Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárie u Jaroslavle nás poškodila, říká výrobce letadla a žádá odškodné

Výrobce ruského letounu Jak-42, který se v září 2011 zřítil u města Jaroslavl, chce u soudu vymáhat odškodné ve výši 17,6 milionu rublů (sedm milionů korun). V Rusku pokračuje soudní líčení s jediným obžalovaným, bývalým vedoucím pracovníkem letecké společnosti Jak-servis Vadimem Timofejevem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F88r92a45n92t64i68š67e27k 22S88k45u46p86l25í93k 7392292721222

Rachna kachna, toto letělo.

+1/−4
22.12.2014 15:41

P26a42v28e95l 36M31a25c10h31a11t89a 9667634503836

Pane Skuplíku, dost blbá sranda. Ale jestli Vás to těší...

+1/0
22.12.2014 16:25

K95a78r23e89l 98V37e12j81v80o66d14a 8319718532356

z Lidovek ho vyprášili, tak smolí tady :-/

+1/0
22.12.2014 16:33

J75a45r44d39a 15H53o70f95m19a70n49n 4670455254

každopádně na vině je jen ruský šlendrián :-/

+5/−1
22.12.2014 15:40

F32r32a80n95t13i29š24e26k 39S72k83u24p59l46í39k 7312982521562

Podívejte se pod postel, jestli tam není Rus.

+1/−4
22.12.2014 15:42

Z95d35e53n31ě33k 44S39k34ř81i13v28a59n 5694650669576

Na PRIMA ZOOM běží britský dokument, ve kterém se zabývají příčinami havárií konkrétních letadel a vyšetřováním. Některé havárie mají velmi podobný průběh.

K Jak-42  bylo uvedeno, že brzda je tam jinak konstrukčně řešena, než u Jak-40. Pilot dlouhá léta létal na Jak-40, pak byl vyškolen na Jak-42. Podle předpisů údajně nesmí pilot po přeškolení tato letadla už střídat, což nebylo dodrženo. Při startu pilot bezděky brzdil (choval se jako kdyby byl v Jak-40) a vůbec si to neuvědomoval. Triviální chyba.

+3/0
22.12.2014 15:08

J44a32n 35S68l34o20v59í16k 3719557900928

Takže Škoda bude chtít také odškodné za poškození jména, pokud se někde bude psát, že se na křižovatce srazily dvě škodovky ? ;-)

0/0
22.12.2014 14:58

M34i66c86h71a95l 21P49l89e78š10t57i60l 2725931425

Jen pokud vznikne velká škoda.

0/0
22.12.2014 16:11

W22a21l22t24e58r 92C87e94r98m73a82k 1324858751466

Zdá se, že obětní beránek už se našel. Jak typické pro Rusko.

+2/−1
22.12.2014 14:57

J58a77k52u46b 10Š25a26f56a63n57d25a 7755787431731

Tak výpověď pozůstalých že letadlo bylo přetížené... jo, to je směrodatné...

+1/0
22.12.2014 14:32

J73a95r39o77s46l94a58v 40M42e10d45u70n87a 6972238877630

čím letíte? Jak... Jak? Jak, jak? Jak, jak, jak???

už ten název je pozoruhodný....

+2/−3
22.12.2014 14:03

M23a41t50ú79š 18B36e92n26a95k 9638584652423

Plný názov lietadla je Jakovlev Jak-42, človek čo založil konštrukčnú kanceláriu kde boli navrhnuté sa volal Alexander Sergejevič Jakovlev, takže to moc divné nieje

+1/−2
22.12.2014 15:03

F26r19a61n34t98i86s91e17k 38S51t10e46b20l45o 4649532386

44 hokejistu???????? Jsem nevěděl ze hráli s 8mi petkama a čtyřmi brankáře. Masakr. Kde jste to číslo vzali???? 44 bylo všech oběti včetně posádky letadla a funkcionářů

+1/0
22.12.2014 13:59

F57r49a69n61t62i47s91e93k 65S68t45e60b50l40o 4109732106

Brankáři jsem se uklepnul

0/0
22.12.2014 14:00

P82e36t19r 62M97i35c94h55a84l 2890504421962

Odškodnění? A za co? Za chybu pilota, částečně zapříčiněnou i chybným konstrukčním řešením letadla? ... Nakonec, vždyť ono to má už v názvu otázku, že?

+2/0
22.12.2014 13:54

T89o38m72á66š 16R18e95k79t63o71r 1688394427279

Nemá, v ruštině se jak řekne kak...

+4/0
22.12.2014 15:29

P56a56v87e20l 98M71a20c62h37a44t74a 9597244733166

JAK jsou dlouhodobě letadla na slušné až vynikající úrovni. V civilizovaných zemích (údržba a tak) s nimi není problém.

Takže chápu.

+3/0
22.12.2014 13:22

O76n56d50ř60e67j 78Š17i87m82e34k 5903772297298

Mezi civilizované státy, kde lítají, považuji post-sovětské státy v EU a možná Bosnu a ani v jedné z těchto zemí, nejsou provozovány JAKy pravidelně a nejsou považovány za kvalitní stroje. Ani kvalitní údržba těmto strojům nepomáhá snížit statistiky poruchovosti.

