Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moc neúspěšných maturantů? Školy je měly vyhodit už dřív, míní ředitel

Maturity by dopadly lépe, když by k nim školy nepouštěly tolik slabých studentů. V reakci na letošní výsledky, které jsou nejhorší od zavedení státních maturit, to iDNES.cz řekl Jan Štursa, předseda Asociace učňovských zařízení, která sdružuje školy v Moravskoslezském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N97a85t80a25š98a 34H62á11j56k86o89v59á 2401612356945

Nebo mělo již dávno odejít mnoho těch tolik opěvovaných pedagogických proškolených lemplů s patřičným vzděláním!!!!!;-)

0/−1
1.8.2014 19:12

P57a39v78e89l 73F65o52l48t61á25n 4350982224

Nerad bych aby mi dávkovala ve špitále léky "sestřička na zdrávce" která prý nepotřebuje umět matematiku.

0/0
1.8.2014 7:48

P89a10v19e24l 62O29d50r26a49z98i75l 6734489217310

Děláte si steak z očí, drštěk, kližky? Že je to nesmysl? Že na steak se hodí jen některé částí zvířete? Ovšem.

Ale chtít maturitu pro všechny děti je úplně stejný nesmysl.

+1/0
23.6.2014 21:47

A26l13e69n11a 65N68o85v94á 8110277105425

Studenti odborných škol jsou, v porovnání se studenty gymnázií, ve velké nevýhodě. Kromě všeobecných předmětů mají i předměty odborné. Takže místo pěti hodin cizího jazyka týdně mají tři, místo čtyř hodin matematiky dvě, a to ještě ne ve všech ročnících.  Dotace na český jazyk je také mnohem menší. Maturují většinou ze šesti a více předmětů. Rozhodně by maturita na odborné škole měla být jiná než na gymnáziu. Té dnešní se gymnazisté vysmívají.

0/−2
23.6.2014 18:52

P43a42v63e83l 97O63d88r66a86z79i44l 6764419837770

Ona ta maturita jiná je, sama jste to popsala.

Jinak náročnost - v daném předmětá - MUSÍ být totožná, jinak ta zkouška nemá smysl.

0/−2
23.6.2014 21:43

M18a40r13c26e34l53a 30K32u58l54í33š43k53o13v14á 5189969617863

Nechápu, koho prvního napadl tak "debilní" nápad, že CERMAT bude za těžké mil. dělat zkoušky na školách, a ty jejich předlohy.....8-o Do té doby vše klapalo mnoho let a byl klid. Pak se objeví "firma" a je tu takový "bordel" ve zkouškách, že se nedivím, že mnoho žáků neudělá matematiku či jiný předmět.

Každá škola má svoje osnovy a podle nich jede. Žáci mají problém při přechodu na jinou školu /stěhování do jiného města/ a buď jsou pozadu nebo napřed v učení. 

Tento ředitel by měl jít od válu, když řekne, že by se měli vyhodit žáci dřív než dojdou k maturitě, místo toho, aby zatlačil na učitele a ty žáky na tu maturitu pořádně připravil;-€

Zrušila bych CERMAT, ušetří se tím mnoho mil., které se můžou použít na platy učitelům a hlavně vrátit  do původního stavu způsob maturit. Každá škola ať si udělá svojí osnovu maturit jako dřív a vsadím se, že pak nebude takové vysoké % neúspěšných studentů.

Kdyby musel vracet peníze za ty neúspěšné žáky, to by se ředitel činil jinak!! Školy to nijak nemotivuje, když dostávají peníze na "hlavu žáka" ať projde nebo ne. Je jim to jedno, oni vydělají.

0/−3
21.6.2014 13:47

A17n82n85a 25T76v20a58r54ů44ž45k67o91v69á 4801896775648

Paní Kulíšková, vyhazovat žáky během studia, to svědčí o neschopnosti školy něco naučit. Žáci bez sebemenších studijních předpokladů by na střední školy vůbec neměli být přijati. Nevím, jak to bylo ve vašich ročnících, ale v našich se nikdo, kdo měl na ZŠ většinou trojky a plno čtyřek, na střední školu ani neodvážil přihlásit. Dnes se tam však berou běžně. Dokud nebude změněn systém financování, tak není žádná naděje na zlepšení. A ty maturity by měly být rozličné, podle potřeb příslušného oboru. Technici se bez matematiky neobejdou, ale např. umělecké nebo humanitární obory ji určitě v takovém rozsahu nepotřebují.

