Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspěch „hloupých lajdáků“. Máme větší motivaci, shodují se dyslektici

Představte si, že před vámi leží papír s textem. Písmena se ale jakoby rozplývají a slévají. Mnohé tvary jsou si podobné. Čtete jen s velkou námahou, pomalu a obtížně chápete význam. Přesně to každý den zažívají dvě procenta Čechů. Mají dyslexii - handicap, který jim komplikuje život od první třídy. Je možné ho překonat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90a79š72e44k 28Ř93í58h21a 2383573308462

Jinak ještě jeden postřeh. Dělám 15 let v konstrukční kanceláři a většina těch nejlepších odborníků má podobné problémy. Ať již z pravopisem nebo jiným jazykem. Ale co naplat jsou většinou jedinýma kdo v dnešní době dokážou bez počítače počítat statické nebo dynamické namáhání výrobků. Tak se stále ptám jestli ono to nebude více jak o nějakých poruchách spíše o lingvistických škatulkách do kterých , chvála bohu, hodně lidí nezapadá.

0/−1
16.9.2014 0:05

L20u22d23v37í90k 10G41a30j65d44o67š45í39k 2105283434292

Všechno se hodnotí nějakými škatulkami.

Někdo nemá hudební sluch a bude mít ze zpěvu pětku i kdyby se rozkrájel. Někdo je dyslektik a bude mít tu pětku z češtiny.

Jenže když někdo není schopen zpívat, tak to většina populace nebere jako problém (pokud se tedy dotyčný nechce stát Superstar). S češtinou je to trochu komplikovanější.

0/0
16.9.2014 9:05

V48a15š88e67k 93Ř86í58h38a 2303363388662

nemyslím si je to stejné jako s tím zpěvem.

0/−1
16.9.2014 21:41

M52a44r38i48e 94Z15e48l80e53n25á 2614441389191

Za sebe to vidím asi takhle: Každé dítě se narodí jako nezaměnitelný originál, který v sobě chtě-nechtě nese přírodou daný otisk mnoha předchozích generací matky i otce. Kdo - bůhví proč - očekává, že se dítě bude vyvíjet zcela nezávisle mimo tyto dané genetické linie, může být ve svých planých nadějích do určité míry zklamán. Co mě však zaráží mnohem víc je fakt, že mnozí rodiče nedokážou (a nikdo jiný to za ně nemůže udělat?!) formou srovnání s vrstevníky svého dítěte včas nejenže objevit, ale zejména řešit ve spolupráci s odborníky jeho vývojovou disproporci. Pak totiž přicházejí na řadu prapodivné omluvy typu - to "se" časem srovná, je ještě malý/á a to "se" dožene atd. Takže se nám plní první třídy dětmi, které ráčkují, koktají, patlají, žvatlají apod. jen proto, že jim rodiče nevěnovali dostatek času a trpělivosti. Není snad náhodou tohle, co popisuji, takzvaná opičí láska? Naštěstí žijeme v době, kdy už máme na školách dost odborníků na to, aby k takovým "drobnostem" zaviněných rodiči nepřibývalo všelijakých dysfunkcí, které samosebou měli dávno odhalit také oni.

+1/−1
15.9.2014 13:21

I33v44a 42K43r98i59s38t71o32f67o61v52á 7325623842162

Přesně tak. Kamarádka se divila (a diví), jaktože její děti neumí mluvit. Patlou, ráčkují, neznají slova.... Neměla jsem sílu jí po xté vysvětlit, že to asi bude tím, že je posadí před televizi a kašle na ně. Rv S dětmi se musí mluvit, mluvit, mluvit. !!

