Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chládek: Inspektoři se zaměří na předměty, v nichž maturanti propadli

Zhoršení maturantů ministra školství Marcela Chládka nepřekvapilo. Podle něj by se měla zkvalitnit výuka. Příští týden bude jednat s pedagogickými fakultami o vzdělávání učitelů, uvedl v e-mailovém rozhovoru pro iDNES.cz. Středoškoláci dopadli nejhůře od zavedení státních maturit v roce 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A19l54e98n44a 15N86o64v37á 8240707595865

Neumím si představit maturitu na počítači... Jednak ne každá škola má tolik počítačů, aby mohli všichni naráz maturovat. Navíc na takovém "maturitním" počítači by neměl být přístup k internetu, nainstalovaný slovník, vlastně by tam nemělo být nic. Jak toto chce pan ministr ošetřit.

Učím cizí jazyky a při didaktickém testu je nesmírně důležitá práce s textem - podtrhávání, vracení se k přečtenému. Neumím si představit, že student neustále přepíná mezi stránkami....

0/0
23.6.2014 19:03

J35a64r55o75s90l68a78v 36M79o68u42r47e64č77e35k 1400566307228

Jestli propadla čtvrtina, jak to, že zbytek nepropadl? Asi to není v předmětu ale v hlouposti.

0/−1
21.6.2014 13:15

V92l24a27d34i62m78í10r 92P25r56o82k74e19š 8577756710211

Ministře Chládku, vaši inspektoři by se spíše měli zaměřit na to, proč jsou školy v ČR financovány dle počtu žáku na školách, neboť právě to je příčinou toho, že ředitelé škol se snaží naplnit svoje školy tzv. až po střechu, aby těch peněz bylo pro školu co nejvíce. Proto i nabízejí při náborech na ZŠ maturitu těm vycházejícím ze ZŠ, kteří mají mnohdy průměr známek horší než 3,0. Pro takové "studenty" by mohla být maturitní zkouška i ta nejlehčí a oni by u ní stejně propadli, neboť na to nemají a byli by možná i rádi za nějaký výuční list.

Dokonce znám případ, kdy jedna soukromá Střední škola společného stravování nabízí studium ukončené maturitou i propadlý žákům ZŠ s tím, že jim umožní speciální dokončení povinné školní docházky kurzem, který tato škola sama zorganizuje.

Zkrátka, ředitelé dělají všechno proto, aby ta jejich škola přežila.

Firmy v ČR stále řeší nedostatek kvalifikovaných absolventů odborných učilišť. Snadno, když rodiče tlačí své děti i se špatným prospěchem na maturitní obory, když jim to jejich ředitelé nabízejí.

To je zkrátka začarovaný kruh, kterým by se socialista Chládek a jeho lidé na ministerstvu školství měli zabývat a ne zkoumat zda nejsou maturity moc přísné.

Ten kdo v nějaké firmě pracoval ví, jak se nechce maturantům bez jakékoliv praxe manuálně pracovat a samozřejmě ani těm co vykonali maturitu s tzv. odřenými zády a požadují nějaké technické místo, neboť oni prý proto nestudovali, aby se zahazovali prací u stroje nebo ponku. Nejhorší je, že jsou v tomto nepochopitelném konání podporováni i rodiči. Pokud se toto myšlení mladých lidí, jejich rodičů a bohužel i škol nezmění, bude každý ministr školství řešit, jak udělat maturity dostupné i pro ty podprůměrné studenty, kteří by to v normálně fungujícím školství neměli nikdy až k maturitám dotáhnout a mělo by jim být už někdy po druhém ročníku střední školou doporučeno přejít na nějaký učební obor.

+4/0
21.6.2014 10:28
Foto

J67a46r71o59m63í11r 19T75h17u43m65a 8783558181166

Ministrův objev hodný Nobelovy ceny. Zjistil, že je třeba zlepšit výuku. To je na medaili. Nebo snad ne ? Pak už jen "za přes držku".;-D

0/0
21.6.2014 10:24

F12r76a45n69t10i12š75e75k 96E52l32i53á15š 6587843705926

Žáci se učí především sami. K tomu jim pomáhají rodiče.

