Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé skříňky ze ztraceného boeingu jsou na dosah, věří Australané

Pátrací čety operující v Indickém oceánu jsou přesvědčeny, že znají přibližnou polohu černých skříněk ztraceného letu MH370. Uvedl to australský premiér Tony Abbott. Vedoucí pátracích operací nicméně sdělil, že poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S77t63a66n36i56s44l86a88v 17T32e45s11a96ř 9657654782924

Když už nemůžou černé skříňky plavat, proč by nemohly být v okamžiku havárie z letadla "katapultované" alespoň nějaké radio- nebo nebo GPS-majáčky, které by daly pátracím týmům alespoň první rychlou informaci, kam poslat lodě se sonarem, hledajícím signály z černých skříněk?

0/0
13.4.2014 20:15
Foto

S15t52a48n50i85s17l54a79v 14T23e26s48a29ř 9467734962684

Dejme tomu, že najdou a vyzvednou obě černé skříňky. V obou budou zaznamenané poslední dvě hodiny letu. Hádám, že ty dvě hodiny budou poslouchat jen ticho z pilotní kabiny a v letových údajích bude 1:50 jen přímý let a pak 10 minut klesání potom co to palivo došlo. Podle mě to neobjasní, proč letadlo uhnulo ze směru na Peking ani kudy a proč se klikatilo 6 hodin letu potom. Až najdou vrak, tak zjistí jen to, že letadlo spadlo potom co mu došlo palivo. Vyšetřovatelům fakt nezávidím.

0/0
13.4.2014 19:40

I39v87a21n 70P32o23v95o45l90n57y 4697261661770

Tohle je zajimava veta: "... poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely". Tak jake vlastne ty signaly chytaji? To se jen tak v oceanu vyskytuji vubec nejake signaly? Nebo snad poslouchaji delfiny? Jakou vaznost jejich zpravam dat, kdyz nevi jestli to jsou skrinky nebo nejsou?

0/0
11.4.2014 18:26

M85i45r67o98s70l41a40v 91Z55i22k55m51u30n69d 7499873844713

Signály vysílají agenti Kima III, letadlo přistálo neporušené  na předem určeném místě, cestující a posádka přestoupili do severokorejské ponorky a letadlo bylo potopeno ...

0/0
11.4.2014 19:12

M13i37l36o76s 66V32a81l38y 8526142937582

Ivane, to si nepochopil??? Tato akce byla velmi dobre a dlouho prpravovana...... je nejaky problem, aby po havarii letadla se zhodili do more desitky "skrinek" jen proto, aby zmatli vsechny slusne lidi sveta? Nekteri lide jsou "vynalezavi" a porad si mysli, ze ten zbytek jsou BLBCI a  I d i o t i !!;-DRv

0/−1
12.4.2014 18:47

M84i63l46o45s 40V13a60l47y 8126642387462

SORRY, jak pisi: po havarie letadla [mely byt uvozovky] " .,.,.,. " :-) Verim tomu, ze letadlo v mori  n e n i !

0/0
12.4.2014 18:54

K42a97r24e80l 91D35u95b 9135728971231

Neměla by být Black Box v nějakém plovacím pouzdře ?  Hodně by to v takovém případě pomohlo.

+1/−1
11.4.2014 17:04

R38i50c18h77a44r26d 42B88u35š96e95k 3375918147833

pokud se zad letadla neroztristi na kousky jak vy vyplovala mimo letadlo?

+1/0
11.4.2014 17:21

J38a45k36u47b 68S47e98m88e44r67á18d 2117466261181

a taky kdyby to uplavalo pryc, tak ty trosky uz nenajdou nikdy :-)

+3/−1
11.4.2014 17:42
Foto

S90t85a86n49i18s94l31a35v 25T30e69s75a12ř 9487454702314

tak snad nebudou tak pitomí, aby si a) na to plavání nevymysleli udělátko při návrhu plovoucích lokátorů anebo b) nezjistili nějakou informaci o směru mořských proudů a podle toho si neodvodili vhodnou oblast pátrání...

Furt lepší najít plovoucí něco a mít okruh hledání +/- 100km než nemít nic a hádat části kružnice v celkové délce x tisíc km a šířce taky 100km.

0/0
13.4.2014 20:18

P75a17v95e59l 75V34e38t74e38š60n73í19k 7365248945727

Musí být tak masivní aby vydržela náraz a požár.

Ledaže by tam byla nějaká vystřelovací bóje pro tyto případy (to by ale nebyl letový rekordér - jenom nějaký lokátor), který by po nějakou doby vysílal informace o poloze.

0/0
11.4.2014 17:48

A26l16e20x50a51n95d88r 17K20o21s27t98k71a 5959506979956

Problém je v tom, že než si vůbec někdo všimne, že jim chybí letadlo, než obvolají okolní letiště, že nikde nepřistálo, než zjistí, že to není jen omyl, tak by ta bójka byla 100 nebo taky 200 km daleko od místa dopadu. Což by hledání trosek až tak moc nepomohlo. Plus, na jednu stranu, nějaký jednoduchý zapisovač, kam by data proudila třeba přes wifinu, který by byl schopný vysílat třeba týden a plaval by, by měl výrobní cenu pár tisíc kč. Na stranu druhou, na vše co přijde do letadla je vyžadováno tisíc a jedna certifikace, zkouška, povolení atd, takže by takové dodatečné zapisovací zařízení možná vyšlo na milion či víc. A na to se vám dopravce může víte co..

