Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letadlo zaplnil dým z motoru, cestující natáhli kyslíkové masky

Nepěkné vzpomínky zůstanou pasažérům letadla, které ve čtvrtek mířilo z Kalifornie do Texasu. Stroji selhal jeden z motorů a do prostoru pro cestující vnikl namodralý dým. Pilot letadlo vzápětí otočil a vrátil se zpět na letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a69t28r61i58k 75M34a57r23e68k 8542677738706

si meli otevrit okna, ne?

0/0
26.9.2014 0:05

E98v15a 85D37r19o27z58d14o78v89á 7669307855175

Sice nejsem expert přes létání, ale ten "kouř" jak ho tady nazýváte je spíš mlha, která se vytvoří při spuštění kyslíkového generátoru.

Každopádně si myslím, že to bylo úplně jinak než to idnes popisuje. ;-)

+6/0
20.9.2014 23:32

J58a73n 26M43o17d45r63ý 2803409157

Nejhorší příspěvky v diskusi vždy začínají větou "nejsme sice expert...". Gratulace.

+1/−4
21.9.2014 2:46
Foto

P90a55v22e35l 25Č43e91r69n64í27k 1318885900980

nemusí být expert ;) pokud ale (nějakou náhodou) ví o tom jak kyslíkový generátor funguje a ví že způsobuje nějakou mlhu, pak je určitě fajn se o to podělit s ostatními. 

Osobně sice nechápu proč takový generátor vypouští mlhu do kabiny místo ven, ale co - možné je vše...

+2/0
21.9.2014 11:39

A41l84o65i20s 24M81a67t18o14u71s16e20k 6801501399626

uz sem myslel, ze to byl teroristicky zasah, no snad jeste jo, ta hysterie se musi udrzovat../..

0/−12
19.9.2014 18:03

J81a45n 33B54a32r27t71a 7461778631551

Vy byste potreboval byt chvili treba Kurdem....

+2/0
20.9.2014 12:20

L74u60k31a88s 36C83o35d44r 6748592960701

Tenhle incident bude mit urcite zajimavou dohru po skonceni vysetrovani (aktivace masek behem pozaru/koure, evakuace letadla bez prikazu kapitana...)

+1/−1
19.9.2014 14:52

J26a32n 33P46r18o63c18h33á20z28k35a 5646492538667

Motorový prostor je kabinu letadla..

0/0
19.9.2014 14:56

J53a19n 67P92r73o45c28h22á42z52k49a 5276822958247

... mimo ...

0/0
19.9.2014 14:56

L93u86k31a47s 62C38o98d93r 6358382240541

Podle videa je jasne, ze byl kour v kabine. V takovem pripade ma vetsina aerolinek aktivaci masek pro pasazery zakazanou (a je to i v operacnich manualech ke spouste typu letadel). Ostatne je to logicke, protoze ty masky nejsou celooblicejove a funguji na principu 70/30, coz jeste vyrazne zhorsi vliv inhalace koure.

+3/0
19.9.2014 14:59

M32i63c42h95a34l 85C40h68a90l65u91p14a 6958790149203

A co se má podle těch směrnic dělat? Nechat je dusit? Pokud se dostatečně přitlačí na obličej, tak by to proti kouři pomoci mohlo, ne?

Možná by měli ty masky změnit, přijde mi že kouř na palubě je skoro častější problém než dekomprese, kvůli níž se ty masky zavedly.

+1/−1
19.9.2014 15:39

L13u64k23a90s 49C24o13d40r 6768282160141

Na letectvi se mi libi spousta veci. Jednou z nich je i to, ze u incidentu probiha vysetrovani, kde celou vec peclive analyzuji odbornici, kteri na zaklade zaveru vysetrovani doporuci zmeny. Predstava, ze by o otazkach letecke bezpecnosti rozhodovala laicka verejnost, me trochu desi (i kdyz na druhou stranu predstava, ze by si pasazeri mohli na horkych aktivovanych kyslikovych generatorech delat omeletu nebo grilovat klobasu, je take lakava).

+7/−1
19.9.2014 16:07

M25i19c72h67a44l 31C73h88a77l19u53p92a 6958640559133

Proč horkých? Problém byl kouř, který to nasávalo od motorů, kyslík v maskách vzniká chemickou cestou, ne?

0/0
19.9.2014 17:56

L31u39k43a65s 57C93o82d31r 6728102620811

Jeden z mnoha duvodu, proc se kyslikove masky nedoporucuji pouzivat behem pozaru/koure v kabine je i ten, ze se aktivovany kyslikovy generator pomerne intenzivne zahriva (250-300C). Jinak viz muj predchozi prispevek...

+1/0
20.9.2014 6:31

V49a38l64e57r67i34e 64W75e55b28e45r60o58v40á 1302350557690

A jak víte, že letadlo bylo evakuováno bez příkazu kapitána ? Pokud jsem měla možnost vidět na jiných záběrech, tak po dosednutí letadla k bezprostřední evakuaci nedošlo, a dost jsem se tomu právě divila. Posádka naopak řvala na cestující, aby zůstali na svých místech a vyčkali na další pokyny.

