Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gripeny se vrátily z Islandu, k ruským bombardérům nemusely

Z Islandu se po dvouměsíční misi vrátili čeští stíhači s gripeny. Během uplynulých týdnů chránili vzdušný prostor ostrova v rámci mise NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a71r11o59m82í95r 13N56o58v46o61t38n26ý 7829147341844

tyto popelnice nemohou doletět ani do Kojčic u Pejhřimova

0/−1
5.12.2014 20:20

M70a52r66i82e 50M87a91l45a 8275764926674

Přesto čeští piloti strávili ve vzduchu během devíti týdnů dohromady 150 hodin. „Šlo o cvičné lety prakticky každý den, dohromady asi stovka startů,“ konstatoval Daněk.

 

150 hodin za 9 týdnů!? To musí být opravdu náročná služba.;-D Velice by mi zajímalo, jaké z toho plynou pro ČR náklady? Něco mi říká, že je to plýtvání financí. Ví někdo kolik to daňového poplatníka opět stálo peněz?

+1/−6
4.12.2014 18:52

J44a21k21u33b 77K98o88s 3316472730344

Vojenský pilot není řidič není dělník v Kolbence, aby kroutil kniplem 8 hod denně. A pro daňového poplatníka je nakonec vždycky nejdražší žádnou armádu nemít.

+7/−1
4.12.2014 19:09

M36a68r87i36e 89M86a70l79a 8725624256564

Jistě vojenský pilot, nebo voják vůbec je podle mnohých zřejmě nadčlověk. A pokud je pro daňového poplatníka nejdražší žádnou armádu nemít tak k poslednímu březnu ukončím činnost mé firmy, téměř 600 zaměstnanců posílám na úřad práce a sama se od dubna stanu starobní důchodkyní. Ve svém věku 63 let mám na to nárok. Věřím, že pro stát budou náklady na jejich podpory a sociální dávky mnohem menší, než na takovéhle zbytečnosti.

0/−1
4.12.2014 19:36

L94i82b87o69r 82W18a24l65i28c19h87i24e34w49i14c47z 3828246127464

Vše je o penězích. Jistě by šel zajistit vyšší nálet, ale to znamená i více letounů, více paliva, větší opotřebení, více technického personálu, ... Být armádním pilotem neznamená pouze velice fyzicky náročné létání, ale také nespočet hodin předletové přípravy a neustálé vzdělávání.

+1/0
4.12.2014 19:43

M95a28r39i24e 61M61a12l57a 8565964306154

Také věřím, že by šel zajistit vyšší a hlavně dražší nálet. Já se však na tom nadále jako daňový poplatník nehodlám podílet!

0/0
4.12.2014 19:51

L28i64b26o50r 89W39a15l22i32c18h15i27e79w73i11c49z 3828336957574

Tedy připadá Vám investice do obrany státu jako zbytečná?

0/0
4.12.2014 19:55

M60a77r59i75e 52M73a17l31a 8155664196304

Ne. Spíše mi hlídání vzdušného prostoru nad Islandem v okamžiku, kdy Rusko podniká společně s Běloruskem lety nad Pobaltím a Prahu má na dolet max.13 minut přes Maďarsko připadá poněkud zcestné bránění ČR.

0/0
4.12.2014 21:17

L87i82b94o69r 32W63a56l53i19c88h24i87e22w21i43c87z 3598626737324

Tedy navrhujete se nebránit, protože je to "zcestné"?

0/0
4.12.2014 21:55

J10i72n53d49ř15i49c96h 26M31i82t17t65e98r 6831380953773

Až o něco půjde, třeba bude zase Nato bránit nás. To je taková spojenecká sounáležitost. To asi neznáte. Spíš mi vadí ty islandské banky, to byl tunel.

+3/0
4.12.2014 22:42

L41u26d29ě76k 52F48u70x63a 9706630404397

Přijde mi jako dobrá investice, když se naši piloti naučí létat v jiných povětrnostních podmínkách.....

+2/0
5.12.2014 14:55

J28o71s52e91f 85Š30v25e39c 6545636814653

To mám taky...

nespočet hodin přípravy před cestou do zahraničí (připravit cestu s tím, kdy mám být v cíli, kde budu mít odpočinek s ohledem na AERT), kontrola a příprava kamiónu, aktivní účast při nakládce, camrák,...

čím těžší návěs = vyšší spotřeba, opotřebení motoru a pneumatik

fyzická a psychycká odolnost

0/0
4.12.2014 22:13

L39i31b35o81r 57W87a37l82i46c19h28i45e54w55i57c33z 3818856437854

A když zaberete za volant, tak Vám taky sedne "slon" na hrudník a máte blackout/redout? :-)

0/0
4.12.2014 22:28

L65u86d13ě21k 63F72u23x63a 9236660334767

Máte pocit, že pilot pracuje jen když je ve vzduchu? A naučit se ovládat ten stroj by měli asi u vás v kuchyni, ne?:-) Ano, to by bylo levnější, to máte pravdu........

+3/0
4.12.2014 19:20

L43i62b46o30r 23W88a15l82i36c57h91i19e52w17i46c40z 3718906567684

Nevím co Vás na tom udivuje. Cca 150 hodin je roční nálet každého z našich  pilotů na Gripenech, tedy srovnatelný nálet jako zde v ČR.

