Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla studená voda, hájí pozdní evakuaci kapitán. Trajekt řídil nováček

Kapitán ztroskotaného jihokorejského trajektu I Čun-sok se znovu omluvil a popsal okolnosti evakuace. S rozkazem k opuštění plavidla váhal údajně kvůli tomu, že oceán byl v místě nehody velmi studený. Bál se, že pasažéry na volném moři strhnou silné proudy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a63n 39K39o68z24á77k 7825128289408

Vidím, že pravidlo: "Kapitán opouští loď jako poslední." se dnes už nenosí. Nejdřív Schettino, teď tenhleten. Pokud ten člověk nedokáže zachovat chladnou hlavu a při krizové situaci panikaří a okamžitě bere nohy na ramena pasažéři nepasažéři, tak na svém postu nemá co dělat.

0/0
20.4.2014 15:22

T66o57m39á19š 72B22e44n60e10š 4536818508734

Po půlhodině v desetistupňové vodě máte dost a do hodiny může být po vás. Jiná věc je, že záchranné ostrůvky, ve kterých by vám ten problém nehrozil, zůstaly všechny nepoužité na lodi. ..

+2/0
20.4.2014 10:23

A62d86a35m 70C18e77m22p80í58r75e94k 3271102970369

Voda o teplotě 10-12 stupňů není niják extrémně studená. Není to sice na žádné pohodové koupání, ale na umrznutí taky zdaleka ne.

0/−2
19.4.2014 22:27

I71r90e71n18a 84P69l39a36c49h79e11t79k48o82v49á 1696924236650

Zkuste si byt dve hodiny ve vode co ma 20°c a uvidite jakou budete klepat kosu

0/0
20.4.2014 3:04

P75a81v87e16l 74H33a15l59e18n81k44a 5913720242179

I Čun-sok na Hrad!

0/0
19.4.2014 15:34
Foto

V87i18e80t 73X65u13a33n 59N84g90u16y97e73n 1965185153126

Ze zprav na CT, to pry bylo 10-12 stupnu, podchlazeni hrozilo do hodiny a pul

+2/−1
19.4.2014 14:31

M14i43c31h53a82l 83M96i83l78l20e31r 9546152869372

ale v te dobe tam uz byli zachranari s cluny

+3/0
19.4.2014 14:33
Foto

V65i40e93t 40X87u28a56n 61N52g32u12y25e67n 1355415613986

ja vim, jen jsem reagoval na pana Josef Novak, psal jsem to na mobilu a tak se mi to nepripsalo k reakci.;-D

31

+1/0
19.4.2014 14:38

J75o42s87e38f 91N62o14v34á83k 6893860922129

jo, to jsem taky slyšel, ok

+1/0
19.4.2014 15:09

S14t79á14ň77a 41K42o12m77o26r83o56u81s78o31v79á 3685393587469

souhlasím - kdysi jsem se 2. května převrátila s lodí do rozvodněné řeky a moc se mi nedařilo dostat se nad hladinu, jednala jsem zcela intuitivně. Voda měla tak 5 stupňů, vzduch 11 stupňů. Adrenalin způsobil, že zimu jsem začala cítit až po cca jedné a půl hodině, do té doby jsem byla v mokrém oblečení a zima mi nebyla. A hrůza z toho, co se mohlo stát dolehla až dlouho potom

0/−1
19.4.2014 15:33

P58e31t77r72a 98H97e72l76i89k16a14r37o69v68a 9498274327214

Tak určitě to byla souhra mnoha nešťastných okolností, ale že ten kapitán opustil loď mezi prvními a nechal tam cestující napospas, to fakt nevím, jak vysvětlit nebo omluvit.

+2/0
19.4.2014 14:13
Foto

V88i92e98t 58X30u58a58n 40N56g22u40y33e65n 1535405503446

Myslim, ze by stacilo naridit, kdyz uz, tak nasadit vesty a skoct do more. Nevim o kolik by se cislo obeti a zachranenych zmenilo, jelikoz tamni voda je studena a hrozilo by promrznuti, ale aspon by pocet pohresovanych nebylo tolik. Vcitit se do role lidi cekajici na zpravi o svych blizkych;-(, nedokazu si to predstavit jaka to jsou muka.

+1/0
19.4.2014 13:52

J79o36s16e14f 78N68o64v22á71k 6223550862229

víš, jak studená ta voda tam je/byla?

