Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Postižené děti čekají zase jen zvláštní školy. Úřady jsou nevyzpytatelné

Novela školského zákona měla pomoci dětem s postižením do normálních škol, místo toho je však směruje spíše do těch zvláštních. Postupy přidělování pedagogických asistentů se přitom v každém kraji liší. Rodiče dětí s handicapem si tak stěžují na to, že úřady jsou v různých regionech nevyzpytatelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o55m86á33š 78H37e54č12k26o 1297471537781

Na okraj diskuse se sluší poznamenat, že pan Mgr. Mgr. Bc. Hynek Zatloukal je členem vedení České asociace speciálních pedagogů, která má na tom, aby byla novela přijata v navržené podobě přímý zájem.

0/0
11.12.2014 11:22

G79a44b67r93i73e92l45a 91S41t89e51h78l76í10k24o95v14á 3642364416825

Zde se opět sešla parta hic. Článek, který ani není o integraci a "zvláštních školách", ale o nesmyslném zákonu, vyvolá tolik zloby. Věřte tomu, že rodiče postižených dětí mají své děti natolik rádi, že by je do kolektivu, kde by byly nenáviděny, kde by zaznělo něco podobného jako zde, nikdy nedaly. Jenže človíček se umí vypsat pod diskuzi a má-li se pak vyjádřit přímo, z očí do očí, tak tupě zírá a mlčí. Zajímavost na závěr, děti nemají s postiženými kamarády a spolužáky zdaleka takový problém, jako jejich rodiče.

+1/−1
3.12.2014 14:02

H84y56n55e45k 52Z29a29t67l34o93u24k34a94l 3662658421888

Asi čteme každý jiný článek. 8-o Z obsahu vyplývá, že samozřejmě je o "integraci", potažmo " a zvláštních školách". ... Částečně souhlasím, ale můžete konkrétně popsat, v čem je dle vás zákon "nesmyslný"?

Paní Stehlíková, opravdu jste narazila na kolektiv, kde by byly "postižené děti "nenáviděny"? Já ne, a to se mezi dětmi, včetně jedinců s handicapem pohybuji čtvrt století...

Problém je jinde, kdy se z někdejšího extrému vylučování dostáváme do druhého. Násilná "inkluze" "za každou cenu". Dokola se řeší pouze práva některých skupin žáků či populace, ale zapomíná se, že i ostatní děti, žáci a občané mají rovněž svá práva.

Dále třeba podtrhnout, že chci-li bořit stávající fungující systém, musím NEJDŘÍV vytvořit podmínky pro nový "lepší".  Jen pro zajímavost, ještě docela nedávno tvrdili zastánci "divoké reformy", že "zrušením praktických škol dojde k úspoře", později v legislativních návrzích, že proinkluzivní opatření nebudou nárokovat žádné výdaje navíc ze státního rozpočtu (což je samozřejmě očividná absurdita, nový systém bude mnohonásobně dražší než stávající). Jinak poškodím při nevhodném začlenění (nejde vůbec o "děti na vozíčku", ale o děti s výraznými problémy v chování, agresory či jinak zcela nevhodné pro vzdělávání ve třídě "hlavního proudu" = v běžné třídě) všechny zúčastněné - nejen žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i všechny děti ostatní.

A zlikviduji, co naši předkové budovali po desítky let. Zákeřnost spočívá právě v salámové likvidaci českého veřejného školství, kdy pod rouškou různých dozajista ušlechtilých skutků (začleňování, osobnostní práva, vzájemné obohacování kultur, pomoc potřebným...) a manipulace občanů jde - jak tvrdí "zlí jazykové" - establishmentu v konečném důsledku o degradaci "edukace" a výchovu generace budoucích nevzdělaných, nepřemýšlivých, pologramotných nevolníků v montovnách a otroků Nového světového řádu.

0/0
3.12.2014 22:33

V78l28a28d61i65m45í54r 12H36u40r15t 3212641218219

Většina z vás má předsudky vůči našim spoluobčanům s hendikepem. Je vidět, že učení Marxismu-Leninismu převládá i 25 let po revoluci. Vrazit je do ústavů a hotovo. Uvědomte si, že to může potkat každého z vás. Jak byste naložili se svým dítětem? Umím si to živě představit. Buď by skončilo v kojeneckém ústavu, nebo by se válelo v rohu pokoje a tupě zíralo do stropu. Pokud na někoho ukazujete prstem, zbylé tři prsty ukazují na vás. Nepochopím a ani nechci chápat vaše myšlení.

