Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadla padají, ale statistika mluví jasně. Létání je stále bezpečné

Za 138 dní zemřelo na různých linkách a za různých okolností 704 pasažérů a posádek čtyř letadel, napsala stanice CNN. Podle ní ale odborníci zdůrazňují, že letecká doprava zůstává i tak bezpečná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67o65j12t46ě15c65h 26R45ů26ž34e58k 1777672314112

Se statistikou do česka nechoďte, hodně lidí ani neví co to slovo znamená, a neostýchají se statistiky častovat výrazy typu "lež", "blbost", "já to tak nemám".

Základy statistiky by se měly učit už na základce.:-/

0/0
29.7.2014 23:10

E51v67č46a 74Š25v66e46c19o28v10á 2815690

Moje řeč, zajímala by mě statistika mrtvých na silnicích.

0/0
29.7.2014 21:05

F10r36a39n59t45i30š68e65k 43S79t21u21r33m 4172540950426

1972 - 2429 mrtvých - letos to bude tak 1000, to je míň než polovina. A kolikrát se zvýšil počet letů? 100x? 1000x? neporovnatelná čísla ;-)

+2/0
29.7.2014 18:53

P26a13v66e14l 45O37d16r32a95z69i35l 6304899867780

Nechval dne před večerem !

0/0
30.7.2014 11:15

T67r56a96i44k43o 63T57r51u38h70l64a31r 9988809400443

...diskuse je o tom ,ze ty co maji na ni cas ,tak proste diskutuji,

ja letam  /moc x/ a jsem v celku spokojenej, ze ten ridic toho aera nejni totalne zbouranej, /fakt nic proti profesionalum, ale ty pripady byly/

dale jeste, na silnici mam podstatne vic sanci nez v letadle, ale kdyz asi moc moznosti nemam, /USA-PRG/, tak asi budu litat ,/vzdyzky kdyz jsem v Cesku,

tak cumim  co se da na silnicich zazit.

Ale je fakt, ze me nikdo ruku nekrouti, tudiz ani do letadla, ani do Ceska a pak tam jezditi fakt autem NEMUSIM

0/0
29.7.2014 18:31

J55a34n 85H20o55r85á36k 3833330720551

jinak letadlo je ve vsech smerech bezpecnejsi... a zvlast, pokud litas "jen" tisic hodin. navic uletis mnohem vetsi vzdalenost jen tak mimochodem. sance, ze zemres v letadle je zhruba z 1/3 takova, jako kdyz vyhrajes sportku. sance, ze zemres v aute bude xnasobne vyssi. sance, ze se ti v aute neco stane jeste neporovnatelne vyssi, do toho tam je vic promennejch, proti tobe pri jedny jizde projedou stovky a tisice ruzne schopnych a neschopnych ridicu, ktery te muzou smest, i kdyz budes sebelepsi ridic.

a kdyz to tady nejakej srandista zkousi prepocitat na pocet ujetejch hodin, tak je to taky uplne irelevantni udaj. - ze vyhrajete sportku je sance zhruba 1:13 milionum a ta sance je stejne dneska a bude stejna za 100 let... to samy u letani ci jizdy v aute. jedinej faktor, kterej tu sanci muze zvednout, je pocet jizd (ci frekvence sazeni), ktera je na case zavisla. No ale kdyz vezmem 1000 jizd autem a 1000 letadlem, tak opet bude ten pomer sanci na umrti stejnej, jako kdyz si vezmem 1 jizdu autem a letadlem. Bude sice v obou pripadech vyssi sance, ale letadlo bude porad bezpecnejsi. Pokud to opravdu prepocitame na hodiny, tak prumerna jizda autem na cloveka muze bejt dejme tomu tak hodinova a u letadla tak trihodinova? takze za 1000 hodin clovek prumerne odjezdi 1000 jizd a v letadle odleta 333 letu (je to jen odhad a spis to ma demonstrovat ten nesmysl). Takze pravdepodobnost smrti v aute,  ktera je v zakladu vyssi nez u letadla se jeste o dost vic znasobi za 1000 hodin, nez nizsi sance za 1000 hodin u letani. Vysledek? Na hodiny se to pocitat neda, nebo da, ale je to irelevantni, protoze mezi pravdepodobnostmi umrti v aute a letadle vznikne nepomer a nuzky se jeste vic rozevrou v neprospech auta :)

+1/0
29.7.2014 17:38

D98e91n62i42s 47N19ě85m89e42č30e74k 5370841293677

Souhlasím, jen jeden malý detail: Šance že vyhrajete sportu je nulová jelikož je to podvod ;) Jedině že byste byl někoho známý?