0/0
21.6.2014 10:38

A66n67n93a 84T69v57a91r15ů50ž27k29o23v30á 4471176495798

Zlepšení výuky nic nezmění, dokud se na školy budou přijímat žáci, kteří nemají sebemenší studijní předpoklady. Dokud bude financování škol podle počtu žáků, tak se nic nezmění. Pořád tam budou držet ty, kteří by už dávno měli odejít.

0/0
22.6.2014 18:47

L96i73b86o75r 69T45e91s48a28ř 9377196943592

ono to není ani tak o inspekci, ale o přístupu žáků a rodičů samotných. když dnes vidím rodiče, jejich úroveň vzdělání, co asi můžeme očekávat od jejich dětí... to co chce dostat pan ministr do statistik je populační problém na několik generací a pokud chce cosi kontrolovat, tak samotný přístup ke snaze získat vzdělání... čím méně toho bude zdarma tím lépe, odločí se zrno od plev...;-) a dostaví se i výsledky!

0/0
21.6.2014 8:32

K90a45r49o98l21i60n33a 45M54a83r39i29e 82H82l61a54v59s45o81v73á 6174849965943

Jestli si pan ministr myslí, že tím, že se zaměří na učitele zlepší výsledky maturit, tak upadl a zranil se. Učitel se může přetrhnout,ale když má před sebou partu tupoňů, tak nemá šanci. Navíc, když učitel nasadí tvrdé známkování a je skutečně ostrý, tak do školy přiletí rodiče a to by pan ministr koukal.

+4/0
21.6.2014 6:46

O32t31a75k55a65r 42S47t96e54i58n80e78r 8243192851831

Přesně tak to je. Pan ministr začíná být moudrý jako Dobeš. Chládek již dříve prohlásil, že učitelé matematiky budou muset projít školením. Nikoliv že studenti se budou muset více učit. A jak píšete, zvýšit nároky se v současnosti nedají.

+2/0
21.6.2014 7:39

F14r35a23n43t67i91š86e82k 47E88l82i54á45š 6867733935506

Dobeš chytrý byl. Věřím, že by za pár let zrušil všechny předchozí reformy, které jsou. svou benevolencí ke vzdělávání, jednou z příčin neúspěchu žáku

0/0
21.6.2014 10:41

V27ě76r45a 15V66e13t16e86š83n69í11k14o47v44á 5721606778484

Osobně pokládám maturitu za hloupost. Úroveň znalostí by se neměla posuzovat jen z jedné písemné a ústní zkoušky. Z reality života vím, že spousta teoretiků s výborným prospěchem v praktickém životě funguje na úrovni negramotů.

+1/−1
21.6.2014 6:36

O93t51a38k12a45r 48S37t65e82i86n12e19r 8803632401601

Maturita je hloupost? Co ti lidé nevymyslí.....

+1/0
21.6.2014 7:41

F46r73a80n27t10i28š35e58k 97E89l82i44á12š 6257313765966

Moje zkušenosti jsou jiné. Maturita školní prověřuje pouze štěstí studenta na otázku. Státí maturita má mohem širší záběr

0/0
21.6.2014 10:42

M92i31r65o47s81l38a17v 48B82u26č14e77k 6133153701524

Cca 25 let našeho školství prokazuje, že je prakticky nereformovatelné ! Filmy - "Pro pamětníky", viz příběhy "Ďábla Peterky, Kulíka, Mazánka", ap. Jasně ukazují na úroveň tehdejšího Gymnázia ! Pokud je dnes "Vědomostní soutěž v TV", je tam krásně vidět rozdílná znalost starších a mladších ročníků .. Co bychom dnes dali za to, že na školu nenastoupil očekávaný suplent, (jako posila Kolískova tenisového týmu), ale suplentka Boženka, učitelka prvorepublikových kvalit .. R^

+2/0
21.6.2014 6:07

J11a70r91o43s76l29a67v 92H40a21š61e13k 8359490612198

Navrhuji přísné tresty pro učitele.... takhle zanedbávat znalostichtivé studenty.

+3/0
20.6.2014 23:15

K15a26r58e97l 91K78r18o65u41l43i83k 7249579545914

A co takhle motivovat žáky a studenty?