+2/0
22.12.2014 14:19

P64a49v32e64l 17M48a97c96h78a50t70a 9867374103376

Nehodlám se přít. Snad jen, že JAKy jsem zaznamenal jako dobré stroje ve WW II, a potom mám zafixován JAK 40, ve službách našich aerolinií. A pokud vím, tak bez většího problému. To je asi tak všechno, co k tomu mohu říct.

Ostatní považuji za problém vývoje, jak technického, tak geopolitického.

+1/0
22.12.2014 15:30

P91a56v93e32l 73M85a24c27h78a74t48a 9497684143846

Ech, promiňte, ale v tomto konkrétním případě, vzhledem k informacím, které mám, myslím, že to byla chyba pilotáže a ne letadla.

+1/0
22.12.2014 15:34

O18n93d89ř42e72j 93Š51i93m16e34k 5173792777108

Promiňte, ale bavíme se snad o konkrétních strojích, které lítají. Tahat sem letadla z druhé světové... Pokud nutně potřebujete hájit tyto stroje a snažíte se nás přesvědčit o jejich bezproblémovém chodu, tak tím, že vytáhnete stroje 75 let staré, ničemu nepomůžete.

0/0
22.12.2014 15:47

P89a79v51e16l 59M90a77c95h54a55t42a 9497314533896

No, to jsem nechtěl. Cokoliv ruského je mi podezřelého, ale komu čest, tomu čest. A zrovna tyto stroje se mi zdály být celkem kvalitními, pokud se provozuje předepsaná údržba, výcvik pilotů, jejich morálka a tak. A zrovna o tom mám určité pochybnosti. Osobně, a to bez bližších informací, mám za to, že ty stroje jako takové na tom nejsou až zas tak špatně, že se jedná spíš o ty "druhotné" problémy, vlastní Velké východní zemi. Tu stakan pro mekánika, tu stakan pro pilota - a pjůsej je na světě...

+1/0
22.12.2014 16:23

V68i98l39é91m 92P41ř75í96h93o36d42a 2494619873977

Nejkvalitnější ruská letadla se licenčně vyráběla u nás, ať už šlo třeba o IL-14, MiG-15, MiG-21...;-)

0/0
22.12.2014 17:10

R66o16m46a27n 87K93r95a42t19o23c17h22v48í44l 6106327726974

Letadla Jak - největší šroty jaké kdy létaly a oni chtějí odškodnění.

0/−1
22.12.2014 13:18

J13a46n 34F77a87n83t67a 6231826571783

Společnost Chruničev má více failů. Třeba nespolehlivost raket Proton nebo problémy urychlovacích stupňů Briz-M.

+3/0
22.12.2014 13:08

P26a50v25e18l 56Ř88a36p13e14k 7652956719665

Letadlo, které může současně brzdit a vzlétávat, by mělo být sešrotováno a výrobce hnán k zodpovědnosti. Na stroji za tolik peněz je tohle zcela neakceptovatelné.

+4/−15
22.12.2014 12:42

R29u78d85a 29S37l62a92v14í69k 5513588506721

A jak byste chtěl jinak přerušit start letadla, než brzděním?

+7/−3
22.12.2014 13:06

O87n28d61ř59e73j 20Š48i63m91e71k 5903142917548

Brzdíte se zapnutými motory při plném tahu? Hmm, v tom případě jsou JAKy bezpečné...

+1/0
22.12.2014 14:12

P73a29v68e41l 16Ř73a67p57e18k 7972476859305

Rozhodně nepřerušuji vzlet tím, že brzdím a u toho dávám plnou parou vpřed. Tato kombinace ovládání je zcela nesmyslná a stroj by ji neměl připustit.

+1/0
22.12.2014 16:15

T63o74m55á98š 66B66u83r10a 4182516534

Ovšem v tomto případě nešlo o režim přerušení vzletu. Vše fungovalo standardně. Až na tu chybu pilotáže. A na tu chybu měl být pilot strojem upozorněn. Dle všeho nebyl. Pokud tomu tak bylo, šlo o konstrukční nedostatek.

Samozřejmě, souhrnně se sešlo chyb více - viz příspěvek pana Skřivana dále. Avšak dostal-li by pilot ono varování, byla tam reálná šance na bezkolizní vyřešení situace.

0/0
22.12.2014 16:25

T90o84m32á13š 36B16u93r25a 4442176294

Tedy pane Řapku tady Vám (vyjímečně) musím dát za pravdu. S tím, že by ta mašina v dané situaci měla pilotovi dát jasné - třeba akustické - upozornění. Jako například při nebezpečném klesání: "terrain, terrain".

+3/0
22.12.2014 15:40

O84n11d19ř51e75j 14Č40a19p63k22a 6861891843874

Spíš vibrace do pedálu, jako když v autě sepne ABS, hlasových varování už tam je dost. Navíc by šla poznat intenzita brzdění a to, jestli si náhodou pilot nepřibrzďuje jen jednu stranu.

0/0
22.12.2014 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.