Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obětí nehod oficiálně ubývá. Další desítky lidí však zemřou v nemocnicích

Česku se podle ministerstva dopravy daří dohánět západní Evropu v bezpečnosti silničního provozu. Klesá počet úmrtí do 24 hodin po nehodě a množství dopravních nehod s těžkým zraněním. Loni na silnicích zahynulo 583 lidí, o stovku méně než v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T41o80m36á72š 65Z44e60m19a76n 3465498434395

Nejbezpečnější "silnice prvních tříd" a nebezpečné dálnice?

Cože? Četl někdo statistiku? Vždyť přávě přetížené "jedničky" jsou tím nejnebezpečnějším co máme - se koukněte na mapu nehodovosti, dálnice jsou obvykle značené jako s minimální nehodovostí (a úmrtností) - zcela logicky...

A právě tím rozdílem ve statistice mazi 24 hoin a 30 dní se kryl nárůst počtu nehod po zavedení bodového systému od r 2006.

0/0
15.6.2014 19:55

T78o47m34á23š 83Z17e42m76a77n 3535128444615

*mezi, hodin, atd.. omlouvám se za překlepy.

0/0
15.6.2014 20:17

L55u76b53o57m18í89r 34S36a65z66e87č13e89k 7139368785983

Dejte odkaz na ty statistiky, ať to je jasné!

0/0
16.6.2014 9:09

P56a68v12e21l 22P22o28p84e58l87k73a 2171864770918

Pokud se čísla  mění o více jak 5% v meziročním porovnání, tak je změna metodiky nebo úmyslná chyba ve zjišťování nebo se neporovnává stejný objem přepravy. Důvodů je mraky. Takže bez detailnějšího rozboru to není na slavení. Co například přehled podle věku, podle počtu osob ve vozidle, podle kategorie vozidel,podle denní doby? Např kolik lidí zahynulo při cestách z diskoték, třeba se už diskotéky nedělají, nebo jízda taxíkem není tak nedostižná jako dřív ...

Snad škody 120 a favorit z cest už mizí víc než dříve..

0/0
15.6.2014 19:05

A21l20e66n16a 60Č68e56c25h17o73v22á 7595303328809

Jestli ta úmrtí do 30 dnů náhodou spíše nevypovídají o stavu našich nemocnic a péče v nich?

+3/−2
15.6.2014 18:55

R80o63m77a31n 84P10o33l48á42č58e68k 1980296250265

Proč? Pokud Vás hasiči vystříhají, záchranka 10x zašokuje, chirurg 10 hodin dává dohromady, tak přežití je hodně malé...

+2/0
15.6.2014 21:36

J48a86r74o76s92l33a96v 74K20r52a40t61o37c97h62v90i94l 4132771345958

A co se na to podívat takto: jestli spíš ta čísla nevypovídají o kvalitě a dostupnosti přednemocniční péče a organizaci traumatologické péče v ČR - lapidárně řečeno - do nemocnic stihneme dovézt spoustu těžce raněných, kteří to v dlouhodobém horizontu "nedají"...

0/0
17.6.2014 7:45

J84a12n 77Č67e71r76n17ý 8460600484401

Ve městech jsou chodci a ti plechy nemají.

0/0
15.6.2014 18:36

Z97d67e85n47ě81k 37P98o82l15á53k 6350901333

Řešení je poměrně jednoduché. Započítávat pouze okamžitě mrtvé. Se statistikou se dají dělat kouzla.Rv

+1/0
15.6.2014 18:34

J71i35ř85í 51M63a64c31e94k 3295415464191

1. V Západní Evropě je nižší nehodovost než v ČR.

2. V Západní Evropěje stanoven určitý nenulový limit alkoholu, v ČR je to 0.

3. V Západní Evropě policie zastavuje především řidiče, kteří nedodrželi stanovenou rychlost, nedrží na dálnici bezpečnou vzdálenost či udělali jiný přestupek. V ČR staví policie nejčastěji řidiče, který žádný přestupek neudělali, a kontroluje, zda mají správnou verzi lékárničky.

Opravdu mezi těmito body není žádná korelace?

+10/−2
15.6.2014 18:01

R16o15m25a26n 59P23o70l22á41č92e51k 1600806630945

1) Nikdy po mě nechtěl nikdo od PČR vidět lékárničku...

2) K čemu pomáhá tolerance?

3) Jak prokážete nedodržení rozestupu?

