Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zatkli další námořníky. Chovali se jak vrazi, řekla prezidentka

Jihokorejské úřady zadržely další čtyři členy posádky trajektu, který ve středu ztroskotal s téměř pěti sty lidmi na palubě. Důvodem jsou obvinění ze selhání při ochraně cestujících. Zadrženo je tak už celkem sedm námořníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a72n 93M35a90j25z53n61e21r 1616177506682

pokaždé když jedu trajektem a mám být někde v kajutách nebo podpalubí obecně, tak mám špatný pocit, že se (zvlášť v noci) nemůžu v případě potopení dostat ven. Nejradši bych byl celou plavbu venku.

A pokud měl kapitán obavu, že mu lidi ve vodě zmrznou, tak je přece měl nahnat alespoň na palubu a pokud by se loď potopila nebo obrátila, tak až v tu chvíli se lidé dostanou do vody. Navíc relativně blízko břehu a v oblasti s velkým provozem byla velká šance, že je někdo vyloví. A že uprchl kapitán mezi prvními začíná být bohužel klasika, doufám, že dostane slušnej flastr

0/0
22.4.2014 8:53

V73ě15r74a 64B79e63n42o76v91á 9349260183

Kapitán měl 68 let tudíž v důchodovém věku? Je to neomluvitelné, že utekl mezi prvními, bude sice tvrdě odsouzem ale nechtěla bych mít na svědomí tolik životů a s tím žít

0/0
21.4.2014 19:24

J91a27n 11U18l16r46i65c14h 7900143698128

K chybám kapitána  a posádky asi došlo, ale nazývat to vraždou - to by tam musel být úmysl.

+1/0
21.4.2014 18:18

P61e38t95r 21T49y15č71k19a 6935532269872

Ona to nenazvala vraždou.

0/0
22.4.2014 8:32

J84a72n 82K35o35z39á95k 7955328179648

Ono pravidlo, že "kapitán opouští loď jako poslední" totiž není nějaký patos, jak to tu někteří naznačují, ale naznačení toho, že pokud nastane krizová situace, má kapitán zodpovědnost za záchranu plavidla a pokud již není možné plavidlo zachránit, má povinnost dohlédnout na záchranu co možná největšího počtu životů a sám opustit plavidlo až ve chvíli, kdy si je jistý, že více už udělat nemůže a že všichni lidé, které zachránit šlo, jsou v bezpečí. I s nasazením vlastního života. 

Že kapitán ztratil duchapřítomnost a řídil se pudem sebezáchovy? To je sice lidsky pochopitelné, ale v tom případě neměl za kormidlem co dělat, pokud při první známce potíží bere nohy na ramena a nechá napospas svému osudu 300 životů. To samé v bleděmodrém jako Schettino na Costa Concordia. Ne nadarmo se říká, že jako první opouští loď krysy.

+5/0
21.4.2014 14:15

P63e86t94e26r 13S67c84h69u45s71t52e27r 5356453642529

Není to tím, že výběr kapitánů velkých výletních lodí není podle odbornosti a morálce ale o penězích? Asi je to již normální trend ve všem.

0/0
22.4.2014 8:26

M82a80r25t41i54n 57R88o69s86o75l 4510333192911

Schettino prokázal, alespoň jakš takš schopnost odhadnout situaci a včas zamířil na mělčinu. Taky drtivá většina posádky i cestujících přežila.

0/0
22.4.2014 11:10

P66e73t52r 30B88o28c95e71k 7656632720613

Tak když už to říká i nějaká jihokorejská prezidentka, tak tomu možná někteří zde diskutující snad uvěří... :-/:-/:-/

0/0
21.4.2014 14:06

M14a40r97t41i84n 56B87u88s12i14d88e28a 4343880

Po bitvě je každý generálem. Zpětně se to hodnotí, co a jak by bylo efektivnější. Těžko posoudit, kdo a jaké informace měl. Jistě tam nějaký chaos byl a asi se dokáže nějaké zanedbání a zavinění.  Ale označovat někoho za vraha, to nechápu. Vrah je přece jenom něco jiného.

