Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podle svědků neměl letoun s hokejisty při havárii nutnou rychlost

Motory letounu Jak-42 při osudném startu v září 2011 pracovaly na plný výkon, ale startovací rychlost byla nedostatečná. Vyplynulo to z úterních výpovědí svědků před soudem v ruské Jaroslavli, který se zabývá tragickou havárií na místním letišti Tunošna. Podle ruských prokurátorů má soud vyslechnout 120 svědků, líčení může prý trvat i rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a66v10e46l 73Ř64a17p82e80k 7862126709175

Na vině jsou úřady, které do provozu schválily křáp, který pilotovi bez zábran a bez upozornění dovolí nesmyslnou kombinaci ovládání - vzlet plnou parou vpřed a zároveň brzdění. Rv

+1/0
23.12.2014 20:20

J24a62r62d93a 83B41r73a52b25e64n53e10c 1570644979186

u tohoto typu byly provedeny některé změny, mimo jiné byl změněn tvar jednoho z pedálů. Posádky zvyklé na starší typy JAKů tato skutečnost asi zmátla, nebyli dostatečně proškoleni na nový typ. Označení křáp je přece jen poněkud silný výraz, troufáte si pane Řapeku snad tvrdit, že se v této problematice vyznáte lépe než renomovaní konstruktéři letadel? Vyčkejte si na závěr vyšetřování.

0/0
23.12.2014 21:29

P27a12v89e33l 78Ř13a78p51e62k 7602536599475

Klíčové je, zda tento typ letadla skutečně umožňuje vzlet při současném brzdění. Pokud ano, pak podle mého nejhlubšího přesvědčení takové letadlo neodpovídá elementárním požadavkům na bezpečnost, čehož nejlepším důkazem je sama skutečnost, že se ta nehoda stala.

+1/0
23.12.2014 22:03

J82a25r39d10a 25B28r21a39b39e74n26e95c 1390154119556

no pokud se budete dost snažit tak tuto situaci můžete navodit třeba i v autě. Jednou nohou přidávat plyn, druhou současně brzdit. A taky nikdo nevyčítá konstruktérům auta, že je taková situace možná.

0/0
24.12.2014 9:56

T46o26m10á18š 73B62u84r22a 4472376204

Podle mého názoru byl tento incident po stránce letecké bezpečnosti již vyšetřen a uzavřen. V této nynější kauze se jedná o řešení údajné majetkové újmy jednoho z aktérů případu.

+1/0
24.12.2014 3:24

V82o20j40t33a 87K24u15š41č48á24k 6989418466869

Aerolinky zanedbaly preskoleni a pilot si "spletl brzdu s plynem". Kopilot i kapitan jsou mrtvi, Aerolinky nejspis donuti odskodnit pozustale a nejspis i tovarnu Jak. Vic bych v tom nevidel, znovu se objevuje davno objevene. :-/

0/0
23.12.2014 14:24

J78o87s36e72f 37Š48v96e76c 6955266434533

nespletl se, jen nohou na pedál tlačil jinak než měl

0/0
23.12.2014 15:40

M50i72c29h40a26l 62P87a17v37l28á97t 9513383804349

On na pedal tlacit vubec nemel. Ale to je detail..

Jinak viz prislusny dil serialu Mayday.

+1/0
23.12.2014 16:13

V72o62j40t46a 83K62u30š93č74á57k 6499208876229

Presne tak, ale s tim ze vetsina lidi tydle serialy nesleduje, bylo jednodussi napsat, ze si "spletl brzdu s plynem" viz uvozovky :-P

0/0
23.12.2014 17:03





Najdete na iDNES.cz