Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán korejského trajektu dostal 36 let. Žalobci i pozůstalí se zlobí

Kapitán trajektu Sewol, při jehož ztroskotání zahynulo 304 lidí, dostal u soudu trest 36 let vězení. Žalobci přitom pro něj žádali trest smrti. Hlavního lodního inženýra soud poslal za mříže na 30 let a dalším 13 lidem udělil tresty až na 20 let odnětí svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67a88v30e88l 63S11l16a46d53o10v54n52í89k 6307543627486

U nás by dostal tak 12 let, pokud by mezi tím neuprchl. A kdyby si šel sednout, tak po 7-8 letech by byl volný. A kdyby si sehnal všehoschopného právníka, pak by to možná u českých soudů uhrál na momentální nepříčetnost.

Doživotí, co je jeho v případě 36 let, je podle mého ještě horším trestem než okamžitý trest smrti. Teda, jestli má svědomí. Přijde mi ten trest jako spravedlivý.

+3/0
11.11.2014 12:42

A89l39e63x55a98n28d60r 44K70o40s93t85k91a 8942548726524

Podle toho, že sám žádal o trest smrti, tak svědomí má. A ano, v tom případě je doživotí o dost horším trestem.

+1/0
11.11.2014 14:47

D60a23v98i24d 12E75v97a47n 6713930561671

Otázkou je proč studenti neuposlechli výzvy pobřežní stráže, která na ně z tlampačů volala, aby loď opustili...loď se potápěla od devíti do půl dvanáctý...a už půl hodinu před tím, než tam dorazila pobřežní stráž, byly na místě rybářské čluny...

0/0
11.11.2014 12:36

J19a22k21u28b 25S70e92m81e57r68á69d 2687536921691

no budto to neslyseli, nebo to uz treba neslo .... protoze je nelogicke aby toto neposlechli

0/0
11.11.2014 12:56

L22u59c60i15e 98B78a46r68t41o62ň33o87v63á 5640178367335

Protože zůstali dle rozkazů některých členů posádky od počátků ve vnitřku lodi...v tak velké, výrazně nakloněné lodi se některé chodby postupně stanou pastí ...není, kudy se dostat ven, protože kupříkladu schody již nevedou nahoru, ale dolů a po hladkých stěnách a bez speciálního jištění není jak vzhůru ven. A také tam už nemuselo být světlo, napadané uvolněné desky a čalouny z obložení mohly zatarasit cestu...z té lodi byla najednou pro lidi v některých vnitřních částech hrobka.

+1/0
11.11.2014 13:19
Foto

I14v75o 61L28a82d67e76n34b60e90r94g91e52r 3393693187156

S technického hlediska by se taková věc neměla vůbec stát. Ale prachatí hold můžou vše . . . [>-]

0/0
11.11.2014 12:31

J85i86ř21í 87H56a88v71á52č79e64k 1903820393

Toto je kapitalismus, majitel firmy ho nutil mít přeplněnou loď, šetřit naftu a nemít nehody, jinak by skončil na dlažbě a dělal by to někdo jiný a když se něco stane tak mu chtěj dát trest smrti.Rv

+2/−3
11.11.2014 12:11

P26a49t41r45i64k 76Š41e51b38e91s83t80a 4473862516755

Ostatní podle AFP advokáta nesehnali, nikdo je totiž zastupovat nechtěl.

.

U nás by se obháci přetrhli...

+4/0
11.11.2014 12:07

M87o32n62i78k57a 77H30a25b45a57n86o88v74a 7128123847516

No myslím, že ani jedno není správné, tj. aby někdo něměl možnost řádné obhajoby nebo aby se právnici zviditelňovali na případech. Neumím si moc představit 15 různých solitérů, kteří vydávají nezávisle na sobě příkazy vedoucí ke smrti těch dětí. Spíše to vypadá jako situace, že jste zaměstnanec nějaké společnosti, najednou se něco semele, vy můžete obyčejně poslouchat svého nadřízeného (což je v Korei automatické a bohužel to bylo automatické i pro ty děti) a pak jste odsouzen třeba na 15 let aniž byste měl řádného obhájce. To mi nezní moc dobře. Ten případ je plný bolesti a emocí, což je pochopitelné, ale právo by mělo být čistě objektivní bez těchto emocí.