+3/−15
21.4.2014 12:23

M86i95c62h64a44l 80M61i66l79l44e48r 9626892869192

doporucuji si prostudovat text clanku a ne jen titulek, ktery cituje spatne. Pani prezidentka se zachovala velmi rozumne a po pravnicke strance veci spravne, kdyz pouzila neosobni vyraz "da se prirovnat k vrazde".idnes by si to mela opravit, protoze tento titulek je vylozene bulvarni a nepravdivy.

+10/0
21.4.2014 13:08

P51e72t28r 95T46y93č96k11a 6925542219452

Nejefektivnější k tomu abych někoho zabil je ho poslat při takovém problému do kajuty a sám odplout na záchraném člunu mezi prvními.

+4/0
21.4.2014 13:09

I38v13a66n 97R61ů95ž87i23č77k83a 3150942200522

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/0
21.4.2014 12:02

I62v67a77n 43R55ů77ž54i25č43k65a 3690482300812

§ 38

Opatření při neodvratné zkáze námořního plavidla

(1) Jestliže podle velitele námořního plavidla hrozí námořnímu plavidlu neodvratná zkáza, musí velitel námořního plavidla zajistit, aby byla učiněna všechna opatření k záchraně přepravovaných osob, posádky a k záchraně povinných listinných dokladů, cenností, map a pokladní hotovosti.

(2) Velitel námořního plavidla je povinen opustit námořní plavidlo poslední.

+16/0
21.4.2014 11:32

M34a11r82e16k 72K87a65l95i64n19a 3239164205238

Pokud byly porušen postupy, tak rozhořčení chápu. Co ale nechápu, to jsou výtky kapitánovi, že nezůstal na lodi jako poslední. To je představa jak ze sladkobolného filmu. Pokud hrozí smrtelné nebezpečí, má snad každý i morální právo zachránit především sebe, ne? To je i lidská přirozenost. Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život... to může max. dobrovolně...

0/−32
21.4.2014 11:18

J12a66n 67F32r84o92l41í38k 6326590985424

Hned po té co zajistí spuštění člunů a vorů a osobně pomůže do nich sestoupit ženám a dětem ( v tomto případě všem pasažerům). Kdyby se to stalo v Iránu nebo Číně dostal by provaz, v lepším případě kulku. Jinak vzpomínám třeba případ kanadského pilota, který přistál na řece Hudson a prošel celé letadlo jestli tam někdo nezůstal i když už nabíralo vodu. Pak tam ještě vlezl potápěč a nedbal, že ho kolega upozorňoval na nebezpečí, že se nemusí dostat včas ven.

+8/0
21.4.2014 11:25

M90a23r69e11k 38K22a74l16i88n75a 3119984325318

To je jistě hrdinský čin, ale těžko může být riskování vlastního života zákonná povinnost...

0/−14
21.4.2014 11:27

I85v65a12n 68R29ů48ž67i40č22k75a 3970472620362

je zajisté zodpovědné zachránit vlastní kejhák a nechat napospas 300 lidí...

+3/0
21.4.2014 11:29

J94a77n 33F17r39o96l52í35k 6636800105404

Povinnost kapitána to je určitě. Prostě musí loď opustit mezi posledními a ne prvními. Život riskujete stále. Ať řídíte letadlo nebo jen autobus. I řidič sanitky by nemusel riskovat a jezdit na červenou.

+6/−1
21.4.2014 11:31

I14v34a36n 65R68ů98ž63i16č74k36a 3630392590742

http://www.euromarina.cz/jachting-yachting/legislativa/namplavba.htm

0/0
21.4.2014 11:33

J11a92n 13K90ř58í48ž 6645923975768

...etika vám evidentně neříká vůbec nic!

