Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porucha vedení a zabezpečení ochromila koridor mezi Prahou a Moravou

Po 18 hodinách se podařilo opravit trakční vedení mezi stanicemi Praha-Běchovice a Úvaly, které jsou na hlavním železničním tahu mezi Prahou a Moravou. Kvůli stržené troleji bylo několik desítek vlaků odkloněno a další výrazně zpožděny. Odpoledne však vlaky zastavila další závada, tentokrát na zabezpečovacím zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53u27š48a18n 97Č50e53r98m62á80k 1521203719511

Prostě špatné poměry plodí špatnou morálku. Karel Marx.:-)

+4/−1
11.7.2014 11:36

K56a52m62i22l 44P52y19t42e50l94a 8182120261249

Ja myslel, ze spatna moralka plodi spatne pomery.

Mame se blbe protoze se tolik krade, nebo se tolik krade, protoze se mame blbe?

+2/0
11.7.2014 12:23

P67e92t93r 29C73v63i66k89l 7619584807453

typická otázka - bylo dřív vejce nebo slepice?

+1/0
11.7.2014 14:44

B54o62h97u50s12l98a44v 89K20r14á52l23í37k 2621100209766

Správně, Marxi. Čím bohatší společnost, tím víc je co krást. Kde nic není, ani smrt nebere.

0/0
11.7.2014 17:02
Foto

P52e98t94e34r 39J40a68b85l33o46n18o84v66s90k14y 1419986961551

Meškanie 15-20 min,to je len odhad.Aktuálne má medzištátny vlak EC Slovenská Strela +45 min / smer Děčín,Berlín,SC Pendolino do Františkových Lázní + 30 min!!

0/0
11.7.2014 11:30

M44a10r92t18i67n 35P13l62z50á80k 2907219638554

To jsou ale jediné dva vlaky s tak velkým zpožděním

+4/0
11.7.2014 11:39

P23a18v58e84l 21M24a32t38o63u77š62e36k 5150537238484

Včera večer R 875 v Kolíně na příjezdu cca 45 minut (samozřejmě se ztrátou všech přípojů), R 963 tamtéž cca 40 minut, IC 543 opět tamtéž cca 45 minut; dnes ráno R 878 na příjezdu do Prahy hl. n. cca 35 minut (přitom v Kolíně byl ještě včas) - to jsou jen namátkou spoje, jejichž zpoždění jsem během své cesty osobně registroval. Tedy nikoli jediné dva vlaky.

+1/−1
11.7.2014 14:53

M81i37r64o53s74l76a59v 90Z37i97k36m76u28n15d 7419343534383

Po bitvě je každý generál ... skutečnost, že člověk jezdí denně vlakem s něj ještě nedělá odborníka, spíše jen odporníka na řešení problémů vzniklých mimořádnou událostí na železnici.

Po vzniku mimořádné události je třeba zjistit sjízdnost trati, pád TV je zpravidla spojen s tvrdým zkratem, takže je nutné vymezit příslušný úsek, provést odpojení vadného TV a pak začít s organizováním ... dispečer provozovatele dráhy není devítihlavý drak požírající princezny, ale bytost s jednou hlavou a dvěma rukama, na níž se valí "tisíce" dotazů ze všech stran, která musí čekat na to, co se dozví od pracovníků prohlížejících trať, dispečer ČD, jak síťový, tak regionální, resp. jiných dopravců musí čekat až se něco dozví od dispečera SŽDC ... tak to funguje i jinde v Evropě. Z hlediska toho, komu ujel vlak, je to neskutečný bordel, který by se "na západě" nemohl stát ... jenže na tom západě, to vypadá někdy katastrofálně ... Loni jsem zažil mimořádné uzavření nádraží v Münsteru, chaos který tam zavládl byl zcela v rozporu s představou perfektní organizace, pro Němce příznačné ... Nikdo nic nevěděl, narychlo sehnané autobusy (stalo se to v sobotu, když není úřednictvo v práci) nebyly označeny ani papírem s ručně napsaným místem (nejbližší stanice) kam jedou ...

I když mi tato událost nabourala cestovní plán, operativně jsem ho upravil a bral to jako "zkušenost".