0/0
2.8.2014 11:42

F96r11a75n87t22i20š14e38k 73E30l45i62á82š 6717473255536

Zrušit odměňování kantorů podle počtu žáků a opět zavést kritérium náročnosti na znalosti a schopnosti.

+2/−1
21.6.2014 11:04

V76l93a31d24i35m15í75r 97P85r85o89k62e63š 8617626340481

To se lehce řekne, že školy tyto slabé studenty neměli k maturitám připustit. Ale zkuste se vžít do role ředitele takové maturitní školy, který by tak učinil a nepustil k maturitě třeba 10 nebo více studentů. Od dalšího školního roku by poté neměli koho v prvních ročnících učit, neboť rodiče by své děti na školu, kde se hledí na kvalitu výuky a ne jen na to, aby maturitu udělali všichni,  nedali a raději si najdou takovou školu, kde byli všichni "čtvrťáci" k maturitě puštěni a nikdo u maturity nepropadl. A v tom to je proč raději ředitelé maturitních škol si stěžují na moc přísné maturity, neboť je především více zajímá financování jejich školy, než kvalita jejich absolventů.

+3/0
21.6.2014 11:03

J20i95ř85í 97J94e72z80d85i13n88s23k90ý 8608732303759

Už teď je úroveň matematiky výsměchem! A oni by ji ještě snižovali?

+5/0
20.6.2014 23:38

J25a13r94o55s49l70a94v 10B88a35b33e24l 8743208671825

To je pěkné, když se i pod článkem o maturitách vyskytují perly typu "by jsme" nebo chyby ve shodě přísudku s podmětem. Čárky ve větě nejsou důležité, velká písmena jakbysmet...:-)

+3/0
20.6.2014 22:59

F37r43a60n51t39i55š81e31k 50E38l32i26á61š 6177343225696

Novináři jsou vesměs pologramotní

0/0
21.6.2014 10:58

M86i47l57o66u77š 98K49n11o85t18e68k 4494653202921

Čtěte pozorněji: nikoliv v článku, ale pod článkem, neboli v diskusi.

+1/0
21.6.2014 11:57

V31a39š62e27k 23Ř77í45h69a 2313733158212

až na poslední reakci plně souhlasím.

+1/0
20.6.2014 22:11

H48o78n47z81a 10P20i54t87á71k 7191252

Pane rediteli a co kdyby na nastavbu chodili jen opravdu ti nejlepsi z ucnovskeho oboru? Ten hon po papiru je dnes hroznej. V cem truhlar s maturitou lepsi nez s vyucnim listem?

+4/0
20.6.2014 22:10

V59a44š21e50k 53Ř46í22h80a 2833273398932

Malej příklad Průmyslovák za studia truhlařiny absolvuje 6-10 hodin týdně konstrukčního kreslení, 8-16 technologie  programování plánování výroby atd. a cca 8 hodin týdně v dílnách. učeň absolvuje průměrně 20hodin týdně v dílnách. Odtud je vám doufám jasné jaký je rozdíl mezi Průmyslovákem a učněm.

0/0
20.6.2014 22:17

P32a53v17e98l 90B50ř77e36z92i72n86a 2104314479368

Tak ještě jednou a trochu jinak: "V čem je truhlář (zedník, instalatér...) s maturitou lepší než ten bez maturity?

+2/0
20.6.2014 23:24

F67r38a21n31t30i21š24e13k 82E11l37i90á32š 6197913315926

Naprosto v ničem. Maturita je oprávnění ke studiu vysoké školy.

+1/0
21.6.2014 11:06

J19o83s24e37f 92D21u62š47e93k 1826324858564

Jen tak na okraj.Bavíme se o maturitě z " počtů " a ne z matematiky.Matematika začíná ve 4.ročníku některých gymnázií a na VŠ.

