Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka trajektu Sewol v jiném světle. Hrdinové, na které média zapomněla

Na posádku trajektu Sewol, který se potopil minulý týden, se snáší kritika ze všech stran. Jihokorejská prezidentka některé dokonce označila za vrahy. Mnozí z nich se však snažili zachránit životy cestujících, vzdali se dokonce svých záchranných vest. Při pomoci ostatním ti nejstatečnější zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a73v64e69l 98O97d39r27a21z88i85l 6364449217520

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2014/04/21/do-the-rich-call-the-shots-13?hp&rref=opinion

0/0
23.4.2014 9:00

V97á10c31l25a86v 41P26l58a36v26e81c 2849579269930

Je to velká tragédie, ale co mne překvapuje nedostatek záchraných vest,, sice v daném případě by byly asi k ničemu, ale v jiném případě, kdyby se to stalo u pobřeží.

0/0
23.4.2014 7:37

P65a31v82e46l 51M77i94k44u41l72a 6718353536677

Dovolím si připomenout, že právě záchranné vesty (použité v kajutách, v útrobách lodi) patrně stály život dost lidí. Protože záchranná vesta znemožní proplavat zatopenou částí k východu a tím paradoxně znemožní záchranu z potápějícího se trajektu.

0/0
23.4.2014 12:48

O18n46d47ř36e77j 85D60o73n61ě88k 2155497248386

Divim se, ze vice nekritizuji tu namorni sluzbu na pevnine - ta jim pry dokonce ani nerekla, ze je pobliz jina lod, tudiz ze mohou naskakat do more (a pry se na to podle zaznamu opakovane z lodi ptali)...

Na te lodi to jsou totiz asi velke nervy, ale ti na pevnine to meli resit spravne - asi se bali odpovednosti, kdyby se ta lod nakonec nepotopila (i kdyz i tady zalezi na tom, jestli jim rekli, ze opravdu jdou ke dnu)...

+1/0
23.4.2014 2:06

P52a27v23e80l 10O27d33r64a52z97i69l 6744129657880

Služba na pevnině jim řekla velmi zřetelně, co mají dělat.

Neudělali to.

Nechali lidi utopit v kajutách jako koťata.

Netuším, co na tom shledáváš obhajobyhodným.

0/0
23.4.2014 9:06

J51a24n 16K71o89s 6288793443577

LOD?...

pocitam, tam byly.... tri dlouhe spojovaci chodby, podelne celeho priblizovadla, 2-3x vytah, podle velikosti 7 podlazi, kde se musi pouze na 4-5 palube otevrit zdvojené, automaticky pomalé dvere, ktere funguji, jedny otevrit druhe zavrit.... Protoze kuraci by vetrali...a ty dvere jsou pouze 3x na kazdem boku a na techto dvou palubach.

  V nizzsich podlazich 1,2,3, uzamceno...auta + zazemi LOCK, na vyssich palubach, je VIP kolekce, nekde kino, to uz vystup samostatny nema zadny.

Zachranne cluny, to bude mit dva x 2 pro 50 lidi + zachranne barely, ktere asi zustaly na lodi a sly ke dnu také...

Ferry, to je nejvetsi risk zivotu, ze vsech druhu preprav.

0/0
23.4.2014 1:48

D79a39v43i91d 68T93a40c11í62k 8666905248594

Tak to je prece standardni prubeh - jakmile nastane prusvih, musi se najit vinik. Politici radi oznacuji viniky, protoze mohou prstem ukazat na ty zle a sami pak vypadat jako ti hodni. Obvykle je pak uz nikdo nenuti, aby se opravili, pripadne omluvili. Stejna praxe, jaka plati u nas, plati i tam. Bohuzel :-/

+3/−1
23.4.2014 0:48

P89e34t36r 44M53o92j48ž66í13š83e93k 4833207737987

Kdo svůj život ztratí, ten jej nalezne. Ale ten, kdo se jej pokusí zachránit, ten jej ztratí.

+1/−1
22.4.2014 21:54

L76a33d20a 71N82o65v11a69k 4822413947

to zní logicky..