+5/0
11.11.2014 12:40

P31e73t55r60a 16K74o92u76d63e56l93k36o17v18á 3119301754904

69 letý člověk + 36 let vězení = doživotí. Nechápu o co jim jde.

+7/0
11.11.2014 12:02

J41a38n 13U81l48r29i26c10h 7160893518768

Třeba předčasné propuštění atd. Doživotí je prostě něco jiného než 36 let.

0/−1
11.11.2014 12:04

P35a89t98r39i26k 23Š95e25b80e57s69t12a 4933302356875

předčasné propuštění je u těchto činů obvyklé u nás i vě světě ve 2/3 trestu... 69+24....

btw, třeba i v té Číně, okud by nedostal trest smrti, tak by ho v 75 letech propustili, protože tam propouští všechny v 75 letech; dokonce pokud někdo něco spáchá nad 70 let věku, tak ho ani nesoudí pro zákonnou překážku...

+1/0
11.11.2014 12:09

P37e49t85r68a 97Z21r69u55b47e48c35k36á 3430161670120

Cenzoři, co to zas provádíte? Mažete tu příspěvky, které nejsou v žádném případě urážlivé ani mimo téma !!

+4/0
11.11.2014 11:55

P34a86t30r14i37k 77Š90e87b34e60s20t83a 4673102876275

PROSTĚ TO SMAŽOU... Rv

+3/0
11.11.2014 12:10

J92a38k72u66b 14R82o77u24s 3293520904762

...a bude nám líp :-/

0/0
11.11.2014 14:39

P86a68v80e74l 88R67o77k16y10t30a 3590591570968

Rozhodlo několik věcí. 

1) víceméně slepá asijská poslušnost a neschopnost improvizace. 

2) Taky každý je zodpovědný především za svůj život sám. A když už se dostávám do krajní život ohrožující situace tak odmítnutí rozkazu kapitána je ospravedlněníhodné. Je sice fakt, že většina pasažérů byla studenty, ale i tak by už měli mít nějaký základní rozum.

3) To o studené vodě mi taky připadá směšný. Copak to byl Titanik plavící se severním ledovým oceánem??

+5/0
11.11.2014 11:55

J44a47k10u85b 87S46e60m18e42r15á43d 2107976511181

absolutne nemuzete soudit, kdyz jste tam nebyl.....kdyz lod stale plave a kapitan mi rika, ze je to ok ze se nepotopi, tak mu spis budu verit, nez se vrhat v obleceni do oceanu

+1/0
11.11.2014 12:58

P16a84v84e85l 24R10o64k78y45t93a 3100321800268

Vrhat se do oceánu nebudu, ale minimálně zůstanu na palubě a nepudu se schovat do útrob lodi.

0/0
11.11.2014 13:01

L72u77c22i19e 16B47a40r23t42o63ň53o26v77á 5360758407885

Vy ano, ale není Vám 15 let a nejste asijského původu, což v té poslušnosti hrálo velkou roli.

0/0
11.11.2014 13:24

P68a36v97e93l 44R73o72k43y96t79a 3680641910868

Však to píšu v prvním příspěvku, že je to jeden z důvodů.

0/0
11.11.2014 13:26

H24e79l90e69n36a 30K90a91v13k77o91v52á 5306413960326

Jestliže lze v téhle tragédii něco závidět, pak je to   rychlost, ve kterém korejská  justice celý případ dořešila.

+5/0
11.11.2014 11:50

J37o12s14e15f 40M95u82ž32á37t14k49o 5745193677703

Moc tedy nechápu, proč potrestali 15 lidí, když za opuštění loni je odpovědný pouze kapitán, v případě nezpůsobilosti jeho zástupce.

0/−2
11.11.2014 11:49

J58i50ř76í 39H45a85v66á49č20e96k 1763330293

Zachoval se jako zbabělec, nespnil svou povinnost a utekl, ale trest smrti nebo doživotí je příliš. U nás by za to dostal podmínku nebo 2-3 roky.