+3/−1
20.6.2014 22:03

V20a28š15e20k 53Ř51í71h94a 2183813178492

Tak možná by jste se divil, ale látka derivace a lokálního minima (maxima) se bere již na nižších ročnících SPŠ stavebních a to hlavně v oboru stavební mechaniky.:-)

+1/0
20.6.2014 22:20

F34r96a63n58t54i26š10e50k 92E90l47i33á97š 6747273585836

To byste se divil, ale nemáte vůbec pravdu. Ve stavební mechanice se student stavební průmyslovky nedozví ani slovo o lokálních extrémech. V matematice byl diferenciální počet až ve čtvrťáku. Dnes, díky RVP, už není.

0/0
20.6.2014 22:34

D36a38v91i26d 35P90e18t85r 7220646500595

Měli jsme diferenciální a integrální počet ve 3. a 4. ročníku průmyslovky, včetně průběhu funkcí. Na dnešní maturitě jsou hlavně příklady ze ZŠ z 26 jsou tak 2-3 příklady střední školy.

0/0
21.6.2014 6:23

F96r10a11n17t86i68š23e98k 87E49l65i31á44š 6627293795816

Tak to ano. Na stavební průmce se učil diferenciální a integrální počet v matice ve čtvrťáku do doby před současnou "kurikulární" reformou, zavedenou paní Buzkovou. Před zrušením osnov.

0/0
21.6.2014 11:02

M22i77k34u22l21á81š 53L25é33v97y 5162545724421

Školství je jenom jedna z oblastí, kterou totálně zlikvidoval systém po převratu v 89. roce. Taková degradace školství není žádná náhoda, na co polistopadové vlády šáhly, tam víc tráva neroste (leda tak tráva co hulí mladí)

+8/−1
20.6.2014 19:13

K61a59r90o95l89i45n25a 20K16r14á59t94k85á 4723698814712

Nedělejte si kdovíjaké iluze, že socialistické školství bylo nějaká bomba. Leccos souvisí s tím, že letos bylo v maturitním ročníku (populačním) cca. 85 tisíc osob, ale na vysokých školách se otvírá okolo 110 tis. míst - takže na vysokou může kdejaký pologramota, a protože stát platí za studenta, tak nelze ty pologramoty vyházet, nebo by to vyučující schytali od šéfstva, no a kdo se nechá vyhodit z práce pro nepříliš silné ideály.

Kvalita škol a studentů by se zvedla, kdyby se prostě omezil počet míst na školách.

No, a taky tu nastala představa, že manuální práce je cosi fuj (jestli je to reakce na socialistickou adoraci dělnictva, si netroufám tvrdit, ale nevylučovala bych to), takže rodiče se snaží děcka cpát na ty různé střední podnikatelské a gymnázia, co jsou gymnázii jen podle jména. A to u představy, že z mladýho bude ouřada, bude mít teplou proprděnou židličku a neušpiní se a vůbec bude mít snadný život. Fskutečnosťy by si možná dotyčný lépe a radostněji zarobil, kdyby se vyučil ševcem nebo pasířem, protože dobří řemeslníci jsou vzácní.

Samozřejmě, školství je dlouhodobě podfinancované a chybí mu jakákoli koncepce - za těch komančů byla ta drobná povrchní výhoda, že bylo přesně nalajnované, co a jak se má učit, koncepce byla prefabrikovaná a do značné míry nevyhovující, ale přehledná, to zas jo.

No, a zas tak špatně nám není, soudruhu.

+2/−5
20.6.2014 20:17

J71i37n13d98ř85i25c46h 85Š27k57o90p63e69k 4175531250175

holt když jde na maturitní obor člověk pomalu, co měl na základce čtyřky, tak se divím, že % neúspěšných není větší

+7/0
20.6.2014 19:13

I14v71a 53K66r38i43s65t12o71f30o62v25á 7945803552512

Co měl čtyřky? Má a ne jednu. Dokonce jim nevadí kule v osmičce.

+2/0
20.6.2014 19:20

K36a44r26e68l 42K74r43o54u19l72i87k 7349559455964

Svět se po revoluci bál našich techniků a řemeslníků. Dnes se nám směje! My už nemáme lidi ani do do montoven a skladů! Ale vedeme ve spotřebě marihuany a možná ještě i piva.