+1/0
15.9.2014 13:25

A63n70t73o76n30í15n 29S49v33o61b47o89d14a 3864693599582

Moderni zena a muz nemaji cas se venovat detem, spousta serialu, internet, FB, posilovna, cviceni, detem stacilo driv TV a video, dnes to zvladne internet. Smutne, odtrzeni vnuku od prarodicu nese casto trpke ovoce. Neumime starnout, vsichni nemame cas. Neinvestujeme cas do deti, ale do zbytecnosti

+2/0
15.9.2014 13:36

V69a52š26e94k 31Ř76í10h93a 2303753768942

ano a pokud přes to přeze všechno za 6-7 let  nenaškatulkujeme ono dítě do vašich škatulek tak nad ním v první třídě zlomíme hůl. děkuji přesně tohle jsem zažil a díky podobně demagogické učitelce jsem málem skončil ve zvláštní škole. Rv

0/0
15.9.2014 20:58

L52u63d73v88í53k 86G66a17j13d13o93š18í81k 2605693334842

No víte tohle jsou poruchy, s kterými se toho mnoho dělat nedá i při nejlepší péči rodičů.

Problém je v tom, že když se narodí postižené dítě a nemá nohu, většina lidí celkem snadno pochopí, že z něj asi v dospělosti špičkový atlet nebude a z hodin tělocviku je dítě omluveno.

Pokud se ale někdo narodí jako dyslektit, málokomu dojde že z něj nemůže být lingvista a jak rodiče tak zejména učitelé takové dítě ve škole mučí přípravou na takovou životní dráhu. Jazyková výuka se mu hodnotí stejně jako ostatním.

0/0
16.9.2014 9:24

K62a18r13e81l 79D46v88o84ř86á70k 2794562542384

Vzhledem k tomu, že údajný dyslektik vidí normálně, tak je nesmysl, aby viděl písmena jinak než my. Když jsem začal chodit do školy v roce 1959, tak žádné podobně vymyšlené nesmysly pro žáky, kteří se nechtěli učit neexistovali a pokud se někdo neučil, tak byl přemístěn do Zvláštní školy protože na to zjevně neměl. proto nazývejme věci pravými jmény a nevymýšlejme nesmysly.

+1/−7
15.9.2014 10:18

J33a76r80o96m73í10r 60L98i12t52e55r66á57k 8176221693167

Říká se, že prázdný sud duní nejhlasitěji.

+2/0
15.9.2014 12:07

I76v18a 66K66r72i22s91t15o74f87o11v82á 7165203612732

Však také rodiče lemplů a hlupáků (pozor, nezaměňovat za opravdové dyslektiky, dysgrafiky atd.) nejvíce řvou (duní), jak je jejich dítě "postižené".

+1/0
15.9.2014 13:23

M78a27r37t84i86n 68V71e84s59e64l57í 2256326382758

Vidím že jste na slovo vzaný "odborník". A je jich tady dnes opravdu spousta. Zajímalo by mě čím se živíte, že dokážete vše tak odborně popsat.

+1/0
15.9.2014 12:35

L25u80d92v70í89k 86G64a21j84d74o32š84í98k 2775913914892

Dyslektit písmenka vidí naprosto normálně, jen mu trvá mnohem déle než určí jejich význam. To je celé. A nejde o to že se někdo nechce učit. Nelze to totiž milý pane Dvořáku vůlí nijak ovlivnit.

Není důvod proč by takový člověk měl být umístěn do zvláštní školy. Sám jsem dyslektit a nebránilo mi to vystudovat vysokou školu s vynikajícím prospěchem. Jen za určitých okolností to je značný problém. Paradoxně nejvíc situací kdy to vadí je na prvním stupni základní školy.

0/0
15.9.2014 15:06

A80n86t40o79n37í81n 46S14v32o16b12o25d95a 3684753979722

Jste jiny a tak vas chteji "normalni" vyloucit, cim vyssi skola, tim maji ti normalni vic problemu a vzpominaji na zakladku, tam byli jednickari

0/0
15.9.2014 16:42

L29u88d45v29í73k 19G67a41j61d62o12š69í93k 2915673744762

To bych takhle útrpně nenesl.

Spíš je to o tom, že na základce se učí všeobecné dovednosti a rozdíly jsou víc vidět. Na základce neexistuje žádná selekce žáků a je snadné srovnávat, protože všichni musí umět totéž.