+2/−1
11.11.2014 11:49

P12e91t53r40a 45Z74r51u65b60e85c55k27á 3950681410320

to by mě docela zajímalo, jak jste došel k takovému přesvědčení. Pokud vím, u nás se těžko najde srovnatelný případ, když by někdo zavinil 300 úmrtí

0/0
11.11.2014 11:53

P80a25t82r44i16k 42Š11e53b12e61s45t70a 4623922176635

to si nemyslím... u nás by to bylo nejméně obecné ohrožení, ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti... je fakt, že by dostal 8-15 let

+1/0
11.11.2014 12:13

P72a63v30e44l 59S18l39a44d26o15v96n63í30k 6217493277346

Jak píšu výše, u nás by dostal asi 12 let natvrdo, kdyby vyjádřil upřímnou lítost, na což si české soudy obzvláště potrpí. Ale stát se podobná tragédie v Česku, tak se to pořád ještě šetří.

0/0
11.11.2014 12:46

L26u39c81i93e 87B22a68r89t98o38ň83o38v79á 5130678787915

Promiňte, v zákoně č. 61/2000 Sb. o Zákon o námořní dopravě, platný pro lodě pod českou vlajkou, je výslovně uvedeno, že kapitán opouští loď jako poslední. Dále je v tomto zákoně uvedeno, že kapitán osobně ručí a je odpovědný za posádku a pasažéry a za průběh záchranných prací během námořní nehody. Dále je zde uvedeno, že může být za porušení povinností kapitána odsouzen k nepodmíněnému trestu. Dostal by cca 8 - 12 let.

0/0
11.11.2014 13:12

J54o42s47e95f 71M71u84ž47á27t11k45o 5475333897213

Borcovi je 69, takže to je pro něj doživotí. Stejně tu bude za chvíli článek, že si to hodil, protože japonci a korejci alespoň ví, co je to čest. Trest smrti spíše ne, ale u nás by se někdy hodil (závažné činy, 30x trestaní apod.)

+2/0
11.11.2014 11:46

V27í46t 45N63o34v69á83k 5504615531609

jo, on ví co je to čest, proto vzal z tý lodi roha. ;-D

+2/0
11.11.2014 12:02

P79e55t15r46a 12Z39r83u37b66e16c79k37á 3540671950550

nepochopitelný zkrat... ale sám žádal o trest smrti pro sebe, takže bych ho neviděla jako bezpáteřníka

0/0
11.11.2014 12:04

R70o21m32a52n 75M47i71r21o43s66l13a53v 4327693917846

Rozdíl mezi vnímáním zločinů je vidět i na chování advokátů. Zatímco tam viníky tragédie ani nechtěli advokáti zastupovat, u nás je na obhajobu každého lotra advokátská tlačenice, nehledě na zarputilou obranu takových nechutností jako byly advokátní a exek. odměny za bagatelní pohledávky - viz vystupování JUDr. Sokola ve veřejných debatách. Podle mého názoru je to humus.To ovšem nechci nespravedlivě zobecnit na celý adv. sbor.

+3/0
11.11.2014 11:34

T51o21m90á39š 42S80l97a15v62í94č33e14k 6473184906951

V tomto případě se stala chyba. Chyba, díky které zařvalo 300 lidí. Myslím, že každý z nás někdy chyboval a chtěl bych vidět někoho z vás v jeho situaci. Stojíte na lodi, která se potápí.Najednou musí přijít rozhodnutí, které může být v důsledku dobré nebo špatné.

Odsuzujete kapitána, který už je sám odsouzen žít s tragédií jen proto že v životě udělal tu největší chybu. Rozhodl.. špatně.