0/0
22.4.2014 22:58

Š58t66e67f21a44n 73F74r91i34č80a 7452558733866

Již z prvních článků bylo zřejmé, že voda byla studená a v oblasti jsou silné proudy. Radista se zajímal při komunikaci s řídícím střediskem opakovaně (a před případným vydáním pokynu k opuštění lodi) zda mohou lidé ve vodě očekávat rychlou pomoc. Čí slova tlumočil radista? Kapitánova? Posádka zřejmě do poslední chvíle zodpovědně řešila, jak zvýšit šance cestujících na přežití. Jakmile trosečníka odnese silný proud, šance že jej někdo najde, je malá.  Diskutovanou otázkou je také pokyn, že lidé mají jít do kajut. Myslím, že je to standardní pokyn, který má v podobných krizových situacích zajistit stabilitu plavidla. Pak ale přestaly fungovat reproduktory na lodi a loď šla na bok příliš rychle...

0/−1
22.4.2014 21:42

K94a90r75e55l 48S17e57v29e41r33a 7390562296409

velká úcta těm,kteří se snažili..ale ruku na srdce..od té klávesnice se to snadno píše,že byl kapitán slaboch...také doufám,když se nachomejtnu k pruseru...udělám to nejlepší...ale taky to může bejt uplně jinak

+28/−3
22.4.2014 21:08

R92o87m64a52n 13M57i43r81o97s91l48a30v 4197283497286

Dobře a lidsky řečeno.:-)

+3/−1
22.4.2014 22:14

K41a77r45e83l 87S74e35v23e44r33a 7460392346439

děkuji :-)

0/0
22.4.2014 22:37

L81u87c54i43e 97B46a25r92t52o26ň53o22v91á 5820178287965

Ale kapitán má opravdu na palubě lodi velká privilegia a také obrovskou osobní zodpovědnost. Podobná pravidla platí také pro leteckou dopravu. Protože jste jako posádka a pasažéři prakticky v jeho "moci", a jen tak nemůžete z paluby utéci. A kupříkladu i v našem zákoně o námořní dopravě je přímo uvedeno, že při námořní nehodě opouští kapitán palubu jako poslední. Může být dokonce odsouzen až na pět let, pokud se nezachová v souladu se zákonem a poruší kapitánský slib a zákon... A má to tak mnoho jiných zemí. Kapitán by v krizové situaci měl vždy nadřadit svůj smysl pro povinnost nad pudem sebezáchovy. Od něj se to zkrátka očekává, a to prostě můžeme i od klávesnice, jakékoliv argumenty o tom, jak by se zachoval někdo jiný jsou mimo. Kapitán to má zkrátka za povinnost.

+8/0
22.4.2014 22:44

K39a78r22e91l 60S20e44v52e28r61a 7500182786209

napsáno může být...vy za sebe dáte ruku do ohně,že se vždy zachováte správně ?

+1/−5
22.4.2014 22:49

A13n56t64o20n59í75n 74Č29í13ž12e47k 1358282404749

Ono to také záleží na lidech, kteří ho tam dosadili. Ti mají dbát, aby tam byl opravdu někdo, kdo v krizové situaci dokáže jednat správně.

0/0
22.4.2014 22:55

L82u52c16i26e 36B17a59r21t50o30ň76o19v90á 5790838747845

Tady nejde o mne. Nejsem námořní kapitán a ani nemám ty ambice, byť se ráda na moři plavím. Takže ano, očekávám, že se kapitán na lodi, kde se zanedlouho ocitnu,  bude chovat v souladu s jeho slibem a v souladu se zákony země, pod jejíž vlajkou se loď poplaví. A když toto poruší, tak se nerozpakuji prohlásit, budu-li ještě mít tuto možnost - "Kapitán se choval zbaběle". Bojíme se jednoznačných vyjádření, stále relativizujeme a omlouváme. Tady to ale stálo moc životů.