0/0
30.7.2014 13:20

9321494870857

To je bohužel tak, že když už se něco stane s letadlem, tak je v něm prostě víc lidí. Kdyby každý létal svým letadlem tak, jako každý jezdí svým autem, tak by se to teprve dalo porovnávat a tipl bych si, že by opravdu nehod ve vzduchu bylo méně, než na silnici (i když asi procentuálně více smrtelných). Tohle je podobné, jako s kroužkem na klíče. Také ztratíte všechny najednou, ale kdybyste nosili každý klíč zvlášť, tak sice ztratíte klíč třeba 5x, ale ztratíte jen 5 klíčů

+1/0
29.7.2014 17:35

J76a61k40u48b 36K48o58r51e33c 6424700851883

Já si myslím, že to sestřelené letadlo by do te statistiky mělo být počítáno z velkými rezervami.

+2/−2
29.7.2014 17:32

I57v36a 73V27a65l25č65í38k45o48v92á 1349698431521

Nemyslím si to, rozhodně tudy neměli létat. Chyba v logistice ŘLP jako Brno.

0/−1
29.7.2014 17:52

I89g79o57r 50P64l65a49n15d21e16r 9847804166700

nezmysel... bezletova zona bola do vysky 8500m...oni leteli vo vyske 33000stop... ich trasa bola autorizovana Eurokontrolom....vsetko bolo v poriadku.. na vine su ludia nerespektujuci pravidla..a to su rusi...

0/−2
29.7.2014 18:21

J58a50r82o77s51l93a24v 42B77r74ü22m24m67e21r 7454743196

Nesouhlasím, souhlasím s americkým pohledem na věc z 88.

0/0
29.7.2014 18:38

I89g10o64r 27P62l97a28n94d19e98r 9857184616250

cize to, co som napisal nie je pravda??

0/0
29.7.2014 18:40

I20g53o32r 60P66l86a62n20d92e69r 9217384636360

klasika ... ziadna odpoved...Rv:-/:-/:-/

0/0
29.7.2014 19:58

J31a87n 73H91o96r48á72k 3443400610681

me by zajimalo, proc tam neni nejaky bezpecnostni system, obri padak, kterej zmirni pad, ergonomickej molitan z druhy strany sedacky, ke kterymu by se clovek v pripade problemu pritiskl, nejakej hasici system, kterej by zabranil proniknuti ohne do kabiny - nevim, urcite bude existovat spousta vylepsovaku, ktery o procenta zvednou prezivsi leteckejch nehod. problem neni, ze sem tam neco spadne, problem je, ze jakmile to spadne, vetsinou zemrou vsichni lidi na palube.

+1/−1
29.7.2014 17:21

J50o27s60e87f 94N95o46v68á75k 6363150162949

1-peníze, 2-technické řešení v reálu a nikoli jen podle kreslené grotesky o kojotovi a ptákovi

0/0
29.7.2014 17:26

J35a31k86u38b 42S77e63m52e15r58á83d 2807456581861

nebo rovnou teleport ne? ;-D ten molitan pri padu z 10km sakra pomuze :-)

+2/0
29.7.2014 17:26

J72a51n 27H56o83r87á32k 3563110500511

molitan v kombinaci s nejakym obrim padakem by urcite zvysil sanci na preziti... o penezich to neni a nejaky technicky reseni by existovat mohlo. ja jsem z letani hodne podelanej a rozhodne by mi pomohlo, kdybych vedel, ze v pripade nehody prezije treba 50 procent pasazeru a ne 0,1 procento

0/0
29.7.2014 17:43

K51a59r49e67l 40S83e29m96e65r90á41d 6768190190731

Navrhuji vystřelovací sedadla jako ve stíhačkách. :-P Bylo by to poněkud drahé a technicky náročné řešení, ale co už...

0/0
29.7.2014 18:05

I40g17o49r 96P45l89a47n62d87e40r 9767274426530

hlavne ako by to riesili pre cestujuceho na toaletach...:-)

0/0
29.7.2014 18:26

I18g73o13r 50P20l31a61n11d63e16r 9337404766280

dolezitejsie je pravdepodobnost nehody je 0.00001%.. to znamena, ze mate velmi malu sancu sa stat obetou nehody..skoro mizivu..urcite je nebezpecnejsie ist po chodniku... tam mozete zomriet skor ako v lietadle..