Není spíš o tom, že je vždy na jednotlivém řidiči, aby si uvědomil, že tam není sám a úkolem je nikoho nezabít a nezranit?

+6/−3
15.6.2014 18:07

R29a71d80e70k 93N78e15u42m84a35n52n 5802392538205

jeď do Německa, pověs se někomu za nárazník, až budeš platit pokutu, zeptej se, jak ti to dokázali

+8/0
15.6.2014 18:12

R66o31m76a40n 75P21o82l33á90č81e22k 1580396300745

A proč to u nás nefunguje? Že by naši milí politici nenastavili správně pravomoce PČR?

+2/−1
15.6.2014 18:15

R15a86d67e45k 59N24e58u46m66a13n73n 5292892728775

Pravomoce maj, ale připadá mi, že řeší snad jen rychlost - na hloupých úsecích, je to pro ně jednoduché

a ještě mají tu drzost tvrdit, že v cizině bych za rychlost platil více - ve Francii mi 2x jen "vynadali", v Německu nikdy nic - a to v cizině jezdím mnohem rychleji než u nás

+4/0
15.6.2014 18:29

J83a27n 11D74l71o73u29h14ý 8515225955798

Vy se chlubíte tím,že Vás stále staví za rychlost?!

+3/−2
15.6.2014 20:03

A97n57t45o48n83i67n 79N47e83m45e79c 7388603291630

Vazeny, asi v Nemnecku jezdite s ceskou SPZ. Oni tam na dalnici nezasatavuji, je to nebezpecne, ale posilaji dopisy s pokutou i s fotografii.

Pokud jedete pres 30 km rychleji, dostanete k pokute adresu, kam mate poslat ridicak a za mesic vam jej postou vrati, jizda bez ridicaku se tresta

Nevidite policistu a nemuzete jej ani podplatit.

Odstup od auta se fotografuje z mostu nad dalnici nebo civilnimi auty.

Pokud jedete za kufrem a blikate je to na 3 mesice bez ridicaku za omezovani a nebezpecnou jizdu.

S Ceskou republkou nema dohodu ani Nemecko ani Rakousko a Svycarsko. Prejel jsem Svycarsko a na nemeckou adresu prisly 2 pokuty - i za 109 km, kdy byla stovka. Tomu by v Cesku rikali buzerace, ale na zapad od nas to funguje.

+3/0
15.6.2014 21:08

J72i66ř55í 31K19ü55h17r 2630216820676

Pravomoce řešit nedodržení bezpečné vzdálenosti mají,to ano. Ale řidič může vždy (pokud nedojde k střetu vozů) tvrdit,že vzdálenost byla v pořádku a to i kdyby jel 2cm za vozidlem před ním. Chybí definice co je ta bezpečná vzdálenost a tak je to vymahatelné jen v případě kolize.

0/0
16.6.2014 5:55

A55l54e10x44a55n48d78r 25K11o11s27t28k15a 5499516879416

Možná v ČR bordelistánu. Věřte mi, že třeba v Německu či Francii to naopak funguje velmi dobře. Nebezpečná jízda (za kterou je bráno i nedodržení vzdálenosti), pokuta.  Kupodivu nemají uzákoněnu osobu blízkou, na kterou je možné se vymlouvat.

0/0
16.6.2014 7:15

J14i88ř50í 55K17ü11h61r 2570306120506

Ani, ale tam mají tu vzdálenost (čas) nějak zákonem specifikovanou, co je a co není bezpečné. U nás nikoliv.

0/0
16.6.2014 8:19

J72i44ř46í 61S80t38e22i78e12r 4381964106225

V Západní Evropě se s vámi hlavně nikdo moc nemaže. Nad výší pokuty se nesmlouvá, nemáte-li peníze odstavte vozidlo a nejede se. Podle toho to tam na silnicích taky vypadá. Tolerance alkoholu např. V Německu je 0.3 promile, neplatí ale pro řidiče do 21 let, a hlavně neplatí v případě spáchání přestupku nebo nehody. V ČR je teoreticky nulová tolerance, ve skutečnosti není postihována tzv. fyziologická hranice alkoholu, což je 0.24 promile.

+1/0
15.6.2014 20:55

R59o27m45a53n 60P16o78l31á23č13e74k 1700376590545

A právě u nás to necháte jít do správního řízení, rok se omlouváte se zdravotních důvodů a ejhle je to promlčené...