+4/0
20.6.2014 22:44

K29a40r43o40l33i86n98a 76M34a38r34i35e 29H34l81a97v31s16o97v60á 6544169775723

a jak byste si tu motivaci představoval?

+1/0
21.6.2014 6:47

J91i15ř59í 10N92e14u19m47e47i91s31t69e93r 2262735193371

Mám tu ještě zvony Svatovítského dómu. Ale to až za odměnu.

0/0
21.6.2014 7:44

O90t30a72k65a58r 82S83t43e22i77n26e95r 8103842501661

Jediná motivace je "chtít". Chtít to někam dotáhnout, něco dokázat. Žádná účinnější motivace neexistuje.

0/0
21.6.2014 7:44

M50i35r73o86s16l71a24v 89B86u43č97e64k 6863813561954

Souhlas, svým dcerám říkám - "Člověk, zejména pak mladý , je limitován pouze sám sebou " ! ..R^

0/0
21.6.2014 9:21

K69a69r33e43l 21K24r19o30u26l86i25k 7879239475624

Musíme přeškolit učitele na kouzelníky! Z bandy zfetovaných ignorantů matematiky nikdo jiný neudělá!Rv

+11/0
20.6.2014 22:33

O50t64a28k68a52r 86S13t64e75i39n85e32r 8603282961601

Vy jste ale na ty děti ošklivý.

0/0
21.6.2014 7:46

F65r80a55n36t75i51š38e51k 41E14l56i98á90š 6837113515346

Maturita z matematiky je rok od roku lehčí. Maturitu z matematiky přesto udělá stále méně studentů. Důvod je jednoduchý. Matematika se studuje tréninkem. Vyžaduje a vždy vyžadovala spoustu času, který se nedá ošidit. Čím více hodin stráví student na internetu, tím horší bude v matematice.

+1/0
20.6.2014 22:20

V91a43š45e28k 39Ř69í92h15a 2923923568882

Nemyslím si že bych se kdy matematiku šprtal nebo snad dokonce trénoval. Podle mého je právě problém, že jestli se něco nedá našprtat nebo natrénovat tak je to právě matematika. V podstatě si totiž možná natrénujete nějaké úlohy, ale jak mile přijde něco co jste netrénoval tak vás to zmate a opět vyhoříte. Já bych neúspěch u matematických maturit hledal někde jinde. Podle mého je problémem velký počet humanitních oborů na prvním stupni ZŠ. Tím totiž dochází k selekci kdy úspěšný je většinou ten co je humanitně zaměřen a technik nemá šanci. Když pak za 13 let přijde na lámání chleba, dostanou se k vrcholným zkouškám samí lingvisté a filozofové, kteří pak propadaj na logických a technických úlohách.

+1/0
20.6.2014 22:33

F62r89a33n64t31i43š42e85k 70E20l21i22á86š 6637943865216

Mýlíte se. S matematikou je to stejné jako s muzikou nebo s hokejem. Výsledek závisí především na počtu odtrénovaných hodin. Zděděný talent hraje také nepříliš velkou roli. Použil jsem slovo trénovat pro samostatné počítání. Matematiku nelze šprtat, možná některé její části. Násobilku a podobně

0/0
21.6.2014 10:37

J80i74ř86í 61N39o27v81o77t31n94ý 5870508427814

Především je potřeba, aby studenti viděli, že nedostanou nic zadarmo a musí studiu věnovat alespoň minimální úsilí. Věřím, že v průběhu několika let si to začnou uvědomovat. Dokonce pak i sami studenti budou vyžadovat kvalitní výuku a vznikne z jejich strany tlak na školu, pokud učitel nebude odvádět dobrou práci. To by bylo ideální.

0/0
20.6.2014 22:16

F93r48a88n50t80i90š77e57k 50E25l80i23á79š 6307583645436

Nepřeceňujme učitele. Studenti neuspívají z látky základní školy.

+2/0
20.6.2014 22:22

J81i81ř33í 28N15o94v59o45t17n54ý 5430358557914

O tom právě mluvím. Musí mít zájem. A ten nemůže vznikat jen pozitivní motivací, ale i tlakem. Musejí vědět, že to není zadarmo. Že automaticky neuspějí.

