Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravda o zpoždění: postihuje důležité vlaky, v létě je nejčastější

Jak je možné, že České dráhy udávají, že jim jezdí skoro 90 procent vlaků včas a vy máte pořád smůlu na zpoždění? Reportér iDNES.cz celý týden počítal data z veřejně dostupné internetové stránky Babitron. Vyplývá z nich, že nejvíce zpoždění je během léta a trpí jím především nejdůležitější rychlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i94ř15í 67J52o53z24a 3598553520251

Nejlepší je jet rychlíky na trati Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem a dále na Prahu, tam snad každý druhý rychlík má zpoždění cca. 15 min., občas 60 minut... osobáky, které jezdí v pravidelném intervalu 60 minut, jezdí včas. Co však výborné je,že pokud chcete jet z Ústí n. L. do Litvínova musíte použít rychlík, aby jste v Teplicích měli návaznost na vlak do Litvínova, pokud má rychlík zpoždění, osobák z Teplic do Litvínova nečeká, takže si pak počkáte hodinu na další... výborné na tom je, že osobáky od Ústí nenavazují na vlaky z Teplic do Litvínova. Např. v opačném směru (z Litvínova do Ústí) je to tak, že 3 minuty před přijezdem vlaku od Litvínova vám ujede osobák na Ústí, takže musíte jet rychlíkem, který přijede asi cca. za 10 minut od příjezdu... no a samozřejmostí je, že rychlíky na této trati mají zpoždění na denním pořádku většinou 20 - 25 minut, tak kdo pak by chtěl tím asi jezdit, když pak musí trčet v Teplicích na nádraží...

0/0
8.8.2014 9:50
Foto

T95o21m34á36š 84K30i49r73o17v 1375638155897

Protože jsem ze Sokolova, mohu jedině souhlasit, jen bych ještě dodal, že na těchto rychlících, jezdí (dle mého ůsudku) 70 procent "koženkových" vagonů8-o

0/0
26.8.2014 21:49

J78a21k75u67b 94K14r65e42j35č16í77k 8903304802374

Nazdárek lidičky :D

Je sice hezké, že ČD vykazují dobrý výsledky ve zpoždění vlaků do stanic, ale je to cenu toho, že vlaky na spojích, čekají pouze po omezenou dobu. Ve chvíli kdy vám důležitý spoj ujede, tak čekáte poměrně dlouho na další spoj, bohužel to již statistika zpoždění nevidí. 

Bohužel pokud se výrazně zpožďují vlaky, které pro ČD dělají páter dopravy, tak by dané zpoždění měla mít taky výrazně vyšší váhu. Statistika zpoždění vlaků by se neměla počítat podle toho kolik vlaků přijede pozdě do stanice, ale kolik pasažéru dovoze pozdě do stanice, stejné by to mělo být i u odjezdů. 

S pozdravem!

0/0
5.8.2014 13:17

J94i27r91k40a 26D82v23o21ř17á82k 4235830893608

Nejhorší situace je s EuroCity přijíždějícími z východu, když pominu rozhrabávání kolejí. Jednak často protože z Balkánu už přijíždějí se sekerou, jednak proto, že ze Slovenska je táhne slovenská mašina řady 350 "Gorila", která je hrozně poruchová. Divím se, že ji tu Slovákům ještě ČD trpí.

0/0
5.8.2014 10:43

J82i85ř15í 35D56v76o84ř29á55k 5888193888880

Statistika - všeobecně uznávaná lež.Pokud chci správný výsledek , stačí správně vybrat vstupy.Čím více vstupů , tím větší možnost dopracovat se ke kýženému výsledku.

+1/−1
4.8.2014 19:36

M42i43c16h13a91l 48C78i89p44e32l 3889161651105

Sice zajímavé počtení, ale zároveň dost špatně posuzovaná zpoždění. Např. na trati Trutnov - Hradec Králové byla až do 31.7.2014 výluka, a to na trase Trutnov - Jaroměř (cca 75 % cesty z celkových 60 km). Vzhledem k tomu, že autobusy jezdí úplně jinou trasu, než-li vlaky, silnice prostě nevedou kolem železnice, tak si myslím, že České dráhy udělaly maximum pro to, aby se cestující do cílové stanice dostali.

