Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let MH370 hledají v podmořském Himálaji. Pořádné mapy neexistují

Pátrání po troskách ztraceného malajsijského boeingu komplikuje členitost dna i oceánské proudy. V prohledávané oblasti jsou podmořské hory i hluboké propasti. Pátrací letouny ve čtvrtek zachytily nový signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72l84e97š 45H77r86n58č24i68ř45í78k 2952749170775

!!!!!!  Už víme kde je podmořská základna  MATRIXU ;-D

0/0
10.4.2014 16:49

T34o42m69a22s 90K88r50e93j18z59e18k 7667220247688

asi to nelze, ponevadz by to jiz vyresili. ale povezte nekdo, je mozne zachytit smer odkud signal prichazi?

0/0
10.4.2014 15:31

J61a89k51u37b 59S52e51m92e92r42á73d 2447676671651

potrebujou chytit ten signal z trech ruznych mist, pak to uz i jde

0/0
10.4.2014 15:40

T94o95m13a38s 28K42r44e54j63z26e82k 7447140367278

hm, ale tech zachyceni uz bylo celkem dost, i tak je to nemozne?

0/0
10.4.2014 15:42

J78a91k11u53b 75S26e15m33e78r27á80d 2907766281571

zas takovy odbornik na to bohuzel nejsem :-)

0/0
10.4.2014 15:45

T25o15m35a50s 93K23r69e19j84z50e28k 7557950727438

v poho....uz sem se poucil z odpovedi nize;-)

0/0
10.4.2014 15:48

T68o16m88á66š 25M94a51t66ě24j 9885778903792

Velmi špatně. Z jednoho místa to s rozumnou přesností nejde. Pokud máš více míst, které signál snímají, tak je to lepší. 

Ale šíření zvuku ve vodě je složitější než šíření ve vzduchu. Různé vrstvy vody vytvářejí (zlomy v teplotě, slanosti, proudění) překážky pro šíření, někdy dokonce úplný odraz nebo odstínění.

+5/0
10.4.2014 15:42

T58o10m61a52s 77K45r67e67j38z77e85k 7337640327918

diky

0/0
10.4.2014 15:43

R67a35d96e59k 36P15r82o22c84h87á61z42k30a 2623689358

Možné to je, dokonce několika metodami (a pátrači všechny využívají). Základní je použití několika hydrofonů (čtyř uspořádaných do čtverce), měří se časový rozdíl kdy k se nim dostane signál z toho majáku a podle toho se určí azimut. Druhá metoda je dopplerovský posun přijímané frekvence způsobený vlastním pohybem lodi, tím se dá určit přímo poloha vysílače, ale zase s mnohem menší přesností než u té první metody. Bohužel ty černé skříňky jim v tom moc nepomáhají, to jejich krátké 10ms pípnutí je na takovéhle hledání dost špatné. Vojáci (tedy asi jak kteří, vím jen o US Navy) mají v letadlech "černé skříňky" dokonalejší, tam se místo pípání používá cvrlikání ("chirp"), které je přímo navržené na snadné hledání oběma metodami. Samozřejmě jak už tu bylo řečeno, problémem je "divné" šíření zvuku v oceánu, ten se tam šíří všelijak, jen ne přímočaře.

0/0
10.4.2014 17:35

K14r44y78š39t35o49f 66N12o28v37á75k 5117767202799

Proč se tam potápí potápěči se šnorchlama, když tam je hloubka od 7600m do 200m? 8-o

0/0
10.4.2014 15:01

J90o39s29e73f 55N63o79v40á52k 6531261480678

protoze maji male snorchly ;)

0/0
10.4.2014 15:07

J88a82k34u46b 74S18e59m29e30r53á61d 2417846401571

kdyby nahodou plula u hladiny nejaka ryba a nesla neco z letadla :-)

+1/0
10.4.2014 15:12

T17o77m17a20s 17K76r80e51j90z43e94k 7797490637478

asi jim nikdo neporadil, ze to nema cenu

0/0
10.4.2014 15:40

J85a81k32u27b 43S38e53m50e64r11á11d 2307716181751

clanek uz tu je temer 2 hodiny a jeste nedorazil zadny konspirator? 8-o

+4/0
10.4.2014 14:54

J21o23s78e49f 82N45o74v19á38k 6601221120818

...tak uz to rekni

0/0
10.4.2014 15:07

J55a41k23u78b 78S65e15m75e59r61á22d 2237776341661

Diegooooo Garciaaaaaaaaaaaaa ;-D

+3/0
10.4.2014 15:13

J55a15r75o59m79í81r 66D82o65u70b23r64a49v17a 9231886

Také čekám na zprávu, až někdo na satelitních snímcích základny Diego García objeví vedle hangáru pohozený a poněkud špinavý iPhone.