0/0
16.9.2014 8:54

I38v91a 58K48r42i44s88t47o82f84o48v24á 7255973332212

Dobře, určité mizivé procento populace má problém a potřebuje pomoci s jeho řešením. Do této chvíle s tím souhlasím. Ale prosím, nesplachujte do dys čehokoliv hlupáky a lemply. Škodí to těm opravdu postiženým, na které se pak nahlíží stejně. :-P

+2/0
15.9.2014 6:09

L78u87d56v71í25k 70G28a97j27d74o79š76í19k 2395483374482

"...Písmena se ale jakoby rozplývají a slévají..."

"Umíte si představit jak vidí dyslektik? Na tomto textu doktorka Drahomíra Jucovičová ve své příručce ilustruje, jak obtížně dyslektici luští písmena."

Dyslexie proboha NENÍ ZRAKOVÁ VADA! Co to je za bludy a bláboly?

+7/0
15.9.2014 0:39

K67a76r27e58l 39D84v98o96ř46á88k 2694522262624

Je vidět, že ti co o tom píší nechápou o co jde. Žák se prostě nechce učit a proto lže, že špatně vidí. Ale jinak vidí vše dobře.

0/−3
15.9.2014 10:20

I38v89a 89K15r45i94s58t15o19f93o41v72á 7625663782172

Tak zajdeme na oční a je po problému, ne? ;-) Jinak dyslektikům se plete třeba d/b - podobně vypadající písmena.

0/0
15.9.2014 13:26

L43u57d10v56í48k 80G73a80j93d88o58š34í36k 2115753814632

Ale není to tím že by ta písmena špatně viděli. :-)

Jen je prostě nedokáží dostatečně rychle určit aby to stačilo na plynulé čtení.

+1/0
15.9.2014 14:42

L46u88d85v13í93k 52G77a43j57d81o84š85í76k 2275293894122

Asi jste problém nepochopil. :-)

0/0
15.9.2014 14:44
Foto

A40n69n95a 76V81e63s18e95l26á 2850708316

Co ten chudák Albert Einstein všechno neměl... Jeden článek tvrdí, že Aspergerův syndrom, další zas že dyslexii. Zřejmě proto, aby se matky dyslektiků a dětí s Aspergrem netrápily a mohly se šťastně tetelit, že jim doma roste malý zatím nepochopený génius...

Vždycky jsem si myslela, že speciální výuka dyslektikům pomůže jejich handicap překonat, takže v dospělosti už čtou bez problémů. Pokud tomu tak není, nedovedu si představit, jak by člověku mohla v životě i práci pomáhat neschopnost rychle číst a chápat psaný text. Rozhodně si myslím, že by zaměstnavatel (pokud se nejedná o převážně manuální práci) měl o tom, že zaměstnanec není schopen normálně číst a psát bez chyb, vědět. Nedovedu si představit důvod, proč by tuto neschopnost měl nějaký zaměstnavatel tolerovat.

To, že se dyslektici snaží šířit představu, že dyslexie je jakýmsi potvrzením jejich zvláštního talentu a kreativity v jiném oboru, než je čtení, celkem chápu, nějak si svůj handicap kompenzovat musí.

Možná by bylo dobré v rámci objektivity v podobných článcích jmenovat i pár geniálních matematiků a umělců, kteří kupodivu vůbec žádným handicapem netrpěli...

+2/−4
14.9.2014 22:24

A13n43t22o76n36í72n 79S75v23o90b78o65d97a 3654943879142

Kazdy clovek ma vadu, nekdo ma v sobe nemoc fyzickou a jiny dusevni. Co to je normalni clovek? Jak ho chcete definovat? Potom musite uvest vsechny vady. Vsechny vady i skryte v celem strome zivota minimalne 10 generaci, protoze otcove jsou nejisti, tak to nelze splnit

+1/−1
14.9.2014 22:48
Foto

A68n68n31a 95V41e78s14e81l82á 2790898866

Možná jste jedním z těch, kdo mizerně čtou a nechápou psaný text, jelikož já jsem nic o „normálních“ lidech nepsala. 

Psala jsem pouze o tom, že zaměstnavatel by se měl včas dozvědět, že zaměstnanec, se kterým hodlá uzavřít pracovní smlouvu, není schopen normálně (čili rychle a bez problémů a  s pochopením psaného textu) číst a psát bez chyb.