0/0
19.4.2014 14:25

P38e14t57r 56B49o65c46e98k 7106282240673

Už psáno - tohle je myšlení ode zdi ke zdi především je neměl nechat v útrobách lodě ale s vestama na palubě - proč by je hnal do vody. Celý postup obvyklé evakuace tu nakonec už tu poměrrně podrobně rekapituloval Michal Muller, tak si to aspoň přečtěte. Žádný normální člověk tu netvrdí že měli naskákat do vody, ale když mrknete na fotky, tak u nakloněné lodi (cca 90 stupňů) uvidíte záchranářské lodě, kdyby byli na palubě a ne uvnitře tak měli záchranáři aspoň koho zachraňovat..... :-/

0/0
19.4.2014 20:52

J51o60s45e65f 50N59o96v29á34k 6693890252169

V současné době je jeden zásadní fenomén. Tím je určení viny. Přitom problematika všech nehod je SOUHRA mnoha okolností. Takže proudy, nezkušenost kapitána + (možná) porucha, následné naprosto nevhodné chování kapitána (tam bude vina nejspší bez vlivu ostatních okolností). Nicméně doporučuju si pustit včerejší pořad na čt24, rozhovor s kapitánem námořní dopravy, nějaký ČECH (jméno si při vší úctě nepamatuju). Říkal, že jeli týden z New Foundlandu do portugalska a loď se kymácela od 45°na jedné straně po 45° na druhou stranu, že chodil spát do spodních palub, tam to tak neházelo, atd. čili chtít vinu hned druhý či třetí den je pro dnešní dobu typické, nicméně stupidní. Vyšetřeno bude nejspíš do půl roku. (zdůrazňuji, že tím neobhajuju kapitána, to bude asi pěkná krysa)

+1/0
19.4.2014 13:28

P20e34t43r 45B58o46c12e53k 7446822360753

Pro ty co obhajujou kapitána (že kdesi cosi nemohl)  pusťte si nejdřív video studentů z článku ještě nejsme mrtví kde je vše nafilmované jak to tam probíhalo a jak rozhlas hlásí při evidentním vážným náklonu, že mají zůstat kde jsou. + si připočítejte že kapitán utekl mezi prvními. RvRvRv

+6/0
19.4.2014 12:42

I18r14e74n13a 44P78l17a91c46h37e17t29k56o30v61á 1586674876680

Problem je ze lidi poslouchaj jak ovce misto aby pouzili vlastni rozum. takova irenka by byla v clunu driv nez kapitan a vubec nic by se nemuselo potapet

+1/0
20.4.2014 3:08

B24o41r50i38s 40P13o62u51z81a21r 5248168765197

přiznejme si,že doba gentlemanství,smyslu pro povinnost a čest je pryč ...

+6/−1
19.4.2014 12:05

S89t42a55n31i25s88l90a82v 33P68ř81i26b24y88l 1379848531846

Ono jestli to všechno, co píšete, nebylo taky trochu během času zidealizované. :-)

+1/0
19.4.2014 12:09

B56o24r22i43s 66P74o43u10z80a37r 5358798325307

budeme-li vést debatu o etice,je vždy idealizace dominantním prvkem.Jenomže to,že kapitán opouští ztroskotanou loď jako poslední, není jenom záležitost etiky,ale i zcela zásadních povinností...

+5/0
19.4.2014 12:18

S19t66a87n16i36s51l97a76v 40P18ř80i56b24y87l 1739238951666

To máte zajisté pravdu.

Otázka je, kolik těch kapitánů, například v 19. století, zdrhnulo z potápějící lodi mezi prvníma. Možná jich bylo stejně jako teď, jenom se to díky menším možnostem sledování a informování do dnešních časů "ututlalo".

+1/0
19.4.2014 12:27

J38a59k62u96b 55V74y79s86k25o18č63i57l 7520468606859

Ještě že nikam nejezdím, doma na gauči se mi nemůže nic stát :-P

+4/0
19.4.2014 12:01

J15a32n 49M78a27l43e57n46k80a 6353845283

Udivuje mě, že místo toho, aby zjišťovali k čemu došlo, proč došlo k náklonu, co to bylo za údajnou ránu apod. tak raději rovnou zatýkají lidi. Taky třeba Mitsubishi mohlo vyrobit vadný trajekt s nedolíhavými vraty, že...

0/−3
19.4.2014 11:59

B29o21r17i23s 38P23o92u70z76a21r 5208228365497

to se určitě bude vyšetřovat,nicméně to zatčení kapitána je na místě -nesplnil svou nejzákladnější povinnost - pasažéry nechal na holičkách a sám si zachránil krk ...

+7/0
19.4.2014 12:07

R36i89c23h82a64r44d 94B37u82š50e72k 3275498947113

vy mate nejake indicie ze se nezjistuje k cemu a proc doslo?

a i kdyz pripustim ze byl trajekt vadny povinost kapitana je ridit evakuaci a ne prchnout mezi prvnima jako krysa... takze zatceni je na miste a s vysetrovanim priciny nema co delat...

oboji je uplne jina hra na uplne jinem hristi...

