Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie jako u jihokorejského trajektu v Evropě nehrozí, říká kapitán

Záchrana cestujících z trajektu Norman Atlantic se vydařila. Podle českého kapitána Karla Zemana byla tak rychlá, jak počasí dovolilo. Pasažérům radí, aby v podobných situacích věřili důstojníkům. Jarní tragédie, při níž kvůli špatnému rozhodnutí posádky zemřely stovky Korejců, podle něj v Evropě nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a49r95o62s94l47a40v 61K40a50d70l25e69c 5211749712771

Nejvíce problémoví lidé si právě myslí, že se jim to stát nemůže a pak hysterčí... vždycky se všechno může stát;-D

0/0
30.12.2014 16:22

P80e41t42r 82V36l81a74d69i40m22í66r 32Č10e88r36m24á93k 8513227395124

Precisně formulované odborné stanoviskoR^

0/0
29.12.2014 23:07

M78a69r75t62i38n 63Z51i68k67m73u50n80d 7585205114501

Kdepak, tohle se v Evropě stát nemůže. Třeba Costa Concordia si vesele brázdí vody dál...

0/0
29.12.2014 21:33

S12t90e67f30a92n63o 34S72i39n39i61g44a11g75l68i62a 3418757113701

Podle poslednich zprav na TGcom24 ( http://www.tgcom24.mediaset.it/video/ )

je jednou z moznosti vzniku pozaru kamion s prilis vysokou nastavbou, ktera se opirala o strop nakladoveho prostoru, a pohybem lodi doslo ke vzniku jisker, ktere se pak zmenili v pozar.

0/0
29.12.2014 20:57

I66r30e96n28a 33P10l72a48c25h50e50t77k34o72v91á 1606534196180

nemuze? hmm :-/

0/0
29.12.2014 20:47

J25i45ř12í 32H97o11r16á67k 5914155875480

tak jak to tu čtu...my Češi, my máme klíče od všeho.... [>-]

0/0
29.12.2014 19:45

J82a18r40m83i81l92a 48P95í91c90h85o57v87á 5882827204373

Zvládli to perfektně!

0/0
29.12.2014 19:44

M83a17r18t32i67n 85V35o64j96á98č26e26k 9422798438377

tak to je těžko říct ....zřejmě pozůstalí budou mít asi jiný názor ,ale těžko se dostane běžný občan k informacím jestli to bylo perfektně zvládnuté

0/0
30.12.2014 7:15

F11r67a69n92t88i19š67e15k 22S25c33h58l53i43c19h28t95s 9395172961785

Může:

1987 - Zkáza lodi Herald of Free Enterprise

28. září 1994 . Zkáza lodi Estonia

Ale taky požáry tunelů pod Kanálem 1996, 2008, 2010, 2012.

Modlil jsem se, aby nedošlo k velké tragédii opět!

Nevím, za jakých okolností zahynuli ti nešťastníci. Ale věřím, že zachránci udělali vše v daných podmínkách pro záchranu. Díky!

0/0
29.12.2014 18:55

J26o24s31e14f 29M83i92c31h79a59l20č51í29k 1868309235269

Kdo absolvoval na trajektu bezpečnostní školení u tak krátké plavby, ať zvedne ruku.

0/0
29.12.2014 18:54

J48o73s49e13f 19M52i62c75h20a62l89č97í29k 1138729455579

(dá mínusko) :)

0/0
29.12.2014 18:56
Foto

M84i52c47h88a68l 35B73ě82l42k65a 3222162344569

Hezký večer, například cesta trajektem z Neapole na ostrov Capri trvá, pokud se nemýlím, něco přes půl hodiny. A začíná bezpečnostním školením ne nepodobným tomu z letadel. Cvičný poplach je samozřejmě něco jiného.

0/0
29.12.2014 20:13
Foto

M88i14c79h90a43l 57B75ě16l71k68a 3372192314139

Omlouvám se, ta půlhodinka byla ze Sorrenta.

0/0
29.12.2014 20:18

J33a59r56m47i16l71a 12M76a75c37h78o48v75á 9295764858504

...ale z Neapole na Capri to není déle...nemáte se za co omlouvat :-)

0/0
29.12.2014 20:45

J68o85s15e10f 92M49i21c38h87a80l77č80í77k 1608599135699

A pro cvičný poplach platí jaká pravidla? Dalo by se zjistit? Protože na trajektu (nejenom) z Řecka do Itálie při době plavby kolem 24h nebývá. Pravděpodobně to funguje jenom u dlouhých plaveb např. zaoceánskou lodí...?

0/0
29.12.2014 22:27

V59l81a18s73t10i61m54i21l 38S51v21o94b81o55d39a 7843288675334

Tomu nadpisu se musím smát :-). Jestliže záchrana trvala cca den a půl, tak prostě v případě, že se do lodi udělá díra jak vrata a loď se odporoučí ke dnu třeba do dvou hodin, zařve tam prostě mraky lidí. Teď prostě měli štěstí, že šlo "jen" o požár, předpokládám, že ta loď je na hladině doteď.