+1/−1
3.12.2014 13:00

P95a93v87e22l 57O31d72r25a33z17i94l 6364549807430

A komu to píšete?

+2/−1
3.12.2014 13:59

J57a62n 25Z72a56p22l64e33t89a20l 3908499925886

Pro podobné exempláře bývalo za našich školních let využíváno jedno účinné opatření lidově vané "napínák", úředně opravná zkouška. Žák na kterého to bylo uplatněno měl částečně znehodnoceny prázdniny, protože se musel během prázdnin připravovat na napínák, to znamená učit se, zatímco my ostatní jsme si užívali prázdninových radovánek. Ke konci prázdnin náklus do školy, předvést své znalosti nabyté prázdninovým samostudiem.

Postrach neučících se žáků, o napínák nikdo neměl zájem a tak se žáci učili, aby nedostali napínák. Nevím jestli to už v rámci korektnosti nezrušili, stejně dnes by asi sotva nějaký napínák přiměl zhýčkaného školáka učit se, když má zázemí rodičů, kteří by učiteli pořádně vynadali, kdyby uvažoval o nějakém napínáku.

Stejně si myslím, že by se ty napínáky měly znovu zavést a též zvláštní školy by měly mít kratší prázdniny. Neučíte se, tak se holt budete učit déle, řekněme do poloviny července a pak od takového 15 srpna, ať alespoň něco doženete, když tomu učení stejně moc nedáte.

0/−1
2.12.2014 22:31

K62a22r39e13l 22D98v71o77ř30á40k 2694162122934

Pokud dítě projde psychotesty, tak se dostane do školy pro normální děti. A pokud ne, tak se dostane do školy pro postižené děti. Co na tom nechápete?

0/−1
2.12.2014 22:19

H53y69n19e10k 31Z91a81t51l95o90u63k97a41l 3692968121668

II.

Nejen ve vazbě k ostatním žákům (kterých je dnes ve třídě i 30 a víc), na průběh výuky (každý rušivý element, tedy i individuální práce ve třídě, ostatní žáky rozptyluje), ale především s ohledem na samotné dítě s handicapem (sic!). Ne každé dítko je pro integraci vhodné a není nic horšího, než po roky v "oslovské lavici" zanedbávaný, stresovaný a ostatními spolužáky vysmívaný žák, který pro své limity na školu hlavního proudu nestačí. I léta trvá pak případná náprava v rámci speciálního školství.

Samostatnou kapitolou jsou pak žáci z "kulturně nepodnětného prostředí", s poruchami chování, agresoři. Současný systém není reálně schopný promtně reagovat tam, kde výchovné působení již nestačí a žel jedinou obranou ostatních žáků, potažmo jejich rodičů, je přehlášení na jinou školu. Z čehož v praxi vyplývá pouze budoucí krach inkluzivního pojetí, neboť během pár let se z "násilně integrovaných škol" stanou opět jen "školy zvláštní", bez ohledu na jejich název či vzdělávací program...

+3/−2
2.12.2014 19:26

H81y78n35e70k 93Z64a32t41l80o70u79k42a83l 3132498201698

Vždycky mě fascinuje, jak někdo zapleveluje diskuse svými "dojmologiemi" jen z prostého důvodu, že sám "kdysi také chodil do školy a on přece nejlíp ví, jak to tam chodí a jak se má učit". Prosazovat svoje - z odborného hlediska často až trapné - dedukce v jiných oborech, např. v medicíně či "stavbě mostů", tak si většiinová společnost jen poklepe na hlavu. Což ovšem neplatí o školství, natož o pedagogice speciální. Tam se nyní vyrojilo "expertů" k pohledání, zejména z řad tzv. neziskovek a redaktorů, neschopných či neochotných opatřit si alespoň relevantní fakta...