+2/0
4.12.2014 19:31
Foto

M29a95r10t52i28n 23P27e84š74e72k 7681798854505

Náklady minimální, jelikož to platí ten čí vzdušný prostor hlídáme, tudíž Island.

+1/0
4.12.2014 20:10

M11a91r18i37e 20M91a80l60a 8585174936924

A co potom znamenají tyto náklady?

http://zpravy.idnes.cz/gripeny-budou-chranit-island-di6-/zpr_nato.aspx?c=A141006_070759_zpr_nato_inc

Jako minimální a pro náš rozpočet zanedbatelná částka mi to zrovna nepřipadá.

0/0
4.12.2014 21:12
Foto

M68a56r35t81i90n 32P20e64š57e47k 7621938114105

33 miliónů, které jdou především na údržbu těchto letou a údržbu potřebují stále. Za dva měsíce to dělá 0,54 miliónů na den.

0/0
4.12.2014 21:41

J71a30r17o62s88l22a33v 12F15r54a31n44t79i63š87e68k 47B91r57ü35m54m70e58r 1911816463680

Údržba je v ceně nájmu. Ale 33 mega je fakt zanedbatelné.

0/0
29.12.2014 16:50

J30o92s63e38f 23T35a20h30i59r 7530958281813

Co by s těmito plechovkami chtěli chránit-dnes jsou nové typy letadel o třídu jinde.

+2/−6
4.12.2014 17:19

K69a65r50e80l 60W56a51t55z76k87o 9106707467756

Tak jim nějakou tu novou moderní mašinu kup.  ;-D;-D;-D

+1/−1
4.12.2014 17:25

J55a11r70o24s80l52a52v 12F19r51a25n17t18i69š42e37k 25B50r73ü74m65m87e29r 1771416353930

Hlavně postav, ono nic modernějšího na trhu není.

0/0
4.12.2014 17:40

J23a53r14o63s67l76a59v 64F29r88a38n25t74i38š66e56k 98B64r52ü47m80m23e49r 1721586963700

Hmm, ale Amíci F-22 neprodají, a nic jiného novějšího není.

+1/0
4.12.2014 17:36

M20a66r80t92i82n 54S57v39o57b14o87d56a 7409587152225

O tridu niz. Treba Su-25. Mig-29.

0/0
4.12.2014 17:43

M47o85n35i97k46a 97K41y30n22c87l87o22v98á 9143413144

No tak on i ten 40 let starý mig-29 je na tom co se týká parametrů rychlosti, nosmosti, dostupnosti podstaně lépe než JAS.. ;-D

0/−2
4.12.2014 18:05

J70a15r48o96s48l94a55v 69F27r98a18n51t20i17š22e87k 75B10r11ü85m32m97e34r 1211346603790

Ehm, a co takový F-14 Tomcat... Prostě hrušky a jabka. V reálném boji by neml původní Mig-29 šanci. Dnešní verze, to je jiná.

+1/0
4.12.2014 18:30

M93o66n45i39k53a 72K82y85n34c19l17o73v52á 9403653794

hmmm.. propaganda funguje.. No vzhledem k tomu, že JASy chytaly civilní letadlo letící z německa až na slovensku, tak pochybuju, že by se k letounu s 2,3Macha vůbec dostaly.. a pokud jim upgradovali elektroniku, tak jsou i v této oblasti konkurenceschopný...

0/−3
4.12.2014 19:37

L47i88b89o19r 15W74a98l45i98c13h54i80e71w80i36c71z 3868256607124

Pro jiné letouny platí jiné fyzikální zákony? Vždy je to o vzdálenostech, době nahlášení, rychlosti vzletu a kurzu. I ten zásah co zmiňujete byl plně dle stanovených podmínek v rámci NATINADS.

0/0
4.12.2014 19:49

M80o68n64i77k36a 31K86y77n67c35l57o55v66á 9283863324

Píšu sned něco u zákonech ??  A jinak, takže kdyby ten letoun byl unesenej a rozhodl se, že to někde v Praze či jinde nandá do baráku, tak je to dle podmínek v pohodě a vzdušná obrana se nemá rušit na mejdanu, že... ;-D

0/0
4.12.2014 20:03

L44i51b74o29r 67W98a40l49i27c12h23i53e81w45i86c37z 3798626987774

Nikdy nejde předejít všem rizikům. To ale neznamená, že se tyto rizika nemáme snažit efektivně minimalizovat. K civilním letounům se vzlétá až v době, kdy se začnou chovat nestandardně. Protože jsou evropské státy (v rámci NATO) celkem malé, proto spolupracují na společné ochraně vzdušného prostoru (NATINADS). Pokud by se letoun začal chovat nestandardně už v německu, tak se klidně může stát, že ho zachytí až naše letka. Proto ta spolupráce.

+1/0
4.12.2014 20:09

J33a21r81o82s86l30a77v 73F54r98a23n53t92i14š37e45k 49B41r44ü81m38m25e60r 1341176433950

2,3 M se neletí stále. Navíc rakety AIM-120C letí cca 5M.

+1/0
29.12.2014 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.