+1/0
21.4.2014 12:08

J90a92r34o43s39l48a87v 28S17k62r15i85v20a39n47e98k 6295750

Samozrejme ze muze. Kdyz bude valka a prijde ti povolavak, tak za nenarukovani dostanes minimalne basu, v mene demokraticke spolecnosti by to byl i provaz.

0/0
21.4.2014 12:42

P68a24t92r56i63k 46Š50e42b59e88s51t91a 4483412386875

Kalino, proč doiskutuješ o něčem o čem nic nevíš... tvé názory jsou z říše záměny dojmů a pojmů.... mimochodem i ten hasič je povinen nasadit svůj život... i policista... i voják... a mají to dokonce všichni v přísaze s dovětkem: "...a to i snasazením vlastního života!"a to i s nasazením vlastního živo

+3/0
21.4.2014 13:24

P76a15v39l72a 44K86v75a20p51i22l54o25v82á 7739528594287

Pokud budete Ferda z Horní Dolní co tam čistí kastróly tak ano, pokud jste voják, policista, hasič, nebo kapitál lodi máte v popisu práce položit vlastní život. S takovými jako jste vy se doufám v žádné kritické situaci nepotkám.

+8/0
21.4.2014 13:26

J88a34r83o83s44l39a86v 91S96k87r97i76v25a23n73e57k 6315610

A ted si vemte, ze lidi jako Kalina muzou pracovat treba jako operatori v jaderne elektrarne... ;-)

+1/0
21.4.2014 13:37

P41a69v56l40a 80K47v81a14p50i90l35o58v85á 7459918734597

No to já díkybohu vím. Taky jsem psala v minulé diskusi, že jsem od přírody nedisciplinovaná a že by mě za dané situace do kajuty nedostali, leda by mě na místě zastřelili .... Já prostě věřím apriori vlastnímu úsudku. Problém je, že můžou nastat situace kdy jste opravdu v rukou nějakýho Kaliny a pak bůh s námi.

+1/0
21.4.2014 13:48

J16a53r14o41s75l51a79v 46S98k77r43i36v98a80n66e60k 6215200

Nebo treba Kalina jako pilot letadla. Letadlu bouchne motor a pilot Kalina bere padak a vyskakuje ven, protoze prece neni zadna zakona povinnost, aby riskoval zivot pri nouzovem pristani. Pasazeri at se s tim poperou jak umi :-D

+4/0
21.4.2014 13:47

P11e61t84r 51H63á66l13a 6274306655286

Však ho taky nikdo nenutil aby byl kapitánem lodi ne? Ale tím, že se kapitánem lodi stal, se dobrovolně zavázal, že v případě zkázy opouští plavidlo jako poslední.

+1/0
21.4.2014 14:01

P93e81t69r 48B77o51c20e67k 7966742350123

Vy budete tak trochu vůl : "Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život" A co hasiči, vojáci, policie, záchranáři. Ti prostě občas musí (a vojáci a policajti dokonce na rozkaz), protože to občas jinak doopravdy nejde, ale logika je, že si většina z nich vybrala povolání jaksi dobrovolně, takže by to měli chápat jako samozřejmou součást.... Pan kapitán si měl rozmyslet, jestli když jde kapitánovat na loď dokáže chránit lidi které veze v případě že se něco zvrtne !!!!!!!!

0/0
21.4.2014 14:11

M11i11l62o18s12l12a87v 54K22a97n96t25o57r84e44k 1239637431909

Byl bych rád, aby příčinu tragedie i postup posádky zhodnotili odborníci a ne populističtí diletanti, kteří si říkají novináři a mají patent na rozum;-O

+1/−5
21.4.2014 11:09

M54i70l93a63n 70L75u61k61e45š 8857970502361

Pokud se kapitáni námořních lodí chovají jako tenhle korejský či před lety ten italský, pak není divu, že jsou lidé (a hlavně příbuzní obětí) na ně naštvaní. Dříve následovali kapitáni svou loď až na dno, pokud na lodi zůstal někdo živý. Nikdo to po nich dnes nechce, jen by možná stačilo neutíkat jako malí kluci a spíše řídit evakuaci, proto jsou mj. přece kapitáni.