0/0
29.12.2014 18:43

O25n13d39ř20e44j 19Č28a89p34k95a 6961761293444

Požár jim zničil větší část člunů (případně k nim odříznul přístup), tohle zase díra v lodi neudělá. Kapacita instalovaných člunů by měla stačit pro všechny na palubě.

0/0
29.12.2014 20:13

P16e69t94r 77J75a68k33u60b88e64s 5965105426164

Jaké štěstí, že se to stalo mimo sezonu a v celkem dosažitelném místě. Uvedenou trasu jsme jeli mnohokrát a bohudík vždy bez problémů.A tenhle trajekt patří k těm menším. Například Cruise Olympia od Minoan Lines pobere narvaná až 3000 lidí a 950 aut. Nechci ani pomyslet kdyby se to stalo uprostřed noci třeba na téhle lodi.

+3/0
29.12.2014 18:20

L48u94k59á91š 36V87l66k 2291719734646

A co teprve "Oasis of the seas". 6500 cestujících, 2400 posádka... :-P :-)

0/0
29.12.2014 18:25

A81l70e29š 25J41a74v90ů60r74e84k 2432179510980

dobrý rozhovor. R^

+1/−1
29.12.2014 18:08

J98i63r23i 74B22e43d75n22a64r 8842117475841

to nemuzou preskocit na jinou lod?

+2/−2
29.12.2014 18:05

L92u56k49á49š 33V13l21k 2861619404726

Nebo se teleportovat na Enterprise?

+5/0
29.12.2014 18:18

R31a19d81a40n 49K14u86b17a91n36t 1333520549580

to víš že jo. vemeš bidlo, odpíchneš se a letííííš a letíííš a.......

+1/0
29.12.2014 18:23

M39a88r69t16i44n 24V92o89j96á13č35e45k 9202138408227

a padáááš a padááááš  a pokud máš "štěstí" a doskočíš tak se přerazíš o palubu záchranného člunu:-/

0/0
30.12.2014 7:30

P47e32t50r 51M89a34r92e80č25e80k 1233391919668

Jel jste někdy na něčem podobném ?! To totiž není jako přeskočit z raftu na pramici. Rv

+1/0
29.12.2014 18:24

J32a95n 94S73l73a32d27k54ý 1958583390411

jste ďábel;-D

0/0
29.12.2014 18:26

M21a77r14t14i92n 82V75o79j87á10č12e13k 9672158948877

jistě že můžou -běžně se to dělá a pokud jsou lodi od sebe dál (což v bouři bývá)) tak se 1000lidí nahrne do vody a na jinou loď doplavou  mimochodem jen si představím lidi jsou na trajektu na nějaké horní palubě a přeskakují na nějakou záchrannou loď ,která je o dost nižší takže to mají 10-15m volným pádem ---asi bych se na to necejtil;-D

0/0
30.12.2014 7:22

A90n62t10o63n96í40n 80Č39í49ž46e39k 1188932914359

No, včera jsem byl dost skeptický - během celého dne zachránili asi 30 lidí a ani během noci to nebylo nijak ideální. Ale asi se zlepšilo počasí, takže se to naštěstí uspíšilo. Takže nyní těm lidem přeji, aby se z případných podchlazení apod. rychle dotali.

A jinak ke všem těm chytrákům - samozřejmě, že se může (a myslím, že je i vhodné) diskutovat o teplotě vody, vlnách, počasí... ale byl bych velmi zdrženlivý k tomu, abych z toho dělal jakékoliv závěry. Na to jsou jiní, kteří jsou přímo na místě, situaci znají a měli by vědět, jak v takových případech postupovat. Jak jsem psal výše - osobně se mi počáteční rychlost evakuace zdála pomalá, ale dá se předpokládat, že za konkrétních podmínek nic jiného dělat prostě nešlo.

A závěrem - snad se ukázalo, že kapitáni nejsou obecně Schetinové a i posádka často ví, jak má postupovat. A za to jim určitě patří ocenění.

+6/0
29.12.2014 17:28

P75a43v80e96l 74M63a56t53o67u84š95e73k 5200907198914

V Evropě se nic stát nemůže, tady všechno dělají opravdoví odborníci - hlavně na to všichni neustále spoléhejte a na tragédie, k nimž došlo, velkoryse zapomínejte (Concorde u Paříže, lanovka Kaprun, tunel pod Mt. Blancem, Studénka, nehoda vlaku ICE v německu, podobná nehoda nedávno ve Španělsku,...)! Ne, v Evropě se opravdu nic stát nemůže!

+8/−2
29.12.2014 17:14

H84a61n58a 44S58o39u71k81e64n37í91k42o45v24á 3415261116563

Doplním ještě trajekt estonia....:-(

+2/0
29.12.2014 17:20

M40i85c94h36a81l 57K82o10z95d74e55r28k83a 4670875751

Úplně bych nesouhlasil s tím Concordem. Jistě, mechanici udělali chybu když na letadlo, co vzlétalo před Concordem, namontovali zakázanou záplatu. A té odpadlé záplaty, si měl na dráze někdo všimnout. Ale jinak je to víc souhra nešťastných náhod než opomenutí a zanedbání.

