde v jiném článku. ;-(

+1/0
30.12.2014 8:57

I12v84o 68J35a43n11á92č55e57k 8833313121522

Ups, teda horší článek už jsem dlouhou dobu neviděl, stále platí, že dneska může psát každý i když vůbec nemá tušení o čem píše. Rv

+1/0
30.12.2014 8:53

J92a65n 88K57r89p34e38c 5356663774262

to ze nejsou zadni raneni jeste nutne nemusi znamenat dobrou zpravu...

0/−3
30.12.2014 8:21

V36a12l64e72r37i43e 26W19e57b12e51r62o86v86á 1152730547270

proč sem vždycky dáváte tak špatná videa, toto video s přistáním je lepší

https://www.youtube.com/watch?v=JoWS_SHe4gU

+5/0
30.12.2014 6:20

O25n46d57ř53e46j 47Š81r63á50m89e34k 3823110451179

Protože najít lepší video dá moc práce a už by nestihli umístit tam logo idnes.

+2/0
30.12.2014 7:38
Foto

P52a97v41e45l 29Č27e23r66n22í54k 1508505130110

Možná jde někdy o copyright. Ne vše si můžou vzít [ukrást] z youtube.

0/0
30.12.2014 10:55

M70i83c60h82a18l 50C40h68a82l65u26p90a 6738910359833

Ale odkaz sem dát můžou.

0/0
30.12.2014 12:20

M74i10l16o54s 44V87a73l37y 8356982127792

Videl jsem 2x, ze u mensich letadel to druhe pod nim za letu podvozek opravil..... asi na ty vetsi koraby nejsou nikterak pripraveni... Chtel jsem jen napsat, jestli nejaky cikan se na podvozku letadla zadarmiko nechtel dostat do juesej ;-D coz uz se stalo take nekolikrat _ NO NEKUP TO !!R^  MM mas tu rybicku. H0P R^:-P

0/0
30.12.2014 5:25

M44i98c94h96a78l 62M79i16l73l98e91r 9936752829252

jak poukazali povolani odbornici na Sky a BBC, piloti poznali hned po startu pri vytahovani podvozku, ze neco neni vporadku a ze je problem s hydraulikou. Vedle toho, ze piloti postup[ovali podle predpisu v takovem pripade, da rozum i laikum, ze neni mozne letet -viz dole podle navodu nekterych zdejsich "expertu" - do cilove destinace s umyslem "treba se nam to cestou rozbehne", kdyz piloti ani nemohli dost dobre vedet, jestli problem s hydraulikou se tyka pouze podvozku.

Duvod proc letadlo krouzilo: aby si odbornici na letisti mohli detailne prohlednout letadlo zespodu a dat vedet situaci pilotum.

Dale za ucelem vypousteni paliva, aby se snizila pristavaci hmotnost letadla.

+1/0
30.12.2014 2:34

K75a29t38e53ř30i40n37a 78H49a44l57a65š81k19o33v57á 1185475603337

krouzili primarne proto, aby pri pristani nebylo v nadrzi palivo, ktere by mohlo zacit horet.

+3/−4
30.12.2014 6:23

O82n69d29r21e21j 22K29u20r74c 9186212775618

Letadlo krouzilo, aby spalilo palivo a dostalo se nejakou normalni pristavaci hmotnost. Maximalni pristavaci hmostnost je o dost nizsi, nez maximalni vzletova, takze to museli spalit. Kdyz o tom vite kulovy, tak budte radsi zticha ;-O

+6/−2
30.12.2014 6:52

V72l97a17d96i55m81í48r 17M29e54n61d31i 3952979951496

Šéfe,ono existuje aj iná možnosť ako sa zbaviť nadbytočného paliva aby sa dosiahla MLW,môže sa vypúšťať počas letu,takže nemusí sa to bezpodmienečne spotrebovať-spáliť.

0/0
30.12.2014 12:34

M51a82r56t25i58n 41D15o98l26a41n18s21k26ý 3133418336789

Je vidět , že kulový víte vy i redakce, přebytečné palivo se napálí ale vypouští :-D

+1/0
30.12.2014 18:59

O21n25d59r62e65j 21K26u62r24c 9676882245238

V 5000ft AGL, to jste frajer...