+2/0
11.11.2014 11:46

P38e23t23r38a 38Z11r83u42b82e92c13k45á 3350391150950

nejen špatně, ale naprosto nepochopitelně. Opravdu nechápu, co ho proboha vedlo k tomu rozkazu, aby všichni zůstali v kajutách. Já bych snad i pochopila, že si sám chtěl zachránit život a zdrhnul, ale proč tohle rozkázal? Aby se mu ostatní nepletli v cestě, až bude prchat? 8-o

+1/0
11.11.2014 11:58

J24i93ř85í 43L75a65n22d88a 4223266897805

Aby se ostatní nepletli, to asi ne. Spíše doufal že se loď nepřevrhne. Tím že by všechny najednou povolal z podpalubí na palubu by se převržení lodě rovnalo jistotě. Špatné rozhodnutí.

0/0
11.11.2014 13:38

L24u67c73i35e 75B17a25r18t56o62ň55o50v37á 5580568487775

JK je také signatář IMO, a podle předpisů IMO již v případě nebezpečí, tedy stavu, který předchází námořní nechodě, což je stav neovladatelné a naklánějící se lodi, nesmíte nechat nikoho v podpalubí. Z cestujících nikoho, z posádky - to se řeší podle jejich gesce - strojní inženýr a jeho spol asi ve strojovně zůstanou, co to půjde. Tak hovoří mezinárodní námořní předpisy. Argument o převržení lodě tady neobstojí. Tj. zahájíte evakuační a záchranné práce, musíte mít přehled o všech členech posádky a cestujících. Začnete distribuovat záchranné prostředky, tj, vesty připravujete na spuštění záchranné čluny a ostrůvky. Cestující shromažďujete na vnější palubě, která není v ohrožení a kde jsou možné a volné cesty k záchranným člunům a prostor k případnému opuštění lodi nebo/a v prostorách, které jsou palubě či možné únikové cestě a záchranným prostředkům nejblíže a odkud je možné uniknout. Protože Vy byste si měl cestující a posádku víceméně přepočítat, abyste zjistil, kdo kde zůstal "viset" (zjišťování stavu je rozděleno do segmentů a spadá pod jednotlivé velící členy posádky, sám kapitán si větší počet cestujících samozřejmě nepřepočítá) ...což tím, že vyzvete pasažéry, aby zůstali v kajutách, opravdu nedokážete. Námořní nehoda je strašná věc, ale proto jsou tak striktní předpisy, předepsané moduly chování, absolutní hierarchie a pořád se to má cvičit. On neprovedl nic z toho, zdrhnul a přitom byl kapitán, to je prostě na celém případu tak zoufalé a absurdní.

0/0
11.11.2014 14:07

K62a79r32l88a 36N88o52v31á56k29o71v10á 4334262225207

Pokud je advokáti odmítli obhajovat, pak je něco špatně v advokátním stavu. Právo na obhajobu má totiž každý, byť by byl sebevětší zločinec. Takže to není plus, ale minus tamějšího systému. Pokud byli odmítnutí, měl jim obhájce přidělit ex offo soud.

0/0
11.11.2014 13:25

J13i28ř25í 29L76u68k27á23š95e49k 5610471440153

to je skoro půlka života, to mi nepřijde zrovna málo... nevim no

+4/0
11.11.2014 11:29

D27a19v72i21d 59E46v66a90n 6863770311131

Dodneška jsem nepochopil co tam ti studenti v těch kajutách skoro dvě po které se trajekt potápěl vlastně dělali.

Pokud platí to, že trajket ztroskotal na 34°13′5″N 125°57′0″E, potom nejbližší ostrov Jindo, Jeollanam-do byl daleko pouze 1.7 km severozápadním směrem, a byl z potápjící se lodi jasně viditelný.

Jinak by bývali mohli být evakuováni, kdyby se neschovali...Byly tam lodě, vrtulníky, stačilo vylézt na palubu, jenže ta  byla dosti šikmá, tak nikdo asi nechtěl riskovat, že spadne do vody...takže se raději utopili v "bezpečí kajuty".

Vina kapitána je nepochybná, ale mladí lidé měli o svůj život přece jenom více zabojovat...

+3/−3
11.11.2014 11:21

V28o87j53t17ě32c46h 43R39ů34ž39e41k 1297102934612

Nejspíš je trochu na vině i národní mentalita. Korejci jsou odmalička vedeni k tomu, aby slepě poslouchali příkazy a nezpochybňovali je.