+1/0
29.12.2014 19:34

P58e28t48r 40M15a26r80e84č29e67k 1813771549948

Že by se na evropských trajektech nemohlo stát něco podobného jako na onom korejském ? Pokud jde o lodi provozované nebo obsluhované Italy , či Řeky . Tam bych si nebyl tak jistý. Viz. kapitán Schettino.

+5/−1
29.12.2014 17:03

P60a63v18e32l 43M83a14t58o79u11š60e57k 5430957358464

Taková věc se samozřejmě může stát kdekoli. Ta nabubřelost a ignorace skutečností mne trochu děsí.

+3/0
29.12.2014 17:16

P53e33t53r 69K64o23l77á70ř 2518247144191

Evakuace trvající skoro dva dny s výsledkem sedmi mrtvých podle mne není zrovna ukázka ideální práce  ....

0/−34
29.12.2014 16:36

L16í23d74a 15J54e11l24í91n19k61o34v14á 4715100470466

Ano, jistě byste to ze suchozemského Česka zorganizoval lépe...zastavil silný vítr a velké vlny, které v oblasti v době požáru trajektu byly. Tak jen do toho, chytráku:-/

+26/0
29.12.2014 16:45

P78e56t82r 84K59o81l24á57ř 2338837394461

Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... Kupříkladu záchranné čluny jsou na vlny konstruované ...

0/−17
29.12.2014 16:57

L84í47d79a 29J78e93l51í65n35k54o12v41á 4815430370916

Ano, jsou, pokud neshoří...jak se prý na tomto trajektu stalo.

+1/0
29.12.2014 17:39

L98i49b97o64r 74P41l91a94č41e29k 2591332988271

Běžný internetový tlučhuba podobné drobné lapálie zvládá levou zadní, víme?

+13/0
29.12.2014 16:58

P80e70t71r 76K16o71l80á15ř 2348767574801

To se představuješ?

0/−13
29.12.2014 17:00

L20i33b53o50r 12P25l54a32č57e82k 2851732718521

A je vztahovačný. :-P

+9/0
29.12.2014 17:02

P54e84t86r 59K43o27l66á17ř 2738417694151

Já jsem napsal jen svůj názor ... Považuješ za rozumné mne proto urážet?

0/−3
29.12.2014 17:06

A37l65e20š 93J25a30v17ů92r30e67k 2512899260440

na základě čeho ten názor vytváříš ? Jsi expert na záchranné práce na otevřeném moři ? Píšeš z toho trajektu ?

+2/0
29.12.2014 18:10
Foto

A78n76n69a 96V83e96s14e62l26á 2950278736

Vy jste začal psát urážlivým způsobem jako první:

„Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... “ 

Nyní se divíte, že s vámi obdobně komunikují i ostatní, což je od vás hloupé. Pokud jste schopen sebereflexe, měl byste si vzít poučení pro příště...

+3/0
29.12.2014 18:51

V43i39t 24O13t59a21h80a96l 5865870219624

Vy jste tam byl? Tak gratuluji že už jste v pořádku doma.  Povídejte jaké chyby objektivně posádka a záchranáři udělali v případě těch 7 mrtvých... 

Já jsem tam nebyl, ale vím, co dokáže udělat s poškozenou lodí  vlnobití a bouře 100km od nejbližšího pobřeží. Stačí pak pár panikařících a hysterických cestujících - laiků a počet mrtvých se zněkolikanásobí proti případu, kdy se situace řeší organizovaně pod dohledem někoho zkušenějšího.

+6/0
29.12.2014 16:59

P67e64t66r 77M32a86r43e96č42e97k 1483891479758

Těžko soudit , víme? Když se kvůli vlnám nedařilo přirazit k lodi. A více vrtulníků současně  zřejmě nad lodí viset nemohlo.

0/0
29.12.2014 17:07

J56i71ř10í 73K49v24ě76š 1503866762781

No jo, zapomněli povolat Bruce Willise. Ten přeci vždycky všechny zachrání, ne? :-P

0/0
29.12.2014 17:09

P27e17t39r 18K29o56l90á64ř 2168397294401

To zní rozumně ...

0/0
29.12.2014 17:13

J36i40r38k61a 30H40o45n90c34ů 2644834631198

Norris, pane Kvěši, Chuck Norris ...

+1/0
29.12.2014 17:27

M23a47r96t85i26n 77V88o98j15á79č13e87k 9232508568347

no i jich dost postřílí -jestli se na podobný akce takový "čistič"hodí;-D

0/0
30.12.2014 7:27

J40i45ř37í 40H73o43v21o61r56k20a 8517846532615

Možná mají v předpisech cvičný poplach, ale minimálně od roku 1996, kdy jsem se poprvé přemisťoval trajektem na delší vzdálenost (Brindisi - Patras) jsem žádný takový nezažil. A to plavba trvala i přes 18 hodin.

0/0
29.12.2014 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.