+4/0
10.4.2014 15:20

J82a26k51u67b 18S68e86m51e91r52á70d 2457636261371

;-D R^

+1/0
10.4.2014 15:41

J68o66s50e51f 81D54a46n51í12k 9726748402225

Liaozhai zhiyi (Liao-čaj č'-i)

+1/0
10.4.2014 14:23

V18á51c50l35a51v 48P32o39u61s81t97k46a 3460871182

Čaj z liči?

+1/0
10.4.2014 14:40

E87l39e94o47n12o53r85a 94N82o65v70á 1164385796109

Už jen čekám, kdy zavolají na pomoc senzibila...

+2/0
10.4.2014 13:46

J65i44ř93í 56N38o83v10o30t19n21ý 7778142

Nebo Čmaňu s pružinou ;-D

+2/0
10.4.2014 13:57

J39i15ř67í 53P45a18u58l 3426245437782

Jednoho už ukazovali v TV. Má údajně živé sny, vidí letadlo, jak nepoškozené leží v hloubce 100m a v něm sedí lidé. ;-(

+1/0
10.4.2014 14:14

P92e20t63r 65N54e52c84h76a26n10i80c81k42ý 7113526408790

To tam určitě budou nějaké rostliny a ryby, které nikde jinde na světě nejsou, takže jim tam ekologové zakážou přístup.

0/0
10.4.2014 13:45

P13a38v74e37l 89N75e80d65ě76l97a 5276700304311

myslíte tomu letadlu?

0/0
10.4.2014 13:52

P66e50t11r 24N63e27c29h44a74n66i36c11k87ý 7383346858200

Pátracím týmům, aerolinky už možná budou čelit žalobě ;-D

0/0
10.4.2014 13:53

J43a65r27o61m20í14r 14D65o29u87b83r88a75v86a 9591556

Prý se v té oblasti vyskytuje prehistorická ryba piscis remarkabilis, která občas vydává v pravidelných sekundových intervalech krátký tón ve frekvencích mezi 33 a 38 kHz.

+8/0
10.4.2014 14:02

T79o59m24á90š 10M37a76t61ě82j 9935988693632

česky se ta ryba (ve skutečnosti paryba) jmenuje černoskřínka pípavá

+6/0
10.4.2014 14:20

J73a92r36o51m21í16r 36D64o13u15b40r95a19v97a 9971416

Radši jsem použil oficiální označení, protože to české by mohlo být zavádějící. Ta paryba totiž není černá, ale oranžová.

+3/0
10.4.2014 14:27

J59a85r90o48m51í42r 57D74o71u29b43r37a49v10a 9361196

Patří do rodiny pingasius.

+6/0
10.4.2014 14:30

A14l94e65š 23K90ř61í33ž75e52k 6287250553197

Myslím, že tobě toho uniká víc...;-D Ono stačilo přečíst nějaký dřívější článek, kde se psalo o tom, že se letadlo prostě odmlčelo. Takže s tou "povinností" jsi opravdu úsměvný.

0/0
10.4.2014 13:44

S60t13a28n78i63s50l44a23v 78Z24a32s59a77d76i49l 8862918370630

Třeba konečně najdou ty podmořské základny ufonů. Pardon za černý humor.

0/0
10.4.2014 13:39

F15i13l85i14p 12B41.28.68. 1340667729978

Na přelomu 60/70 let dokázali Amíci vylovit ponorku (K-129) z hloubky více než 5000m. Doufám, že dnes, po více než 40 letech a s moderní technikou to půjde... Nedavno jste o tom psali: http://technet.idnes.cz/k-129-ruska-ponorka-kterou-vyzvedli-americane-fmb-/tec_technika.aspx?c=A120629_161846_tec_technika_mla

+3/0
10.4.2014 13:39

G23a42b28r62i67e39l 18H70o45r84t74e90n 9251509893414

Mezi kompaktním a poměrně pevným objektem (ponorka) a značně křehkým "potaženým" skeletem (letadlo, navíc patrně na kusy) je celkem velký rozdíl. Zásadní, řekl bych.