+1/0
4.8.2014 15:21

J68o84s80e29f 75T81r52ö29g71l 8649722146526

Celkem dobrý článek. Před pár lety jsem takhle zpracovával statistiku zpoždění (jako seminárku ze statistiky) a vyšlo něco podobného. Zpoždění je tím pravděpodobnější, čím vlak jede delší trasu, čím více jede po jednokolejkách a čím je rychlejší. Nejvýznamnější faktor byla probíhající rekonstrukce tratě, naopak zastaralost nebyla statisticky prokázaná (tj. na modernizovaných úsecích se vlaky zpožďují stejně jako na starých).

Jinak bych si nedovolil souhlasit s autorem ohledně té významnosti rychlků ve srovnání s osobáky. Největší podíl osobáků je příměstská doprava a ta obvykle odvozí více cestujících než rychlíky. Menší zpoždění rychlíku je navíc lépe akceptovatelné (jede-li člověk dvě hodiny, tak deset minut navíc snese lépe než při pravidelné 15-timinutové cestě ráno do práce).

V Německu jsem jel v poslední době vlakem několikrát a s tou dochvilností to není také nic moc. Zpoždění jsou sice menší, ale celkem pravidelná. Němci mají ale vychytanější systém informování cestujících o plánovaných výlukách a daleko častěji používají výlukové jízdní řády.

0/0
4.8.2014 14:36

J80i48ř37í 81J51o36z50a 3788143130891

V Německu jsou jízdní řády koncipovány tak, že v důležitých stanicích čekají vlaky cca. 5 minut... důvod je jednoduchý, když nabere vlak cestou zpoždění, nemusí pak ve stanici čekat... a snadněji pak dožene zpoždění...

0/0
8.8.2014 9:55

M73i15r98o25s59l96a98v 68Z56i17k98m47u35n23d 7379463694693

Jenomže otázka výlukového jízdního řádu je věcí provozovatele dráhy ... v tuzemsku je vydání VJŘ kacířské záležitost, byla by to "zbytečná práce". V Německu jsou vydávány VJŘ, včetně informací ve vlakovém průvodci i na rozdíl dvou minut ....

0/0
12.8.2014 9:21

J77o42s98e49f 67T39r61ö62g80l 8629642856946

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Na vydání výlukového JŘ je třeba spolupráce mezi dopravcem a provozovatelem dráhy. Pokud nejde dodržet ani přibližně (s akceptovatelným zpožděním a čekáním přípojů) normální JŘ, je věcí dopravce rozhodnout se, co "oželí", typicky které spoje se zruší, zda budou vyjíždět dříve a přijíždět včas nebo naopak vyjíždět včas a přijíždět později a které přípoje tedy budou zachované a které naopak plánovaně ne. Provozovatel dráhy jen dodá aktuální kapacitu a dořeší konflikty mezi dopravci.

0/0
12.8.2014 10:06

M65i93c17h23a75l 65N91ě32m72e94c 3267955527423

Možná už to tu padlo (nemám sílu pročítat vše), ale zpoždění se (pokud se nepletu) statisticky vykazují na příjezdu do cílové stanice. To, že má vlak na trase zpoždění 15 min., ještě neznamená, že do cíle nedojede včas. Jízdní řád je udělaný tak, aby (především) v posledním "úseku" měl vlak rezervu a mohl menší zpoždění dojet. A když přijede do cíle s předstihem, nikoho to nezarmoutí :-). Problém je, kdyby s předstihem odjel ze stanice někde po cestě ... Proto se ta rezerva dává na konec.

+3/0
4.8.2014 10:34

J23a24r54o14s66l79a11v 70K13o50m15o75ň 1470624784441

na  druhou stranu cestující nejezdí vždy až na konečnou. Přesedají i jinde a ty zajímá zpoždění v té stanici přestupu a ne v konečné vlaku.

+2/0
4.8.2014 17:15

J43i81r60k51a 15D40v22o47ř70á53k 4465960813268

Není to tak. Měřících bodů je mnohem víc. Ale je pravda, že kdysi se to tak opravdu měřilo. Kdysi se také za "včas" považovalo <10 min. Dnes je to <5 min.

0/0
5.8.2014 10:38

K12a95m35i26l 47J17e75r94o83n84ý33m 61P52á11l46k37a 5121231869389

Cestovat vlakem v neděli 27. července z Prostějova do Ostravy, byl horor. Na žádném nádraží nešel proud, byly vypnuty informační tabule, vlaky měly skoro hodinu zpoždění a to, ke kterému nástupišti vlak přijede, jsem musel zjistit u posunovačů.

