- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
VŠICHNI DO JEDNOHO vědí v těchto případech velmi dobře, koho a hlavně za kolik si berou do auta. Vše ostatní jsou bláboly o ničem.
Takže když vím za kolik, tak i vím kdo přesně ten spolucestující je? To je asi nesmysl, že?
Co se týče spolujízdy, autostop je běžná věc, alespoň pro mne. Kdysi v roli stopaře, dnes v roli řidiče, takže se mohu vyjadřovat z obou stran.
Stopaře vozím běžně, jestli je to imigrant, jsem nikdy neřešil, od toho je policie, na čele to napsáno nemají. S policií jsem v tomto ohledu nikdy neměl žádný problém. Tenhle článek je o ničem a stopaře budu vozit dál. Jsem k tomu zavázán tím, že sám jsem kdysi býval stopařem a vozil jsem se, tak teď když mám auto se cítím morálně povinován stopaře brát a vozit.
A nebo výmluva na spolujízdu zastírá pašování lidí...
Jaká past? Máme presumpci neviny ne? Policie a soud musí řidiči dokázat úmysl pašování lidí a ne jen úmysl ušetřit za palivo.
Past minimálně ve smyslu, že vám to zkomplikuje život. Když vás najdou jak se skláníte nad čerstvou mrtvolou s nožem v zádech, také budete muset hodně vysvětlovat. Tohle je situace, kdy chytí člověka "na místě činu" a on musí pak prokázat, že tam byl náhodou.
Předpokládám ale, že tento článek je výsledkem lobby taxikářů a podobných, kterým utíkají kšefty :)
Mě to přijde jako koupit rodinný domek o tři pokoje větší než potřebuji a pak si tam nestěhovat podnájemníky abych ušetřil na provozu domu. Trochu jako z pera Járy Cimrmana, nebo nějaký Kubánský model cestování. Přece osobní vůz mám proto abych měl komfortní cestování, individualitu, nezávislost a svobodu.
Spousta lidí pronajímá pokoje ve vlastním baráku. Přijde mi to normální.
"Kdyby byl do převaděčství zapletený," -
No nevím, ale o tomhle bych klidně prohlásil, že do převaděčství zapletený byl. Samozřejmě nikoliv zpětně, ale do budoucna. Prostě řidič by měl mít povinnost vědět, koho veze přes hranice. Když chci s někým cizím přes hranici, tak bych se snad nemusel stydět ukázat mu papíry - a on by se neměl stydět si o ně říct.
Nejen kvůli převaděčství, ale z principu, aby jste nezůstal v příkopu.
Fakt je, ze od predlonskyho roku odkoupil servery Mitfahrgelegenheit a Mitfahrzentrale nejakej koncern (ted bych si vymejslel kdo, snad Daimler?) a od ty doby musej ridici platit za kazdyho prevezenyho asi 15% vypalny. Z toho duvodu dava drtiva vetsina ridicu na server proste jen kontakt na sebe a dohaduje se to nacerno mimo system. Kvalita timsla pochopitelne dolu pro vsechny - ridici nevedi, koho vezou, cestujici nevedi, jestli jim to ridic hodinu pred odjezdem neodrekne (stalo se mi 2x). Jasne, je to riziko, na druhou stranu je to volnocasova aktivita pro mlady, a kdyz chci nekde bejt na 100% vcas, do autobusu nebo vlaku zainvestuju.
Druha vec je ta, ze v ramci EU se nejedna o pasovani lidi, coz v clanku pisalek jaksi zamlcel.
Nejedna se o pasovani lidi v ramci Schengenu. Rumunsko (jeste) v Schengenu neni.
Jednoznačný PR článek, má to hodit stín na spolujízdu...
1/ v rámci EU si mohu vozit koho chci a není to pašování osob
2/ na území EU snad na hranicích kontroly nejsou, nebo mi snad něco uniklo?
3/ znáte někoho, kdo si nasadí do auta úplně cizí lidi na takovou štreku, nijak si je neověří a ani doklady nebude chtít vidět?
1) v případě ilegála bych si tím nebyl tak jistý.
2) Nejsou pravidelné, což ale neznamená, že nikdy nejsou. Třeba v Německu vás klidně 20 km od hranic předjede auto, stopnou si vás a proberou téměř až do spodního prádla.
Češi jsou snad natolik obezřetní, aby si do auta posadili jen Čecha. Pokud byl německý řidič zvyklý na multi-kulti, tak se nedivím, že na to málem doplatil.
Proboha co to je zase za článek? Kdo bere jako stopaře afgánce??
A vy ho poznáte na první pohled? Nemusí mít na hlavě ručník, plnovous a v ruce kalašnikov...