+7/0
10.4.2014 13:49

F82i55l36i65p 35B87.91.13. 1570267239758

To máte zcela jistě pravdu. Ale jde o ty možnosti, co se již dokázalo dříve (a s jakou technikou) a co se dnes jeví jako velký problém.. Nové znalosti materiálů, nové materiály, technika...

0/0
10.4.2014 13:55

R31a32d75e88k 22P51r34o45c45h57á85z28k61a 2283919688

Krom toho šlo o nejnákladnější, v tomto ohledu dosud s velkým náskokem nepřekonanou vyprošťovací námořní operaci, jaká kdy byla provedena :-)

0/0
10.4.2014 13:59
Foto

K27a21r23e86l 90P38l36a50c21h46ý 6416876544369

Zavolaji Jakuba, daji mu na konec udice magnet a on ty cerne skrinky chyti.

+1/0
10.4.2014 14:11

T58o20m23á94š 94M24a62t98ě12j 9125978653942

Asi tak... Něco jako "profesore, kolik atmosfér tato loď vydrží?" "mno je to kosmická loď ... takže něco mezi 0 a 1".

+1/0
10.4.2014 14:17

J47i96ř49í 47P73a68u98l 3446395157102

Jenže tehdy šlo Američanům, aby se dostali k sovětské technice, takže a zejména v té době, finanční náklady nerozhodovaly.

0/−1
10.4.2014 14:20

T87o39m92á48š 47M11a15t91ě57j 9895318373172

1) Věděli, kde to bylo (podvodní imploze byla detekovaná). 

2) Stejně se jim to nepovedlo tak, jak by si představovali. 

3) A opravdu ji neměli venku za měsíc od potopení. (Trvalo to přes 6 let...)

+3/0
10.4.2014 14:23

M48i33r96o54s63l21a20v 84Z91i71k41m13u23n96d 7939243854373

Nedávno o tom byl v ČT dokument. Jenže to byly především vojenské techtle mechtle za "studené války" ...  a stejně se to nepovedlo úplně.

Civilní letadlo za takové náklady nestojí ...

0/0
12.4.2014 20:44

J23i80ř17í 93N16o83v68o60t64n11ý 7928732

Ale stejně je to fascinující mít 7 kilometrů pod mořem zcela jiný, doposud neprobádaný svět. ;-)

+5/0
10.4.2014 13:37

P47e56t75r 21N40e34c45h12a89n74i92c88k13ý 7473316168430

Snad tam brzy dorazí Google oceanview

+2/0
10.4.2014 13:38

J86o18s96e43f 14N92o24v35á40k 6381891690938

poslou te tam s googleglass...

0/0
10.4.2014 14:54

P60e55t82r 98N97o93v55o46t84n62y 3889492349332

googleass?

+1/0
10.4.2014 19:25

L15a23d15a 13N46o47v53a30k 4232843757

naprosto mi uniká, proč se v dnešní době, (kdy máme GPS v hodinkách a každém telefonu) nemůže povinně letadlo každou minutu identifikovat i se souřadnicema na nějaký mezinárodní systém přijímačů.. (případně satelitů)

K čemu je jako dobrý ten PING...? To jako <ahoj, nám to funguje - nám taky, čau..>8-o

+1/−6
10.4.2014 13:30

J14a51r81o96m14í92r 17D21o29u80b42r43a30v48a 9321226

Zcela by nás to připravilo o záhady.

+4/0
10.4.2014 13:33

M87i49c32h43a53l 63P68a89d30ě26r32a 7860332550177

V podstate mate pravdu, nicmene takoveto sledovani funguje pouze v "civilizaci" a za predpokladu, ze piloti vetsinu techto mechanismu nevypnou. Kazdopadne jsem sam zvedavy, s jakym resultem vysetrovaci tymy prijdou.

+2/0
10.4.2014 13:39

P35e68t23r 31N88e14c64h87a58n95i42c23k13ý 7343806708810

To vypnutí je právě chyba, ta krabička co posílá souřadnice by měla být mimo dosah posádky.

0/0
10.4.2014 13:45

J97i25n40d42ř72i61c41h 59K86u23c16h83a75ř 4836343958

posádka musí mít možnost vypnout jakoukoliv elektroniku v letadle, která přímo nesouvisí se samotným letem. A to pro případ elektrického zkratu

+1/0
10.4.2014 13:48





Najdete na iDNES.cz