+4/0
21.4.2014 11:07

D36a81v49i61d 13Ř93e24z28n76í72č63e95k 4844531891917

Po bitvě je každý generál. Z tepla kanceláře, několik dní po neštěstí, když vím jak se to seběhlo, co následovalo a měl jsem několik dní čas si promyslet co by jsem udělal já, se to rozhoduje a odsuzuje velice snadno. Chtěl by jsem vidět tyhle odsuzovače a všeználky, jak by se rozhodovali během pár minut, když by měli zodpovědnost za stovky lidí. Naházet lidi do ledové vody se silnými proudy a doufat, že se zachrání když se loď potopí. Co když se loď nepotopí (je to přece moderní zařízení na tohle stavěné) a stovky lidí umrznou a utopí se v moři zatím co loď zůstane v pořádku na hladině ?? ....  Na tohle Vás nikdo nikdy nepřipraví !!!

+2/−14
21.4.2014 10:58

A17d95a14m 63C83e79m41p17í46r91e42k 3501492520689

Měli být shromážděni na palubě ne v kajutách. Poslat je do kajut nedává žádný smysl - proto to přirovnání k vraždě.

+17/0
21.4.2014 11:00

M24i56l69a88n 74L45u81k19e68š 8287720772961

Vy zpochybňujete kapitánovo rozhodnutí, což podle mne není vůči němu fér, neboť vy nevíte, co se tam přesně a v jakou dobu odehrávalo. Problém je podle mne jinde, totiž v tom, že kapitán rezignoval na svou funkci, právě když měl řídit (evakuaci atd.). Ale na vaše soudy odvahu nemám.

0/−8
21.4.2014 11:11

M40i67c84h31a70l 69M38i89l93l86e52r 9566502419252

ten kapitan dostal padne doporuceni od pobrezni zachranne sluzby co ma delat - tedy od skutecnych specialistu. Je prokazany fakt, ze namisto zahajeni akce se zacal vymlouvat a vahat.

Nejhorsi na tom je, za zatimco vahal, nevyhlasil vseobecny poplach (7 kratkych zatroubeni lodni sireny a jedno dlouhe) a nenaridil pasazerum, aby si vzali zachranne vesty a dostavili se pro vsechny pripady na vytycene shromazdovaci misto, kde meli cekat na jeho dalsi povely z mustku. (Plan lodi a emergencni procedura je detailne popsana v zaramovanych emergencnich instrukcich v KAZDE kabine a cvicny poplach je povinny na zacatku kazde plavby.)

+6/0
21.4.2014 11:25

M21i61c73h77a34l 14M48i48l25l64e25r 9556342859442

asi ti uslo, ze kapitan mel asi PUL HODINYna to aby zareagoval na doporuceni pobrezni zachranne sluzby naridit evakuaci lodi. V te dobe mel moznost naridit poplach, aby pasazeri vzali zachranne vesty a prisli z kabin na palubu, kde se v dobe cvicnych poplachu shromazduji a kde si je clenove posadky rozdeluji do skupin. Dotud proste vsechno podle obvykleho protokolu cvicneho poplachu.

Tam mohli sporadane cekat na kapitanovo rozhodnuti zda je situace skutecne kriticka a zda bude nasledovat povel vydat se s cleny posadky ke clunum a evakuovat lod (pripadne rovnou do vody pro ty, na nez se cluny nedostaly).

Potiz je v tom, ze kapitan amisto aby pasazery a posadku PRIPRAVIL na moznou evakuaci jak se to nacvicuje na kazde lodi v civilizovanych zemich, nechal opakovane vyhlasovat, aby se nikdo nehybal z mista, coz mj. znamenalo, ze mnoho lidi zustalo v kabinach, kde se pak utopili.