0/0
30.12.2014 22:47

O32n70d33r34e64j 62K12u41r92c 9176792235728

Po vzletu se podvozek nevytahuje, nybrz zatahuje/zasouva...

+1/−1
30.12.2014 6:52

Š37i89m26o22n 38Č52u91d88a 8848339907306

Ty piloty bych nechal vyrazit, az zcernaj. Hovada neuveritelny. Maji jeden podvozek v pytli a prastili s tim o zem jeste s odskokem, misto lehkeho dosednuti. Odskok, je to nejhorsi, co pilot muze pri pristani udelat. Namaha podvozek a hrozi padem. ;-O

+1/−17
30.12.2014 0:58

M89i14c41h77a89l 41M37i26l93l87e55r 9796172679262

pan je zrejme expert, pilot s komercni licenci opravnujici ho letat s B747

?

:-P

Zajimave, ze tvuj vyrok se diametralne lisi od vyroku zkusenych britskych pilotu B747 mluvicich v primem prenosu na Sky.

Asi bys je a s nimi kapitana B747 Virgin Atlantic mel jit ucit.

+9/−1
30.12.2014 2:22

Š11i76m27o18n 79Č49u91d83a 8358469117386

Na rozdil od vas, pilotni prukaz doopravdy mam.

+1/−1
30.12.2014 9:35

M46i32c33h46a46l 41J14a73r58o69š 7624120742525

Máte ho na letadlo, s kokpitem 7 metrů na dráhou?

+1/0
30.12.2014 9:48

Š95i78m48o44n 46Č15u69d36a 8898229667256

Sorvnejte si to, vy inteligente, a pak mluvte:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

0/0
30.12.2014 16:15

M20i80c96h29a16l 41J88a13r89o93š 7694500192475

Na tomhle létáte? To jsme tedy kolegové, já ve Frankfurtu u letky 744 pracoval. Takže se podívám, jestli je tam nějaký Čuda mezi zaměstnanci.

0/0
1.1.2015 18:45

J13a92r67d40a 23B25r42a37b52e23n44e90c 1100954679206

a létáte s Čmelákem

+1/0
30.12.2014 11:51

M41i21c79h30a30l 33C76h38a63l30u23p71a 6618120189973

Tak to je snad známý fakt, že na diskuzích idnesu jsou odborníci na všechno. Neexistuje problém, který by nedokázali za pár minut vyřešit.

0/0
30.12.2014 12:20

V34a97l12e75r68i58e 97W51e82b82e37r83o84v24á 1412910447780

co to tady píšete za blbosti, bylo to naopak velmi hladké a ukázkové přistání. Vy namáháte asi moc mozek, což je horší než ten nevytažený podvozek.:-P

0/−2
30.12.2014 6:23

Š61i58m70o87n 26Č78u26d38a 8768929127696

Valerie, jste nevzdelana a o letani nic nevite, tak prosim drzte tu svoji diru. Ukazkove pristani se 747 vypada treba takhle:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

Ale rozhodne ne v krizovce to, co predvedli.

+1/−3
30.12.2014 9:38

J75a49k14u45b 66Š11a92f90a51n82d22a 7385477471941

Naopak. Pokud s tím praštíte ale jen tak, že to poberou tlumiče tak neodskočíte. Pokud s tím praštíte více, odskočíte. Ale také klidně odskočíte pokud se dotknete lehounce kdy tlumiče ještě moc nepůsobí.

0/−1
30.12.2014 8:01

Š92i52m49o88n 30Č37u81d49a 8598379467806

Tak se na to video kouknete ;)

0/0
30.12.2014 9:42

M32i59c39h81a15l 48J22a16r86o78š 7494560392975

Jak je možné, že se takováto banální závada stále ještě občas vyskytne? Takových údržbových plánů a revizí, a stejně...

0/−2
30.12.2014 0:13





Najdete na iDNES.cz