Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naděje slábne. V potopené lodi či v chladné vodě zůstává skoro 300 lidí

Záchranáři a potápěči od rána pokračují v pátrání po téměř třech stovkách pohřešovaných lidí z jihokorejského trajektu, který ve středu ráno ztroskotal nedaleko pobřeží Korejského poloostrova. Vzhledem k počtu pohřešovaných rostou obavy, že půjde o nejhorší lodní neštěstí v zemi za posledních roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87á27c81l25a85v 33P95l83a64v23e88c 2619299209940

Naděje umírá poslední, záleží jak velké jsou vzduchové kapsy. Akorát nechápu, kdo je to na velitelských místech, zdrhají jako krysy.

+1/0
17.4.2014 11:32

P38e36t13r 19T14y17č67k39a 6585742719332

Chápu to správně, že posádka nařídila studentům vrátit se do kajut a sama odplula na záchranném člunu?

+1/0
17.4.2014 11:19

J27a73n 68F74r68o88l93í86k 6756180255714

Tomu snad velel Schettino.;-O

+1/0
17.4.2014 11:51

I17v80a86n 29L30a92š23k26o95v20s86k40ý 1261672397989

Láska je jako krááásná loď,kteráá ztratila kapitána...!....R.I.P

0/−4
17.4.2014 10:54

E20v90a 67L59o36k19a95j33o94v74á 4532110783656

zcela nesmyslný příspěvěk :-P

+4/0
17.4.2014 11:13

D45m97i84t62r33i55y 49N21e47s39t90e64r18o41v 6790647820963

Vada a bordo, cazzo!!! ;-O

0/−1
17.4.2014 10:44

H72e58l54e80n12a 34K73a37v73k52o97v68á 5606223300316

Když se potápěl Titanic, tak setrval kapitán na lodi  až do konce a zahynul, ale ještě   předtím nařídil, aby si lidé vzali záchranné vesty a vyšli na palubu.Škoda, že tenokrát nechali lidi v kajutách a kapitán se o svůj život včas "postaral""

0/0
17.4.2014 10:25

Z47d68e60n41ě33k 15W93e49r69n80h77a25r30t 6797855612788

No, pokud byl na palubě a organizoval například evakuaci do člunů a podobně, dokud se už zkrátka neudržel a z nakloněné lodi spadl do vody, tak se měl raději utopit, než se nechat zachránit z vody? To, že přežil, ještě samo o sobě o žádném pochybení nesvědčí.

+4/−1
17.4.2014 11:00

L28u39d68v63í20k 33G57a87j79d56o79š60í34k 2185683274482

Dříve by mu hrdost velela se raději utopit i kdyby měl šanci na vlastní záchranu. Můžeme se bavit o tom, jestli v dnešní době má takové gesto smysl a jestli něco řeší.

0/0
17.4.2014 11:14

J80a48k41u77b 12D32ě87c73k13ý 3869142920512

Včera tu nějaký chytrolín psal, že pasažéři nechtěli riskovat skok z lodi mezi žraloky. Počítám, že v té 12° vodě jich musí být hejna...

+3/0
17.4.2014 9:54

J21o73s78e39f 91V57a20l96a 9890803793833

stacilo nahazet do vody samonafukovaci zachranne cluny( viz muj prispevek nize). Casu bylo habadej

+2/0
17.4.2014 9:56

M53i54c68h40a11l 62P38o44n80o48c17n59ý 2554395641

Nedelal si jen prču?

0/0
17.4.2014 9:56

J65a76k15u40b 16D75ě16c76k49ý 3689762970712

nevypadalo to právě...

0/0
17.4.2014 9:58

J37o67s11e64f 86V33a42l91a 9850203733523

podle mne typicky problem trajektu ( ferryboats ), v posledni dobe se v Evrope obratily kylem vzhuru prinejmensim 2x ( jednou z Finska a jednou trajekt mezi Belgii a UK.   Ferry jezdi "na krev", malo vydelavaji, palubaci jsou ze zemi tretiho sveta a mnohdy ani poradne nerozumi a na odborne vyskolene namorniky proste rejdarstvi nemaji penize. Typicka zavada : nedovrene vodotesne viko  vzadu.  Lod je vyrobena nekdy okolo 1970, cili je bud na konci sveho zivota nebo je nutne ji prodat dal treba do Indonesie. Na obrazku (tusim) c.11 je videt prinejmensim 8 bilych kapsli - to jsou samonafukovaci zachranne cluny, ktere vubec nikdo nepouzil a ani dokonce nesnazil pouzit !!! Na archivnim snimku cele lodi  nejsou na palubach vubec zadne zachranne cluny videt, pri poctu zhruba 450 pasazeru by tam mely byt mozna 50 tech kapsli a jeste dalsi zachranne prostredky - na archivnim snimku je horni vyhlidkova paluba ( sundeck) zcela prazdna.

