Diskuze

Expert: Stáčení tachometrů je jako kauza Metyl. Je tu léta a nic se neděje

Předseda Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů ČR (APPAA) Petr Přikryl vítá rozhodnutí Nejvyššího soudu, který mluví o stáčení jako o trestném činu podvodu. Tvrdí však, že to je jen první krok. Následovat musí další. Situaci pak přirovnává k nedávné kauze s metanolem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Konečně to někdo řekl! CEBIA je ve své podstatě zlo a monopolista tvářící se jako lidumil. Tuto oblast je nutné demonopolizovat, záznamy STK otevřít (jak už bylo řečeno, nejedná se o osoby ale o vozidla - tak jakápak entlich pentlich ochrana dat).

0 0
možnosti
Foto

O mém autě má CEBIA záznamy, které nemám ani já (záznamy STK, záznamy pojišťoven, záznamy dovozce). A ty záznamy za 500Kč prodá každému, kdo zaplatí. Tak kde je tady logika - klidně bych za obdobnou službu zaplatil státu. Ale soukromým monopolistům?

0 0
možnosti
JG

J87a21n 83G31a95z21d70a

9. 7. 2014 9:59

Kdyby tak byla stočena auta jenom v Čechách. Osobně si myslím, že u auta je nejdůležitější, aby se prohlíželo zespodu, pak s ním trochu pojezdit přes hrbolky a poslouchat a vnímat co se bude dít a dle možností si prověřit motor. U všech běžných aut se každých sto tisíc výrazně projeví jednak na tom, jak to auto startuje, dále na akceleraci a zátahu v dolním spektru otáček, zejména zastudena a hlavně jsou ty najeté kilometry slyšet. Nejlépe se kupují auta v zimě, to se toho projeví nejvíc. Osobně ale preferuji lehké bouračky ze zahraničí. Většinou se to koupí poměrně levně a nikomu to nestojí za to, aby nějak měnil koberečky, volant a upravoval km. S auty zakoupenými v Čechách (ne bazary) jsem neměl úplně dobré zkušenosti a pokud to nebude nutné, v Čechách si auto už nekoupím.

0 0
možnosti
TV

jelikož se tady krade legálně i díky justici a policie, nevidím dlouho žádný světlo na konci tunelu. 90% ojetých vozů je nějak upravených, aby se dalo použít slovo podvod na kupujícím. a s tím rizikem je kupujeme. Někdy úspěšně, někdy s průserem.

0 0
možnosti
TV

jelikož se tady krade legálně i díky justici a policie, nevidím dlouho žádný světlo na konci tunelu. 90% ojetých vozů je nějak upravených, aby se to dalo použít slovo podvod na kupujícím. a s tím rizikem je kupujeme. Někdy úspěšně, někdy s průserem.

0 0
možnosti
KD

Za to stáčení trestným činem, můžeme poděkovat našim podvodným politiků, kteří z toho financují své politické strany.

0 0
možnosti
JF

J55i21r88i 81F35u36c43h31s

5. 7. 2014 9:16

Kdo si myslí, že údaj na tachometru je závazný, není expert. Jen ten, kdo problematice vůbec nerozumí, dělá vědu z tachometrových údajů. Ale to, že se auta svaří ze dvou, podstrkují se velké bouračky líbivě nakašírované, auta po záplavách, po velkých závadách atd. atd. Proti tomu je stočení banalita. Většina stáčí jen psychologicky, tedy aby bylo pod 200.000 km. Neboť to je hranice, která se v Čechách pokládá za problémovou. Takže 170.000 km je O.k., ale 225.000 km je již problém. Ale nutno brát do úvahy KDO a JAK s autem jezdil, po JAKÝCH silnicích. A nějakých 50.000 km nemůže v tomto ohledu poznat ani dobrý odborník. Jestli má auto o cca 50.000 víc nebo míň, je to poslední, co hraje roli při koupi ojetiny. Ale "experti" z toho budou dělat problém. A pokud si jde slečna do AAA koupit auto jen tak, sama, je to její hloupost.

2 3
možnosti
JS

Problém celkem dost bagatelixujete. Někde se začít musí. A fakt, že česko je prolezlé lumpy a podvodníky, je neoddiskutovatelný.

Nicméně máte pravdu v tom, že na stavu vozidla se projeví především to, jak a kdo s ním jezdil. Jenže lumpové koupí auto s 350.000 najetymi km za 20.000, vymění viditelně ošoupané díly, stočí na 105.749 km a nabízí za 150.000. To byla pouze ilustrace, realita je mnohem horší. Já osobně, když jsem nucen dát auto do servisu, tak jsem celou dobu u něj, aby mi na autě udělali to, za co si zaplatím a především, aby mi nepovyměňovali půl auta za vadné díly, abych se brzy vrátil.

2 0
možnosti
LM

Stočení tachometru a nepravdivé údaje v techničíku a servisní knížce by měly být tretným činem.

A jeden z hlavních trestů by měl být doživotní zákaz v podnikání. Zrušit servis, zavřít autobazar, odebrat živnostenský list a podobně.

A samozřejmě po zjištění stočení tachometru plná náhrada, vrácení peněz. Ať zprostředkovatelem, tak prodejcem.

5 0
možnosti

Jistě s Vámi souhlasím. Jako ve všech okolních zemích i u nás se ještě nevynalezl způsob, jak jednoduše prokázat stočení. Před pár dny soud sice rozhodl o trestném činu stáčení, ale pochybuji, že se to bude ještě opakovat. Stejně jako v jiných zemích se to děje a dít bude a to, že řeknete, že se jedná o trestný čin nic neřeší. Je to sice tak, ale najít toho, kdo to stočil je dost těžké...

0 0
možnosti

Ostatně nejjednodušší je rapidně změnit zákon o zprostředkování obchodu tak aby i zprostředkovatel nesl plnou zodpovědnost za byt , auto nebo jiný předmět prodeje a hned ubude podvodníků a zlodějů.

3 1
možnosti

Hlavně kupující by měl mít zodpovědnost za svoje peníze, které za auto dává. Při pořízení ojetýho auta by určitě měl zkontrolovat VIN kod přes cebii a jet do servisu na prohlídku. A až potom se rozhodovat, jestli auto koupí nebo ne. Mě fakt překvapuje, když si jde někdo mikrovlnku za pár šupů a rozhoduje se, čte recenze atd. A pak si jde vybrat auto do bazaru a kolikrát vezme doslova první, které vidí.

0 0
možnosti

Bodeť by jej nevítal soud rozhodl tak, že dokud nedokážete že stočení tachometru mělo vliv na cenu vozu tak je vše v pořádku. Prostě stále platí to co zavedl Klaus v 90tých letech . Zákony je nutno rušit nebo obcházet. Dokud se

Obecně nepostavíme proti tomuto principu zákony, které například jasně řeknou, že každé stočení tachometru je trestným činem, tak se z tohoto podvodného podnikatelského prostředí nikdy nevyhrabeme.

0 1
možnosti