Takže paní "redaktorko", pane Polický&, předně pár drobných připomínek - "zvláštní školy" již pěkných pár let u nás nemáme, "praktické školy" (nelze si po léta nevšimnout shodného rukopisu jakéhosi "odborníka", jenž uvedl tento zavádějící termín a od něhož ho neustále všichni "fachidioti" dál opisují) nejsou primárně určeny "pro Romy", ale pro žáky s lehkým mentálním postižením (často užívají pojem "mozkové" postižení či "mozková porucha"), obecně lze tvrdit, že dnes jsou v těchto školách naopak "všichni" speciální pedagogové, na rozdíl od "běžných" škol integrujících žáky, na jejichž řádné vzdělávání často nemají nejen zabezpečení personální, ale ani materiálové, prostorové, technické či finanční.

Jistě se shodneme, že tam, kde je to jen trochu možné, je žádoucí integrace žáka mezi jeho  tzv. intaktní vrstevníky. Dlužno dodat ve změti různých příspěvků, že nebyl ani není žádný větší problém s žáky s fyzickým či smyslovým handicapem, tam jde vesměs jen o technické možnosti školy (např. výtah, WC, speciální pomůcky,..).

"Nechápete podstatu článku" (p. Polický) - ne vy zjevně nechápete, že vámi omílaný "osobní asistent" není samospasitelným všelékem (pominu poměrně zásadní nepřesnost - předpokládám, že máte na mysli asistenta pedagoga)...

+3/−2
2.12.2014 19:08

A78l29e10n90a 27D11o16s21k25o48č48i23l67o12v79á 7280734872374

Máte pravdu, vzdělávací instituce pro mentálně retardované se dnes nazývá základní škola praktická, neboť název zvláštní škola je pociťován jako pejorativní. Ovšem termín "zvláštní škola" je veřejnosti více známý. Když řeknu, že pracuji v základní škole praktické, musím často vysvětlovat, co to vlastně je. A přiznám se, pak použiji většinou název "zvláštní škola" a každý je okamžitě doma. :-)

0/0
2.12.2014 20:07

H75y32n59e15k 85Z67a50t30l12o19u21k87a24l 3872708891768

Ne, v tom žádný problém nehledejme, rovněž pro veřejnost obvykle dávám do závorek dřívější název, který je pro ně víc vypovídající.

Vadí mně to ovšem u rádobyexpertů, potažmo najatých presstitutů, kteří se dokola ohánějí "štrasburským rozsudkem" (mimochodem právně bezprecedentním), jenž se vztahoval právě na konkrétní případ ostravských Romů, umístěných ve zvláštní škole v minulé době, a manipulují tak občanskou veřejností, ba dokonce i nezainteresovanými pedagogy.

0/0
3.12.2014 21:31

A11l74e63n77a 28P59o77k26o82r28n22á 3686983239190

Při čtení diskuse je mi hodně smutno. Jako matka mentálně postiženého dítěte se těch, kteří by všechny děti s mentálním postižením vyřadili z běžných škol ptám: Kam byste zařadili dítě, které ve třech letech počítalo, ve čtyřech četlo, ale co mu bylo naděleno na inteligenci "technické" to mu bylo ubráno na inteligenci sociální. V 8 letech mu byl diagnostikován lehký autismus, ve škole rušil, nezvládal sociální situace (nechápal, kdy mluvit a kdy mlčet, působil prostě drze). Dnes je integrován s asistentkou, která dohlíží na to, aby měl pořád co dělat a nenudil se a zároveň nebyl třeba unaven, protože prostě funguje jinak. Podle psychologů má v budoucnu velkou šanci se vzhledem k vysoké inteligenci socializovat (ale musí být v kolektivu, bez toho to jaksi nejde). Také byste ho vyřadili do zvláštní školy, aby nerušil "normální" děti? Vyřadili byste dítě na vozíku, aby se na něj vaši miláčkové nemuseli dívat? Jsme různí, čím dříve si na to děti zvyknou, tím lépe.