+4/−1
20.6.2014 18:31

K15a79r78e67l 96K37r14o42u92l46i96k 7249949825694

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učitele urážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili, to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívání drog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se o něj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třeba je poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dát plat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. U maturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stáda je ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!

+16/−1
20.6.2014 18:25

A31l75e45š 22K43e71d37z55i73o39r 2386971576651

XMáte pravdu..... ovšem pomůže jen změna financování školství;-€;-€;-€

+4/−2
20.6.2014 18:43

K55a41r56e36l 32K57r45o26u22l57i23k 7319119325324

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učiteleurážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili,to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívánídrog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteříneumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovnistátních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou bylproblém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se oněj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třebaje poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dátplat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. Umaturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stádaje ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!;-€Rv

+4/−1
20.6.2014 18:21

V44á60c47l71a49v 50Š21v87i42h11e34l 4771335147389

Já si myslím, že ta maturita se měla nejdříve udělat tak, že se měly zrušit právě ty učební obory s maturitou a nechat jí jenom na gymplech, zdrávkách, obchodkách a techických školách. Jako fáze dvě mělo nastoupit nějaké slučování osnov a definování toho, co by měl maturant umět. Vím, že pan ředitel si chrání svoje zájmy, ale pokud chce mít kuchař stejný stupeň vzdělání jako například člověk s gymplem nebo OA, tak by měl mít v určitych oblastech (čeština, angličtina, společenské vědy) stejný rozsah znalostí. Co se týče té povinné matematiky, tak opravdu nejrozumnější by bylo jí mít podle typů škol. Pokud má někdo jazykový gympl a potom jde studovat třeba na FF nebo práva, tak mu matika k ničemu není

+5/−2
20.6.2014 18:03

J68a39n 56M76o47h15y50l86a 6712359339151

Jestli někdo studuje jazykový gympl, tak by tu matematiku umět měl, proto je to gympl. Jestli je talent na jazyky a ostatní ho nezajímá (třeba právě proto, že chce dělat jen jazyky) pak by měl zamířit na střední jazykovku, ze které se na tu fildu dostane v pohodě taky a matikou, biologií ani chemií ho nikdo buzerovat nebude.

+5/−1
20.6.2014 18:10

V63l87a98d22i70m14í33r 39S77k89o36b17a 7257435521237

Od malička do nich cpou kapitalismus a jsou čím dále tím více blbější ...čím to je že Česko degeneruje

+4/−5
20.6.2014 17:55

M35i97c78h21a21l 82P88o82n73o34c83n26ý 2934725741

Ja nejak nechapu, v cem je problem. Pokud maji gymnazia (teoreticky nelepe pripraveni zaci) "umrtnost" 3,3 procenta, tak mi to pripadne adekvatni. A ze maturitu neudela tretina lidi z uciliste? To se snad dalo cekat.

+3/0
20.6.2014 17:54

A45n25d44r57e10a 42N88o62v73á 8104741596775

problém je v tom, že aby ta učiliště měla "jen" těch 20% úmrtnosti, tak musela jít úroveň maturity tak dolů, že pro gymnazisty ztratila smysl.

0/0
20.6.2014 18:06

J12a48n 61M14o61h36y61l73a 6562219939791

Tady ale souhlasím s ředitelem z článku - maturita by neměla mít extra vysokou úmrtnost, ale ne díky jednoduchosti, ale díky řádné filtraci ze strany učitelů. Bohužel i na mé škole byl k maturitě z fyziky připuštěn třeba student, který ještě měsíc před maturitou nebyl schopen odpovědět na otázku, jakou rychlostí se pohybuje paprsek světla. Když někomu nedojde tohle měsíc před termínem, tak se podle mne prostě nedá hovořit o reálné šanci na prostup. Samozřejmě, u zkoušky těžce neuspěl, ale především se k ní neměl dostat, nakonec to byla větší ostuda než kdyby ho k ní nepustili.

+2/0
20.6.2014 18:14

M98i25c47h46a29l 16P44o15n25o89c90n80ý 2854525791

No ano, to je jasne. Ale ja nechapu, kde je problem s aktualnim nastavenim. Kdyz z gymplu vylitnou u matury 3% a z uciliste 30% to mi pripadne jako adekvatni situace.

