- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díky genům a díky ranné výchově jdou do školy děti neuvěřitelně rozdílné. A vlivem vadné stravy někde enormě přibývá hypermobility. Takže na každé dítě platí něco jiného. Na některé z nich zase leccos vůbec neplatí. Unifikace podrobnými zákony a zákazy je už z podstaty nesmysl.
Smysl má kvalitní příprava učitelů, pak lepší kontrola jejich způsobilosti (tedy nejprve ředitelů). A úplná svoboda kvalitním učitelům.
Také návrat k hodnotnější stravě, především odklon od průmyslově zpracovávanách polotovarů.
A podíl výchovy v rodině - to je problém na generace. Napravit klima v celé společnosti. Tam bych začal vypráskáním politiků všech zavedených stran. I těch stran vůbec.
No... já bych především "vypráskala" takové ty (možná nepsané, nevím) pravidla vycházející z "lidských (dětských) práv". Toto je základní průšvih !
Vždycky byli a budou tvorové, kteří budou "pokoušet", kam si až můžou "dovolit". Ale kantoři si nás nenechali přerůst přes hlavu !!! V nejhorším nás potrestali i "ručně" a žalovat doma jsme si nedovolili, protože jsme dostali většinou ještě přidáno ! Klackovitost se netolerovala. Učitel byl pro lidi v pozici, že má nárok na autoritu, která se nezpochybňovala ! Toho si byli rodiče i žáci vědomi a o tom se nediskutovalo !
Současná ochranářská "politika" je absolutní rakovinou civilizace ! Pak se všichni diví, že přibývá agrese a že mnozí čtyřicátníci ještě nevyrostli z puberty !
za meho mladi sice fyzicke tresty nebyly, ale nedovolili bychom si napadnout ucitele, prece jenom byla prisnost,sice ta prisnost byvala zneuzita pro odpurce rezimu, ale pokud si takovy vyrostek dnes neco dovoli proti uciteli, trest by mel byt prisny. A verte mi, prestalo by to.
Podle akademika Vopěnky se euroatlantická civilizace držela na špičce právě díky náročnému a přísnému školství,někdy až krutě a nelítostně náročnému. Doby,kdy gymnasista měl povědomí o historii a znal dva tři jazyky na urovni současného vysokoškoláka jsou pryč. Velmi degradující je též prázdno a vědách přírodních,zejména matfyzu etc. Společnost v Evropě blbne,je nevzdělaná,agresívní a líná myslet.
Fyzické tresty ne, přísnější výchova určitě ano.
Dotaz pro zastánce fyzických trestů.
Mělo by se s tím trestáním přestat v okamžiku zletilosti?
Když je to tak skvělá výchovná věc, proč to neaplikovat i na dospělé v práci?
Nedáváš pozor při poradě? Plesk jednu přes celou hubu!
Něco si zkazil? Půl dne na pranýři!
Přišel jsi pozdě nebo odešel brzo z práce? Výprask na chodidla! To by bylo, abychom nepředstihli Německo v produktivitě práce!
Ono by imho pro začátek stačilo zmenšit třídy, zvětšit počet učitelů (především mužů, nevím zda je stále více učitelek).
Dle mého laického názoru tak deset dětí v jedné třídě. No a také bych zavedl tak dvojnásobek hodin tělocviku. :)
Ale né stupidního tělocviku co pamatuju já, na základce mě odradili od běhání a až v dospělosti jsem přišel na to jak je to krásná věc.
Nu a pak by se vidělo. Ale ty malé třídy a osobní vztahy mezi žáky a učiteli by podle mě pomohly fakt hodně.
I když nemusím Váš styl života a tak.
V tomto s vámi souhlasím, ono se to nezměnilo. Učitel tělocviku mé dítě od něho absolutně odradil. Jak jsem později zjišťoval, jeho výchova zanechala šrám v několika generacích Buchetl se jmenuje a naštěstí šel letos do důchodu. Ale místní fanklub učitelů s rákoskou by si ho oblíbil. Rád si na žáky zasedal a místo pomoci se je snažil co nejcíce znemožnit.
Třídy jsou teď kolem dvaceti dětí, cž je asi optimální.
Po dlouholeté mediální masáži bude asi velmi těžké, ne-li nemožné obnovit fyzické tresty. Ale z mé zkušenosti si vzpomínám na psychologicky skvělý uvítací vstup našeho třídního profesora, později oblíbeného a důsledného učitele. Na první hodině vysvětloval zásady a pravidla budoucích let, my jsme se s novými spolužáky polohlasně seznamovali a nedbali jeho několikerá upozornění. Profesor si chvíli počkal až se provinil studentík sedící v poslední lavici, vstal a habána o půl hlavy vyššího si postavil, vlepil mu rázný poliček a v klidu odešel za katedru. Kdyby to dal někomu tělesně slabšímu nemělo by to ten správný účinek. Jak si mají poradit s mnohem drzejšími a otrlejšími dnešními studenty učitelé, zase neporadí ani ministr...
Měl mu to vrátit.
Ale asi byl vychovaný, že autority mohou porušovat zákon.
Proč si taková spousta lidí myslí, že fyzickej trest je nějak prospěšnej? Komu z těch co byli biti nějak bití prospělo?
Asi všem, ale moc dobrou reklamu té výchovné metodě nedělají.
Jak už je tu řečeno, rákoska a podle mě postih rodičů, kteří při školní výchově hází klacky pod nohy, to by možná pomohlo.
A ta rákoska má pomoct k čemu přesně? K tomu, aby zůstal zachován princip: "Mě mlátili, tak já budu taky mlátit" ?
Dlouho jsem si myslela, že řádná školní docházka je povinnost daná zákonem. Nyní jsem se dozvěděla, že řádná docházka je jednou ze zákoných podmínek pro udělení stipendia na středních školách či učilištích.Tak to máme opravdu kvalitní školství, kde se penězi motivuje i řádná docházka.