Diskuze

Letadla padají, ale statistika mluví jasně. Létání je stále bezpečné

Za 138 dní zemřelo na různých linkách a za různých okolností 704 pasažérů a posádek čtyř letadel, napsala stanice CNN. Podle ní ale odborníci zdůrazňují, že letecká doprava zůstává i tak bezpečná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VR

Se statistikou do česka nechoďte, hodně lidí ani neví co to slovo znamená, a neostýchají se statistiky častovat výrazy typu "lež", "blbost", "já to tak nemám".

Základy statistiky by se měly učit už na základce.:-/

0 0
možnosti

Moje řeč, zajímala by mě statistika mrtvých na silnicích.

0 0
možnosti
FS

1972 - 2429 mrtvých - letos to bude tak 1000, to je míň než polovina. A kolikrát se zvýšil počet letů? 100x? 1000x? neporovnatelná čísla ;-)

2 0
možnosti
PO

Nechval dne před večerem !

0 0
možnosti
TT

...diskuse je o tom ,ze ty co maji na ni cas ,tak proste diskutuji,

ja letam  /moc x/ a jsem v celku spokojenej, ze ten ridic toho aera nejni totalne zbouranej, /fakt nic proti profesionalum, ale ty pripady byly/

dale jeste, na silnici mam podstatne vic sanci nez v letadle, ale kdyz asi moc moznosti nemam, /USA-PRG/, tak asi budu litat ,/vzdyzky kdyz jsem v Cesku,

tak cumim  co se da na silnicich zazit.

Ale je fakt, ze me nikdo ruku nekrouti, tudiz ani do letadla, ani do Ceska a pak tam jezditi fakt autem NEMUSIM

0 0
možnosti
JH

J26a31n 16H12o87r22á96k

29. 7. 2014 17:38

jinak letadlo je ve vsech smerech bezpecnejsi... a zvlast, pokud litas "jen" tisic hodin. navic uletis mnohem vetsi vzdalenost jen tak mimochodem. sance, ze zemres v letadle je zhruba z 1/3 takova, jako kdyz vyhrajes sportku. sance, ze zemres v aute bude xnasobne vyssi. sance, ze se ti v aute neco stane jeste neporovnatelne vyssi, do toho tam je vic promennejch, proti tobe pri jedny jizde projedou stovky a tisice ruzne schopnych a neschopnych ridicu, ktery te muzou smest, i kdyz budes sebelepsi ridic.

a kdyz to tady nejakej srandista zkousi prepocitat na pocet ujetejch hodin, tak je to taky uplne irelevantni udaj. - ze vyhrajete sportku je sance zhruba 1:13 milionum a ta sance je stejne dneska a bude stejna za 100 let... to samy u letani ci jizdy v aute. jedinej faktor, kterej tu sanci muze zvednout, je pocet jizd (ci frekvence sazeni), ktera je na case zavisla. No ale kdyz vezmem 1000 jizd autem a 1000 letadlem, tak opet bude ten pomer sanci na umrti stejnej, jako kdyz si vezmem 1 jizdu autem a letadlem. Bude sice v obou pripadech vyssi sance, ale letadlo bude porad bezpecnejsi. Pokud to opravdu prepocitame na hodiny, tak prumerna jizda autem na cloveka muze bejt dejme tomu tak hodinova a u letadla tak trihodinova? takze za 1000 hodin clovek prumerne odjezdi 1000 jizd a v letadle odleta 333 letu (je to jen odhad a spis to ma demonstrovat ten nesmysl). Takze pravdepodobnost smrti v aute,  ktera je v zakladu vyssi nez u letadla se jeste o dost vic znasobi za 1000 hodin, nez nizsi sance za 1000 hodin u letani. Vysledek? Na hodiny se to pocitat neda, nebo da, ale je to irelevantni, protoze mezi pravdepodobnostmi umrti v aute a letadle vznikne nepomer a nuzky se jeste vic rozevrou v neprospech auta :)

1 0
možnosti
DN

Souhlasím, jen jeden malý detail: Šance že vyhrajete sportu je nulová jelikož je to podvod ;) Jedině že byste byl někoho známý?

0 0
možnosti

29. 7. 2014 17:35

To je bohužel tak, že když už se něco stane s letadlem, tak je v něm prostě víc lidí. Kdyby každý létal svým letadlem tak, jako každý jezdí svým autem, tak by se to teprve dalo porovnávat a tipl bych si, že by opravdu nehod ve vzduchu bylo méně, než na silnici (i když asi procentuálně více smrtelných). Tohle je podobné, jako s kroužkem na klíče. Také ztratíte všechny najednou, ale kdybyste nosili každý klíč zvlášť, tak sice ztratíte klíč třeba 5x, ale ztratíte jen 5 klíčů

1 0
možnosti
JK

J52a62k22u64b 11K13o66r74e98c

29. 7. 2014 17:32

Já si myslím, že to sestřelené letadlo by do te statistiky mělo být počítáno z velkými rezervami.

2 2
možnosti
IV

Nemyslím si to, rozhodně tudy neměli létat. Chyba v logistice ŘLP jako Brno.

0 1
možnosti
JH

J25a53n 50H63o55r42á10k

29. 7. 2014 17:21

me by zajimalo, proc tam neni nejaky bezpecnostni system, obri padak, kterej zmirni pad, ergonomickej molitan z druhy strany sedacky, ke kterymu by se clovek v pripade problemu pritiskl, nejakej hasici system, kterej by zabranil proniknuti ohne do kabiny - nevim, urcite bude existovat spousta vylepsovaku, ktery o procenta zvednou prezivsi leteckejch nehod. problem neni, ze sem tam neco spadne, problem je, ze jakmile to spadne, vetsinou zemrou vsichni lidi na palube.

1 1
možnosti
JN

J32o19s21e25f 26N65o80v44á59k

29. 7. 2014 17:26

1-peníze, 2-technické řešení v reálu a nikoli jen podle kreslené grotesky o kojotovi a ptákovi

0 0
možnosti
VN

V84í26t 19N64o90v66á37k

29. 7. 2014 17:14

hmm, nehody na počet startů...................tak ať to porovná s nehodami na počet jízd autem a automobilová doprava vyjde daleko nejbezpečnější

2 3
možnosti
JK

J66a88k82u74b 14K38o63r48e88c

29. 7. 2014 17:26

Myslím, že i tak by letadla vyhrala.

3 0
možnosti
KM

Někteří diskutující mi připomínají učitelku občanské výchovy na ZŠ, která nedokázala pochopit za nic na světě, že Vatikán má jenom 800 obyvatel, ale přesto hustotu 1700 obyvatel na km2. Vůbec ani omylem, ani ťuk, prostě nebyla schopná to pojmout. Prosím všechny, kteří nejsou schopni toto pojmout a pochopit jak je to možné, aby se laskavě neúčastnili diskuse. Děkuji.

6 0
možnosti