+7/0
22.4.2014 23:04

K72a15r49e64l 36S71e56v52e32r19a 7750202536349

Lucie opravdu se s vámi nechci hádat..přeji mnoho příjemných mil :-)

0/−1
22.4.2014 23:18

L91u13c76i45e 19B43a90r52t12o53ň45o23v89á 5820658837495

Děkuji moc. Diskuze s Vámi byla příjemná, to není hádka. Víte, ono na moři či jen na velké vodě to funguje jinak než na souši. Tam jsou zkrátka některé věci dané a neoddiskutovatelné. A také někdy fatální. V ČR jsou stovky lidí s kapitánskými zkouškami pro námořní rekreační plavidlo. Oblíbený dárek k výročí, muži i ženy si plní své sny. Někteří pak s partou pak vyrazí do Chorvatska, do Řecka, najmout si loď, zmazat se jako kůň a pěkně si "zakapitánovat", užít si legraci. Ale i pro "kapitána kamaráda" tato pravidla námořního jachtingu platí, a kdyby nedej bože, opravdu došlo k závažné námořní nehodě, tak se musí chovat i váš kamarád jako kapitán v souladu s námořními pravidly.

+1/0
23.4.2014 0:35

J29i37ř62í 61O22u90k20r55o79p59e73c 5130978833119

Ano, souhlasím s tím, že to má jako povinnost (zákonem psanou i morální), ale realita může být zcela jiná. Když se začne bojovat o holé životy a přežije jen někdo, tak můžou nějaké jít zákony zcela stranou v té panice, protože zachránit si život je přednější a nejdůležitější a nikdo nemůže za sebe ani za jiné zaručit, že skutečně svou povinnost v této krizové situaci naplní.

0/0
23.4.2014 3:17

J95a94r84o15m24í43r 73P40o92p30l13e95r 4293231811724

Ale pak by měl následovat jasný trest, ne stále omlouvání. Když nejsem schopen plnit své závazky z dané funkce nemohu to dělat. Pokladník nekrade, policista se neuplácí, politik nelže, voják je ochoten nasadit svůj život a ne být zahrabanej ve sklepě a záložáci nahoře v zákopech a kapitán prostě zodpovídá za ty lidi a když si není jistý jestli jsou všichni venku, nemůže z lodi a basta. Vyšetřit a trest smrti. Jinak tady nebude nikdy už nic fungovat. Kapitán skočí do prvního záchrannýho člunu, policista kreje kuplíře, voják se schová nebo vzdá. ;-O

0/0
25.4.2014 11:38

A85n48t68o56n82í90n 72Č78í22ž65e88k 1398822274489

V každém takovém případě jsou jak stateční, tak ti, kteří ihned zdrhnou. Spíš by se ale mělo začít něco dělat, aby se na místa kapitánů dostávali ti správní. Určitě např. nikdo nebude vyčítat kuchaři, pokud zdrhne, ale kapitán má dělat opravdu vše pro to, aby evakuoval maximum lidí.

+5/0
22.4.2014 21:08

I14v68a43n 26R93ů96ž59i68č15k54a 3950692410192

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/−1
22.4.2014 21:00

M93i90r42e96k 85T86u64r39e36č28e15k 4323162910572

Pevne verim, ze za tim ma prsty Severni Korea...

0/−4
22.4.2014 20:58

R54o43m57a74n 80M97i36r84o95s87l75a36v 4787623117856

Nebo zloduch Putin;-)

0/0
23.4.2014 2:12

I30v41a68n 28R74ů56ž42i95č40k83a 3740412250212

Doufal jsem, že to dopadne aspoň jako Poseidon Adventure, když jsem viděl ten kýl nahoře... ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=dd03qev59Jo

+1/0
22.4.2014 20:30

I70v90a66n 21R60ů21ž48i93č59k20a 3670152450182

https://www.youtube.com/watch?v=CD-f1b6LVPc

0/0
22.4.2014 20:40

R20o59m84a75n 35M41i84r90o46s73l81a96v 4117603447966

Klobouk dolů řed těmi statečnými. Bohužel statečnost rovná se riziko a riziko rovná se menší šance na přežití, takže chudák genofond lidstva.Pak asi není tak na výběr pro funkce kapitánů.

+7/−1
22.4.2014 20:28

Z33b93y69n84ě26k 84M69a67r11t89i47n35e80k 4577595699202

Je opravdu smutné, když kapitán zdrhne jako velký posera (!!!) A je o to smutnější, že je těchto případů čim dál více. Scettino, made in Italy, ted jihokorejský případ. Zásada posledního opouštějíciho muže palubu lodi, právě tou, Proč tito muži požívaji takové úcty a uznání, ale také finanční odměny ... A potom tohle (!!!) FUJ, STYDTE SE (!!!) PÁNOVÉ KAPITANI (omlouvám se těm statečným, kteří by toto nikdy nedopustili ...