+2/−1
14.9.2014 23:08

A18n81t56o39n24í69n 18S58v13o47b53o75d21a 3604133969202

Zamestnavatel to muze snadno zjistit, testu je dost a odborniku na hledani vhodnych zamestnancu je dost. Zamestnavatele zajima velmi zdravotni stav pracovnika, kdyz do nej ma investovat cas a penize. To se zjistuje hure nez dysgrafie a jine dys

0/0
14.9.2014 23:20
Foto

A85n74n14a 30V57e26s48e35l71á 2630178946

Zjišťování zdravotního stavu zaměstnanců zaměstnavateli je jistě zajímavé téma, ale příliš s článkem ani mým příspěvkem nesouvisí...

0/0
14.9.2014 23:26

A53n91t89o87n14í18n 32S36v83o94b86o38d10a 3384243919202

Nechme na zamestnavatelich, aby si nasli vhodne zamestnance. Najit u nas vhodneho absolventa je drina, uroven skol je propastna, takze studijni vysledky nejsou dulezitym udajem, rozhodne test a pohovor

0/0
14.9.2014 23:37

I44v37a 81K92r94i17s75t69o39f90o43v30á 7665593622222

Když si kandidát na pracovní pozici neumí pořádně přečíst otázku v testu, je nepoužitelný. ;-)

+1/0
15.9.2014 6:09
Foto

A15n21n56a 64V71e12s38e76l23á 2250988456

Důvod, proč by zaměstnavatel (I když čert ví, koho jste měl ve svém pomateném příspěvku na mysli) měl znát všechny zjevné i skryté „vady“ celé široké rodiny zaměstnance deset generací do minulosti, si skutečně nedovedu představit... ;)

+1/0
14.9.2014 23:15

M13a90r42i33e 37Z90e44l81e23n98á 2454261299581

Pane Antoníne Svobodo, já Vás začínám podezírat, že jste jeden z lékařů tvrdících, že neexistuje zdravý člověk, jen špatně vyšetřený pacient...:-)

0/0
15.9.2014 12:48

A24n95t83o49n88í83n 27S95v89o90b51o66d53a 3664103679222

Nebo jeste nenasli diagnozu :-)

+1/0
15.9.2014 13:20
Foto

R61i80c53h73a21r70d 10F75a37k66e30n74b81e74r68g 7314345928912

Nevím co se zase řeší za hlouposti. Dneska se musí všechno co neodpovídá předepsanému standardu pojmenovat nějakou diagnózou. S námi se ve škole nikdo nenimral, prostě jsem z diktátů nedostal lepší známku než 5 a doma si pak vyslechl přednášku o tom jaký jsem debil a lajdák, nic jiného moje rodiče nezajímalo.

Někdo hold i v dospělosti nedokáže srozumitelně přečíst na hlas stránku textu, ale zdrojové kódy programů pochopí jako kdyby četli oblíbený román. Stejně tak jako mi dělá problém napsat e-mail bez automatické opravy pravopisu ale řešení technického problému člověk vidí téměř ihned.

Vůbec si nepřipadám nějak geniální, jen se mi v hlavě točí kolečka trochu jinak a pohybuju se v pracovním prostředí, kde to nikoho netrápí a není důvod si něco kompenzovat.

A vůbec nevidím důvod, proč bych se měl tímhle zaměstnavateli chlubit a následně si to nějak obhajovat. Pokud teda nemám v úmyslu dělat moderátora v televizi.

Nemá smysl, tyhle děti ještě navíc dusit speciálním přístupem nad rámec všech těch povinností co se na ně nahází... stejně se v dospělosti přizpůsobí všechno podle svých představ.

+5/−1
14.9.2014 23:28

H77a32n10a 10K18r98i51v12a76n33e45k 2851235492473

driv se dyslektikove stricili do pomocne skoly, dnes jsou z nich castecni analfabeti a zivi je socialka. proto je spravne, ze se tato porucha u deti zavcas rozpozna a ze dostanou odpovednou vyuku.

tomu se rika: myslet do budoucnosti.