+1/0
4.8.2014 9:06

M22a64r54t47i12n 10J75i82r60s29á82k 8288549115543

Daleko horší, než daná zpoždění, za která často ČD nemohou (jak bylo uvedeno) je to, co ČD ovlivnit mohou a nedělají - informace zákazníkům. Že má vlak zpoždění se dá pochopit. Co nechápu je fakt, že ČD o tom obvykle informují minimálně a až na poslední chvíli. Informace jsou často neúplné.

Informace o případných alternativních spojích chybí úplně. V samotném vlaku informace o zpoždění často také chybí - hlášení ve vlaku zde neexistuje. A průvodčí místo toho, aby byl skutčným průvodcem a cestující informovali, rezignovali na pouhé "štíplístky."

+4/−5
4.8.2014 8:39

Ř79e59h10o55ř 12V48l58a96s36á89k 2624384741196

Mne v posledních letech průvodčí mnokrát informovali. A nejen o zpoždění, ale třeba i o tom, že podle jízdního řádu vlak ve stanici deset minut čeká (asi abych se nedivil).

+2/−1
4.8.2014 9:46

R67e39g58i68n68e 60M57a57r33t25i70n 6332248740118

Průvodčích R^ se také musím zastat. Jsem s nimi spokojený. Asi je fakt, že v malých soupravách (lokálky) jsou schopní zvládnout dotazy, ale ve velkých soupravách je to nad jejich síly.:-( Občas ve velkých soupravách ČD je "veřejné hlášení", ale skoro nesrozumitelné.Rv

+1/0
4.8.2014 10:49

J66i78r60k96a 30D86v37o56ř20á48k 4785250373648

Průvodčí se opravdu o hodně vylepšili i podle mě.

0/0
5.8.2014 10:39
Foto

P84e72t35e65r 24J31a70b23l58o92n52o95v56s44k39y 1319876721571

Vo všetkých vlakoch kategórie EC na trase Praha-Ostrava / Vsetín informuje cestujúcich vlakový rozhlas.Včera pri mojej ceste s EC 124 zo Žiliny do Prahy boli aktualizované hlásenia,keď sme stáli pred žst.Ústí n.Orlicí a Úvaly.Dovod i približná výška zpoždění boli oznámené+info,že cestujúci nemajú vystupovať z vlaku.Takže pri vlakoch EuroCity spokojnosť

+1/0
4.8.2014 10:19

A40l57e39x64a18n87d81r 21K28o20s89t52k32a 5929726599896

Zajímavé, že v civilizovaném Japonsku zpoždění neexistuje. Asi to mají pořádně pořešené.

+1/−2
4.8.2014 11:03

J14i18r92k14a 87D17v85o17ř11á72k 4515960353328

Není pravda, že v Japonsku zpoždění neexistují. Existují ale je to tam opravdu jinak. V nedávné minulosti kvůli zpoždění šinkansenů odstoupil ministr dopravy. ;-D

+1/0
4.8.2014 15:39

J74i30ř84í 79D35v30o64ř46á82k 5138123598330

Existují , jenom se udávají v jiných řádech (nebo jednotkách času).ČD by určitě neudávaly zpoždění v sekundách.

0/0
5.8.2014 20:47

M16a69r59t33i95n 53K34l22u93v68á68n33e70k 9312638443453

To s tým, že vlak odišiel predčasne snáď myslíte ako vtip.

Alebo nie?

0/−3
4.8.2014 7:55

P83e84t94r 45N68e67c51h66a52n94i52c30k15ý 7893546648100

" vlaky, které si vytvořily náskok a jely ve srovnání s jízdním řádem o pár minut dříve." - nic o odjezdu tu nevidím, jen o jízdě. Během dlouhé cesty mezi stanicemi (třeba Prahou a Pardubicemi) si vytvořili oproti jízdnímu řádu náskok.

+3/0
4.8.2014 8:16

S25t56a77n75i96s72l22a38v 15T61v61r19z 4136657293119

Je hodne vlaku, ktere konci napriklad v Praze na hlavnim nadrazi a diky dobrym podminkam dojedou do cilove stanice treba i o pet minut drive, nez je v jizdnim radu.

Prijezdy byvaji casto jen orientacni. To je treba take duvod, proc vlaky, ktere maji na vstupu do CR pul hodinove zpozdeni, na vystupu z CR jiz zadne zpozdeni nemaji.