+6/−6
2.12.2014 13:39

A24l22e43n47a 29D24o24s32k76o79č14i11l14o59v34á 7340964212134

Nevím, jestli je tu převaha názorů, že dítě, které sice má určitá mentální specifika, ale zvládá učivo základní školy, by mělo být zařazeno do "zvláštní". Mně připadá, že se diskutující více přiklánějí k tomu, aby děti s handicapem jiným než je mentální retardace, byly zařazeny na základní školu a do "zvláštní" chodily jen děti mentálně retardované. To se vašeho syna přece netýká, vzhledem k nadání určitě patří na základní školu. Osobně mám názor, že mentálně retardované dítě skutečně potřebuje maximální podporu, pomalejší tempo, klid na práci, aby se mohlo soustředit. A to ve třídě o 25 hlavách se opravdu zajišťuje velice těžko, asistent neasistent...

+2/0
2.12.2014 14:03

B27ř97e33t59i56s72l80a87v 12Š48í38m61a 9124941122

Z ceho je Vam smutno, z toho ze to pro Vaseho syna jeste vychazi docela dobre?Mate stesti, ze nyni se na autisty a konkretne i na Vaseho syna vydavaji velke prostredky. Mnohem vetsi nez na fyzicky postizene deti!

Ale to Vam nestaci, musite se jeste pohrdave vyjadrovat o zdravych detech jako o milaccich, kteri si museji co nejdrive zvykat, ze lide jsou rozdilni.!Uvedomujete si, ze existuji deti s migrenami, alergii, poruchou soustredeni, introverti - a tem nikdo nepomuze, kdyz jim nekdo s mentalni poruchou stezuje zivot?

Detmi na vozicku se radeji neohanejte, bezne deti jsou k nim ohleduplne. Prave autistum a detem i lidem s minimem socialni inteligence vadi handicapovani, porusuji totiz jejich pohled na svet. Presto jim to nikdo nevycita, je to soucasti jejich poruchy. Vy byste si to ale uvedomit mela.

Jini lide maji zase jine zkusenosti.  Neni to totiz tak, ze jsou na jedne strane deti s autismem a dalsimi poruchami, okolo kterych se musi chodit po spickach - a na druhe strane deti, ktere se museji se vsim umet vyrovnat.

Kdybych uvazoval jako Vy, muselo by mi byt smutno z Vas.

+5/−3
2.12.2014 15:42

A72l11e54n32a 70D61o85s51k86o96č24i57l73o65v58á 7920244572954

Ve vašem příspěvku je mnoho pravdy, každá mince má totiž dvě strany.

+1/0
2.12.2014 17:55

M95i21l89a62n 85V74o48s36t22r83ý 6489286124164

V současné době se budou pomalu silné ročníky přesouvat z MŠ do ZŠ a díky tomu bude jiné i složení tříd... před pár lety nebylo problém mít dítě ve třídě s cca dvaceti žáky (a klidně i méně) a nyní budou rodiče rádi když budou mít dítě ve třídě s méně jak třiceti žáky...

A tak nějak se dá čekat, že když má učitel ve třídě třicet dětí tak nemůže nějakému určitému dítěti věnovat stejně času jako když jich má ve třídě dvacet... Ano asistent pedagoga pomůže, ale není to lék na vše... jedna věc jsou děti s běžnou (a někdy i vyšší) rozumovou schopností, ale třeba dítě s IQ 30 (a někdy i méně) už problém být může... neříkám, že tím problémem být musí (to záleží na kolektivu, na kvalitě asistenta a zejména pedagoga a školy), ale bohužel může...

0/0
2.12.2014 13:17

A11l86e33n79a 73D49o50s40k55o46č61i42l24o16v31á 7530544232134

O dětech s IQ 30 a méně, což je těžká mentální retardace, se neuvažuje, že by byly integrované do ZŠ, uvažuje se dětech s lehkou mentální retardací, u nichž se IQ pohybuje mezi 50 - 69.

0/0
2.12.2014 14:14

K15a97r89e81l 48D68v57o32ř35á73k 2674472782214

Větší IQ než vámi udávaných 50 - 69 má šimpanz. Bude také chodit do našich základních škol?

0/0
2.12.2014 22:21
Foto

R51a71d78e34k 23P49o17l55i64c64k53ý 6111523591414

Dítě s IQ 30 je nevzdělatelné a v normální škole nebude.