0/0
15.6.2014 23:41

F92i52l24i52p 97S16i80r64o49t46e89k 9922699482591

Snažíte se dokázat, že zrušením nulového limitu by u nás nehodovost klesla? ;-€

0/0
16.6.2014 10:15

E44d13u75a89r37d 71P56i10t50á50k 6802360683687

Dokud si vsichni ridici neuvedomi ze cyklisti potrebuji zhruba metr prostoru, statistiky se nezlepsi.

+3/0
15.6.2014 18:00

L75i33b31o83r 29W36a87l84i97c93h41i94e77w98i63c67z 3468406707784

A cyklisti zase to, že je v jejich zájmu je být viděn.

+11/0
15.6.2014 18:09

P10e97t79r 10P86r96ů91š11a 6722713716479

Asi mě umínusujete, ale podle mě cyklisti na dnešní silnice nepatří myslím hlavně "okresky". Předjetí občas znamená zpomalit z 90 na cca 20-30 km/h a vydržet až projede protisměr. Já vždy trnu, že to někdo za mnou nedobrzdí a trefím potom toho cyklistu nebo někoho v protisměru.

Snad největší skupina co nedodržuje předpisy jsou cyklisti, nedávánjí znamení, neosvětlení, nevyužívání cyklostezek... Tohle všechno píšu jako řidič i jako cyklista.

+11/−2
15.6.2014 18:21

L21i88b25o24r 16W73a42l59i74c46h18i44e94w59i71c92z 3418136207194

Kde ale potom ti cyklisti mají jezdit, když ne po silnici? Rozsah cyklostezek je z tohoto pohledu dosti nedostatečný.

+4/−3
15.6.2014 18:25

P57a67v70e94l 33P43o86p36e35l25k22a 2351564290168

Po čemkoliv jenom ne po silnicích mezi auty.Je to v jejich zájmu.

+4/−6
15.6.2014 19:07

L61i84b56o93r 14W79a95l41i90c63h84i49e25w13i60c96z 3628616247784

V zájmu cyklistů i řidičů motorových vozidel je vzájemně se respektovat.

+6/−2
15.6.2014 19:11

K50a92r91e79l 28H47o17d44u61r 7201613259886

Jsem obojí... A promiňte,pokud nejste schopný zabrzdit z 90 na 20 kvůli cyklistovi, tak nejezděte 90. Máte jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně. Co budete dělat, když tam bude na cestě spadlý strom?

+7/−5
15.6.2014 18:41

J96i86ř45í 47P98š39e23n25i75č17k20a 6824287822749

Jak to myslíš, jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně?

+1/−1
15.6.2014 19:03

M37a61r59t21i77n 77H22a69v14l38í56k 2966443446312

Vás v autoskole neucili jet tak abys dokazal zastavit na vzdalenost na kterou vidis?

+3/−1
15.6.2014 19:08

K39a47r95e52l 37H66o22d97u32r 7481973129436

Přesně tak...Sice se to nenosí, ale mělo by.

+2/0
15.6.2014 19:13

J82i18ř60í 44P71š78e82n11i97č82k46a 6754377812179

Přesně takhle mě to tam učili  :-) Ale jak to napsal ten, na kterého reaguji, tak to může vyznít i tak, že bych měl jezdit takovou, abych mohl zadupnout brzdy a okamžitě na fleku zastavit.

0/0
15.6.2014 19:42

K89a11r94e78l 93H46o68d24u40r 7891263629386

Nic o fleku nepíšu. Ale pokud jedu na okrsce,jede cyklista, a nevidím do protisměru, tak zpomalil, abych za ním dokazal třeba i zastavit, když je to Treba...

+3/0
15.6.2014 20:56

L39i21b23o74r 44W39a60l53i92c84h27i61e42w32i55c11z 3298256557584

Ano, přesně takto se má jezdit.

0/0
15.6.2014 19:12

P31e95t37r 69P13r65ů74š68a 6772693286189

Já jsem nepsal nic o tom, že bych nedokázal zpomalit. Cyklisty potkávám denně, spadlý strom jsem potkal zatím jen jeden.

Chci říct, že většina silnic není natolik široká aby se vlezl v cyklista - auto - auto - cyklista, čímž vzniká hromada nebespečných situací. Dokonce v některých případech nesmíte podle zákona cyklistu předjet (plná čára - bezpečný odstup).

