Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán boeingu dostal infarkt, v kokpitu pomohl pilot bombardéru

Představte si situaci, že letíte domů z dovolené, když uslyšíte letušku, jak se ptá: "Je někdo na palubě pilot?" Přesně tato scéna se odehrála v prosinci loňského roku na palubě Boeingu 737 letícího z Des Moines do Denveru. Naštěstí na palubě pilot byl - a to dokonce muž zvyklý svírat knipl bombardéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a24r47e39k 71N29o70v75o30t94n11ý 5501591696218

Neměl by takový případ zaznamenán na aviation-safety.net? Nic takového tam nemůžu najít, měl jste někdo větší štěstí? Tím nechci tvrdit, že je to novinářská kachna, ale pokud dojde za letu ke kolapsu pilota, vždycky se to vyšetřuje (kvůli možnému požití drog, alkoholu a pod.).

0/0
4.6.2014 23:49

I30v96o 47J96a89n80á46č66e67k 8773893241282

http://www.avherald.com/h?article=46dd1b30&opt=0

0/0
5.6.2014 0:17

J55a87r29o49m34í80r 27N32o17v39o54t17n92ý 7119497561524

nebyl to pilot humanitárního bombardéru?

+2/−2
4.6.2014 21:10

P82a29v83e19l 66O30d58r67a44z84i56l 6574799607800

U.S.A.F disponuje VÝHRADNĚ humanitárními stroji. Ale to není až tak podstatné.

+1/0
4.6.2014 21:40

J15i51ř30í 41B75o60l26f 8775517888235

Pro všechny mudrlanty doporučuji stáhnout něco z pilotseye.tv, třeba let FRA - SFN, abyste aspoň trochu pochopili o čem ta práce je, proč jsou v pilotní kabině 2 a jaké jsou postupy před vzletem, před přistáním po něm atp...

0/0
4.6.2014 20:09

M66i92c88h95a78l 96S19e24d94m69í39k 3189885676691

Součástí nouzových postupů bude i to, že při indispozici jednoho pilota převezme vše druhý, nebo co může zastat někdo další z palubního personálu. O druhém pilotovi není v článku ani slovo, to je ten průser.

0/0
4.6.2014 22:21

I88v95o 70J73a37n78á72č12e51k 8803173801912

Vše zvládne i jeden, navíc v tomto případě pomáhá i letový dispečer a letadlo má absolutní přendnost před ostatním provozem. Jde o vcelku běžný incident.

0/0
5.6.2014 0:18

I66r50e41n30a 52P62l64a78c48h15e59t48k64o65v21á 1756424416730

vetsinou to vsechno zvladne autopilot ;-)

0/0
5.6.2014 3:50

I15v78o 36J81a80n24á85č87e30k 8863543971882

Jistě, ale někdo ho musí správně nastavit. Na AP se dá i přistát, sice tvrději, ale jde to taky a pak stačí jen točit čudlíky.

0/0
5.6.2014 10:14

M37i32c37h28a96l 87S45e15d15m12í49k 3899205356711

Je zvláštní, že v článku není zmíněna samozřejmost, že s takovými letadly létají dva piloti, a proč zde nebyli - o tom je každý druhý příspěvek v diskuzi. Možná je to proto, že článek nepsala Tereza Šírová.

+1/−1
4.6.2014 19:25

T22o61m36a18s 49H43a74c22e39k 6684607155667

Shodneme se ze to chtelo lepsi zpracovani. Tohle je obslehnute z clanku ze CNN ktery dava snad vic otazek nez odpovedi. 

Jestlize opravdu letuska hledala piloty pres PA (coz je zminovano ve vsech clancih) pak je neco hodne spatne. Sice FO tvrdila ze na danem letisti nikdy nepristavala, ale to by nemel byt duvod k tomu vyvolavat pres PA piloty (kdyz uz teda nikoho nenasli na seznamu cestujicich).

0/0
5.6.2014 6:23

J73a44n 91K93ř17í69ž 6205423375918

V kokpitu zkolaboval kopilot.

Ještě že tam byl kokopilot,jinak by byl malér.

Podkokokopilot by se z toho zhroutil.;-D

+1/0
4.6.2014 18:30

M77a54r95e67k 10H76r86u91b69y 6887232741688

No, jeste ze se neprihlasil nejaky pilot z Redbull Air Race ;-)

+3/0
4.6.2014 17:54

S60t45a58n55i61s19l97a59v 46P81ř77i40b69y20l 1559818501256

Skoro bych řekl, že v podobné situaci by tam cizí člověk (ač sám pilot), bez znalosti přesných postupů - spíš překážel.

0/0
4.6.2014 16:44

G38a84b69r57i62e52l 74H74o44r52t75e90n 9261529973744

Pilot velkého moderního letadla, což B1B rozhodně je, zná spoustu věcí, které může využít. Dokáže číst palubní přístroje, navigovat, bavit se s letovým řízením na úrovni - a zkušený armádní pilot navíc dobře ví, co neumí, tj. nehrne si ke kniplu se slovy "uhni!".