0/0
20.6.2014 23:47

J52o87s25e72f 33Z45e81t14í18k 1639398598168

No a co?!Ekonomika potřebuje i silné a nechytré!Stačí být v KSČSSD,budete kandidovat do senátu,nebo funkcionáře odborů a nemusíte znát ani vypočítat 10% z deseti!;-D

0/0
20.6.2014 22:14

V47a58š95e33k 23Ř86í23h16a 2263243768982

Možná by bylo dobré aby se matematikou začali zabývat i ti co hodnotí celkový stav maturit. Nebo lépe řečeno tou části matematiky kde se probírají procenta. Době kdy jsem maturoval já mělo maturitu cca 50% generace a z toho možná jen 15% z gymnázií. V dnešní době kdy přebujelá soukromá gymnázia stahnou 40% populace, je jasné, že maturitní obory odborných škol nebo dokonce i ona gymnázia studují i studenti, kteří by se dřívez těží udrželi na kvalitnějším učňovském oboru.  A proto pokud se rapidně nezačnou redukovat právě ona soukromá gymnázia tak k žádnému zlepšení kvality výuky nedojde.

0/0
20.6.2014 22:06
Foto

B88o52h43u35m57i51l 11P58r71o91c97h17á96z22k81a 9392739274920

Když se používá více než 200 let starý model výuky, už z jeho podstaty od něj nemůžeme čekat žádné zázraky. Učitel blekotající u tabule milionkrát prefabrikovaná moudra patří do muzea pedagogiky. Dotykové tabule a tablety do škol na tom nic nezmění.

0/−1
20.6.2014 20:31

F68r98a56n10t49i82š40e55k 22E49l74i38á21š 6267823795126

Matematika se studuje po staletí stejným způsobem. Vezmete tužku a papír, na který řešíte zadané. Věřte, že se bude studovat stejně i za 200 roků.

+1/0
20.6.2014 22:24
Foto

B56o55h66u61m80i86l 23P49r50o97c20h41á57z48k87a 9322549764510

Řekněme, že máte zčásti pravdu. Pak mi ale vysvětlete, proč by to proboha měl někdo dělat? Výuka ve stylu "tady máš příklad a počítej" je už 100 let za zenitem.

0/0
20.6.2014 23:13

F87r13a59n93t11i39š61e82k 42E80l81i34á26š 6207343825176

Zatím nikdo ic lepšího nevymyslel a bohdá ani nevymyslí. Nevím o jiné metodě. Jsem matematik.

+1/0
21.6.2014 10:44
Foto

J65a22r80o84m17í59r 50T71h98u97m72a 8603528821436

Pane profesore Eliáši, milci novodobých tupých metod nic nevysvětlujte. Nemá na to mozek. Matematika je jen jedna a stejná na celém světě. Jen blb s prominutím by ji rád změnil. Protože ji není schopen pochopit. R^

0/0
22.6.2014 7:56

D73o93m76i52n61i54k 36G98o97r54č42á67k 3256800106171

Ja stejně nechápu proč se někdo zabývá tím, kolik žáků maturu nedalo.......Vždyt to je snad jedno ne? Maturita prostě má mít nějakou úroveň a ti, jež jí nedosahují, jí prostě neudělají. To, že školy a především někteří učitelé, dají šanci i těm, u nichž je předpoklad neúspěchu, je čistě jejich věc. Ty školy pak ztratí  reputaci, ne maturita jako taková....

+7/0
20.6.2014 20:12

A73n41d31r20e73a 91N44o38v61á 8864941136655

protože, jestli vám maturitu na takhle nízké úrovni nedá přes 20 procent dětí, tak ten průs..er v českém školství je větší, než se čekalo. A tím by se fakt někdo zabývat měl.

0/0
20.6.2014 20:22
Foto

B11o40h59u46m17i39l 49P67r71o38c79h66á24z36k52a 9482439684710

Ono je to tak, že mnoho škol nevyhází ani ty největší ignoranty, protože za ně dostává peníze. Sám jsem jako učitel zažil pokyn z vedení, že máme u reparátů všechny nechat prolézt. No jo, ale když ostatní vidí, jak to i těm největším lemplům prochází, nutně to má katastrofální dopad na celkovou motivaci.