Problémy s normální školou mají děti s IQ pod 70-pod 60 už nepochybně patří do zvláštních škol-nejsou schopny zvládat učivo

+3/0
2.12.2014 14:28

B14ř67e38t34i24s95l17a21v 14Š83í20m26a 9274251662

Ve vyssich tridach muze byt tech deti i vice - 35, 40.

Deti i IQ 30 a mene urcite do beznych zakladnich skol nepujdou, neposilal bych tam ani deti s IQ 70 a mene.

+2/−1
2.12.2014 15:15

J86a97n 82S30u72c43h52ý 6280404728

Pokud není možnost, aby žák s nějakou pomocí stíhal, není možné ho mít ve třídě. Jsem naopak pro rozdělení základních a středních škol na dovednostní úrovně, aby ti méně schopní nesráželi zbytek. Úkolem školství není jen vzdělat masy, ale i "vyselektovat elity". Tím, že by žáci byli rozděleni se dostane každému toho nejlepšího vzdělání.

Teď jsou žáci s větším nadáním demoralizováni zbytkem. (opak ale nefunguje, "horší" žák se nikdy nebude víc snažit, když bude ve skupině lepších, jen je bude zdržovat)

+1/0
2.12.2014 12:26
Foto

R95a59d42e35k 38P47o25l97i90c30k15ý 6391233631254

Ano článek je o tom, že způsob pomoci se má sjednotit.

Ve velkých městech už jsou specializované třídy-jak to chcete řešit na maloměstech a na venkově?

+3/0
2.12.2014 12:36

M43i60r73o49s12l33a88v 40Z97i76k54m27u32n86d 7969613494963

Je absolutorim zvláštní školy překážkou ke studiu na střední škole ? Poskytuje "zvláštní škola" úplné základní vzdělání ?

+1/0
2.12.2014 12:20

A61l27e46n73a 84D75o46s94k28o36č94i61l57o84v28á 7150384822774

V podstatě překážkou není, žák má ukončené základní vzdělání. Nikde není zakázáno žákovi ze "zvláštní" školy se přihlásit na jakoukoli střední školu, třeba i na gymnázium. Otázkou je, zda se tam dostane. Ale na výběrové školy se nedostanou ani horší absolventi "normální základky.

+2/0
2.12.2014 12:24

P77a38v48e17l 28O44d57r83a29z92i20l 6924679647420

Obávám se, že nic jako UZV neexistuje. Střední školy obecně dle propozic nerozlišují typ ZŠ.

0/0
2.12.2014 12:30
Foto

R60a45d77e69k 75P97o13l17i15c62k44ý 6461293681984

Teoreticky ne-prakticky ano

zvláštní školy neproberou stejné množství učiva

0/0
2.12.2014 12:37

A26l58e24n83a 70D68o22s20k27o39č36i90l27o12v17á 7430364952244

Žák s nízkým nadáním, který absolvuje "normální" základní školu, také neprobere (nebo spíše nepobere) stejné množství učiva jako žák, který má na to, aby pokračoval ve studiu na střední škole. Žák ze "zvláštní" i málo nadaný žák ze základky má prostě svůj limit, přes který se do jeho hlavy vědomosti neprotlačí. Ve "zvláštní" se však nezabývá větnými rozbory, algebrou či tříděním rostlinných druhů, ale má posílené pracovní vyučování (ve vyšších ročnících až 7 hodin týdně). Nelepí papíry, ale pracuje v dílně, na zahradě, v kuchyni a kolem školy. Tak nevím, co je přínosnější pro toho, kdo se bude určitě živit rukama...

+3/0
2.12.2014 13:30
Foto

R34a81d36e67k 16P79o74l30i43c54k82ý 6961383251294

Tady se diskutuje o těch co normální školu / a pak třeba i střední nebo vysokou/ zvládnou, ale mají nějaký handicap ať už fyzický, v chování či v socialním vyloučení

0/0
2.12.2014 13:42

A75l61e77n83a 93D73o48s35k59o39č48i16l84o15v96á 7290184502144

V tomto vlákně se diskutuje o tom, zda "zvláštní" škola poskytuje základní vzdělání a zda absolvent má šanci se dostat na střední školu

+2/0
2.12.2014 13:48

J44a26r89o89m17í13r 94K47r77á65l 4430419974759

A to má.  Sousedovic holčina šla ze zvláštní na učňák, vyučila se kuchařkou a nakonec si udělala maturitu při zaměstnání.  Z běžné školy by neměla šanci, vyšla by asi ze sedmé třídy.