+8/0
21.4.2014 11:09

J44a20n 12F44r76o78l16í21k 6786790235774

A hlavně nechat včas spustit záchranné čluny. Každý kapitán ví, že od určitého náklonu se to už nemusí podařit. Jakmile byl zřejmý problém měl to udělat. Jestli by se do člunů dostali všichni to už je jiná věc.

+2/0
21.4.2014 11:28

M30i68c26h41a34l 13M66i97l17l53e93r 9526912909282

jiste a tim hur, ze v kriticke dobe sedel na mustku a nic z toho nedelal

+1/0
21.4.2014 11:39

J69a65n 55K23ř13í13ž 6585513415538

Kapitán tohoto nešťastného plavidla vámi doporučený způsob provést nemohl - byl už nějakou dobu mezi prvními zachráněnými na břehu.

Tomu se říká zbabělost.Se Schettinem si můžou podat ruku.

A neexistuje pro něj žádná omluva!

+4/0
21.4.2014 12:14

M15i64c46h14a49l 94M96i20l36l28e79r 9976322899522

mala oprava:to nebyl zadny MNOU doporuceny zpusob, ale pobrezni zachrannou sluzbou doporucena akce, kterou mel kapitan zahajit a v ni postupovat podle predem presne stanoveneho protokolu, urcneho jeho firmou podle mezinarodnich pravidel morske prepravy

0/0
21.4.2014 13:24

J66a87n 37K89ř26í58ž 6525843595468

Což neudělal.Pud sebezáchovy je mohutný prvek.

Leč - zodpovědnost za pasažéry jej prostě musí přebít.

Nestalo se - z kapitána je zbabělec a bez ohledu na další vyšetřování se na tom nic nezmění.

+1/0
21.4.2014 13:28

M55i32c66h20a74l 71M26i83l87l28e48r 9306922669582

PS. Plavil jsem se uz na dost lodich a cvicne poplachy (nebo namisto fyzickeho cviceni video instruktaz na kratsich cestach -i jen 1 hodinovych) jsem zazil na vsech z nich, takze protokol poplachu a pripravy pro evakuaci znam z praxe velmi dobre.

+1/0
21.4.2014 11:13

I95v41a64n 71R48ů71ž42i65č70k46a 3250312610252

tak jsem si po letech pusti Dobrodružství Poseidonu...

jen s hrůzou koukám, že kapitána hrál Leslie Nielsen...:-(

0/−1
21.4.2014 10:44

I93v62a78n 85R67ů93ž71i40č10k60a 3560622230442

https://www.youtube.com/watch?v=EH2hWwD5Qfg

0/0
21.4.2014 11:19

J70a13n 46K93ř69í41ž 6295273865228

...proč s hrůzou?:-(

0/0
21.4.2014 12:06

J20a73n 22M66a95l72e59n49k64a 6683925653

já myslím, že výrobce lodi (Mitsubishi) , prostě jednou udělal vadný vrata trajektu. Tahle linie se vyšetřovat asi nebude...

0/−5
21.4.2014 10:17

M68i43c35h71a86l 65M40i14l25l85e57r 9966932669102

zase hloupe konspirace a vymysly;-D

+4/−1
21.4.2014 10:36

J30a60n 29M94a76l74e65n75k92a 6813145443

teorie, že kapitán luskl prsty a loď šla ke dnu, je rozhodně věrohodnější...

0/−1
21.4.2014 11:50

J37a11n 16K97ř54í51ž 6145443125688

...bude.

+1/0
21.4.2014 12:16

K96r53y63š85t82o96f 34H26l24a72v39á72č 9382889448732

Ne, tohle neřekla. Zdravíme i-bulvár.

+2/−2
21.4.2014 10:17

J25a89n 12M67a41l89e82n30k13a 6123195873

je úplně jedno, jak přesně to řekla, moc dobře věděla, že se to takto bude "tlumočit" - a to byl její záměr

0/−2
21.4.2014 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.