+2/−4
14.9.2014 23:46
Foto

R11i46c17h10a70r77d 91F44a88k56e59n48b49e17r95g 7224765938272

Mě do pomocné školy nikdo nestrkal a sociálka mě neživí...

+4/0
14.9.2014 23:49

H33a57n61a 72K54r31i19v92a75n40e51k 2531805372793

dyslexie ma ruzne stupne, znala jsem 100% dyslektiky, ti nebyli schopni se naucit jedno pismenko. psat uz vubec.

0/−1
14.9.2014 23:57

L38u61d30v62í25k 98G42a43j53d49o69š58í43k 2155643564502

Jenže takto těžká forma dyslexie je mimořádně vzácná. 80% dyslektiků své potíže dokáže při troše úsilí zvládnout tak, že okolí ani nepozná že mají nějaký problém. Pouze za určitých situací se to dá těžko skrýt.

+3/0
15.9.2014 1:04

A67n88t91o84n38í91n 84S89v77o11b61o92d44a 3754313679212

Mne zajimalo, proc syn ma problemy ve skole, tam mne rekli,ze budu rad, kdyz se vyuci. Tak jsme jim ukazali, ze to jde. Nemusel jsem mu nadavat a jsem rad, ze jsem mu pomohl. Kazdy neni silna osobnost, nektere to zlomi

+3/0
15.9.2014 0:05
Foto

R55i74c58h60a94r84d 89F13a21k13e95n86b14e37r29g 7894825648872

No s tím mám podobné zkušenosti, základní škola bylo peklo, písmenka se mě snažili psacím písmem učit ještě ve 4té třídě a chování některých spolužáků si pamatuju doteď. A když sem se hlásil na průmyslovku, tak mi češtinářka před celou třídou zesměšňovala otázkami typu: "a co tam jako chceš dělat". Zajímavé že profesorce na střední škole to došlo hned a jen mi bylo řečeno, že pokud se naučím zpaměti otázky z literatury, nechá mě projít...

Speciální pedagogika jak si ji pamatuju já byla k ničemu, psací písmo sem se nikdy nenaučil, prostě mi splývá... Bylo nutné začít psát tak, že se opisovala tiskací písmenka (zajímavý, že dnes je to na školách běžné) a pod.

Chce to jen dětem ukázat jako to dělat jinak, ne na ně házet speciální kurzy a doučování.

+4/0
15.9.2014 0:27

I51v50a 45K75r40i83s24t47o49f97o77v27á 7115463872402

Se mnou chodil do školy evidentní dyslektik. Nikdo se mu neposmíval, prostě měl špatné známky z češtiny. Ovšem dobře jezdil na kole, byl v reprezentaci a dnes má maloobchod s bicykly. R^ Žádný analfabet, žádná sociálka. Plácáte nesmysly.

0/0
15.9.2014 6:11

H16a94n55a 82K97r87i72v35a94n97e85k 2501805712193

vy nejste moc tolerantni clovek, ze?

Mj. Einstein byl dyslektik + autista.

0/−2
14.9.2014 23:39

I79v86a 79K26r74i79s43t73o46f56o45v91á 7355923112582

Jj a nenosil ponožky, propadl z matematiky a z fyziky měl trojku. Co já se o něm toho již načetla. Standartní výmluva. ;-D

+1/0
15.9.2014 6:12

L98u72d31v34í44k 10G65a10j77d25o50š76í54k 2435423744392

Ten problém se překonat nedá ani v dospělosti. Lze se jen naučit jak ho kompenzovat k čemuž speciální výchova jistě může pomoci. Na druhou stranu si každý většinou najde svůj způsob jak se s tím vypořádat.

Převážná většina dyslektiků má méně závažné formy této poruchy, které jim nevadí ve vykonávání téměř žádné práce a dokonce i lidé z jejich nejbližšího okolí nemusí o jejich dyslexii vědět. Nevidím důvod proč by o tom měl být informován zaměstnavatel. Práci kde by to mohlo vadit stejně tito lidé nevyhledávají, protože je to pro ně stresující.