Nevim, jak je to ted, ale spis by to chtelo zaridit tak, ze kdo vystuduje uciliste, tak ma vyucni list. Ale muze se rovnou pokusit o maturitu.

+2/0
20.6.2014 18:14

A45n45d15r20e45a 32N20o79v34á 8714791646665

problém s aktuální nastavením je v tom, že maturita mi říká, že gymnazista a středoškolák má státem garantovanou úroveň vzdělání na úrovni číšníka. Výborný stav.

+4/−2
20.6.2014 18:24

F21r11a88n14t49i76š11e26k 50E26l53i93á40š 6547613225576

Jestli někdo chce studovat vejšku, měl by mít maturitu z matematiky, češtiny a z angličtiny.

0/−1
21.6.2014 11:08

D80a28v19i55d 25P38e51t10r 7580576870445

Když je škola vyhodí dříve, dostane méně peněz, tak proč by to dělala. Špatný je systém financování.

+8/−1
20.6.2014 17:24

P22a73v48e51l 77O93d23r10a86z40i18l 6514639947280

Ano, pokud škola pustí k maturitě studenta, který ji nedá, tak jí zpětně seberou dotaci za celé 4 roky.

0/0
23.6.2014 21:45

A60n26t14o77n 57S67p76i90š61á54k 8208947721472

"To je najednou názorů a každý by mohl být ministrem školství..." a vzápětí přispějete tím svým. Proč kritizujete názorovou různorodost, když sám na toto téma přispíváte názorem? Předpokládám, že ministr školství nejste. ;-)

0/0
20.6.2014 17:13

P13e89t29r 22T80o37m51e14k 1510623603

Nic proti názorům, ale dotace hodin na odborné škole a na gymnáziu pro předměty jako matematika nebo český jazyk je diametrálně odlišná. Takže lze těžko chtít po studentech i stejné výsledky. A nebo chceme aby z odborných škol vycházeli diletanti co neumí obor...

+4/0
20.6.2014 16:53

P47a21v69e49l 19Z66a91t30l19o89u83k54a79l 7391769442827

Spíš by z nich neměli chodit absolventi s maturitou ale s výučním listem v případě řemesel a nějakým obdobným certifikátem v případě neřemeslných oborů.

+10/−1
20.6.2014 16:57

P86e95t66r 97T50o62m83e50k 1880383813

Problém je v tom, že se vše změnilo. Škola musí mít schválen plán výuky (ŠVP), nemůže si dělat co chce. Nejsou jak dříve učňovské obory s maturitou, kde žák získal maturitu i výuční list. Dnes když žák neudělá maturitu, tak nemá nic, ani výuční list. Musí potom studovat další rok, aby vůbec něco měl. Pak si na ministerstvu stěžují, že se vzdělávací systém zdražil... Inu koncepce.

+2/0
20.6.2014 17:09

J66a75c55h74y51m 26K19a55v17a51n 1510879278745

Maturita byla vzdy hlavne nejaka uroven matematiky a cestiny.  Pokud skola nemuze casove zaky pripravit, tak by nemeli delat maturitu.

+8/0
20.6.2014 16:57

D62a56n28i45e48l 82M14a91r68t27í54n94e62k 4963583853979

Matematiku kterou clovek do zivota potrebuje ho nauci zakladka a pokud se pak rozhodne ucit se obor kde je matematika druhorada vec a neni tak nutné umět jí líp (treba derivace atd) tak proc by z ni mel maturovat

+1/−7
20.6.2014 16:59

P29e37t20r 62N42e44c18h12a62n29i30c37k40ý 7443186498320

Ty snad ani u statni maturity nejsou. Ale kvadraticka rovnice, rovnobezky a kruznice, to je zaklad. Matematika je dukaz, ze zak umi myslet.

+6/0
20.6.2014 17:03

D86a15n64i15e49l 55M76a73r16t37í29n56e63k 4223963303529

No ja nevim ale kdyz sem prisel na UHK tak tam to brali tak ze derivace a podobny blbosti nas meli naucit uz na stredni.

0/0
20.6.2014 17:13





Najdete na iDNES.cz