0/0
11.4.2014 22:53

R85a35d39e29k 58P24r61o58c74h78á43z57k25a 2883169738

Neřešte vyřešené, tohle existuje a jmenuje se to ELT. Ale začlenění do letadla by bylo skutečně obludně drahé, hlavně s ohledem na byrokracii kolem registrace a certifikace.

0/0
12.4.2014 14:23

R12a85d41e35k 30P78r78o27c88h48á64z17k38a 2123419208

Tedy, letadlo ELT má a dokonce několik, ale ne v takovéhle bóji.

0/0
12.4.2014 14:24
Foto

K74a22r49e87l 65P52l67a90c57h90ý 6766266554599

Bouchnul mu levy motor. :-)

0/0
11.4.2014 16:13

I31v20o 34J69a20n18á72č75e16k 8563213401192

Komu?

0/0
11.4.2014 23:29

P59e54t29r 71Z46d33e81n12ě48k 2274189584

Záleží na tom, zda existuje někdo dostatečně mocný, kdo má zájem, aby se záhada NEvyřešila. Pak se ovšem na nic nepřijde.

0/−4
11.4.2014 15:26

J27a50n 76S38e12m61i71k 4384537422959

A kdyz se zahada vyresi, tak stejne "někdo dostatečně mocný" zakryje pravdu.

neni z toho proste uniku!!

+2/−1
11.4.2014 15:29

J13a42k31u11b 11S46e42m41e54r22á57d 2417136711141

ze se na to ti zachranari nevyprdnou hned ze startu, kdyz ti mocni.... :-)

+6/0
11.4.2014 15:35

J79a31n 76S91e82m92i26k 4204917672949

Zachranari v tom taky jedou

+1/0
11.4.2014 17:12

J46a14k93u48b 11S64e26m57e26r39á25d 2317796641151

i Skippy? :-)

0/0
11.4.2014 17:43

P85e63t46r 68N19o73v66o96t81n49y 3609612599122

A pokud se zahada vyresi, tak jen proto, že to nekdo dostatecne mocny chtěl. :-)

+2/0
11.4.2014 15:35

J86a32k38u43b 16S10e38m46e15r21á92d 2247546551741

problem nastane, kdyz bude vice mocnych a kazdy to bude chtit jinak :-)

0/0
11.4.2014 15:45

J63a10k96u36b 76S17e62m73e32r57á31d 2797166211971

pak nastoupi vsemocny ;-D

+2/0
11.4.2014 15:45

P49e13t66r 54N39o16v86o87t73n64y 3769482579352

Že by ta prd.lní "fotka" byla podvrh? To není možné. :-)

+2/0
11.4.2014 15:18

L75u93b28o21m32í28r 49V63r34t81a94l 6330587151841

A bílé skřínky se taky najdou?

0/−2
11.4.2014 14:46

L83a30d31i34s17l70a88v 57S10o26k67o76l 1210332715102

Těch si nikdo nevšímá, nejsou tak uřvaný....

0/0
11.4.2014 14:52

P68e14t48r 56N63o13v68o83t92n57y 3859782839592

Palubní bar bohužel zustane i s obsahem navzdy ztracen. :-D

+1/0
11.4.2014 15:37

P15a57v80e13l 88V44e54t23e50š63n85í46k 7285938635517

Myslím že bar z letadla patřící muslimské zemi by vás neuspokojil.

0/−2
11.4.2014 16:54

P38e40t62r 81N36o29v20o58t30n80y 3609472419582

Jako ze Mu-slimaci nechlastaji? To byste se divil :-) Chlast tam mohl byt oficiálne pro cizince.

+2/0
12.4.2014 0:25

M84a20r72t49i21n 20D94o18l43e36ž54i54l 9634835690278

Nevyzvedají se předměty z dna moře tak že se použíjí vaky, které se v hloubce plní plynem. To by nemělo být tak težké.

0/0
11.4.2014 14:41

R83a73d29e51k 29P54r26o12c33h84á47z32k81a 2173829168

Ještě přesvědčte nějakého potápěče, aby tam ten vak přivázal ;-D

+2/0
11.4.2014 14:45

J81o90s77e75f 72J77a82n53e56k 9307951358369

A vydrží ty vaky tlak vody v 5 kilometrech? ;-D

+2/0
11.4.2014 14:48

R80a65d35e87k 13P95r86o28c88h39á39z93k70a 2263359718

Vaky vydrží (beztak jsou zespoda otevřené), ale bude technický problém do nich napustit vzduch, když v té hloubce je tlak vody 2x větší než v běžné tlakové lahvi :-)

+1/0
11.4.2014 15:02

J71a35k36u52b 47Š72a71f15a93n53d16a 7905747941971

Ty vaky se plní třeba naftou.