+1/0
20.6.2014 20:35

A91n33d40r39e41a 18N51o38v65á 8244651666505

no, tohle je ten největší průšvih

0/0
20.6.2014 20:39

D70o97m66i94n94i59k 85G41o42r44č45á61k 3646950476481

jenomže dvacet procent těch dětí, kteří tu maturu mít nemají.....tak jí nemají, jejich věc...

0/0
20.6.2014 22:59

A94n93d92r24e13a 79N34o71v98á 8504941786735

já tedy nevím, co motivovalo Vás, mne tedy hlavně to, že bych doma dostala "přes tlamu". Tak zodpovědná, abych nějak zvlášť ve svých 16, 17 letech přemýšlela o své budoucnosti jsem tedy nebyla - měla jsem úplně jiné starosti. :-)Takže, největší problém bude asi v rodinách.

0/0
20.6.2014 19:53

F35r11a15n86t19i68š56e40k 56E88l57i36á38š 6577863785736

Máte svatou pravdu. Největší problém je v rodičích.

0/0
20.6.2014 22:26

S44t70a12n42i71s30l50a63v 70S45t36u67d53e10n80o21v16s40k38y 4581520954486

... a proto dostali kantori, kteri si ani za 10 let nedoplnili vzdelani, vyjimku, ze? Takhle se teda zkvalitnuje vyuka?!

+2/−5
20.6.2014 19:49

M16i91l16o45s65l84a55v 91M55l96a63d78y 1913451124142

Nějací žáci také uvažují třeba tak (a nebo si to ani neuvědomují), že proč se učit, když ČSSD a ANO ukazuje, že kdo umí a vydělává, tak je státem na daních a sociálním a zdravotním okraden, a jeho výdělek je rozdán blbcům. Proč se zlepšovat, když EU nařídí jak mám co dělal a nemám možnost to změnit, protože to "chytrý" úředník rozhodl.

+2/−2
20.6.2014 19:31

A60n51d25r72e41a 88N86o56v17á 8454301966285

;-D tvl., to je zase teorie. Teda, já už tady viděla leccos, ale tohle...;-D

+1/0
20.6.2014 19:44

P38e35t77r 95H63o20r36s35k64ý 9645183788886

To bude určitě těma nízkýma platama učitelů.. Já bych jim dal všem aspoň padesát tisíc a statut nejmíň ústavních činitelů. :)

0/0
20.6.2014 19:31
Foto

J38i14ř73í 17R45o19h12a79n 5864428787635

...a odznaky, služební zbraně a obrněné Hummery s protileteckou ochrannou :-)

Tohle je všechno k ničemu, když se žáci nechtějí učit. A když někdo nechce, je to horší než když nemůže. Násilím se jim ty vědomosti do hlavy narvat nedají.

0/0
20.6.2014 19:44

J59o29s44e98f 10H45ř86e36b62í30č29e66k 7256813190762

Jsou pouze dvě cesty, a žádná z nich nesouvisí se vzděláváním pedagogů. Buď chceme, aby měl každý trouba maturitu, a pak je potřeba ještě více snížit náročnost testů, nebo chceme, aby měla maturita nějakou váhu a pak je potřeba radikálně snížit počet žáků na maturitních oborech, jinými slovy, je třeba výnosem ministra zredukovat počet středních škol.

+3/0
20.6.2014 19:28

P48a94v42e45l 83S13ý83k22o49r71a 7357282277401

A komu to vadí ? Školy je stejně nemůžou vyhodit, přišly by o dotace. Spolužák tam učí, 16 reparátů na podzim byl běžný standard. [>-]To dříve, 1 - 2 lidi na celém okrese, reparát, to byla již ostuda okresního formátu !

+6/0
20.6.2014 19:24

P94a55v23e45l 44S74ý36k34o29r76a 7807252687191

Asi to mají na háku. Práci stejně dostanou po známosti, ne podle výsledků ve škole. A dost jich ani práci nedostane. To nemotivuje., 8-o

+3/0
20.6.2014 19:21





Najdete na iDNES.cz