+1/0
29.7.2014 18:24

V13í53t 53N60o64v51á20k 5224475371209

hmm, nehody na počet startů...................tak ať to porovná s nehodami na počet jízd autem a automobilová doprava vyjde daleko nejbezpečnější

+2/−3
29.7.2014 17:14

J43a12k62u14b 77K91o30r40e66c 6874730981333

Myslím, že i tak by letadla vyhrala.

+3/0
29.7.2014 17:26

P11e44t70r 88K96r28e44j43z35e40k 7389566

bylo by velmi zajímavé,kdyby se spočítalo množství lidí přepravené auty a letadly za jeden den a počet nehod ale to je nemožné alespon u těch aut

0/0
29.7.2014 17:30

P62e58t24r 87K98r56e19j60z40e96k 7839346

yy,při nehodě v autě můžete zemřít nebo se to může obejít i bez zranění ale pokud se stane letecká nehoda,tak ty následky bývají většinou fatální,sám za sebe říkám,kdybych si mohl vybrat,raději nehodu v autě než nehodu v letadle.:-/

+2/−1
29.7.2014 17:26

I90g29o14r 70P36l98a35n81d22e86r 9727904526850

automobilova doprava je asi 10000x nebezpecnejsia ako letecka podla poctu nehod...

+1/0
29.7.2014 18:27

K21a12r65e30l 46M83a27z69a51n61e91c 7837135383

Někteří diskutující mi připomínají učitelku občanské výchovy na ZŠ, která nedokázala pochopit za nic na světě, že Vatikán má jenom 800 obyvatel, ale přesto hustotu 1700 obyvatel na km2. Vůbec ani omylem, ani ťuk, prostě nebyla schopná to pojmout. Prosím všechny, kteří nejsou schopni toto pojmout a pochopit jak je to možné, aby se laskavě neúčastnili diskuse. Děkuji.

+6/0
29.7.2014 17:06

P58e20t34r 53K35r19e58j98z44e20k 7519166

;-D

0/0
29.7.2014 17:27

M36a67r29e63k 33T42ů74m21a 4832278186532

Tak a teď si vemte, kolik letů za den se uskuteční, kolik letů je právě teď ve vzduchu. - Tisíce, a to beru v potaz jen komeční lety.  Obavy o bezpečnosti letecké  dopravy jsou zcela zbytečné. Je však třeba si u přípádných leteckých nehod vzít poučení a vyřešit, proč se nehoda stala...

+5/0
29.7.2014 16:57

K85a80r68e69l 81M30a52z66a57n73e88c 7387825433

Jen pro srovnání příklad, co už jsem níže uvedl v diskusi: pokud budete mít dva bratry a jeden bude pilot a odlétá ročně 1000 hodin a jeden bude řidič a odjezdí za volantem 1000 hodin ročně, tak statisticky dřív zemře ten co je pilot, urazí ovšem daleko větší vzdálenost než ten co je řidič. Která doprava je pak bezpečnější? Otevřeně zcela jednoznačná odpověd na to není.

+1/−12
29.7.2014 16:55

H41o41n61z67a 76F55o71r47m49a17n 3280449342339

Jednoznačná odpověď, vaše statistika je nesmysl.

+10/0
29.7.2014 16:57

K64a49r15e26l 45M22a69z17a11n14e23c 7627505803

není moje, je ICAO a pojišťoven, u kterých jsou pojištěné letecké společnosti. Bohužel nejsme na odborném foru, ale pouze v diskusi na idnesu.

0/−6
29.7.2014 16:59

I34g16o25r 62P16l58a52n46d38e49r 9847754916270

ale to nie je pravda... statistika hohori, ze by ste museli lietat nepretrzite okolo 80.000hodin, aby ste sa stali ucastnikom nehody, ale nemuseli by ste pri nej zomriet...

+1/0
29.7.2014 18:31

F13r22a97n44t80i44š47e22k 48L65u72f43t 5377259954486

Po přepočtu na hodiny  to vychází že letadlo je 10x bezpečnější (pokud se bavíme o zabitých) a po přepočtu na vzdálenost je letadlo víc jak 100x bezpečnější

+4/0
29.7.2014 16:57

K96a69r53e67l 33M85a65z46a20n28e18c 7127435553

Při vší úctě máte aspoň maturitu?

+1/−3
29.7.2014 17:01

F72r97a83n29t31i35š21e94k 58L38u82f89t 5347799244926

Co vám tam nesedí?

+2/0
29.7.2014 17:16

M20i86c72h93a21l 69H78o52r30a43k 2674405207932

Na to same bych se chtel zeptat i ja Vas, takze mate, alespon

maturitu?