+3/0
19.4.2014 12:12

P25a26v29e88l 60H67a13l10e49n29k39a 5523890182929

Chudák kapitán, ten se dostal do pěkné šlamastyky.

Teď ho budou, na starý kolena, roky tahat po soudech. :-/

0/−5
19.4.2014 11:53

B21o36r52i77s 16P67o32u97z70a50r 5338908385657

chudák ? nezodpovědný gauner ...

+4/0
19.4.2014 12:08

R50i20c72h97a68r60d 94B89u32š74e80k 3335888737633

kapitan co nekoordinuje evakuaci ale stara se o svuj vlastni zivot neni chudak..

+3/0
19.4.2014 12:10

J34a90r14o28m89í38r 46N74o71v87o42t92n27ý 7589487371754

jak se vůbec může potápět jihokorejský hodný a demokratický trajekt,zřejmě sabotáž!!

+2/−9
19.4.2014 11:25

M74i43c98h18a66l 53M31i57l96l31e13r 9766952819782

odstehuj se ke KimoviRv;-€

+5/−3
19.4.2014 11:30

J57a44r46o59m28í71r 47N37o13v44o11t19n35ý 7679767411834

ty se odtěhuj k ObamoviR^;-D

+3/−2
19.4.2014 11:43

M47i14c58h54a74l 54M67i46l82l70e91r 9176422979752

nepotrebuji, soudruhu. Ziji v jine demokraticke, svobodne zemi a to mi vyhovuje.

+2/−3
19.4.2014 12:01

J15a63r44o82m21í88r 18N14o36v16o94t72n65ý 7449947881294

takže pan buržoust germánského původu je zloděj-demokrat?

+1/−1
19.4.2014 12:10

M88i28c38h90a33l 33M82i88l78l22e45r 9106552299692

stekas na spatny strom, soudruhu:-P

+2/−1
19.4.2014 14:18

M46i34c13h70a33l 93M29i94l39l10e32r 9486792809112

kdyby byl naridil nasazeni zachrannych vest, evakuaci a spousteni zachrannych clunu v dobe, kdy mu to doporucovala pobrezni sluzba a ne az pulhodiny pozdeji, vic lidi by se bylo zachranilo. Cekat se spoustenim zachrannych clunu kdyz se lod naklani, to i celkem nezkuseny namornik pochopi, ze od urciteho uhlu sklonu uz nebude mozne zadne dalsi cluny spoustet. Proto take lod spustila jen 2 zachranne cluny.

+10/−1
19.4.2014 10:31

V12l86a80s71t28i23m68i83l 81S40v61o93b42o75d71a 7133798855344

Jestli to tak bylo, tak to zvoral, to je pravda.

0/0
19.4.2014 10:38

S36t40a40n34i65s35l68a33v 98P89ř11i83b13y17l 1769208581286

Zase kdyby nahnal lidi "do vody" a nakonec se ukázalo, že by bylo lepší zůstat na lodi, tak by to taky bylo špatně.

Po boji je generál každý.

0/0
19.4.2014 12:06

P82e11t56r 76B50o31c39e70k 7986852290663

Jenže vy jste všichni myšlením furt ode zdi ke zdi - proč by je hnal do vody - to přece vymyslí jen idiot!!!!!!!! Měl jim dát pokyn ať se všichni shromáždí na palubě - minimálně + další instrukce pro případ skutečného opouštění lodi (vesty čluny atd) Místo toho je to hovado nechalo trčet v útrobách tak velké lodi a samo zdrhlo !!!!!!!!

+4/0
19.4.2014 12:33

S96t51a61n54i54s70l70a61v 25P45ř58i89b68y93l 1799568581856

Ono se to hodnotí moc pěkně a jednoduše - po třech dnech, od počítače, s nohama v teple.

To už jste potom spíš admirál, než generál :-)

0/0
19.4.2014 12:54

P65e65t23r 83B96o84c77e58k 7896182930933

Tak já třeba děti mám, tak logicky budu preferovat záchranu dětí před záchranou sebe.....:-/

0/0
19.4.2014 13:21

M35i81c14h42a92l 59M31i57l61l15e48r 9956132469512

hele, ja jsem toho uz dost najezdil na ruznych lodich a mam za sebu radu cvicnych poplachu pro pasazery, ktere se delaji povinne na zacatku kazde plavby (nekde dokonce v posledni hodine pred odplutim), takze znam postup docela dobre.