Prostě jsou vycvičeni k absolutní poslušnosti, proto se utopili a nevyšli na palubu.

+5/0
11.11.2014 11:29

P18a92v86l37a 14K86v50a11p61i36l22o65v74á 7539218404477

Jojo to jsem psala hned po tragédii a dostala jsem asi 20 mínusů za to, že znevažuji zákony a nařízení, které je přece za každých okolností respektovat.

Já svoje děti učím, že důležitější je jestli nejede nebo JEDE auto než jestli na semaforu svítí červená nebo zelená. Protože, když jede auto a svítí zelená, může být problém a je TŘEBA S TÍM POČÍTAT.

+1/0
11.11.2014 12:17

H97e73l49e39n69a 87K27a25v13k14o80v86á 5776533210656

Ono těch 36 let za mřížemi bude tvrdý trest, protože si musí každý den uvědomovat, že má na svědomí stovky životů mladých lidí, kteří měli teprve budoucnost  před sebou. Kdyby dostal trest smrti, stačí pár vteřin či minut a jeho vina je pro něj navždy pryč.

+4/0
11.11.2014 10:51

J83a57n 97M10a49j26z26n76e85r 1906807196792

ten trest smrti by byl adekvátní... hrubě porušil všechny zásady a má ty životy na svědomí

nejhorší je, že by patrně stačilo, aby studenti naskákali do vody a většina by jich přežila. Pokud budu někdy v podobné situaci, na jakékoli pokyny posádky se zvysoka vykašlu...škoda že to byli poslušní studenti, dospělí by to asi taky nerespektovali

+1/−2
11.11.2014 10:35

R68o85m22a97n 93M30i36r53o31s48l14a68v 4217103817686

Trest se mi zdá přiměřený, hlavní problém byla naprostá zbabělost. Také mě ihned napadlo srovnání se Schetinem z lodi Concordia a se zločinci všeho druhu z naší republiky, kteří se zubí do kamer jako mediální hvězdy. Tím myslím i týpky, kteří páchají zločiny " z légálních pozic", event. nejsou ještě dopadení jako byl Hušák, podplacení poslanci, Rittig...totéž si myslím o recyklátovi Kalouskovi apod.Ve srovnání s nimi je korejský kapitán alespoň soudný a chápe svoji vinu.

+4/0
11.11.2014 10:29

J23a83n 82K11o10z89á94k 7235408969818

Jde vidět, že Korejci mají prostě úplně odlišnou mentalitu. Kapitán opustí loď a nechá cestující a posádku napospas osudu, ale přizná se, přijme svůj trest a omluví se pozůstalým. Schettino oproti tomu ještě okolo sebe bude kopat, jak je to nespravedlivé a že on za nic nemůže.

+3/0
11.11.2014 10:21

L57u72d53ě77k 17K17r45a44t28o68c88h82v32í83l 9215624191924

Protože to byl Kapitán, požádal sám o trest smrti (byl mu zamítnut). Schettino nebyl  kapitán, jen arogantní a neschopný šašek.

+3/0
11.11.2014 10:42

P40e38t25r43a 17M71a16l96a18k78o77v89a 1978670960484

Hm, proč mám dojem, že by radši dostal ten trest smrti než nastoupil do vězení?

+1/0
11.11.2014 10:04

T77o79m77á69š 96M60a75t64ě63j 9105348103592

Však on s tím navrženým tretem smrti souhlasil ... jenom to zapomněli do článku napsat.

+4/0
11.11.2014 10:07

T26o87m37á85š 30M98a67t65ě23j 9645808703192

V článku trochu chybí informace o tom, že ten kapitán SOUHLASIL s trestem smrti (sám o něj požádal).

+7/0
11.11.2014 9:44
Foto

L98u65b66o37m69í30r 85J83a16n40o83t48a 5956794616595

To je rychlovka.

+2/0
11.11.2014 9:39

P79e17t47r15a 47M90a89l49a14k77o67v38a 1828640250964

přiznal se, souhlasil, žádal...kdyby se aktivně bránil, tak to potrvá pár let...

+2/0
11.11.2014 10:05





Najdete na iDNES.cz