+6/0
4.6.2014 17:13

O40n57d58ř24e57j 32H39o41r41á71k 8279364391

Kdyby to byl pilot ultralightu, tak by tam byl asi opravdu jen na obtíž, ale dá se snad předpokládat, že člověk, který lítá na B1B, má dost zkušeností na to, aby byl schopný komunikovat s řízením letového provozu na profesionální úrovní a případně přistát i s velkým letadlem. Zvlášť když B1B je o řádný kus větší, výkonnější a na ovládání pravděpodobně o dost náročnější než B737.

0/0
4.6.2014 17:33

D66a40l19i29b72o84r 89R98o12z81s15y80p86a74l 7540823556659

Zde se vždy hodí tenhle vtip

http://technet.idnes.cz/jeden-o-microsoftu-vikendovy-vtip-z-it-branze-fon-/tec_reportaze.aspx?c=A041103_PR30238_tec_aktuality

+3/0
4.6.2014 16:12

M34i42c93h78a97e33l 36K67o16n55e37č26n89ý 6352473459779

Viděl jsem o tom dokument , jmenoval se "Připoutejte se prosím" 1 a 2  ;-D;-D;-D

+4/0
4.6.2014 15:23

L22a65d70a 52N67o17v75a38k 4742523427

rozsviťte runway 13... NE !!.. to právě čekají, že uděláme...;-D

+1/0
4.6.2014 15:28

M69i57c83h58a84e16l 92K93o44n86e42č85n92ý 6152783449709

Ctěl bych jednu časovanou nálož. Tuhle ? Né tu větší. Tak to máme 15 dolarů. ;-)

+1/0
4.6.2014 17:03

J85a90n 79K42ř51í95ž 6425263835238

;-DR^;-D;-D

0/0
4.6.2014 18:31

J34a28n 50T32r79á92v96a 2578709788407

- "musime ho rychle dostat do nemocnice"

- "co je to doktore?"

- "takova velka budova, kde se leci lidi, ale to ted neni podstatne..."

+2/0
4.6.2014 15:29

L83a42d52a 10N90o78v79a77k 4462883727

hezky názorně tam ukazovali i využití možností autopilota...:-P

+1/0
4.6.2014 15:42
Foto

P14a52v83e72l 98P28o61k50o41r11n92ý 2366694260462

Ti 2 piloti tam nejsou proto, aby byla rezerva. Jsou prostě potřeba.

0/−1
4.6.2014 15:07

V20á16c98l18a30v 72P91o54u17s46t89k50a 3140621462

Na co?

0/−1
4.6.2014 15:14

J15a75k76u60b 23S97e48m16e92r77á95d 2307466391891

dekujeme, odejdete :-)

0/0
4.6.2014 15:18

M16i82c83h53a68l 72P77a37v67l98á22t 9963753364199

Jsou tam jen kvuli te rezerve. Pokud neverite, prectete si tenhle clanek: http://zpravy.idnes.cz/na-letiste-ruzyne-nouzove-pristalo-letadlo-csa-z-varsavy-pms-/domaci.aspx?c=A120215_130543_domaci_zep . Smutna udalost nevedla k tomu, ze by bez kapitana letadlo nemohlo pristat.

0/0
4.6.2014 16:55

I76v56o 86J94a94n26á58č18e12k 8483703101162

Velmi se pletete, je to skutečně jen záloha pro tyto případy.

0/0
5.6.2014 0:20

J42i51r43i 72C56e73e 5805151962728

Je mi záhadou, z jakýho důvodu potřebuje USAAF pozitivní PR zrovna v Čechách?

+2/−4
4.6.2014 15:03

M71i96c42h55a66l 81N58e94z12v19a95l 9923314674

Probihalo to nejak takto:

"Ja jsem valecny pilot ! Mam 67 vzletu a 67x me sestrelili. Kdyz tak nad tim premyslim, vlastne jsem jeste nikdy nepristal." (jako ve filmu Let do nebezpeci ... akorat to cislo si nepamatuji) :)

A z jineho soudku ... na palube komercnich letu jsou vzdy piloti 2. Takze se vlastne vubec nic nestalo. On pomohl tim, ze zvladal komunikaci s vezi, a umel cist budiky. Svym zpusobem by se v teto situaci s vezi domluvila i letuska, nebo jiny z pasazeru, akorat by vykecavali trochu dyl, nez by nejaky udaj na nejakem budiku nasli.

+1/−2
4.6.2014 14:59

M77i49c56h11a48l 97N30e32z39v84a20l 9133804534

A jeste dodatek:

Pry nad letistem napred udelali kolecko, na hangary vysypal vsechna zavazadla, a pak teprve pristali.:-P

+5/−1
4.6.2014 15:01

M83a42r85e54k 95H10r64u51b75y 6157442271238

...provedli pristani na letadlove lodi - viz. Operace Banzai ;-)

+1/0
4.6.2014 17:50

L83a80d90a 52N48o29v74a93k 4172273797

aha, takže o nic nešlo, protože stroj odřídil druhý pilot(ka) a potřebovali tam jen náhradního copilota...:-/

+1/−1
4.6.2014 14:53

J66a97n 52T49r66á57v45a 2628109148217

jakejpak druhej pilot, jasne tam napsali ze to byla zenska :)

+1/−1
4.6.2014 15:31

L68a33d50a 96N31o13v36a73k 4512663307

takže letuška šla a vyhlásila do palubního rozhlasu něco jako... <Vážení cestující, kapitán letadla bohužel před malou chvílí dostal infarkt a druhý pilot je jenom ženská.., nenašel by se mezi Vámi někdo, kdo by uměl dostat tohle letadlo na zem...? Děkuji>:-P

+1/0
4.6.2014 15:49

I84v45o 50J48a42n70á82č16e58k 8753253151872

Správně je to kapitán a první důstojník, to jen pro upřesnění.

