Diskuze

Zmizelý airbus letěl moc pomalu, na moři se našly jen skvrny od oleje

Podle indonéských záchranářů se pohřešovaný airbus společnosti AirAsia se 162 lidmi na palubě pravděpodobně zřítil do moře. Trosky letounu se však zatím nenašly. Podle expertů stroj možná letěl příliš pomalu. Pátrání po letadle přerušila tma, pokračovat bude opět v úterý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

Flighhtradar24 pretiskl, ze AirNav Indonesia prohlasili, ze ztratili radarovy kontakt s QZ8501 v 23:18 UTC (6 minut po tom, co let zmizel ze zaznamu na Flightradar24 ).

Flightradar24 ukazal tuto situaci na svych zaznamech, s trasou proteckovanou o dalsich 6 minut.

V te dobe se nejblize QZ8501 (AWQ8501) nachazel let Emirates, B777 spojeni EK409 (UAE 409) na trase z Melbourne do Kuala Lumpuru, ktery byl "bei vocko" 3 minuty napred, ale protoze se jedna o foto, jeho FL v tomto bode neni mozne zjistit.

Priblizne 3 minuty za letem 8501 bylo dalsi letadlo nalezici Indonesia Air Asia, let QZ502 z Denpasaru do Singapore (AWQ 502). Take zde FL neni znama. Letadlo Emirates a druhe letadlo Ind AA ale letely na kurzu trochu vic zapadne od QZ8501

https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10854243_823273134378778_8782219054615613937_o.jpg

0 0
možnosti
MM

Oprava - casove odestupy.

Prave jsem si uvedomil, ze foto z Flightradaru neukazuje situaci v dobe kdy letadlo zmizelo z indonezskeho radaru, ale v dobe kdy zmizelo z Flightradaru o 6 minut drive. Tudiz UAE 409 ve skutecnosti letelo pribl. 9 minut napred a AWQ 502 pribl. o 3 minuty napred. Samozrejme se jedna jen o priblizne casove odhady.

0 0
možnosti
DV

D55a38v43i74d 37V45a88c11e64k

30. 12. 2014 0:45

No, pane Tůmo, mám pár výhrad:

 s tou zamrzlou rychlostí to není úplně pravda, ještě je tam statika...? Podle situace je možné obojí, ale jakmile se údaje pilotů rozchází, protože každá strana je napojená na jiné pitotky, měl by nastat poplach a hlášení nestandardní situace.?

 Pozemní radar také může vidět jen (laicky) rychlost proti zemi. Rychlost v blízkosti bouřky nelze zjistit jinak než z dat odpovídače, který naopak koduje IAS (laicky) rychlost ve vzduchu indikovanou rychloměrem, to je ta důležitá. Novináři podle mě vaří z vody a chybně interpretují informace, které v podstatě nejsou zatím k mání.

2 0
možnosti
LC

L30u86k20a96s 35C85o34d22r

30. 12. 2014 3:21

Z toho, co jsme meli moznost videt, novinari informace zatim neinterpretuji, spis jenom upozornuji na nestandardni udaje. Pokud predpokladame, ze jsou posledni udaje od ATC pravdive (podle screenshotu obrazovky GS 353kts, FL363, letadlo stoupa), tak tam nehraje hned nekolik veci:

1) Nizka ground speed (s prihlednutim k letove hladine a pribliznym udajum o vetru - a nebavime se o rozdilu nejakych 10-20kts, ale spis v intencich 100kts oproti beznym rychlostem v dane oblasti a letove hladine, proto prilis nesouhlasim s poznamkou pana Tumy o umyslnem zpomaleni)

2) Podle vsech dostupnych udaju letadlo v danem okamziku jeste nemelo povoleni ke stoupani do hladiny 380, takze melo byt na hladine 340. Presto je na radaru hladina 363 a stoupani. Udaj samozrejme muze i nemusi byt spolehlivy.