+1/0
15.6.2014 19:56

Ř50e52h89o84ř 17V12l46a75s38á24k 2154834421456

A to je nebezpečná situace, že ho nesmíte předjet?

+1/0
15.6.2014 23:59

P71e89t66r 93P24r44ů67š40a 6412123506199

Asi jsem nepochopil Vaši otázku, ale cyklista je účastník silničního provozu tudíž se neobjíždí, ale předjíždí.

Jednoduchá plná čára se nesmí při předjíždění přejet. Některé silnice jsou tak úzké, že nelze cyklistu předjet aniž byste nepřejel čáru a dodržel bezpečný odstup. Paradoxně musíte za cyklistou jet do skončení plé čáry nebo počkat až z kola sleze tím okamžikem je to chodec a stává se překážkou, která se objíždí, což je na plné čáře dovoleno;-).

Před nejakým časem jsem zrovna po takové cestě jel, úzký přehledný úsek jedu 85 km/h. Vjíždím do nepřehledné zatáčky do kopce tak zpomalím bez brždění na 55-60 km/h, nevim přesně tachometr bylo to posledni co jsem sledoval. Za mnou bohužel borec v Golfu tohle moc nepraktikoval a nalepil se za mě na necely 2 metry. Za zatáčkou bohužel rodina na kolech a v protisměru kombajn. Hňup za mnou s tím moc nepočítal = můj prasklý zadní nárazník , ale zajímavé, že tažné zařízení to ustálo, i když bylo docela hluboko v tom golfu.

0/0
16.6.2014 0:43

P19a68v70e82l 82O73d75r76a19z52i46l 6474989827490

No a za to snad jako může cyklista?

0/0
16.6.2014 21:40

T26o43m26á22š 93Z33e41m74a18n 3735628354605

Na druhou stranu si o sobě myslím že jsem prase když kůli mě musí řidiči z těch 90 na 20 brzdit. Někdy to jinak nejde, ale dost často si cyklista říká o víc "práv" než smí a je slušné..

A cpát se na frekventovanou úzkou silnici je nerozum.

0/0
15.6.2014 20:22

T77o18m50á48š 74Z97e42m75a91n 3555508384165

Metr prostoru? Některé případy se dožadují daleko více, mnohdy i v protisměru a z vedlejší v křižovatkách...

Sám jsem cyklista, ale znám chování mnohých šlapálistů a také chodců - dost jejich úmrtí jsou "sebevraždy", kdy ke své smrti či zranení značně přispěli svým chováním.

+1/0
15.6.2014 20:20

R33o91m34a51n 67P20o74l27á33č23e29k 1170266770435

Tohle stejně vždycky zůstane u uvědoměmní lidí. I když má A8 v plné palbe půl roku starou, tak strom a nebo vlak stejně nepřeperu... U staré tatry si taky moc nepomůžu...

Jinak trochu mě zaráží stastiska, která řadí na první míst silnice I.třídy... Ty mě ve své směrově nerozdělené části vedou ve statistice závažnosti nehod. Za to dálnice a městě všeobecně jako nejlepší a nehody tady jsou spíš o plechu, než mrtvých.

Cyklisté jsou kapitola sama pro sebe... Dokud nepochopí, že přilba jim pomůže, tak to bude pořád stejné...

Celkově stejně takových 90% nehod je o tom, že někomu rupne v bedně a udělá věc co by třeba nikdy normálně neudělal...

+2/0
15.6.2014 17:45

R60a95d29e57k 23N96e67u67m14a70n49n 5662172568705

míchaj hrušky s jablkama

hovoří o počtu mrtvých a pak napíšou, že hodně nehod je ve městě (ty jsou ale skoro bez mrtvých)

+1/0
15.6.2014 18:21

T92o86m15á70š 40Z16e33m49a62n 3865178364645

Cyklisté a "cyklisté" by přdevším měli pochopit, že jim přilba nepomůže, protože jediné co pomáhá je odpovědné a ohleduplné chování (a to se týká i jiných protežovaných skupin jako jsou třeba pěší).

+1/0
15.6.2014 20:00

O88t43o31m96a63r 80T78h71o96m36a 2415477646875

plánovat mtrvé je vždy ošemetné, do května v pohodě, červen katastrofa - už půlce měsíce je 40 ! mrtvých tzn. více než za celý loňský červen (37)

+2/0
15.6.2014 17:24





Najdete na iDNES.cz