+1/0
11.7.2014 18:20

M52i82c54h56a87l 81H33r16u45š24o54v41s29k58ý 2496126976625

Zloději? :-) Tímhle úsekem jezdím každý den, včera večer jsme v Běchovicích stáli 40 minut, řekli nám porucha zabezpečovacího zařízení. Teď je z toho porucha trakčního vedení. Část vedení namontovali na nové sloupy s napínáky, takže bych tu poruchu viděl na špatně odvedenou práci lidí z trakčního vedení, tedy SŽDC. Kontrolní otázka: kdo to zaplatí?:-P

+4/−3
11.7.2014 11:15

M56i19r79o45s57l67a57v 22Z87i54k20m58u46n38d 7819763114403

Nesmysl, spadlo "původní TV" v traťové koleji číslo 2, prostě únava materiálu.

Izolátory jsou z porcelánu, stejného jako máte v podobně hrníčku nebo talířku v domácnosti a který k radosti hospodyňky praskne na svátečním ubruse, když je v něm černá káva nebo nějaké hezky mastná krmě .

Trakční vedení není stavba, která by měla vydržet nejvyšší stupeň zemětřesení, ale velmi labilní dílo, nikoli vlivem špatně provedené práce nebo vlivem nekvalitní údržby.

Vlivem namáhání na tah v důsledku teplotní dilatace materiálu prostě kovové prvky praskají (konzoly) a "toto ošklivé zacházení" jednoho dne přestane příslušnou součástku bavit a ta praskne. Důsledkem je ztráta upevňovacího bodu a prověšení troleje ... Příčinou prověšení troleje může být pád větve z okolní vegetace ...

Provoz je od 20,25 veden v úseku Úvaly - Praha Běchovice jen po traťové koleji číslo 1.

Jízdní řád je sestaven pro TŘI traťové koleje a prioritně se musí vyjezdit obousměrně příměstská osobní doprava, pak mohou jet dálkové spoje. Co se na trať nevejde, to prostě pojede odklonem přes Nymburk a Lysou ...

+5/0
11.7.2014 12:49

J92i35n49d81ř29i68c40h 45H45r94a78b77e37c 6253167771772

Pracujete jako výpravčí?Podle znalostí které jsou cestujícím na ...asi jako expert na porcelán.Výpravčího jsem už dlouho neviděl,zaskakují uklizečky.

0/0
12.7.2014 13:53

M44i57c16h34a86l 97H75r93u78š95o86v77s26k59ý 2526576186185

OK. Taky jsem netvrdil, že to vím přesně. :-)

0/0
12.7.2014 16:03

Z72d23e74n88e21k 15S22e31i61d43l 6204265930517

Pokud se nezačnou stíhat a hlavně trestat i výkupčíci kradených věci, tak to bude pořád začarovaný kruh. Přitom ti co kradou dostanou jen zlomek ceny z krádeže, zbytek si strčí do kapsy majitelé sběren. Jenomže to by u nás musel státní aparát chtít něco řešit.

+11/0
11.7.2014 11:14

J67a60n47a 28S93t15e16h36l73í86k50o72v52á 2669290450356

přesně tak!

+1/0
11.7.2014 12:04

B30o28h17u42s64l12a54v 46K11r22á64l46í41k 2831610119456

To by byla dobrá připomínka pod článkem o nějaké krádeži.

+1/0
11.7.2014 17:01

L19e65o21š 33K62r13á12l 4467481861

To se spraví a zase se vesele pojede dál. :)

0/0
11.7.2014 11:14

J48a47n 61M54o12d25r17ý 2893969857

Kdo by jezdil na moravu... Komu to vadí.

0/−10
11.7.2014 11:13

A18n12d57r92e80j 91O92l50e88k41s13a 3875701177571

Těm, co jezdijó z Moravíí R^

0/0
11.7.2014 11:20

K62l33á11r66a 25M15a95l25i25n15o98v49á 8662621303348

Ta porucha je ale v opačném směru.

0/−3
11.7.2014 11:28

I93v64a25n 36H17o18l28a52s 5707207608567

Ta porucha se pochopilteně projeví v obou směrech (stejně jako na silnici, když se jezdí ve zúženém místě střídavě jedním a druhým směrem).

+2/0
11.7.2014 11:32

J17o82z60e75f 53D96u48h90a15c32e81k 7801220853410

taka kradez sa neda kvalifikovat ako vseobecne ohrozenie?