0/0
4.8.2014 9:27

R98o27s17t24i63s47l28a91v 79B11l11a14ž17e13k 5238142321553

Pan autor by si měl dát obklad na hlavu asi by měl zvolnit tempo v těch letních vedrech....Asi tak jako to dělají ty vlaky, protože i malé dítě ví, že v létě vlaky Z BEZPEČNOSTNÍHO hlediska MUSÍ jezdit pomaleji. Tohle ví každé dítě už na základní škole nás to učili....Autor asi chyběl a takhle se ztrapnil :-/

+2/−2
4.8.2014 7:55

M74a85r67t47i21n 71K66l39u17v15á42n63e85k 9742518313863

Možno autor len konštatoval fakt...

0/0
4.8.2014 7:56

P82e40t10r 62N96o63v96o74t95n67y 3159342919562

Jakože se v létě přehřívají parni kotle? :-D

+1/−1
4.8.2014 8:29

A39l62e37x79a61n62d86r 55K49o83s55t41k84a 5389926359586

Ne, jakože se jim z horka kroutí špatně udělané koleje.

0/−1
4.8.2014 11:29

P81e30t30r 82N13o69v58o21t87n91y 3519522669422

A kde jste viděl naposledy pomalou jízdu kvůli teplu?

+1/0
4.8.2014 13:05

J47a60n 75P79a36v15e22l87k43a 3417421554531

Jenže jízdní řád se MUSÍ dodržovat.

+1/0
4.8.2014 8:40

M30a22t35ú13š 48B46e85n84a13k 9188524692143

Toto na moderných zvrškoch neplatí, tie sú stavané tak aby zvýšené teploty zniesli, tak isto sa dnes nerobia dilatačné spoje, ale sa natvrdo koľaje zvaria a sily vyvolané účinkami teplôt sa prenesú pomocou upínadiel do podvalov a následne zvršku.

+1/0
4.8.2014 12:49

R26a91d69o21m43í87r 17K46r94u65p15i11č86k22a 9694472870865

Starsi vlak na ilustracni foto jste uz nenasli? :-)

0/0
4.8.2014 7:54

R36o58m48a45n 84P83o52l14á66č80e38k 5386179165

Pára už by byla moc nápadná ;-D

+2/0
4.8.2014 9:07

J74i19r23k52a 76D10v52o34ř19á58k 4645160333268

Jj, ten vlak z fotky je tak strý, že ho už ČD snad ani neprovozuje. Patří zřejmě nějakému soukromníkovi, co také sehnal objednávku na dopravní obslužnost ("dotace").

0/0
5.8.2014 10:57

J36i75ř47í 95S25t80ř92e30d67a 2404180263176

Do i z Prahy jezdím pravidelně se zpožděním. Rekord byl někdy v červnu, kdy jsem posledním spojem z Olomouce ve 20:21 do velkovesnice doraziil ve 01:40. Na "Vážení cesctující, omlouváme se za zpoždění vlaku", někdy polohlasitě odpovídám, běžte s tou omluvou už do pr...

+3/−2
4.8.2014 7:08

R16e78g17i86n58e 39M91a73r69t92i47n 6452618270108

Olomouc - Brno.Rv Jezdím po ní vyjímečně, ale tragické spojení po snad 50 let. Věčné výluky s přesedáním na náhradní dopravu. Teď myslím zase mají náhradní dopravu.

+1/0
4.8.2014 7:05

E83v39a 60R67y26b37n29í84č22k57o24v84á 2163779150366

Haha. Ja uz vic jak rok jezdim kazdy tyden ECckem Brno-Bratislava, a tam je skoro vyjimka, kdyz ten vlak zpozdeni nema. Jeden cas mival pravidelne zpozdeni presne 50 minut, ze jsem si az rikala, proc to teda rovnou nezmeni v jizdnim radu. Rekord jsem zazila onehda 168minut zpozdeni na BA nadrazi bez jedinyho centu a smenarnou zavrenou. Sranda. Pak se hrozne smeju lidem, kteri se pozastavuji nad tim, ze ma ten vlak 15 minut zpozdeni. Ja spis valim voci, kdyz zpozdeni nema  8-o ;-D

+1/0
4.8.2014 6:23

H69o32n45z55a 12F70á15t76o41r 2519665824980

Pak by tedy mohli upravit hlášení staničního rozhlasu na "Vážení cestující, přijíždí vlak číslo XXX s pravidelným zpožděním 50 minut..." ;-D

+3/−1
4.8.2014 6:30

M60a63t63ú91š 45B38e79n49a10k 9788564312663

proste klasické EC z maďarska, tam nimi obsluhujú aj dediny, koľaje v katastrofálnom stave a ešte maďarský rušňovodiči nevedia obsluhovať slovenské gorily, ktoré ich zaobchádzanie nevydržia. Navyše sa k tomu pridala teraz tá nepodarená rekonštrukcia medzi Galantou a Štúrovom.

