Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte jim aspoň kruhy. Záznam odhalil chaos v komunikaci s trajektem

Nové přepisy rozhovorů mezi posádkou ztroskotaného trajektu a řízením lodního provozu na ostrově Činto potvrzují domněnky o tom, že dřívější evakuace mohla zachránit mnohem více lidí. Zároveň však také ukazují na fatální selhání v komunikaci mezi personálem lodi a řídícím střediskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57i45b41o12r 27Ž55ů27r23e82k 2683726570258

Zajímavý článek zde:

http://www.seanews.com.tr/article/COLUMNISTS/cahitistikbal/126073/accidents-sewol-sinking-capt.-cahit-istikbal/

Článek v závěru spekuluje že kapitán mohl doufat že pozdržení evakuace spojené s přesunem osob na horní paluby zpomalí rychlost naklánění plavidla (vzhledem k vysoce položenému metacentru u této lodě).

Jde samozřejmě jen o spekulaci.

0/0
21.4.2014 22:30

L78i12b59o31r 92Ž90ů83r54e27k 2923556720558

A ještě video s dobrou animací:

http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/126191/Sewol-animated-video/

0/0
21.4.2014 22:35

L65i29b63o96r 52Ž58ů49r34e52k 2283336570688

Napsal jsem to špatně. Vysoce položené metacentrum by bylo naopak pro stabilitu lodě dobré.

0/0
21.4.2014 22:54

P61a45v16l43a 96K90v58a51p63i48l42o96v89á 7959308414127

Teda popravdě asijská pověstná disciplinovanost je v mnoha případech doslova smrtelná. Mě kdybych byla na lodi, která se jen zakymácela, poslal někdo do kajuty, tak bych neposlechla ani kdyby mi vyhrožoval smrtí! Prostě by mě asi museli sami zabít. Nikdy bych za žádnou cenu nešla!

+2/0
20.4.2014 20:34

I28v47a55n 54R98ů61ž92i28č71k30a 3980742540582

korejská tv:

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir

0/0
20.4.2014 18:21

M41i97r44o32s32l19a20v 59J58a81n96o23u64š25e63k 9554671527

Korejská TV:

http://imagizer.imageshack.us/a/img10/2564/13446594834268241341pic.jpg

0/0
20.4.2014 20:14

I14v21a26n 15R20ů22ž16i45č54k49a 3770292370522

Dobrodružství Poseidonu :-(

+3/0
20.4.2014 18:17

I87v93a82n 64R91ů60ž96i19č91k18a 3870962710122

teď mi došlo, že kapitána v tom dramatu hrál Leslie Nielsen...;-(

+2/0
20.4.2014 21:36

V47á38c13l17a74v 40P31a50v47l25í91k 9342200254734

dong! dong! ledovec před přídííííí.... ale pane, tady jsem ve Východočínském moři, tady ledovce nemáme... OK, tak to je jen skála, plujte dál... Omlouvám se za žerty ale po zmizelém Boeingu MH370 je to už druhý případ, kdy jsou všichny odpovědné strany ve Východní Asii neschopní amatéři šířící lži a blbosti. Dlouho jsem váhal, abych nikoho nevinil z neschopnosti zbytečně, ale tohle už mě dorazilo... Snad jen, jestli tam někdo netočil nový katastrofický film..

+5/0
20.4.2014 17:25

V19á80c62l68a70v 75P31a79v89l74í91k 9162120334964

dva překlepy na šesti řádcích (na prvním a na třetím, nebudeme-li počítat chybějící čárku na řádku druhém...) už je fakt dost, takže se kromě žertů omluvím ještě za to, že jsem trubka a neumím psátRv

+1/0
20.4.2014 17:42

S31t25á44ň42a 17K21o74m21o62r21o66u53s45o48v98á 3365863937289

lepší příspěvek mající hlavu a patu a sem tam překlep než gramaticky dokonalý blábol - je tady pár peskujících puristů - no a co 8-o

+1/0
21.4.2014 8:25

P59e19t77r 43K51o75l64o28u18š15e53k 6529988353984

Dyť nemá žádnou logiku poslat je do kajut. Bez ohledu na to, jestli je mohli záchránit z vody či ne. To je v tuto chvíli absolutně irrelevatní a v žádném případě "polehčující" okolnost.

Pokud se bál, aby se "nenachladili" měl dát pokyt připravit se k evakuaci na palubě, ale neskákat do vody!!! 

Poslat někoho do Kajut je dementní rozhodnutí rovné imbecila. Dyť snad ani nemůže existovat situace, za které by to bylo správné rozhodnutí. Jakmile je jakýkoli problém nejbezpečnější je to na palubě příadně blízko vchodu na palubu, či cokoli jiného. 

V kajutě nelze předávat informace jako například před kajutou na chodbě, nelze nic. Demence na entou.

Vůbec se divím, že při prvním náznaku problémů není první instrukce vzít záchrané vesty a nechodit do kajut! Proč protože když se vypne komunikační systém, nikdo za váma nepřijde. Na chodbě stačí mávnout a všichni jdou jak ovce za tím co mává.

+15/0
20.4.2014 16:16

A41l59o92i83s 78S55t36a19r11ý 3569149337912

Stejně tak nemá žádnou logiku zůstat v kajutě, když vidím, že podlaha už není co bývala. Asi mají v těchto končinách opravdu alternativní myšlení.

+3/0
20.4.2014 17:34

A23l86e94x 80Š20t66a37j26n51e13r 7921424885743

Nemluvě o tom, že zaseknutí dveří je první čo hrozí a čím míň jich je medzi mnou a oblohou tím lépe...

+4/0
20.4.2014 18:03

T24o36m85á50š 59V94a54l40d25e46r 7213670359

Dát velení nezkušené 3. důstojnici a následné nic nedělání, Už tím počala celá katastrofa. Následná fraška mezi lodí a pevninou tragedii dovršila. Je hrůza kolik cestujících se dává všanc denně těmto neprofesionálům, nejen v lodní dopravě. Dnes už neexistuje žádná výchova profíků v daném oboru a tak se stane, že se nějaká ta důležitá maličkost vždy přehlédne. Každý obor má svá specifika.

+5/−1
20.4.2014 16:11

J13a82n 67Z42a93p70l41e35t94a28l 7570709880670

Kapitan asi cekal, ze kdyz lod lezela uz na boku, tak asi prijde vlna a zase se narovna... Nebo fakt nevim na co cekali...

+4/−2
20.4.2014 15:45

A70l25e18š 89D89o46h66n60a94l 6748706624735

Když byla loď položená, tak většina lidí v podpalubí to už měla bohužel spočítané. Dveře zkřížené, zablokované nebo 3m nad hlavou. Do toho voda, tma a panika.

+2/0
20.4.2014 18:25

P96e67t55r 79T44y97č98k12a 6225672449602

No nevím. Kdyby je kapitán poslechl tak by měli mnohem větší šanci. Tím že je nechal v podpalubí jim dal šanci nula. Nechápu mezi čím se rozhodoval. I kdyby mu pobřežní stráž řekla, že je nemůže tak rychle zachránit tak je měl dostat z podpalubí.

+3/0
20.4.2014 15:41

S47t27á42ň87a 40K67o92m87o15r85o69u98s38o31v76á 3885463317729

To snad byla první loď v historii, která se potápěla ?!? Nedovedu pochopit chování kapitána a posádky Rv

+17/0
20.4.2014 15:37





Najdete na iDNES.cz