+3/0
11.7.2014 11:11

T86o81m52á35š 87B67í16l19ý 2335550797

Kdybychom místo hlídání základny v Afganistánu hlídali raději koleje v Československu .................;-)

+4/−8
11.7.2014 11:05
Foto

D49a53n15i58e95l 15V53a48l18e41n54t32a 4948695238

Uff 8-o

0/0
11.7.2014 13:06

J39i29n70d81ř43i24c30h 75H41r70d27l83i72č87k10a 4736364299724

+ za ironii

+1/0
11.7.2014 13:07

M56a94r85e55k 36K76a37l72i77n10a 3429584575658

Ve Švédsku to vyřešili tak, že když někoho přistihnou s posbíraným kovem tohoto původu, tak jim zabaví kárku... Oni to pak časem nemají čím vozit a funguje to...

+3/0
11.7.2014 10:54

J73i38n86d48ř51i22c64h 29H76r72a87b77e31c 6803597171672

Fakt i ve Švédsku se krade měď?

0/0
12.7.2014 13:57

J27o12s31e22f 28V52y72s43k15o15č51i51l 3758988216695

Ministr dopravy by měl být odvolán.

0/−13
11.7.2014 10:23

K27a97r59e23l 35M84a17z18a37n27e22c 7677575553

že vy jste ten, kdo si domů odnesl pár kg mědi? ;-)

0/0
11.7.2014 10:35

V56l22a69d42i24m55í35r 53F55i84b23i14g45e16r 5234761101734

Ale to snad ne, spíš za to že neplní sliby a D11 se stále nestaví a pár týdnů ještě stavět nebude. 

Tohle jde spíš na triko zelených bláznů, kteří nechtějí dovolit vymlácení zeleně u tratí, pak stačí jedna těžší větev a vlaky stojí. A že té zeleně podél kolejí je. Na některých místech vrůstá zeleň přímo do trati.

+5/−2
11.7.2014 10:44

I75v18a13n 81H10o92l41a42s 5947237848117

> Tohle jde spíš na triko zelených bláznů,

Nikoliv, pouze na triko neschopných úředníků/právníků ze SŽCD, kteří nesjou schopni prosadit právní fakt, že zeleň na drážním pozemku nepodléhá obecným zákonům na ochranu přírody.

+1/−1
11.7.2014 11:33

M40i14r85o59s58l38a80v 43Z83i65k43m73u52n73d 7989313484103

To znamená, že stejně neschopné právníky a úředníky mají v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, kde tratě vedou hustými lesy ...

+1/−1
11.7.2014 12:52

I93v59a26n 48H91o49l51a73s 5227767108817

A v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, taky dochází při sebemenším závanu větru k toliku MU, jako u nás??

Nebo bude "drobný rozdíl" v tom, že tam a) jde rychle k zemi každý strom v ochranném pásmu dráhy, který vykazuje nadstadardní riziko pádu/zlomení, b) traťovka si tam tolik nepěstuje palivové dříví+vánoční stromky na pešunku??

Takže sorry, ale realita je skutečně taková, že i bez jisté JB stále SŽDC v této oblasti stále zdaleka nevyužívá ani těch možností, které jí současný právní řád poskytuje. Tečka.

0/−1
11.7.2014 12:57

I59v21a67n 54H54o18l28a85s 5567837948667

Vážená paní či slečno Horáková, namísto mínusování byste měla věnovat energii na zjištění skutečného stavu věci - zeleň v ochranném pásmu dráhy nepodléha toliko obecným předpisům pro ochranu přírody, ale tato ochrana je výrazně omezena ve prospěch fungování obecně prospěšného zařízení (tj. železnice). Na samotném drážním tělese už pak zeleň vůbec není zelení, ale toliko poruchou řádně zkolaudované stavby a je povinností vlastníka a provozovatele jakoukoliv nezkolaudovanou zeleň co nejrychleji a nejpčinněji zlikvidovat. To, že tento fakt neznají na jedné straně pracovníci SŽDC a na druhé inspektoráty ŽP, na tom fakt nic nemění.

0/0
11.7.2014 18:26
Foto

J88i19ř73í 39Š39r35á93m20e92k 3938287349831

Nebyl ten původní snímek z hlavního nádraží v Mladé Boleslavi? Jen se ptám.

0/0
11.7.2014 10:09

K90r22y45š17t84o26f 14L43a12n15í31k 1159960295895

uz to zmenili potreti..

+1/0
11.7.2014 10:14

K13r62y52š20t63o59f 58L81a74n22í44k 1869810895885

sakra chlapi, nekradte ty draty v patek

+11/0
11.7.2014 10:07

K65a92r42e69l 62M95a81z77a71n67e89c 7327865143

hele, a co když o byla nějká dívčina? feministky by se teď na tebe měly vrhnout a obviňovat tě z diskriminace.

