Diskuze
Mapa pokroku místo školních známek? Děti jsou nadšené, rodiče nechápou
Děkujeme za pochopení.
L52u28k37á90š 30M52a95r80š46á81l38e90k
Neměli by si to trochu ujasnit?
1) "Hodnocení akcentuje posun daného žáka, nenálepkuje ho, nesrovnává s ostatními."
2) "Rozkliknousi vlákno a vidí: ‚Tady mi to nejde, tady jsem dál než Pepa.‘ Rády se navzájemporovnávají.“
"
J45a17n52a 76S55t18e64p58a83n57e66k
je to konecne pokrok ve vyucovani deti. znamky je znervoznuji, ale pokrok ve studiu jim umoznuje v klidu dohanet urcite body, kde potrebuji pridat. jelikoz vim, ze hodne rodicu uz dava prednost bezstresove vychove deti, nechapu, proc je chteji i nadale vystavovat stresu ve skole...
T81o53m29á74š 37B13l73a60h78o80š
A co bude na VRCHOLU?
Smete je lavina, dojde jim kyslík
A ti hloupí co zůstali v základním táboře, ti budou vysmátí ...
M61a68r69c37e47l15a 81Z80a88j27í60c72o34v39á
Jaká je funkce známky? Motivovat žáka nebo předat rodičům informaci, jak jeho potomek zvládá požadované znalosti?
Co budou dělat rodiče se základním vzděláním, kteří mapám neporozumí?
Co budou dělat rodiče bez přístupu k webu?
T51o86m38á68š 70B69l18a75h32o31š
Co budou dělat děti v dospělosti, kdy žádné Mapičky mít nebudou, ale budou vystaveni tvrdé konkurenci ? ... Raději nedomýšlet ...
M53i42c17h77a22l 90Ř83a47d81a
Jako pedagog rozumím mnohým otazníkům i pochybnostem, které se v komentářích objevují. Způsob hodnoceni popsaný v článku prakticky neznám - s čím ale mám bohaté zkušenosti je procentní a slovní hodnocení. Musím říci, že vnímám, že i přes počáteční rozpaky jej jak žáci, tak i jejich rodiče kvitují a oceňují daleko . V tomto smyslu jsem i rád, že se objevují pokusy něco s hodnocením udělat. Je přirozené, že nám to jde mnohdy proti srsti, protože jsme nic jiného ani nezažili. Podstatné ale je, zdali prospívá dětem. Pokud se ukáže, že ano, bude přeci lepší je používat, než si za každou cenu držet "starej dobrej model". Pokud chceme pozitivní změny ve školství, potřebujeme dávat těmto věcem prostor, aby se ukázalo, zdali je to něco smysluplného a prospěšného, nebo jde jen o výmysl, který nic moc nepřináší. Dejme tak tomu šanci to alespoň vyzkoušet
M48a17r13c81e77l94a 39Z16a18j29í88c88o51v49á
Ano, dát prostor pro experiment. Ale řádně zdokumentovaný a s měřitelnými výsledky. A porovnání s klasickým modelem hodnocení.
Ovšem zavádět něco, protože se to dětem líbí, je absurdní. Jistě by se jim nejvíce líbila 45minutová přestávka a 10minutová výuka.
L28u19b91o51š 92T96i98c29h71ý
Jako že vytvoříme mapu pokroku v tvrdých a měkkých YI, po které se bude stoupat k vrcholu? Kde je ten vrchol? Co když se žák nanaučí jedna vyjmenovaná slova, ale ostatní bude umět? Jak se to projeví v postupu k vrcholu?
Je to celé nebetyčná blbost. Mnohem lepší by bylo představit si vzdělávání jako skládačku, puzzle. To by mnohem lépe znázorňovalo dosažené znalosti. Ale v praxi by i ta skládačka byla blbost.
btw: Myslíte, že byste v iy došel na vrchol?
L81u60b36o55š 20T82i60c42h55ý
to patřilo pod příspěvek Ondřeje Šrubaře
P12a23v47e47l 14S60o72b41o63t10k55a
Lidé a vzdělávací systém se prostě vyvíjejí a tak je třeba přizpůsobit i systém klasifikace.
Například když jsem studoval já, tak nás na strojárnu vzali do prváku více než dvojnásobek počtu který hodlali pustit ke státnicím. Tj. na vysoké školy se mohlo dostat řekněme 20% populačního ročníku a úspěšně absolvovalo nějakých 15% (nepište mi že to nevychází, byly školy, kde se vyhazovalo daleko, daleko míň než u nás).
Na hodnocení se používala čtyřstupňová klasifikační stupnice:
1 - výborně, 2 - velmi dobře, 3 - dobře, 4 - nevyhověl.
Ale zjistilo se, že oproti kapitalistickým zemím máme málo vysokoškoláků, tak se postupně zkvalitňovala výuka a šlechtila populace až do dnešního stavu, kdy na VŠ jde polovina ročníku a většina také absolvuje (alespoň bakalářem, ale to už je také vysokoškolský titul, co na tom že za 3 roky).
No a abychom mohli lépe hodnotit tuto daleko vyšší kvalitu studentstva, bylo zapotřebí rozšířit i klasifikační stupnici:
A výborně, B velmi dobře, C dobře, D uspokojivě, E vyhovující, F nevyhovující
Tj. předpokládám, že F = 4, C = naše staré výborně, B = umí líp než pan docent a A = umí líp než pan profesor
V42á41c11l91a88v 67A29n48d89ě49l
Vaše úvaha je správná v tom, že počet tzv. vysokoškoláků se zvýšil, ale mnozí z nich bohužel neumí ani to co dřívější gymnazisté. Není to tedy o klasifikační stupnici, ale o tom, že mnozí vůbec pro absolvování VŠ nemají předpoklady.
O29n45d31ř31e50j 49Š29t32e56f85f42l
Rodič neví nic, protože čtyřka od jednoho učitele může znamenat lepší výkon než jednička u jiného.
A když má dítě v třeba v sedmé třídě trojku z matematiky, co ho budete učit? Víte?
R52o49m36a80n 70Č86e90c29h65u45r28a
No podívám se mu do sešitu, to snad není problém...
J25i48ř28í 35U62h30e24r41e93k
Alternativou by místo mapy mohla být tabulka čokolády a její prokousávání!
J95i29ř93í 11U26h82e20r33e21k
Nevím proč by hlavní funkcí škol mělo být nadšení dětí a nechápavost rodičů.
L40u52b69o98š 88T60i65c17h96ý
Nepíše se dneska v žákovských knížkách za co je ta která známka? Není to lepší, než pofiderní postup po metách na mapě?
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy
Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...
Lidé po celém Česku si mohli užít polární záři, nejsilnější za dvě desetiletí
Kvůli mimořádně silné eruptivní aktivitě Slunce je v posledních dnech v Česku vidět polární záři –...
Téma klimatických změn už tolik netáhne, voliči v Evropě se víc bojí migrace
Premium Za čtyři týdny budou evropští voliči vybírat 720 poslanců nového europarlamentu a už nyní je...
Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá
Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...
V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky
V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...