Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči přetížených kamionů zaplatí za porušení zákazu vjezdu 20 tisíc

Senátoři v pátek schválili návrh skupiny svých kolegů, kteří navrhují zvýšit pokuty za porušení zákazu vjezdu pro kamiony, které překročí povolený hmotnostní limit. Řidičům by hrozila pokuta až 20 tisíc korun a navíc by dostali dva trestné body.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25e29n17k20a 61K88r48i47v76a84n73k79o92v52a 7209501718436

Už by páni poslanci a takhle všechna verbež mohla konečně pochopit, že řidič je ten poslední, kdo si trasu vybírá. Řidič má ve většině firem NAKÁZÁNO kudy jezdit a ve většině případů má na dálnici přímo zákaz svých nadřízených. Co kdyby pantáti nahoře začali zametat od vrchu, než se furt jen vozit po těch posledních, vážně už mě to štvě, a to i přesto, že jezdím u solidní firmy.

0/0
1.6.2014 10:49
Foto

M67i12r35o58s56l49a49v 20Z40a96p31l58e80t42a51l 3137765558183

To údajné objíždění dálnic, když je trasa z A do B po dálnici 85km a mimo dálnici 55km tak to mě teda omluvte ale po dálnici bych nejel i kdyby byla zadarmo. Natož ještě platit za to, že pojedu o třetinu delší cestou. Kamion si platí silniční daň, ta je stanovena na cca 52.000Kč za rok. Tolik většina kamionů za rok na mýtném neprojede, tedy né v česku.  Zajímavé je, že se uvádí, kolik miliard se vybere na mýtném ale už se neuvádí, že mnohonásobně víc se vybere na silniční dani a spotřební dani z nafty. Spotřební daň z nafty je taková ekologická pokuta za to, že auto jezdí. A kupodivu musí ji platit i auta co na dálnici nevjedou ale jezdí kdejakým kopcem. Takže kamion si platí i silnice mimo dálnice. A mimochodem, před zavedením mýtného žádný problém nebyl. Kdo potřeboval po dálnici, koupil si dálniční známku. A když už měl známku, tak ji rozhodně využíval, proč by sjížděl o sjezd zřív aby ušetřil 50Kč, když má známku??? Místo toho český člověk vymýšlí, jak udělat věci složité, jak všechno hlídat satelity atd a těm firmám půjdou miliardy. Známky byly za pár kaček co se výroby týče a příjem byl zaručen.

0/0
31.5.2014 19:38

J46a57n 45O37p53i40s 3943238592285

V první ředě by měl dostat přes držku ten kdo tady zavedl mýtné brány, protože to je krok zpátky tak o 20 let.

Najezdím toho celkem dost, ale už rok jsem neviděl že by někde vážili. Akorát u vjezdů na dálnici chrápou celňáci a v zimě si topí a v létě chladí.

Pokuty za přetížený auto by měl platit provozovatel a v případě prokázání že o tom řidič věděl, tak požadovat po řidiči.[>-]:-P

0/0
31.5.2014 15:02

V69l95a24d35i87m96í72r 88F70i59b69i22g77e17r 5494541351914

To je k ničemu. Řidič si nemůže vybírat, ten buď pojede nebo si může hledat práci jinde. Spíš by měly být sankcionovány i firmy a sklady které kamion přeloží. Řidič si těžko zjistí kolik náklad váží ale ve skladu nakládají paletované zboží kde je jasné kolik co váží a tam kde nakládají sypké a tekuté hmoty tak tam to jde přes váhu nebo průtok.

Navíc mohou bát pokuty třeba milion ale když to nebude nikdo pravidelně na silnicích nižších tříd kontrolovat tak je to k ničemu.

0/0
30.5.2014 18:47

L47i51b48o42r 93B62a95š43t32ý74ř 9819281617365

Jen doplním-váha zboží se dá zjistit z dodacích listů,pokud je řidič nedostane v zalepené obálce a navíc papír snese hodně.A mimochodem 36 EU-palet váží cca 750kg a nikdo tuto váhu nechce připočítávat k nákladu.