Prvni je ohlaseni vseobecneho poplachu lodni sirenou. Pasazeri si maji vzit zachranne vesty z kabin a odebrat se na urcenou palubu. (Pokud neni cas jit do kabiny, dalsi zachranne vesty jsou k dispozici na shromazdovacim miste). Tam na ne cekaji clenove posadky, rozdeli si pasazery do skupin a cekaji dalsi instrukce z mustku, zda se pujde do clunu a evakuovat nebo ne. Tim cvicny poplach obvykle konci, na nekterych lodich ale pokracuje postupnym odchodem skupin na otevrenou palubu u zachrannych clunu a skonci tam. Zazil jsem cvicny poplach napr. pro celych 2000 pasazeru na palube lodi Millennium, nakonec shromazdenych na palube pod cluny a meli to pekne zorganizovane.R^

Tohle bylo minimum, co kapitan trajektu mel moznost udelat v te pulhodine  zatimco se rozmyslel zda vyhlasit evakuaci nebo ne: vyhlasit poplach, dat povel pasazerum vzit vesty a shromazdit se na palube. Tam se mohlo cekat na dalsi rozhodnuti. Kazdopadne by pasazeri aspon nezustali v kabinach a meli pri sobe vesty, ktere by jim pomohly v pripade, ze se nevesli do clunu/cluny nemohly byt spusteny a oni museli skocit do more. Neutopili by se v kabinach.

+5/−1
19.4.2014 14:33

V65á18c56l50a82v 22P23a30v62l53í22k 9542760764954

před 6 týdny "zmizel" Malajcům Boeing 777 a nikdo ho dodnes nenašel (i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)

teď se potopil trajekt na velmi frekventované lince, víme kde je, víme že stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit...

Přijde mi to, že schopnosti záchranářů a současné techniky jsou mnohem horší, než si myslíme. Alespoň to tak vidíme v praxi (teoreticky jde totiž všechno v pohodě)

+6/−2
19.4.2014 10:29

M80i62c67h30a19l 75M85i36l10l30e34r 9106332609262

vinit z obojiho zachranare !!!!!! to chce opravdu malou kapacitu mysleni a neznalost predmetu, o nemz mluvisRv

+1/−7
19.4.2014 10:33

J26a79r59o42s21l50a42v 66Ř21e81z22n61í50k 7884791155530

Nikdo nikoho neviní. Jen, že ta naše technologie není tak dobrá, jak se zdá. Kde jsi viděl, že někdo obviňuje záchranáře? Nelze nikoho vinit, když to prostě nejde

+5/−1
19.4.2014 11:06

M80i65c33h85a38l 82M36i75l79l80e55r 9306572219882

jeho nesmysly typu

1)"i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)"...NENI, jen hodne priblizna oblast vzhledem k tomu, ze signaly byly zanamenany z nekolika ruznych pozic lodi; najit si detaily

2) "stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit..." to neni vina ZACHRANARU, ale dezorganizace posadky a pozdniho rozhodnuti kapitana

3)"schopnosti záchranářů ..... jsou mnohem horší, než si myslíme." To JE kritika zachranaru a je uplne MIMO!

V pripade MH370 se ani nejedna o zachranare - nebylo co zachranovat - ale o patrani na zaklade zpozdenych a v ruznych pripadech neochotne vydavanych informaci - viz Malajsie sama, ktera zavinila zpozdeni v preneseni patrani do Indickeho oceanu aspon o 4-5 dni pozdeji po tom, co mela potvrzeni vlastnich radaru, ze letadlo preletelo Malajsii do Indickeho oceanu,Thajsko, kteremu to trvalo 9 dni, Indonezie, ktera odmitla spolupracovat predanim svych informaci. Kdyz se patrani konecne presunulo - diky ruznym vypoctum ze satelitnich informaci- do nynejsi oblasti, bylo to uz na hranici vydrze baterii, kter prestaly visilat, takze polohu nebylo mozne presneji vymerit.

 V pripade trajektu nelze vinit zachranare, kteri se vydali na cestu jakmile dostali hlaseni, ale kapitana, ktery nevydal prikaz k evakuaci kdyz mu to pobrezni sluzba (ktera volala zachranare) doporucovala a nenaridil spustit cluny vcas, dokud to bylo technicky mozne.

+2/0
19.4.2014 11:29

M68i45c36h42a94l 44M64i55l47l94e56r 9486962249452

oprava: baterie prestaly vysilat

0/0
19.4.2014 11:31

J47a20n 19K25ř19í85ž 6905813435398

...malá opravička - baterie nevysílá.

Vysílá vysílač.

0/0
19.4.2014 11:42

M13i57c50h49a16l 62M91i15l96l34e60r 9406842769122

ano, mas pravdu, baterie se vybily, vysilac nemohl dal vysilat

+2/0
19.4.2014 12:03

J59a97n 24K12ř47í40ž 6925323345428

:-)

0/0
19.4.2014 12:34

I87r64e66n39a 13P58l53a10c15h87e71t91k64o41v81á 1796714346610

Stourale :-D

0/0
20.4.2014 3:13





Najdete na iDNES.cz