+1/0
2.12.2014 21:02

J96a36r55o64m52í11r 50K84r56á75l 4370679734899

Ale naučí absolventa v základních předmětech daleko víc, než kdyby chodil do běžné školy.

+1/0
2.12.2014 20:59

M25a45r35t74i56n33a 80H12n85i70l70i79č97k35o69v68á 6267972501395

Postižené dítě, neznamená automaticky mentální postižení, spousta dětí s postižením má zachovalý intelekt , někdy i nadprůměrný a pro ně je integrace více než žádoucí, to že potřebuji individuální přístup neznamená že patří do praktické školy. Existují školy kde integrace funguje výborně a někde je to vyloženě průšvih , ale to už je o lidech. To ,že už nás je zvykem tyto děti izolovat od zdravých ,neznamená že je to správně. já jsem jednoznačně pro intergraci  ,pokud to je jen trochu možné.

+7/0
2.12.2014 10:03

M51a64r64e48k 62H58r69u23b61y 6497392151328

Integrace se musi delat s rozumem - dite primarne musi byt schopno zvladat vyuku. Nelze kvuli jedne vyjimce ve tride omezit 29 dalsich deti.

+8/0
2.12.2014 10:45

J92a70r19o18m69í31r 42K71r19á30l 4500919134379

No právě - pokud je to možné.  Není problém mít ve třídě vozíčkáře, dítě s vadou sluchu, která se dá kompenzovat, nebo někoho, kdo s pomocí dokáže čtyřky.  Daleko horší je dítě s IQ 150, leč nezvladatelné i s asistentem.  Děcka nemají problém pomoci slabšímu, ale toho, kdo je mlátí, stále pošťuchuje a otravuje nesnášejí.  A pokud ho kantorka omlouvá tím, že je nemocný a je třeba ho tolerovat, tak se to ještě zhorší.

+4/−2
2.12.2014 11:17

J57a23k75u44b 91D38o67l70e92ž44e47l 3438812622320

RvRv

0/0
2.12.2014 9:19
Foto

R32a95d12e84k 48P69o58l75i13c72k62ý 6771733711314

Naprostá většina dětí má být v klasických ZŠ-argumentace nějakým vyrušováním či zdržováním je naprosto zcestné-naopak- začlenění postižených či "nestandartních " dětí je pro většinovou populaci přínos-naučí se lépe přizpůsobit komplikovanějším podmínkám, naučí se k těmto dětem chovat...

Hlavně je ale důležité aby se na to připravili a vhodně problémy řšili učitelé-tam kde je pro ně důležitější pokec u kávy než např. dohled o přestávkách problémy být mohou

+8/−11
2.12.2014 9:18

R20o21b86e58r12t 26D50o97s20t18á34l 1981269725326

Kolik let mate oduceno?

+7/−3
2.12.2014 9:20
Foto

R87a59d18e86k 97P53o88l27i87c67k98ý 6461723711394

nemám-proč se ptáte?

+1/−2
2.12.2014 9:22

R60o92b97e70r33t 35D55o33s60t15á80l 1961919765236

Ze jste takovy rozumbrada. A presne vite, co ucitele delaji a co maji delat.

+8/−3
2.12.2014 9:26
Foto

A41n13t80o83n13í68n 86Š72i76m30č93í97k 3897139780770

Syn má aspergera a byl ve škole odsouván , protože okřikoval. Ovšem okřikoval spolužáky aby byli potichu , když mluví učitel/ka. Kupodivu to vadilo hlavně učitelkám. A když se chtěl něco zeptat po hodině tak odpověď 90% učitelek bylo "nemám teď čas" nebo "to mi nikdo nezaplatí".

+8/−3
2.12.2014 9:36

P36a80v56e41l 11O54d48r95a42z35i56l 6804279557960

No baže by to učitelkám nevadilo. Počítám, že u spolužáků neměl váš synek příliš velkou autoritu, takže kromě hlučení třídy tam byl ještě jeden křikloun navíc.