80% přetížených kamionů nepřekročí hranice CZ-jsou to všechno vnitrostátní přepravci.V zahraničí mají rozum a i když řidič dostane vysokou pokutu podají si především firmu,u nás je 20tis v podstatě víc než měsíční plat řidiče.A že někteří šílenci jezdí přetíženi stabilně?Třeba to bude tím že někteří taky podnikatelé k tomu řidiče nutí tím že je platí od tuny a ujetých kilometrů a ten příplatek může být hooodně vysoký když mu jedno auto udělá práci a vydělá peníze za dvě.A co se stane v případě že dostane řidič pokutu na váze?Někteří je řidičům proplatí a když se stane tragédie tak se s toho vyzují jelikož za vše odpovídá řidič dle zákona.A málokdo z řidičů když uslyší větu: Budˇpojedeš nebo odevzdej klíče"-má natolik odvahu ty klíče položí na stůl.

Běžný člověk nemá představu co vše obnáší ,,točit kolečkem" jen u nás na vnitrostátní přepravě natož v mezinárodní.Tím samozřejmě nechci hájit určitou sortu šílenců za volantem ale většina jsou normální lidé od rodin a bez jejich práce by se zastavila celá EU během několika dnů.

Pokutování řidičů je jednodušší než si rozumnými zákony rozhádat sponzora  strany který provozuje nákladní dopravu,že páni politici?Nebo pokrytci?:-/

0/0
30.5.2014 21:52

J88i90n70d11ř16i32c92h 44Š77k24o16p95e48k 4345781370865

pokud budou tresty pro řidiče tak vysoké a vysoké riziko sankce, stane se během krátké doby, že nebudou řidiči ochotni jezdit s přetíženými a z hlediska tech. stavu nevyhovujícími soupravama. A pak si můžou majitelé říkat odevzdej klíče jak chceš

0/0
31.5.2014 9:22

J97i14n13d75ř18i79c36h 11Š61k39o53p74e97k 4165521970435

co je to za blbost, že řidič těžko zjistí, kolik kamion váží ? Myslíš si, že např. jen tak přijede do lomu, naloží plnou, nikdo ho neváží a pro potřeby fakturace si něco vymyslí ????? ;-D8-o

0/0
31.5.2014 9:33

M32i85r45o48s47l12a98v 13S72o34v35a 6979236

Zaplatit větší pokutu a nenechat ho odjet,dokud náklad nepřeloží.Kamiony zničily 95% silnic.

0/0
30.5.2014 18:36

M71a64r93e86k 83K23o57s59t80e21l43e98c54k92ý 6483696788

Na silnicích nižších tříd se snad nikdy nic neváží, takže se vesele jezdí s čímkoliv. A zvyšování pokut při neexistenci častějších kontrol postihne možná jen náhodně a o pár kg přetížené auto příležitostného dopravce nebo nějakého soukromníka.

V blízkosti velkých stavenišť nebo třeba kamenolomů či betonárek to mají velkopodnikatelé vše s policí a obcemi domluvené, protože jinak si nelze po léta ničené, zničené a znečistěné cesty vysvětlit. Při konkrétním dotazu na kontroly na obci nebo policii se nejspíš dozvíte, že v daném místě není na silnici vhodný prostor pro postavení váhy nebo bezpečné odstavování vozidel, takže kontroly není možné provádět. A kdyby se i "náhodou" někde v blízkosti kontroly konaly, tak dopravci o tom vědí předem a těch pár hodin to vydrží, raději nejezdí nebo jezdí přesně podle předpisů, takže se na nic nepřijde...

+1/0
30.5.2014 15:15

J17i62n96d15ř11i91c90h 47Š59k11o14p72e44k 4545101130475

je úplně jedno, kde přítížený auto chytnou, zda při výjezdu na silnici či na silnici někde na trase

+1/0
30.5.2014 16:36

P66e88t79r 20B32a38u50e82r 9500745117489

Aber das ist wenig :-) Prostě dokud to nebude šestimistna suma, tak o tom nemá cenu vůbec mluvit. Taky je třeba říct, že s trochou štěstí tu pokutu nezaplatí ani jednou, pač nepotká policisty se svazanyma rukama. Prostě ubohá pokuta.

0/−1
30.5.2014 14:52

T92o19m59á42š 92H26a72n11á18č70e72k 6125494330221

Pan Škromach nejspíš opět přispěl do diskuze "myšlenkou". Zpoplatnění silnic II. a III. třídy by přineslo jen:

1) korupci při "výběru" systému

2) zbytečné náklady spojené s agendou poplatků

3) zdražení zboží včetně místního

4) mnohem větší buzeraci spojenou s honěním neplatičů a nakonec i těch přetížených kamionů, které by dál likvidovaly zpoplatněné silnice.

Osobně nemám pocit, že by se kvalita silnic zvýšila po zavedení mýtného. Otázka na konec: Kdo ho proboha pořád někam volí???