A co se týká těch masek. Co když ty masky vypadly na příkaz počítače letadla a ne kapitána ?

+1/0
20.9.2014 13:22

V96a53l58e57r37i54e 87W71e47b66e24r88o46v71á 1302200177380

jinak tady je jiný odkaz   http://www.youtube.com/watch?v=lbEi4hQMw78

0/0
20.9.2014 13:31

J79i87ř45í 38B40o90č37e74k 6211964145983

pouštět kyslíkové masky v případě požáru mi nepřijde moc rozumné

+6/−7
19.9.2014 14:39
Foto

V74i80e60t 25X28u65a98n 78N75g74u42y66e60n 1365505543896

mate pravdu, lepsi je nechat ty lidi nadychat se toxickeho dymu

+1/−7
19.9.2014 14:50

J78i48ř97í 60B43o57č78e73k 6281444815963

lepší se nadýchat než uhořet

+7/−4
19.9.2014 14:52

L25u71k43a48s 98C51o58d14r 6238712240371

SOP vetsiny aerolinek explicitne zakazuji aktivovat masky v pripade pozaru nebo koure v kabine. Existuje pro to spousta velmi dobrych a logickych duvodu - jak technickych, tak fyziologickych.

+9/0
19.9.2014 14:55

J32a13n 85M83o51d79r11ý 2583449477

Asi měl pilot lepší informace a důvod k jejich použití, než jaké informace a důvody máte vy. Že?

0/−1
21.9.2014 2:50

L75u44k57a76s 30C27o66d49r 6918802440931

Bavime se o tech samych pilotech, kteri po pristani na zemi hlasili vezi, ze zadna evakuace nebude potreba, na coz jim vez odpovedela, ze evakuace uz davno probiha, protoze uz lidi jezdi po skluzavkach? Podle vsech dostupnych zaznamu (ATC, svedecky vypovedi) nefungovala komunikace mezi flight crew a cabin crew moc idealne, a je na vysetrovatelich z NTSB, aby ty veci proverili a navrhli pripadny zlepseni vycviku. Krome manualne aktivovanych masek a "zrusene-nezrusene" evakuace se urcite zameri i na to, proc se pri podezreni na pozar motoru evakuovalo na obou stranach letadla.

+1/0
21.9.2014 5:25

A76d27a94m 26Ž87í50d13e40k 8495642765823

ten dym dychaji stejne ... maska jenom primichava kyslik

+1/0
19.9.2014 14:58

L32a20d53a 91N89o75v63a80k 4482803337

on to nebude tak moc kyslík.., ale klasická směs, kterou dýcháš zrovna teď... Neni důvod tam dávat čistý kyslík, to by museli být padlí na hlavu...

0/0
20.9.2014 22:00

J67a14n 51M74o38d85r55ý 2313329567

Děkujeme kriminální ústředně Jiří Boček za rozbor, ale práci pro profíky-piloty, jejichž výcvik stál miliony (a zaplatili si jej sami), učili se na to léta a dalších 15 let jen sbírali praxi, necháme pro jistotu na nich. R^

0/0
21.9.2014 2:48

L87u19k19a66s 56C62o23d17r 6418172350781

On ma ale Jirka pravdu (a SOP pripadne operacni manualy to potvrzuji). Takze hodnoceni pro jistotu nechame na NTSB, kde jsou lide, kteri maji odbornost, zkusenosti a pravomoce vec vysetrit, upozornit na chyby a navrhnout zlepseni.

+1/0
21.9.2014 5:29

J80a92k97u17b 22L57o12s14m79a22n 6384459711576

Na jednu stranu pro nás co to čtou je hezký, že si to lidé hned natáčí na mobil, ale jinak mi to přijde dost pošahaný, jak lidé dnes přemýšlí a hned cokoliv, jakoukoliv kravinu natáčí na mobil. Někde někdo zkolabuje a místo pomoci vemou do ruky mobil a natáčí o 106:-(

+9/−8
19.9.2014 14:32

M82i98c37h11a62l 19C54h60a74l32u44p82a 6338290119663

zrovna v tom letadle pasažér ve vzduchu stejně nic neudělá, na zemi je lepší zdrhnout co nejdřív. Takhle to aspoň můžou použít vyšetřovatelé, když to náhodou pasažéři nepřežijí :-).

+9/0
19.9.2014 15:40

B40o49h25u41s35l70a80v 40K78r43á73l29í51k 2171950799306

Jasně, psát a natáčet by se měly jenom hezký věci v souladu s pětiletým plánem, abysme všichni měli klid k práci a pozitivní myšlení.

+3/−1
19.9.2014 16:24
Foto

P83e14t40r 18D13v16o72ř69á35k 4419329831778

Na jednu stranu je takové video dobrá dokumentace toho, co se tam odehrávalo, což může výrazně napomoci vyšetření incidentu. Na tomto videu je pro mne potěšující, že na palubě nebyla žádná panika.

+1/0
21.9.2014 7:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.