+1/−1
2.12.2014 12:15
Foto

R49a74d97e66k 43P90o86l36i90c16k34ý 6931133411564

Nemám odučeno ale mám děti-celkem 5

několikrát jsme se stěhovali a mohi posoudit různé školy

příklad:

Na škole co je syn když se rozkašle / má alergii silnou alergii na roztoče minimálně 5x-10x do roka ho musím vyzvedávat ze školy/ si pro něj musím přijít až do třídy-nepustí ho samotného ani do šatny.

Dcera když chodila do školy a v té době dojížděla cca 10km s přestupem ji po těžkém otřesu mozku v tělocviku / 2x jim omdlela ve škole/ pustili domů autobusem bez doprovodu.

Záleží především n každé jednotlivé škole jak se chovají učitelé a jak nastaví pravidla-jsou školy kde je dozor o přestávkách, jsou školy kde o přestávce učitele neuvidíte

+4/−1
2.12.2014 9:42

B42ř57e36t13i70s21l30a81v 68Š86í63m84a 9514761212

Ucitel telocviku, ktery Vasi dceru po urazu nechal jet samotnou domu, by nemel vubec ucit.

+2/0
2.12.2014 12:27
Foto

R16a55d30e33k 54P33o91l45i45c85k49ý 6541643341754

Ano-kdyby mě dcera a manželka co měla v té době rizikové těhotenství neprosily že chtějí klid podal bych na ně a školu trestní oznámení.

Nicméně tragedií je, že u dcerky byly učitelky celkem 4 +ředitelka  z toho jedna původně zdravotní sestra a pustili ji ve 13 letech samotnou-hlava to nebere;-€

0/0
2.12.2014 12:41

B60ř45e64t84i92s98l54a23v 84Š84í29m91a 9384791782

Mel jste s nimi alespon promluvit.

Zdravotni sestra nevi, ze u ditete se nasledky otresu mozku nemuseji objevit hned a ze divcina mohla zkolabovat cestou domu?Nehlede k tomu, ze na pedagogickych fakultach se probiraji zaklady mediciny.

A na druhe strane vim o pripadu, ze skola zavolala zachranku, kdyz si asi patnactilety kluk na hristi hned vedle nemocnice narazil ruku.

To jsou prave ty extremy.

0/0
2.12.2014 12:53
Foto

R16a45d58e79k 98P77o72l78i85c33k50ý 6211893271304

Kdybych s nimi mluvil já tak ještě te´d po 10 letech sedím-to musela řešit jen manželka:-/

ona taky dcera ani nedošla ani domů protože kolabovala a řidič ji pomáhal-naštěstí díky tomu, že jsme bydleli na maloměstě tak zkontaktoval kamaráda, ten nás znal a a rovnou ji vezl k lékařce a po cestě přibral i manželku  /která to nechápala proč ji nezavolali do školy-hned by tam jela/ tam jsem mezitím dojel i já-z tama už jela rychlou do nemocnice na pozorování kde ji diagnostikovali těžký otřes mozku a strávila tam celkem 5 dní z toho 3 na dětské JIP

+1/0
2.12.2014 13:01

A66l64e56n91a 35D28o29s65k83o22č61i42l45o47v34á 7400624652664

To je přesně ten zkreslený pohled nezasvěceného. Možná by to chtělo tak měsíc pouhé asistence u dětí s mentální poruchou a viděl byste, kolik pokeců u kávy dáte... ;-D

+3/−2
2.12.2014 9:32
Foto

R78a14d94e84k 34P97o87l65i77c61k51ý 6861633951634

K zasvěcení stačí i pohled z druhé strany-rodiče-rozdíly mezi školami a učiteli jsou diametrální

+2/0
2.12.2014 9:44

J28a64r45o46m53í60r 85K78r74á67l 4470459374409

A zrovna tak rozdíly mezi rodiči.

+1/0
2.12.2014 11:21
Foto

R60a91d86e55k 33P47o26l71i79c31k93ý 6471613511134

Ano i rozdíly mezi rodiči-to má souvislost se zařazováním dětí jakou?

To mají děti trpět např. za zaostalé rodiče?

0/0
2.12.2014 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.