+5/−2
22.4.2014 20:09

J33o85s79e97f 97V16a82l35a 9790533913383

alespon nejaky pozitivni uhel pohledu....bohuzel pokud nekdo byl alespon par tydnu na mori, tak vi sve. Z videozaberu je videt, ze z horni paluby trajektu nebyl pouzit ani jeden samonafukovaci zachranny vor (Liferaft), do kazdeho se vejde tak 3-5 lidi, bylo jich prinejmensim 40 ks a neni potreba s nim delat nic jineho, nez kapsli s raftem hodit do vody, on se uz nafoukne sam.  Prezentovana videa ukazuji nekolik teenageru na horni palube, kde meli volny pohyb. Lod uz je znacne sikmo, a oni tam v klidu lezi a nataceji si videa. To pochopit proste nelze

+8/−1
22.4.2014 19:58

Z63b19y87n58ě61k 86M73a44r60t91i35n89e27k 4737455939582

Ale lze! Do poslední chvíle byli ujišťování, ať jsou v klidu a hlavně ať nezblázní! Od koho?  Made in Captain ...

+2/0
22.4.2014 20:12

P19e88t24r 22M85a77r73š64o97u35n 5875868586466

Jojo. Hlavně to natočit na youtube a udelat selfí na fb...

+2/0
23.4.2014 0:28

T40o76m38á47š 79K59a75p28l70a85n 8353599403603

Popravdě jsem zatím v médiích žádnou kritiku posádky nezaznamenal, jen kritiku kapitána. Posádka je také obětí, vyjma těch, kteří něco zanedbali a dopustili tak havárii - ty jsou pak spolupachatelé (byť třeba zemřelí, ale to jim plusové body nepřidalo).

+5/0
22.4.2014 19:49
Foto

Z88b80y33n69ě88k 76V69e63r77n26e76r 9401236930635

Jsou lidé stateční a ti druzí.

+8/0
22.4.2014 18:58

T98o22m69á49š 46C81h64r19u10d77i57m84s65k75ý 5914956157546

A ti stateční jsou obvykle mrtví...proto je statečných tak málo-málokdy se stihnou rozmnožit.

+4/0
22.4.2014 19:48
Foto

Z93d78e46n49k39a 50J92a10v28ů46r58k67o58v29á 6770277235759

no ty statčný bohužel nepřežikí,takže přibývá čím dále více těch ostatních,hlavně že umí včas vyplnit tabulku

+1/0
22.4.2014 21:13

R65o25m96a10n 35M18i37r18o78s61l56a98v 4347143217536

No Zbyńku statečnost není totožná s dobrem a zbabělost se zlem, vlastnosti se zkrátka míchají. Mohou být stateční hajzlíci a zbabělí dobráci, ale když se zadaří a je statečný správný chlapík, pak je to radost - pokud ovšem neumře dřív než by měl, což se bohužel stává ač by se to stávat nemělo, ale to by pak nebyla statečnost..

0/0
23.4.2014 2:11

L86u96c39i59e 82B29a55r45t62o28ň59o41v29á 5370178487625

Jinými slovy, posádka se snažila dostát svým povinnostem,..alespoň že tak, když už je velení opustilo. A že jsou členové posádky vevnitř záchranných člunů a hrdinně loví pasažéry do záchranných člunů? A co je na tom za hrdinství, to je snad jejich povinnost nebo snad měli bacit pasažéry po hlavě? Navíc, v záchranném člunu je vždy určitý počet posádky a někdo, kdo záchrannému člunu velí, ale většinou bývá poměr ku prospěchu pasažérů.

+4/−1
22.4.2014 18:57

H26u40g89o 56K93o53n37e21č30n71ý 3418523295218

Situace může v praxi vypadat velmi různorodě.

Obecně není moc záhodno se motat kolem obrovské lodi, která jde ke dnu.

0/0
22.4.2014 21:11

J54a56n 15K42ř80í86ž 6625923455688

To,že si kapitán,nebo spíš"kapitán"zkazil zbytek života je jasný!

Ale statečnému zbytku posádky vzdávám hold.

+11/0
22.4.2014 18:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.