+1/0
11.4.2014 19:00

R58a89d74e51k 29P21r44o77c20h95á87z91k61a 2483809118

To zní logicky :-)

0/0
11.4.2014 19:28

V61á56c81l84a93v 69P81o88u18s93t29k93a 3580891952

To je použitelné jen v relativně malé hloubce a navíc je pravděpodobné, že trosky jsou malé a rozety po velké ploše.

0/0
11.4.2014 14:53

M53a93r40t79i14n 95G73l16o59g36a57r 5258567595

Mám dotaz, možná naivní. Proč to nevyrábějí tak, aby to plavalo? Kdyby to plulo, tak to sice odnesou proudy, ale signál bude podstatně zřetelnější a nalezení snadnější. No a když to otevřou, tak si z dat zjistí, kde to letadlo spadlo, tak by nevadilo, že to kousek odpluje. Dále by v dnešní době neměl být problém, aby v tom byla GPS, na hladině si sama zaměří polohu a tu pošle v tom pravidelném pípáku, co stejně posílá.

+1/−6
11.4.2014 14:25

L79u19d66ě22k 52R54á43j92e19c14k88ý 7178857430354

Je to dost těžký a je to uvnitř toho letadla?

+1/0
11.4.2014 14:35

R90a49d28e30k 98P44r97o31c67h76á14z86k50a 2313579468

Takové černé skříňky (oddělitelné, plovoucí) zkoušely a možná používají některé armády. V civilním letectví je problém s cenou a hlavně s certifikací, ta je tak nepředstavitelně drahá, zdlouhavá a byrokratická, že výrobci a provozovatelé letadel raději používají to co je a moc se v tom nevrtají :-)

0/0
11.4.2014 14:36

V53á35c38l38a83v 62P80o16u45s62t60k83a 3360901952

No jo, jenomže černá skříňka bez vraku je celkem na nic.

+1/0
11.4.2014 14:54

J20á40n 79K67o85t38ú93č 2566254818876

To vôbec nie je pravda. Čierna skrinka sama o sebe je prínos. Sú tam letové dáta a záznamy GPS polôh. Okrem toho vrak musí byť neďaleko.

0/0
11.4.2014 15:17

V97á44c47l67a91v 70P61o67u44s80t56k15a 3500381682

Vrak rozhodně nemusí být nedaleko. Za nepříznivého počasí může plovoucí černá skříňka urazit stovky kilometrů a v takovém případě z vraku nenajdete ani nýtek. Dále, letové záznamy a záznamy GPS poloh vám nejspíš neprozradí příčinu pádu letadla. Tu zjistíte jedině aktivním zkoumáním vraku.

+1/0
11.4.2014 15:26

R22a84d46e83k 23P94r76o80c93h55á69z62k70a 2173589778

Tak asi by to nekonstruovali ignoranti a dali maják jak do letadla, tak na tu oddělitelnou skříňku. A ta by si zapamatovala pozici hned po vynoření. Nebo by se spíš od letadla oddělila v okamžiku nárazu, jako to zkoušela (a možná má) US Navy. V tomhle případě by to ušetřilo tři týdny času (a to ještě není jisté, že je ten vrak aspoň hrubě lokalizovaný).

0/0
11.4.2014 15:34

J23a55k95u64b 45S67e76m69e88r31á67d 2557246621351

no jo no, ale kdo to zaplati? :-)

0/0
11.4.2014 15:49

R39a39d27e26k 19P20r41o67c92h30á63z53k21a 2313179908

V civilním letectví? Nikdo.

0/0
11.4.2014 15:59

V59á84c12l43a58v 54P72o32u53s17t75k93a 3900361312

To by šlo.

0/0
11.4.2014 16:01

J65á40n 30K40o33t52ú90č 2496674818876

Pretože keby čierna skrinka plávala, tak ju oceán odnesie nie kúsok, ale stovky km ďaleko... A dosah toho pípáku je relatívne malý, takže čierna skrinka unášaná prúdom by sa hľadala neskutočne ťažko.

0/−1
11.4.2014 15:21

R12a43d80e24k 65P48r81o40c18h69á21z29k76a 2843669948

Na hladinu by samozřejmě byla vybavená plnohodnotným ELT a ne pípákem :-)

0/0
11.4.2014 15:37

P71a12v43e46l 76V66e98t97e22š89n90í83k 7475688455447

Černá skříňka musí být hlavně dost masivní na to, aby vydržela náraz a požár. Udělat jí ještě plovoucí je dost protichůdný požadavek a bojím se, že by nakonec nedokázala ani vydržet požár, ani neustále plavat.

Jediná možnost by mohla být taková (jak už tu kdosi navrhuje), že by v letadle byla ještě nějaká bóje, která by se po nárazu oddělila, vyplavala na hladinu a vyslala signál.

Možná něco takového zavedou. Ale vzhledem k tomu, že se moc velkých dopravních letadel v moři neztrácí, tak si s tím asi hlavu nelámou.

+1/0
11.4.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.