"Zvláštní" schopnosti jsou ovšem skutečně s touto poruchou spojeny. Pramení to právě z oněch technik, které si od dětství dyslektici vytváří pro kompenzaci své poruchy. Zejména jde o daleko vyvinutější vizuální i mechanickou paměť, kterou trénují daleko intenzivněji než většina normálních lidí. To v řadě oborů může být a také je obrovská výhoda.

Z vašeho posledního odstavce je cítit nějaká zášť. Možná to je komplex toho, že jste "trapně normální" a ničím výjimečným "netrpíte" ;-).

0/0
15.9.2014 1:30

V27a89š47e83k 70Ř17í95h41a 2573973478162

No můžete to zkusit, ale obávám se že moc geniálních lidí bez poruch prostě nenajdete. Ne všechno musí být stále v jaké si škatulce objektivnosti.

0/0
15.9.2014 21:28

A62n79t33o45n98í22n 29S55v37o19b24o86d11a 3114343129882

Mohli by nam definovat normovaneho cloveka :-), tedy normalniho

0/0
15.9.2014 22:22

V39a13š80e15k 73Ř44í55h27a 2873903768882

:-) Máte pravdu leč obávám se že postupem času se k tomu opět vracíme. V podstatě se jedná o lingvisty, kteří toho sice moc nevymyslí, ale hlavně dokáže všechno okecávat v různých jazycích. Jen jsem zvědav kde potom vezmou ty co za ně budou myslet.

0/0
15.9.2014 23:59

V75a45š61e58k 47Ř97í90h14a 2773413248862

Proč mám ze všech podobných článků pocit, že se stále snažíme vše škatulkovat, abychom pak měli ještě větší potřebu pojmenovávat ty co do našich škatulek nezapadají. Co by technik, jsem poznal mnoho úžasných odborníků, kteří přiznávají problémy s pravopisem, češtinou, angličtinou atd., jaké jsou popisovány v článku. Je ale otázkou zda jsou ony nedostatky natolik závažné abychom je potřebovali popisovat a zkoumat. Není to spíše o nepřesných hodnotách, kterými se snažíme v těch našich škatulkách určovat kdo je a kdo není "chytrý". Není to spíše o tom, že je dosti omezené posuzovat inteligenci jednotlivce  podle pravopisu. Podle mého je hlavní problém v tom, že příliš rychle o dětech rozhodujeme kdo je a kdo není in. Píšu In protože ve školkovém věku se nic jiného poznat nedá. Možná je trochu problémem nevyrovnanost předmětů na prvním stupni školy. Pak ale vyřešme tyhle problémy, a neselektujme ty co se nehodí do našich šablon.

0/0
14.9.2014 19:03

I47v30a 13Z13i46k81e46š15o16v11á 2541264428426

Vůbec netušíte, k čemu se tu vyjadřujete. Problém dys- (ono totiž není jen dyslexie, ale je i dysgrafie, vývojová dysfázie, dysortografie, dysnumerologie...je toho opravdu hodně) nemá vůbec nic společného s inteligencí. Naopak - mnoho vysoce nadprůměrně nadaných lidí má nějaké to dys. Problém je, že i to dys- může být různě těžké a i nadané dítě při těžší formě potřebuje pomoc. Ono těžký dyslektik se bez odborné pomoci taky nemusí v přijatelné době (první až druhá třída) ani naučit číst. Viděla jsem těžkého dyslektika, který ještě ve třetí třídě těžce slabikoval! A při tom to bylo úplně normální dítě. Právě diagnostika problému může takovému dítěti hodně pomoci - speciálním přístupem pedagogů a prací rodičů s dítětem doma. Bohužel, spousta rodičů si myslí, že od toho je jen škola.