Dane udaje samozrejme nabizeji mnoho moznosti, jak je interpretovat, a bez znalosti udaju z FDR a skutecne detailnich znalosti fungovani systemu v A320 clovek opravdu brusli na tenkem lede (jak by rekli nasi slovensti pratele, systemy v Airbusech maji "ista kulturna specifika" a chovani letadla se zasadne lisi podle toho, v jakem rezimu se nachazi). Ostatne staci se podivat na nedavny incident Lufthansy nad Spanelskem s nefunkcnimi AoA senzory, kdy musely holky v kokpitu "rucne" prejit do alternate law, aby dostaly letadlo zpet pod kontrolu. Proto mi prijde korektni, ze novinari na podezrele udaje upozorni, ale interpretaci nechaji na vysetrovatelich.

1 0
možnosti
Foto

100 uzlu je 160 kilometru/h? Oni zmenili prevod jednotek? Nekdo si splet pozemni mili s namorni.

3 0
možnosti
JT

Pánové diskutující, údaj o nízké rychlosti je sice zajímavý, ale může! mít poměrně jednoduché vysvětlení. Jednoduše piloti "brzdili". Měli před sebou pásmo bouřek a možná se k němu chtěli přiblížit co nejpozději. Také jsme tuto techniku používali, když byla třeba nad cílovým letištěm bouřka. Je lepší včas zpomalit ma "minimálku", než pak na místě holdovat. Také to šetří palivo.

2 1
možnosti
PT

P87e92t66r 53T98y83č19k37a

29. 12. 2014 16:02

Kapku to asi přepískli.

1 0
možnosti
PK

Putin tam zas měl zelený mužíčky.

1 4
možnosti
RP

Amíci si na blízké základně zase hráli s laserovým dělem. Onehdá se tady chlubili jak perfektně funguje.

3 13
možnosti
JD

Už si konečně najdi na klávesnici , jak se píše přehláskované u .Ať se můžeš podepisovat správně.

21 1
možnosti
MF

Proč mne to nepřekvapuje...:-/

1 0
možnosti
JV

J76o36s22e52f 41V14a34l53a

29. 12. 2014 13:51

situace je hodne podobna AF 447 z r. 2009, tenkrat to byla A 330-203 a pricinou byla nedostatecna rychlost letadla v bource na zaklade matoucich nespravnych palubnich udaju

0 0
možnosti
MN

to jsem nikdy nepochopil, jak může někdo takhle slepě věřit údajům rychloměru - místo aby nechali motory pracovat jako normálně, stáhli je a naopak brzdili. Kromě toho ověřování výšky a rychlosti voláním na letiště, kde jim nahlásí údaje z palubního rychloměru, je taky dobrý folklor

0 0
možnosti
TB

Výškové větry o rychlosti 200 km/h v jedenácti kilometrechvýšky nejsou nic výjimečného. Usuzovat na rychlost podle pozemního radaru tedy není relevantní.

8 0
možnosti
LC

L18u66k57a48s 38C44o12d13r

29. 12. 2014 14:56

Je to velmi relevantni, a to z nasledujicich duvodu:

1) U rovniku se zadny 200km/h jet stream nevyskytuje a z principu veci ani vyskytovat nemuze

2) Vitr v prislusnych hladinach byl v dobe incidentu 270/20, respektive 270/30

Co to v praxi znamena, si predpokladam spocitas sam :-)

0 0
možnosti
LC

L47u75k12a18s 13C54o87d25r

29. 12. 2014 13:37

Tohle video je dobre pro predstavu, jak vypada rekonstrukce letecke nehody podle FDR a CVR, pri ktere dojde ke ztrate kontroly nad letadlem v bource. Predem upozornuji, ze jde o jiny typ letadla, a udalosti pri vcerejsim letu mely s nejvetsi pravdepodobnosti naprosto odlisny prubeh, Ale troufam si rict, ze laikum vnese trochu svetla do toho, co jsou nebo nejsou piloti v krizove situaci schopni delat...

https://www.youtube.com/watch?v=9uJHIzXQWXk

5 0
možnosti