0/0
11.7.2014 10:36

V51l33a41d16i13m16í39r 50F18i70b34i42g40e69r 5944491381314

Jestli to spíš nebyla větev co to strhla, to je docela odvaz krást kabely pod VVN

0/0
11.7.2014 10:45

A53l22e49x38a71n37d65r 93K30o83s79t51k73a 5369706779336

Pozná se šikovnost zloděje. Šikovný si to vypne a ukradne, nešikovného tam najdou hořet. Bohužel, šíření dobrých rad je v té profesi velmi rychlé.

0/0
11.7.2014 10:48

V88l13a79s78t82i58m24i83l 71F45i30a64l21a 1822321384

Chyba je že krádeže jsou opravdu divně řešeny. Máme s tím z práce bohaté zkušenosti. Ukradnou lana od kolejových obvodů v dělce cca 1,5m. Výsledek je, že je obsazen obvod, vlak musí jet buď 5km/h, nebo nejede vůbec.

Nové lano i s montáží přijde na nějakých 10000.

Ale protože lano váží cca 1kg, policie určí škodu, jako by to bylo ve výkupu za měď, tedy do 500,-

Zloděj je vysmátej a nic mu za to nehrozí. Policie vypíše papír pro pojišťovnu a to je vše.

Dokad se tyto krádeže nebudou hodnotit jako veřejné ohrožení s podmínkou nebo trestem na tvrdo. Se zhoršující se sociální situací tyto krádeže narůstají.

+38/0
11.7.2014 9:58

V67o78j73t63ě23c60h 14K49i18l85i55a70n 8656969965703

§ 276 tr. zák. - Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení.

+5/0
11.7.2014 10:23

V62o46j16t46ě58c52h 69K63i35l54i98a90n 8446389195103

(Legální definici obecně prospěšného zařízení pak naleznete v ust. § 132 tr. zák.)

0/0
11.7.2014 10:26

V57l23a15s56t95i23m20i37l 98F39i70a96l13a 1532271744

Já to vím, ale policie to tak nehodnotí a to je fakt.. Jen vyplní formulář pro pojišťovnu a to je vše

+4/−1
11.7.2014 10:32

K47a59r12e73l 76M84a79z25a19n20e38c 7677605223

hm, nechce se jim dělat. je otázka, zda tím sami nepáchají trestný čin, když řádně neplní povinnosti vyplývající ze svého povolání veřejného činitele.

+4/0
11.7.2014 10:37

K15a78m75i54l 22P52y90t49e73l49a 8362770471289

A pak vam prijde obalka s oznamenim o odlozeni pripadu. Coz je s podivem, protoze jak muzete odlozit neco, na co jste ani nesahnul. :-/

+1/0
11.7.2014 11:29

I80v72a59n 80H36o34l53a84s 5367447328717

>  ale policie to tak nehodnotí a to je fakt..

No a úředníkům/právníkům SŽDC evidentně taky ne, otázkou je, kdo má v tomto případě více másla na hlavě.

0/0
11.7.2014 11:35

T42o88m47a85s 83N51o75v85o34t90n30y 3571406738829

Ale tak policajt je znalec, že si může libovolně stanovit cenu?

+1/0
11.7.2014 12:11

I96v84a62n 46H97o47l61a44s 5457597568417

Podle chytráka Fialy je dokonce Bůh, jehož slovo nelze zpochybnit (přestože existuje řada zákonných způsobů, jenže ty, pokud vím, na SŽDC prakticky vůbec nevyužívají).

0/0
11.7.2014 18:48

J36a67n 30S52a40l32o49m19o12n 4129870641845

No, tady na dráze je to i o obecně prospěšném zařízení, ale pokud se vám to stane na vašem majetku, tak máte právo si do škod napočítat i vzniklé škody vedlejší a to už pak může přesáhnout těch 5 000, což je hranice pro trestný čin. :-)

0/0
11.7.2014 10:32

A12l60e92x89a51n12d50r 61K50o55s98t72k96a 5339346809546

Ono by zcela stačilo, kdyby započítali onu skutečnou škodu, čili 10 tisíc. Už za to by standartní recidivista dostal tak rok a půl, čili by byl rok ze hry. Neříkám, že je to dostatečný trest, ale málo platné, rok by zaručeně žádný kabel neukradl.

+1/0
11.7.2014 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.