+2/0
14.9.2014 21:52

V27a33š16e57k 17Ř45í39h79a 2903563648482

Ale tuším a to více jak si myslíte. Na rozdíl od vašich pouček a  teoretizování o kamarádkách, já  jsem si jako diagnostikovaný dyslektik vše zažil na vlastní kůži. Když vám řeknu, že jsem tuto diagnozu ve škole musel tajit. jinak bych skončil ve zvláštní škole tak mě nebudete věřit. Jediné co si pamatuji z prvního stupně základky je každodenní dvoustránkové diktáty a strach z toho, že jakékoli zaváhání pro mě znamená zvláštní školu. O to více jsem si pak doslova užil průmyslovku a následně VŠ. Prostě matika a fyzika statistika atd. Zhrozil jsem se na srazu, když jsme zjistil, že najednou všichni češtináři a supr čtenáři sotva udělali maturitu na místní SPŠ. A to nemluvím o těch co studovali humanitní obory. Pokud se dnes podíváte na rozložení předmětů na prvním stupni je vám jasné, že největší důraz je kladen na jazyky. Kdo pak není přímo humanitní typ má prostě smůlu. Proto také jsem na prvním stupni radil synovcům aby si z češtiny nic nedělali a snažili se na škole najít to málo co je baví a to si užít. Dnes jsou úplně v pohodě. Jeden na gymplu vyhrává mat fyz olympiády a koketuje  s ČVUT a druhej si sestavuje prográmky ve druháku elektro-průmyslovky. A nemyslím si, že by měli být testováni na nějaké poruchy. Jenže jak jsme napsal pro naše učitele je snazší ty co nezapadají do škatulek tak diagnostikovat, ze škatulky vyhodit a zlomit nad nimi hůl.

0/0
15.9.2014 21:25

K12a19t29k33a 57K25o26d43ý83m69o40v18á 5441503843690

Taky se řadím k lidem s dys poruchou, a nejen jednou... v první a druhé třídě jsem byla právě za toho lajdáka, který se nesnaží apod... ano, ta klasická učitelka těsně nad hrobem. Pomohlo mě stěhování a přestup na jinou školu, kdy mě vyhmátly a hned jsem mířila do PPP... diagnóza zněla dyslektik, dysgrafik a dysortografik (pravopisná pravidla). Poté jsem ve třetí třídě nastoupila na "doučování" a maminka se mi také velmi věnovala. Ve čtvrté třídě se mi zlepšil prospěch v jazycích i ostatních předmětech a v páté třídě jsem přečetla sama svojí první knížku. Od té doby jsem chodila do knihovny a četla a sama se zajímala o mnohé obory. Střední jsem prošla sice za 5 let (kvůli přechodu na jiný typ školy) a úspěšně složila maturitu (z jazyků za 3, z odborných předmětů za 1) a dnes mířím na vysokou... nebýt toho, že mě diagnostikovali a poté se mě ve škole i doma věnovali, asi bych nebyla tam, kde dneska jsem.... nikdy jsem se papírem neoháněla, i přes veškeré úlevy jsem práci odevzdávala před časovým termínem a kvůli maturitě jsem do PPP ani nešla - připadalo mi to zbytečné a alibistické... takže to, že je dyslexie apod jen výmluva a tak dále... mi necpěte, já o výhody nestojím, ale jde o to, že člověk musí máknout, a rodiče se musí dětem věnovat... pakliže selžou rodiče dyslektika, tak bohužel bude přibývat lidí, kteří se budou ohánět celý život papírem, ale pro své zlepšení neudělají nic... proč taky, když jim to rodiče neukázali....

+6/0
14.9.2014 18:41

I86v31a 29Z29i26k29e73š84o55v69á 2941844178566

Přesně tak, já jsem jeden z těch rodičů, co s dítětem makali a balancovali na ostré hraně toho, co dítěti tak trochu tolerovat - trpělivě pořád dokola vysvětlovat, a kde neodpustit ani čárku. Jen mi ten článek připadá pěkně hloupý, jako by existovala (nebo byla nejhorší) jen dyslexie. Přitom těch dys- je celá řada a každý, kdo se o tohle jen trošičku někdy zajímal ví, že dys nikdy nechodí samo. Kdo má dys, má jedno základní (hlavní), ale pak několik "vedlejších". A co je nejsmutnější, že v PPP pracují i tak úžasní specialisté, kteří s dys diagnózami neumí pracovat a jsou schopni napsat posudek, který vyzní takto: "Posuzovaný má problémy s chůzí" - a on je při tom bez nohou - osobní zkušenost z jedné nejmenované pražské PPP.

+1/0
14.9.2014 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.