+8/0
17.4.2014 9:41

J32o54s43e61f 27V49a73l35a 9800143663833

oprava : ty zachranne cluny-kapsle jsou na snimku c. 10 Podle cislovani jich mel trajekt alespon 40 ks. na snimku c.2 jsou nejasne videt dalsi 3 kapsle z druhe strany sundecku, rovnez nepouzite. Hlavne ze se zachranil kapitan...........

0/0
17.4.2014 9:53

L14u72d16v13í84k 91G41a39j35d70o42š26í60k 2835263634532

Na videu vidíte minimálně 14 nepoužitých kapslí.

Je otázka, mělo-li smysl čluny používat, když ještě v době kdy byl trajekt nad hladinou bylo kolem desítky lodí se záchranáři i vrtulníky. Problém je spíš v tom, že ty kapsle neměl kdo použít, protože skoro všichni zůstali uvnitř lodi.

+1/0
17.4.2014 11:29

J54o90s34e82f 84V71a24l87a 9370743423943

sorry muj predchozi prispevek patril o patro nize. Takze poporadku - pokud jde lod ke dnu, tak je v ramci zachrany vlastniho zivota vhodne zmizet co nejdriv. 1. pokud se lod nehoupe a stoji jeste rovne, daji se spustit zachranne cluny klasickeho tvaru, do kterych se dostanu "suchou nohou", treba po zebriku. Tedy nebudu mit mokre obleceni, coz pro preziti je znacna vyhoda. 2.Jakmile je lod nakrivo nebo se houpe, tak zachranne cluny nejdou spustit. Pak se nahazeji do vody kapsle a lidi si do nich musi vetsinou doplavat. Zustavat totiz blizko u nestabilni lodi znamena riziko potopeni clunu pri nahle zmene polohy lodi. Navic plavajiciho cloveka v blizkosti lodi stahne pod vodu vir vznikly pri potopeni lodi. K zmene polohy muze dojit behem i nekolika sekund. Coz vedela i posadka a protoi zdrhla rychlosti svetla

+1/0
17.4.2014 11:47

J93o14s53e62f 37V57a83l47a 9500593563833

na videu je mezi 31. a 38.sekundou videt oranzovy zachjranny vor, ke kteremu plavou asi 2-3 cestujici. takze asi smysl to melo

+1/0
17.4.2014 11:57

J12o19s15e92f 58V44a63l95a 9290443563303

v prehistorickych casech jsem byl 8 mesicu externim zamestnancem Ceskoslovenske namorni plavby a diky tomu jsem se i trochu projel na mori a musel se o bezpecnost zajimat - coz bylo i v mem osobnim zajmu - na mori neni clovek nikdy v bezpeci

+1/0
17.4.2014 11:35

E80v21a 88L83o77k37a52j96o47v34á 4812170153676

čím se živíte, že máte takové detailní znalosti? :-)R^

0/0
17.4.2014 11:15

J76o46s75e14f 95V70a87l25a 9760913233783

sorry, odpoved mi preskocila o jeden prispevek vyse :-(

+1/0
17.4.2014 11:36

L34u41d55v97í48k 72G33a41j72d52o79š55í93k 2535223324112

Jen by mě zajímalo, jak mohou být v Koreji "palubáci" ze zemí třetího světa. Asi místní že? ;-D

0/0
17.4.2014 11:19

J94o13s46e26f 21V68a59l98a 9570553413523

i pro Jizni Koreu jsou Filipinci a Indonesani a Cinani jiny svet. Abych uspokojil Vasi snahu o detailismus, polepsim se a opravim to korektne na "najemne spolupracovniky z ekonomicky malo vyvinutych zemi". Souhlas ?

+1/0
17.4.2014 11:50

D88a96v19i59d 45A80u54l58i73c11k49ý 2437621875302

Druhý den po ztroskotání se stále pohřešuje 287 ze 475 lidí na palubě. Zachránit se podařilo 179 trosečník

kam se podělo těch 9 lidí?

0/−6
17.4.2014 8:41

J52a32n 90V72á68v92r21a 9397749124200

hned další věta.

Jihokorejská agentura Jonhap

informovala ve čtvrtek ráno, že počet

potvrzených obětí stoupl na devět.