0/0
5.6.2014 0:22

P56e25t83r 28K68o80š26í18č72e22k 8661110515971

"...Stroj celou dobu řídila první důstojnice, on komunikoval s dispečinkem letového provozu a informoval ho o zdravotním stavu kapitána, pasažérech i o stavu letounu...."

...

Takže jsme se dozvěděli, že umí mluvit do rádia. Nebejt pilotem bombardéru, všichni byli ztraceni!!!!!!

+7/0
4.6.2014 14:42

R71e67n42é 75Š23r45ů23t16e97k 8288245746788

To je to ho, v amerických filmech s letadly přístávají letučky, čí náhodný cestující, když dostávají instrukce z věže ;-D

+1/0
4.6.2014 14:28

I44v52o 27J62a10n73á86č52e55k 8813853141752

V dobrém počasí a s funkčním letadle skutečně není problém přistát tak, aby se letadlo nepoškodilo. Navíc ono stačí s tím fláknout na dráhu a ono to přežije i tak byť třeba za cenu značných oprav, ale přežije a nic se nestane.

0/0
5.6.2014 0:23

V72á38c81l41a28v 84V43á90v43r49a 5916519821497

po přečtení diskuzních příspěvků jsem zjistil, že jsem opět mezi opicema v době ledové.

Vy Češi jste upravdu UŇIKUM jak říkají Rusové.

Nebo že by tolik nesnášenlivosti bylo jen proto, že se jednalo o AMERICKÉHO pilota?

Druhý pilot (první důstojník) dovedl letoun až na zem. Pilot bombardéru komunikoval s věží, konroloval stav pilota po infarktu a pomáhal při přistání. To je vždy práce pro dva.

+1/−12
4.6.2014 14:13

Z26d64e13n93ě11k 32W62e37r68n48h47a51r33t 6837245862928

No, pokud jsou v kokpitu dva piloti, měli by to zvládnout všechno v jednom, což se už mnohokrát i v praxi stalo. Na ošetřování nemocného kapitána měli shánět lékaře nebo ošetřovatelku, případně to měla zvládnout letuška. Shánět mezi cestujícími pilota je zkrátka šílené a jednoznačně by to vedlo k panice, proto taky moc nevěřím, že se událo přesně takhle....

+4/−1
4.6.2014 14:17

J36a41n 46H43a69v46l82i55n93a 9594636119133

Jesteze jsi nam ty NECECHU sdelil tak podstatnou vec......Jsi proste mnohem vic, nez Cesi, jsi hvezda.......tak jsi si zaonanoval, jaky nejsi geroj, kdyz uz mas tak rad ty Rusy

0/−2
4.6.2014 14:53

J35a21k26u33b 69S86e51m86e83r80á23d 2457686421921

takze nam chcete rict, ze jakmile se udela jednomu ze dvou pilotu v letadle spatne, tak pokud neni nejaky dalsi pilot mezi cestujicima, letadlo spadne? ?;-D;-D

+1/−1
4.6.2014 15:02

J76a61k59u75b 55S55e64m19e45r16á56d 2287306471171

Halasku ty jsi minusovy cyp :-)

+2/0
4.6.2014 15:17

V71á97c35l64a23v 35P34o98u23s36t45k15a 3520591332

To je celý on.

0/0
4.6.2014 15:31

A97n10t13o88n78i41n 10B86l55a56z69e11k 4808272237681

Je to spartan z Toronta.....Rv;-D

0/0
4.6.2014 16:09

L31a49d76a 19N24o19v13a29k 4672513627

tys byl v době ledové mezi opicema...?8-o

0/0
4.6.2014 15:05

M45i48c19h49a22l 58N21e18z55v25a40l 9683744714

A ze tech opic v dobe ledove zilo :-)

A uz vidim, jak kontroloval stav pilota, kdyz ho (jak pisi a jak se logicky stalo) vynesli z kokpitu. O stav se asi staraly letusky, nebo jini.

A s letadlem dokaze pristat i jeden pilot, i kdyz to neni "kosher" ;-)

0/0
4.6.2014 15:13

L20a79d18a 52N33o53v80a10k 4672243657

v době ledové bylo víc druhů opic, než dnes...

+1/0
4.6.2014 15:27

Z74d50e19n87ě95k 82W31e36r78n64h48a45r16t 6567515682188

No, čekal jsem pointu typu, že přistál na vojenské základně, protože tam to zná nejlépe...

0/0
4.6.2014 14:06





Najdete na iDNES.cz