+1/0
29.7.2014 17:16

I77g11o11r 29P56l70a98n80d52e97r 9647774486280

nasiel som takuto statistiku treba ovladat trochu anglictinu

DEATH BY: YOUR ODDS

Cardiovascular disease: 1 in 2

Smoking (by/before age 35): 1 in 600

Car trip, coast-to-coast: 1 in 14,000

Bicycle accident: 1 in 88,000 Tornado: 1 in 450,000 Train, coast-to-coast: 1 in 1,000,000 Lightning: 1 in 1.9 million Bee sting: 1 in 5.5 million U.S. commercial jet airline: 1 in 7 million Sources: Natural History Museum of Los Angeles County, Massachusetts Institute of Technology, University of California at Berkeley

0/0
29.7.2014 18:37

F55r38a36n37t63i30š92e38k 86L49u45f85t 5357889174616

Když dám do poměru riziko úmrtí v autě a letadle, vychází 145- 500x že spíš zahynu v autě než v letadle. Ale pro porovnání s tím co jsem psal by bylo potřeba ještě započítat kolik za život nalétám a najezdím v autě. To nebude stejná vzdálenost

0/0
29.7.2014 19:47

J56a67n 74B25u69b51i78k 9392111222907

http://www.skyfliers.com/statistika_nehod.php

viz níže

0/0
29.7.2014 16:57

J66a72n 75B69u86b71i86k 9632201662217

Za třetinu roku zemře jen v Evropě na silnicích při nehodách kolem 15 tisíc lidí. Kolik na celém světě?  Takže klid......

+4/0
29.7.2014 16:47

K62a36r74e57l 55M55a33z93a76n44e74c 7797325313

A na rakovinu kvůli kouření zemře dvacet milionů a také se nic neděje.

+2/0
29.7.2014 16:49

P66e97t71r 59S74v20o63b21o28d44a 7942591184

A kolik lidi umre na infarkt pri procitani internetovych diskuzi se radsi ani neuvadi :D

+2/0
29.7.2014 16:58

I21g80o17r 77P96l27a57n82d36e40r 9727904186110

v rusku rocne okolo 30.000.. ale to je iny svet

0/0
29.7.2014 18:39

P88e20t48r 80S92v52o95b17o40d88a 7462531524

To jsou smesne nizky cisla. Denne umre v autech mnohem vic lidi nez za cely rok v letadlech. Za rok umre na dopravni nehodu nesrovnatelne vic chodcu. A to ze tu nekdo psal ze kdyz spadne letadlo je to temecr 100% smrt tak tady mluvim jen o tech co jsou take 100% mrtvi .. o tech postech zmrzacenych co do sebe autem jenom "tuknou" nema smysl ani mluvit.

+3/0
29.7.2014 16:43

K90a76r98e47l 91M44a15z58a81n83e66c 7677515233

Pokud odcestujete 1000 hodin letadlem a ujedete 1000 hodin autem, je větší pravděpodobnost, že s vámi spadne to letadlo než že zemřete v tom autě.

0/−6
29.7.2014 16:48

H51o69n80z24a 75F48o79r89m29a19n 3430159492689

A přepočítáme si to i na vzdálenost?

+4/0
29.7.2014 16:49

K39a87r64e80l 89M85a67z46a81n87e81c 7247195623

No vždyť říkám, že jsou různé způsoby měření bezpečnosti, jeden je dle vzdálenosti, jeden dle doby trvání, jeden dle počtu absolvovaných cest; pojišťovny používají počet absolvovaných cest jako klíčové kritérium bez ohledu na vzdálenost.

0/−2
29.7.2014 16:50

J95a74r43o32s21l67a39v 48N88o74v94á83k 7705758103607

podstatne je to, co dava smysl...

kdyz chci do londyna, je bezpecnejsi tam letet nez jet autem

pokud se rozhoduji, jestli pojedu na dovolenou 20 km autem na chatu nebo poletim letadlem do Thajska, skutecne muze byt bezpecnejsi to auto .. i kdyz i o tom pochybuji

+4/0
29.7.2014 16:52

J67a12r24o94s25l75a44v 97N37o63v58á69k 7795938553397

tim si nejsem jisty, statistiku neznam, ale i kdyby to tak bylo, co z toho vyplyva? lidi necestuji ve stylu "ted se budu deset hodin flakat v dopravnim prostredku", ale chteji se dostat napr do ondyna, takze v tom letadle jsou 10x nebo 20x kratsi dobu

+1/0
29.7.2014 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.