- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrá diskuse zde: http://ask.metafilter.com/154310/Is-Cursive-Faster
Výňatek: ">>>Research shows that the fastest, clearest handwriters avoid cursive.<<<
This is misleading given that the research also shows that the fastest handwriters avoid manuscript; they use a hybrid style. But I don't believe that's controversial; virtually everybody, including those who consider what they use to be cursive, evolve to use a hybrid style.
Pop quiz: What does a cursive capital Q look like?
Most people have no idea because nobody actually uses one past like 3rd grade."
Nevázané písmo může propagovat jen negramota, který neumí psát. Zkuste nakreslit čáru, kde budete každý centimetr zastavovat a opět kreslit. Nebo nakreslete čáru jedním tahem. Ihned zjistíte, že přerušování je nesmysl. Proto nechápu, proč by se psaní našeho jazyka mělo přizpůsobovat negramotům, kteří patří do zvláštní školy.
Vždyť ani nebudou stačit si zapisovat obyčejný diktát, natož poznámky!!! Čím dál blbější nápady ve školství a nejen tam Jestli je to politicky plánované, aby lid byl blbý, ničemu nerozuměl a tak se lépe manipuloval, tak se jim to bude dařit.
Hloupý člověk vymyslí jen hloupé věci
To je fakticky debilita, učit děti "nepsat", ale značit písmenka v tiskové podobě?! Proč to měnit?! Vytratí se posuzování "osobnost podle písma", které se dá dnes grafologicky rozpoznat. Co bude v budoucnu?!
Lituji dnešní a budoucí školáky, na kterých se neustále dělají experimenty. Hlavně, že to školství stojí mnoho mil., ale to jaksi nevadí, že? Stejně se to nakonec změní, protože se to neosvědčilo v praxi... Děti převážně používají klávesnici s abecedou a s čísly na PC. mobilu, tabletu..., takže nějaké psaní nakonec za x let nebude nutné. Škoda.
Jste si jistá, paní Kulíšková, že se vám vůbec podařilo pochopit, o čem je řeč? Moc to totiž z vašeho lamentování nevyplývá.
Bouře ve sklenici vody?
Každá epocha má charakteristické styly architektury, výtvarného umění, oblékání, atd, atd. Samozřejmě i styly psaného písma. Současná školní spojitá kurzíva je už déle anachronizmem a určitě je čas na změnu. Ostatně psát může každý jak chce.
Já jsem spojitou kurzívu opustil asi ve dvanácti letech, před padesáti lety. Výuka písma ve školách je na delší diskuzi, ale určitě chybí průběžná výuka kaligrafie.
Proč je nová písanka z nakladatelství Svět dražší než staré písanky nevím, ale autorskými právy na písmo Komenia script to zřejmě nebude nebo nemělo by.
Standardně se licence na užívání digitálního fontu písma tiskárnou prodává po řezech nebo jako sada řezů a tato licence je pro tiskárnu trvalá. Obvykle je řádově v tisících Kč za řez. Tiskárna pak font užívá neomezeně a na cenu to má vliv mizivý. Jestli je tomu jinak, jedná se o nějako exkluzivitu. Možností je mnoho a prostor pro korupci, neodůvodněné či nadměrné zisky je vždy.
Myslím, že se obchodu se schválenými a doporučovanými školními pomůckami pro státní školy dává příliš volný průběh. Řešit to rozhodně jde. Proč uživatelská práva na písmo, kterým mají psát děti ve státních školách nevlastní ministerstvo je otázka. Investice je to jistě vratná.
Autorské právo k dílu je něco jiného, je nepřenosné a nedotknutelné. Peníze jsou z prodeje uživatelských licencí vlastnikem uživatelských práv a nemusí to být autor.
Otázek je mnoho, asi to není úplně dobře.
Přeji hezké slunečné odpoledne,
Michal Kolínský.
Proč má někdo potřebu dělat a financovat zbytečnosti.
Jestli máte dojem, že vzor podle kterého se národ učí psát je zbytečnost...
Jsou to naše děti a stát bude poslouchat nás občany ČESKÉ republiky.Většina obyvatel v ČR je PROTI učení dětí metodě tiskacího písma Comonia.
Tady jde jenom o peníze. I to písmo Comenia script je v podstatě tiskací, má jenom ty ocásky a smyčky. Tím písmem se dá tisknout bez problémů a tak proč tomu říkají psací písmo? Kvůli podpisu se budou důti ještě učit psát tři křížky?
Pane Tomášku, Comenia script je řez písma, který je licencován právě pro použití v tisku, tedy pro učebnice a písanky.
Že by si někdo nárokoval autorský poplatek za ručně psanou podobu svého řezu jsem neslyšel, pokud ovšem nejde o nějakou registrovanou známku, jako třeba cocacola, že.
Nějak nechápu ministerstvo školství, že zcela záměrně rozkládá jakés-takés normy výuky psaní. Teď budeme na každé škole učit děti psát jinak v závislosti na tom, jaké učebnice ředitel školy nakoupí?
Celý problém je zakopán právě na ministerstvu. Mělo podmínit schválení odkupem autorských práv k volnému užití. Písmo by pak mohlo být volně ke stažení třeba na stránkách ministerstva.
Následně už ŽÁDNÉ další verze písma být schváleny neměly.
.
Jenže to by na ministerstvu nesměla sedět banda ouřadů, ktaří absolutně netuší o čem rozhodují.
Ministerstvo především mělo volným užitím podmínit FINANCOVÁNÍ projektu pí. Lencové.
ještě pár let a posuneme dětem sčítání až do čtvrté třídy, aby to na ně nebylo moc. Hlavně ať je v rvních ročnících co nejvíce IT hodin, to děti pěkně zabaví a učitelky můžou štrykovat tykadla školnímu maskotovi...