+2/0
30.5.2014 13:58

P53e86t45r 65T43y95č17k36a 6595882689832

Jak to může být výhodné? Prostě bych je ten náklad nechal vyložit a ať to jedou na 2x nebo ať pošlou jiný kamion.

+2/0
30.5.2014 13:46

V34l56a32d59i27m88í97r 66F91i53b39i50g37e37r 5124381951254

Řidič je většinou zaměstnanec a ten přijede z bodu A do skladu, tam mu to naloží a on jede do bodu B. Pochybuji že by mu k seznamu zboží dávali kolik to váží. Ony by pokuty stačily kdyby se to kontrolovalo hodně a ne jen někdy protože ty 2000 to se dá jednou za čas zkousnout když na mýtu ušetří desetitisíce.

Na silnicích nižších tříd je to hrůza utržené krajnice a to byla naštěstí mírná zima, kdyby hodně mrzlo a byl sníh tak je to daleko horší 5centimetrové praskliny v povrchu je to nejlenší

0/0
30.5.2014 18:50

L76u70c98i25a95n 94P15a18p67a52z84i81a98n 5534347421485

Když vidím zákazovou značku na silnici první třídy pro přechod státní hranice mezi Českem a Polskem, je mi to k smíchu. Zákaz platí jen 1 mm na státní hranici. Z obou stran hranice jsou těžší auta povolena, takže je to jen buzerace a nepochopení zásad volného pohybu zboží a lidí v rámci Schengenského prostoru. Konkrétně mám na mysli třeba přechod mezi Habarticemi a Zawidowem. Jinde je zákaz pro překročení státní hranice autem, ač z obou stran hranice se opět osobními auty jezdit může. Tyto buzerující značky odmítám respektovat! Naopak udělejme více pro standardní legální překračování státní hranice, tak jak našim  vstupem do Schengenského prostoru jsme se zavázali. Žalujme ty, kteří takové značky zde dávají ač porušují smysl Schengenu dodatečnými hloupými omezeními. Na toto by se měli páni senátoři více zaměřit, přispět místním obcím na opravy a rekonstrukce lokálních silniček třetí třídy, které směřují k sousední zahraniční obci, tak aby se těchto silničkám mohlo legálně překračovat nejen  s koněm a kolem, ale také autem, dodávkou apod.

0/−1
30.5.2014 13:39

J53i85n20d54ř23i50c66h 30Š98k57o94p38e15k 4935771400435

Schengen neznamená, že se může s čímkoli jezdit po jakékoli silnici, cestě či stezce

0/0
30.5.2014 16:34

A22l96e83x18a59n36d54r 19K31o55s80t19k54a 5859256949886

32 senátorů pro.. 35 přítomných. To je v naší parlamentní šaškokracii přípustné, aby zákon schválilo takto "hodně" senátorů či poslanců?

+1/0
30.5.2014 12:45

M57a52r84i70u63s 29J42o94r96d46á19n79e62k 7582162506655

To neni jen u Polska, to je i napr. Znojemsko a to od Pohorelic a od Jihlavy do Znojma.

+2/0
30.5.2014 12:06

J41i37n57d40ř93i58c64h 45Š91k94o84p21e54k 4715781420265

nemá cenu bez registru přestupků

při dalším porušení násobit sankci

stejně tak jako při přetěžování kamionů - při 3. provinění za rok, dva automaticky papíry do čistírny aspoň na 6 měsíců

tvrdě postihovat špatný technický stav - není možné, aby dopravci jezdili na pneu, ze kterých lezou dráty jen proto, že nové pneu jsou ve srovnání s potenciální pokutou balík

+3/0
30.5.2014 12:06

L46i35b55o72r 57B76a51š22t61ý88ř 9459391677955

Další expert od PC.

Za všechno můžou řidiči.Napřed si něco o téhle práci zjistěte a potom plácejte.Rv

0/0
30.5.2014 18:02

J74i67n88d53ř87i46c58h 63Š92k29o34p71e34k 4575831520745

ty budeš taky odborník, co ? Koukni do zákona o provozu na silničních komunikací a dozvíš se, kdo odpovídá za auto, náklad atd.

Současný stav je mnohem lepší než kdyby odpovídal majitel - už to vidím, jak by se krásně vymáhaly pokuty od majitelesídlícího na Kypru,

Pokud je řidič normální, odmítne jet např. na pneu krátce před rozpadem. jde totiž o hubu i jemu......

0/0
31.5.2014 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.