+4/0
17.4.2014 8:45

D74a42v97i51d 16A29u43l44i62c92k43ý 2737491935472

..a pardon...ranní nepozornost... ;-D

+3/0
17.4.2014 8:52

V31l60a60d50i58m94í68r 45F67i36a88l61a 3296232233949

Nic si z toho nedělej, taky mi to nesedělo... :-)

0/0
17.4.2014 9:29

S98t83á13ň82a 12K51o53m66o15r79o68u53s55o13v37á 3535513177429

nějak to nechápu. Jak jsem sledovala zprávy, tak loď se potápěla asi 2 hodiny a blízko pobřeží. Předpokládala bych evakuační plán a rychle pryč - místo toho je nahnali do kajut. Bohužel - oni jsou velmi disciplinovaní, ale schopnost improvizace a rychlé logické řešení nepřipadá v úvahu. Když to srovnám s pilotem, který v New Yorku přistál na řece a zachránil pasažéry v hrozné situaci ?!!

+11/0
17.4.2014 8:33

V70l80a79d42i74m17í16r 18M89e85n16d30i 3482639191406

Presne toto som písal nižšie. Že jedinou možnou záchranou bolo vyjsť na palubu a odtial sa potom prípadne dostať do vody,alebo záchranného člnu v každom prípade opustiť plavidlo, Zostať uväznený vo vnútri lode, ktorá sa vzápätí potopí je takmer istá smrť. Možno si posádka myslela, že problém nebude až tak dramatický, a nechcela zbytočnú paniku. Tentokrát bohužial za svoju disciplinovanosť zaplatili ludia tú najvyššiu cenu.

+5/0
17.4.2014 8:39

S89t46á52ň93a 64K55o79m80o15r48o65u18s24o83v80á 3295583427439

psali jsme asi ve stejnou dobu a byl jste rychlejší - je to hrozné a nedovedu to pochopit. Ona ta absolutní disciplinovanost a nepoužívání vlastní hlavy má i své velmi stinné stránky.

+3/0
17.4.2014 8:46

V61l34a75d96i73m22í64r 46M45e65n26d59i 3222659651846

Bohužial asi ano a tentokrát to skončilo fakt zle. Ale oni sú tak vedení proste odmalička. V každom prípade rozhodnutie velenia nahnať ludí do kajút a nezačať okamžite evakuačné práce bolo tragickým omylom.

+2/0
17.4.2014 8:56

S58t85á61ň62a 88K74o40m76o65r92o31u37s69o37v73á 3855863397429

je to mentalita pro nás nepochopitelná. Nedávno byl o takových věcech zajímavý pořad - a přestože asiaté jsou nesmírně pracovití, tak základní rozdíl - oni se snaží dostat na úroveň svého mistra a co nejlépe ho napodobit, tak pro nás je samozřejmé dostat se o kousek dál - což nás snad může zachránit před převálcováním.

0/0
17.4.2014 9:08

V42l26a33d86i56m28í88r 63M31e91n82d98i 3322649961286

Viete tu ale vyvstáva otázka, že vna akej úrovni je ten ich mistr a na akej ten náš. Im možno stačí dostať sa na jeho úroveň a predsa budú pred nami. Samozrejme nie je jedno za akú cenu. Ja som videl tiež podobný dokument a tam si deti volili niečo ako šéfa triedy . No to som nechápal ako to tie decká prežívali a aké neskutočné sklamanie prežíval jeden z kandidátov ktorý vo výbere neuspel. Oni sú naozaj povahovo úplne iní.

0/0
17.4.2014 9:16

S65t69á66ň12a 84K67o82m75o46r51o37u71s59o78v85á 3275793487429

ono se to ukazuje snad nejlépe na architektuře a umění vůbec - u nás co století to nový sloh, ta rozmanitost v malířství, nejsem znalec asijské architektury, ale na dokumentech to jsou jen pagody - a pak skokově prosklené mrakodrapy. U nás umělec tvořící ve 20. ale i v 17. atd. století ve stylu gotiky by byl považován za plagiátora

0/−2
17.4.2014 9:23

A96l11o67i71s 98S67t82a56r76ý 3439379337192

Tohle nás může zachránit maximálně před vyhynutím (stále budem pro ně užiteční). Před převálcováním by nás mohl zachránit pouze prostý biologický proces zvaný množení.

+1/0
17.4.2014 9:19

S14t67á17ň82a 11K71o58m66o79r80o59u84s68o20v76á 3135223437659

no já se snažila, teď už jsem mimo hru - ale máte pravdu, to je to největší nebezpečí ale nejen od asiatů.