+1/0
4.8.2014 12:55

L58e72n73k33a 23Z68i43m32o24v98á 8160243390787

Pondělní zkušenost: Pendolino v Ostravě na nějaký vlak čeklo, EC v Pardubicích na zpožděné Pendolino nečekalo, asi proto, že stejným směrem jede za půl hodiny rychlík. Z této půlhodiny se vlivem zpoždění stalo 9 minut na přestup i s nákupem jízdenky při dvou otevřených přepážkách, stihnuto jen tak tak. Průvodčí netušila, jestli na rychlík toho dne poslední osobák v kolíně počká a proč taky, když na přestup jsou celé 4 minuty, jedeme bez zpoždění, ale nástupiště nevěděla. Pro někoho v pohodě cesta, já trasu Ostrava-domov jela prvně, měla jsem z vymýšlení spojů během cesty docela nervy v kýblu a kyselý ksicht každého zaměstnance ČD od Pardubic až k domovu mi vůbec nepomáhal.

+1/−5
4.8.2014 0:21

R61a29d25i59m 54Š30o33l58c 1925315485774

No nějak nechápu proč jste si třeba jízdenky všechny nevyřídila v Ostravě. U každé přepážky lze koupit jízdenku ČD odkudkoli kamkoli. Nástupiště průvodčí fakt vědět nemůže, protože to je záležitost SŽDC kam to šoupne.

+10/−2
4.8.2014 4:34
Foto

V97o64j35t90ě75c24h 88H52u96b41r 2536285828332

Nástupiště se dají zjistit online třeba z těchto stránek SŽDC:

provoz.szdc.cz/tabule/Default.aspx?lang=cs

Existuje i aplikace pro Android se stejnými informacemi:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.circlegate.tt.navlak.android

Průvodčí u ČD mají nově služební smartphony.

Vymluvit se na druhé a vysvětlit, proč něco nejde je ale jednodušší, než se snažit pomoci zákazníkovi, že.

0/−1
4.8.2014 7:27

R59a83d61i56m 48Š62o66l75c 1605335495334

Tak proto nechápu, proč si to paní nezjistí sama. Přeci jenom průvodčí jistě nemá placený datový tarif a nevím co děláte za práci, ale asi ze svého byste taky nic nedoplácel. Tady taky platí jak to cestující podá a rozdělení... 1. zmatenej strejda; 2. hádavá nána

+1/−3
4.8.2014 7:43

P36e96t17r 64N51o34v54o24t13n17y 3419482839262

Pokud má průvodčí služební smartphone, tak jistě proto, aby si na něm mohl hrát hry. :-)

+1/−1
4.8.2014 8:32
Foto

V70o41j47t18ě10c42h 36H93u45b71r 2116545688812

1. Psal jsem služební smartphone - zaměstnavatel mu datový tarif platí.

2. Prosím nesuďte mě - nejednou jsem spolucestujícím ve vlaku tímto způsobem pomáhal a opravdu jsem neřešil těch pár kB, co mi to ubralo z FUP.

3. >Proč si to paní nezjistí sama.

Bohužel typický přístup (naštěstí už jen části) lidí pracujících v českých službách. "Zákazníku starej se, neotravuj. pomoz si sám, já mám důležitější věci na práci."

Nevím, proč by paní, která možná jezdí vlakem jednou za čas, měla vědět, kde a jak si zjišťovat podrobné informace. Průvodčí je profesionál, je za svou práci placený a měl by si umět tyto informace rychle a efektivně najít, protože se na rozdíl od paní na dáze pohybuje denně.

A pokud Vám snad přijde komunikace se zákazníky zdlouhavá: Je takový problém si informace o nástupišti pro takové těsné přípoje při zpoždění před příjezdem najít o ohlásit vlakovým rozhlasem?

+5/−1
4.8.2014 8:32

R11a47d40i84m 66Š48o26l80c 1875555175974

Ne každý průvodčí smartphone má, tak nešiřte bludy. Nejednou jsem zažil, že místo nástupišť (viz problém zmíněný p. Nechanickým) hlásili ve vlaku něco jako pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích. ČD nejsou Regiojet a nemají sluhu v každém voze a věřte, že když má průvodčí + vlakvedoucí 400 lidí ve vlaku, tak prostě nejde vyhovět všem a navíc oni fakt nemůžou vědět jestli paní je nebo není sváteční cestující.

+4/0
4.8.2014 8:45

K14a78t25e27ř44i76n40a 77V30a28š66á59k89o23v38á 5891342169205

myslite jako takova ta huhnava hlaseni,kterym je rozumet kazde treti slovo pokud zrovna nestojite primo pod reproduktorem a vubec, pokud zrovna na nadrazi jede jiny vlak nebo vedle vas nekdo mluvi ? :-)

Kdybych se mela ridit podle hlaseni, v zivote zadny vlak nestihnu

0/0
4.8.2014 9:22
Foto

V82o51j53t75ě72c31h 74H98u67b44r 2826855408202

1. Nepsal jsem, že smartphone mají *všichni* průvodčí. Vycházím z následujícího článku:

http://www.zelpage.cz/zpravy/9325

...a z předpokladu, že průvodčím na vlacích vyšší kvality byly smartphony přidělovány přednostně.

Mohl byste se prosím podělit o Vaše zdroje, abyste mohl podpořit své nařčení, že šířím bludy?

2. Informační přínos hlášení "pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích" jsem nepochopil. To,  že na nádraží hlásí z rozhlasu přípojné vlaky snad ví každý, tomu, kdo to neví nepomůže ani to hlášení ve vlaku. Potíž se staničnm hlášením je, že často přichází pozdě, nebo není slyšet.

3. Ad 400 lidí ve vlaku: Myslím, že hlavně při mimořádnostech by mělo být přednější podávat informace cestujícím než se třeba starat o to, kdo si zrovna zapomněl jakou slevovou kartičku a vypisovat doplatky. Tím neříkám, že by se to nemělo dělat, jen je podle mě přednější pomáhat zákazníkům, už jenom proto, že to dělá dobrou reklamu firmě. A pokud ten čas opravdu není, stačí se slušně omluvit a ne říct nevím. Čekám ale reakce, že "v předpisu XYZ ale stojí něco jiného". Holt ČD.

0/−1
4.8.2014 12:04

P95e63t20r 76N10e94c69h75a47n62i43c86k49ý 7713376578900

V předpise ČD je, že 1 průvodčí je na 4 vagony, ať se bavíme o konkrétních hodnotách. Průvodčí může telefonovat, když neví. Krom toho by průvodčí mohl být dostatečně zkušený a vědět odkud jezdí osobáky v Kolíně (především směr Nymburk je 4-5 a vlaky PA-PHA jezdí po průběžných kolejích na 1-2 nástupišti. Posledně nevím čí je to vina, ale průvodčí mohla paní prodat jízdenku bez přirážky už v tom rychlíku (nebyla to jízdenka na její vlak), jestli se paní nezkusila zeptat nebo ji to průvodčí nenabídla, to nevím. A měla v Pardubicích půl hodiny na nákup jízdenky z Kolína.

Ad 1: Problém byl v rychlíku, kde paní nedostala informaci o nástupišti.

2. Tohle je hlavně u zpoždění a jednodušší je sledovat tabuli a nejlépe zmíněné aplikace nebo webové služby

3. Často při mimořádnostech nedělají ani jedno. Tady mají průvodčí velké mezery. Na druhou stranu už jsem viděl jak průvodčí tyto informace oznámila a nějaký pepik ji začal nadávat, tak si nevyberete. Souhlasím s nedostatkem poskytování informací. Náhradní objízdnou trasu dokáže najít i v popce, někdy by se hodila i informace o autobusech, když další přípoj jede za 2 hodiny a do cíle to není daleko (třeba přestup v Turnově směr Liberec). Dispečery bych nakopal přednostně, ti jsou zodpovědní za informovanost průvodčích a někdo s chytrým mobilem zjistí dřív co se stalo než průvodčí. A systém zajišťování přípojných vlaků, kdy zpožděný se musí dovolat dispečerovi a on uráčí říct počká/nepočká jak mu to zrovna vyjde (opravdu jsem to pozoroval na několika stejných situacích a výsledky se lišily) je pomalu jak z doby C.K. Dispečer by sám měl sledovat mapu (modernější než babitron) a ptát se zpožděných jestli má přestupující do destinace x-y a plánovat řešení a ta předávat průvodčím. Od čeho tam sakra je?

+1/0
4.8.2014 14:31





Najdete na iDNES.cz