0/0
17.4.2014 9:27

S35t62á39ň55a 66K11o82m54o17r34o54u51s36o47v68á 3645753767249

nedá mi to - musím doplnit. Dříve kdo nezasel a nepřipravil si dříví na zimu, nepřežil, čili rozmnožili se jen ti, kteří byli schopni se o sebe postarat. Teď nastoupí sociální podpora a humanitární organizace - a je to tak jak to je. Ale v tomto ohledu nám zrovna od asiatů největší nebezpečí nehrozí.

+1/0
17.4.2014 9:32

A67l22o68i61s 46S26t98a61r31ý 3639709237202

Ano, oni jsou naštěstí taky lidi práce (myslím tedy ty šikmooké rasy, když jsme u asiatů).

+1/0
17.4.2014 9:39

J17a74r93o62s46l65a33v 37N92o47v13á24k 7525428893297

ta ma jenom stinne stranky, nechapu jak to vubec nekdo muze povazovat za vyhodu

+1/0
17.4.2014 9:02

V91l43a62d44i98m73í14r 88M45e39n93d45i 3472229411966

No nejaká tá disciplína na škodu nie je , horšie je to, keď sa to zvrhne na slepé plnenie akýchkolvek stupídnych príkazov. Ale to už sa asi nebudeme baviť o disciplíne ale o drile...

+1/0
17.4.2014 9:06

S26t79á57ň73a 11K13o40m47o82r75o64u96s26o28v55á 3955163287689

já jsem se vždycky snažila používat vlastní hlavu - ale také jsem přes ni mnohokrát dostala, leč neměnila bych. Ale jak to vyjádřil jeden zastánce starých pořádků - kdo držel hubu, tak se měl dobře.

0/0
17.4.2014 9:17

L28u70c48i15e 28B38l63a67n11i27c21k95á 2955303339661

...smutné!! Škoda každého, zvláště mladého, zbytečně ztraceného života !!

+3/0
17.4.2014 7:35

V77a41c86l88a54v 59P85e79r12o57u85t42k48a 6338757754281

v jaké hloubce je potopená loď?

0/0
17.4.2014 7:26

J51a92r90o97s50l93a16v 10Ř84e28z51n85í55k 7414401485860

Kousek jí vyčnívá nad hladinu a přesto nejsou schopni zachránit lidi uvnitř.......

+2/0
17.4.2014 7:27

V67l17a61d67i81m48í67r 90M29e84n88d39i 3902349971696

Pane je v podstate jedno v akej hlbke tá loď je, pokial ju zaplaví voda a ludia nemajú možnosť úniku, tak smrť utopením trvá pár minút. Mňa skôr zaráža to, že tí ludia sa nesnažili vyjsť na palubu a odtial sa nejak dostať do vody, proste von mimo plavidla.. Ak zostanú uväznení vo vnútri, ich šanca na prežitie je prakticky nulová..

+3/0
17.4.2014 8:35

S13t15á32ň81a 71K71o40m12o69r13o72u40s48o71v19á 3985733417719

A velení jim NAŘÍDILO aby šli do kajut - nepochopitelné

+3/0
17.4.2014 8:37

V18l92a79d82i11m70í23r 60M63e24n75d85i 3582489801336

To som tiež nepochopil, podla toho rozhodnutia asi situácia zo začiatku nevyzerala tak dramaticky. Trajektami som sa plavil x krát a viem , že v prípade že dôjde k popllachu, tak schmatnem vestu a utekám na miesto zhromaždenia. Fakt hrozné. Naozaj si neviem predstaviť čo tam mohlo nastať, keď  sa loď najprv prevalila na bok a zrazu sa dvere kajuty, prvá a neposledná prekážka vášho úniku  ocitnú tri metre nad vami....;-(

+1/0
17.4.2014 8:51

J59o67s75e55f 65V46a57l94a 9510983953813

jenze to byl pouze trajekt a tam se zadne misto shromazdeni neoznamuje a netrenuje

0/0
17.4.2014 9:16

J30a20r57o67s82l40a28v 86Ř11e43z19n30í17k 7564641255210

Pokud vím tak jsou tam vzduchové. Kapsy

0/0
17.4.2014 8:42

V64l91a17d88i13m42í52r 18M93e23n23d51i 3792859291506

To určite sú, lenže voda o teplote cca 12 st. tiež nedáva dlhodobé šance na prežitie. Ludský organizmus má tiež svoje limity.

+1/0
17.4.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.