Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Iráčané v Aeru jednají o L-159. Už je zase chtějí místo korejských "orlů"

Irácká delegace v České republice jedná o nákupu letadel L-159 uskladněných ve vodochodském hangáru. Česko má 36 přebytečných letounů, část z nich chce prodat soukromé americké firmě. Iráčané oživili svůj zájem zřejmě proto, že potřebují cvičné letouny rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73i30b51o38r 50H15r58d44i60n54a 4600116692396

Snad udělá Irák pořádnou reklamu Alcám. Je dost možné že je nasadí do bojů proti povstalcům, přímo pro takové nasazení je Alca dělaná.

+1/0
4.4.2014 2:05

J71o62s65e80f 17Š75e27m35e79l58í70k 7659591590877

Jenom bacha, aby se neprofláklo kde jsou schované. Přece jenom jsou většinou kovová.

0/0
3.4.2014 18:41
Foto

I61v49o 50R28o55t60t24e80n61b80e74r86g 3477588138188

Ti jsou stejní obchodní partneři jako Rusáci ;-D

0/0
3.4.2014 18:20

Z18d79e97n97e51k 93N86o73v69o84h47r50a92d67s84k54ý 6981564980145

Měli nadsadit cenu a pak smlouvat. To ví přeci každý kdo si chtěl koupit někdy něco od Araba. Akorát tady by to bylo obráceně :)

+1/0
3.4.2014 14:22

P19e81t23r 77A57n81d13r98ý41s87e78k 9763761506617

Moc nechapu, proc pred dvema lety prodavali zhruba dvojnasobny pocet za 20 mld. a rusnok to pak prodava jenom za 0,5 mld, ceny za rok a pul prece nemohly tak spadnout

0/0
3.4.2014 13:49

A84l61e61x45a66n62d76r 58K70o22s72t87k93a 5959306879896

A) protože jedno měla být fungl nová letadla, druhé skladové kusy, B) protože ve skutečnosti stejně neprodali ani jediný stroj.

+7/0
3.4.2014 13:52

L58u97d97ě35k 66N30ě49m69e89c 5865411802154

Vždyť i tak je to obrovský nepoměr.

0/0
3.4.2014 17:04

B72o51r15i98s 92P47o21u42z51a42r 5338528645837

Co že to podepsal ten Nečas s tím Málíkím ? Kontrakt ? Proč se teda neplní ?

0/0
3.4.2014 13:41

K93a19r13e21l 10V88o27v77e51s 1364288402229

Asi se Nagyové ten kontrakt nelíbil;-D Ale ne, prostě Arabové.

+1/0
3.4.2014 13:48

K75a75t74e44ř76i64n51a 10Š45u87l95c37o49v77á 9264553650111

Vy to berete jako nadsázku, ale nebezpečné a otřesné je, že ta ochechule opravdu měla vliv i na podobné kontrakty.

0/0
3.4.2014 15:02

S23t64a64n74i80s83l29a79v 25H53l93a10v78á80č 8614352450658

Málikí žádný kontrakt nepodepsal, jenom ústy svého mluvčího řekl, že je Irák veme.

+1/0
3.4.2014 16:41

M76i96c56h87a23l 83P58a31v16l83á60t 9213113314859

Protoze si ten kontrakt vycucal z prstu autor clanku..

0/0
4.4.2014 9:29

K34a14r74e56l 10V94o89v24e96s 1484978152459

Prostě se dokončí armádní tunel století . Před 15 léty jej začala Klausova vláda, která objednala 72 ks těchto letadel, každý kousek za 700 milionů ( tehdy ! ), dnes je naše armáda prodá nepoužité za cenu šrotu, letadlo za maximálně 20 milionů korun.

Tak takový obchod ještě nikdo na světě neudělal. Z 52 miliard v ceně roku 1999 na 1,5 miliardy v ceně letošního roku.!!!!.

+15/0
3.4.2014 13:32

B18o25r74i24s 42P59o78u68z54a35r 5518798265587

soudru profesor expresident by Vám řekl,že tomu vůbec,ale vůbec nerozumíte ...

+2/0
3.4.2014 13:42

K76a45r29e14l 51V71o24v54e75s 1854778442699

To já vím.;-)

0/0
3.4.2014 13:48

P85e81t59r 48T25y78č22k22a 6905182459772

Když si koupíš nové auto v roce 1999 tak jakou bude mít hodnotu v roce 2014?

0/0
3.4.2014 14:17

B50o52r26i78s 78P32o76u83z46a23r 5788768435557

To záleží na značce - u nějaké spešl edice může cena i růst ...

0/0
3.4.2014 14:35

L42u31d63ě48k 87N46ě97m88e92c 5865941852364

Pokud mi bude stát zakonzervované v garáži, tak řekněme třetinovou až čtvrtinovou.

0/0
3.4.2014 17:06

Z10b13y45n85ě36k 82K36o11ř29í96n74e96k 9624113599332

Tak před 15 lety Klausova vláda ;-D

+1/0
3.4.2014 17:39

M71i12c81h15a68l 46P90a58v51l29á98t 9793603584399

To je jedno, dulezite je, ze za vsechno zlo sveta muze Klaus. ;o)

0/0
4.4.2014 9:31

K83a91r95e75l 80M10a37z51a92n17e54c 7227335873

Jinak těhle pohádek o tom, že je prodej na spadnutí už tu bylo, ale zatím to vypadá, že jde vždy jen o mlhu s cílem vzbudit zájem a nalákat skutečného kupce. Bylo by dobré, kdyby obchod vyšel, ale kolik se jich za 15 let prodalo? Zdánlivě pět, reálně žádné.

+1/0
3.4.2014 13:22
Foto

J51a35n 45W47i65r30n83i23t80z66e63r 8218854437160

Souhlasím - a proto je ve článku věta "Jednání je nicméně třeba brát střízlivě - u zbrojních kontraktů, a nejen těch, které se týkají českých letadel, zpravidla platí, že kontrakt je potvrzen až v momentě, kdy přistanou peníze na účtu."

+3/0
3.4.2014 13:29

S83t55a49n70i67s90l15a66v 34H78l33a44v60á87č 8964242330668

V současné situaci to není moc podstatné, nicméně aktuální zájem Iráčanů se nijak netýká kontraktu s Korejcema a v zásadě ani dodávek F-16. Iráčani potřebují co nejrychleji zbraně proti teroristům. Američani si piloty na F-16 cvičí sami a korejský kontrakt se nákupem u nás neruší (alespoň zatím). Iráčani mají peníze na L-159 vyčleněné, jde jenom o rychlost (chtějí obratem) a cenu. A nejde jenom o letadla, chtějí i vrtule Mi.

0/0
3.4.2014 14:22

K70a10r93e63l 42M94a37z54a69n21e38c 7217685233

Letadla jsou to hezká, ale buďme realisté. Bez značného politického nebo ekonomického vlivu je šance prodat vojenskou techniku do zahraničí mizivá. Když v roce 1999 vláda čssd rozhodla o koupi letadel, věděla, že jde jen o podporu zaměstnanosti v regionu a líbivou politiku.

+2/−1
3.4.2014 13:00

M92a44r19t60i14n 51H65o95u45b67a 1205670413843

podpora zamestanosti ve stredoceskem kraji? tak to jiste nebyl ten hlavni zamer. chapal bych strategicky zajem udrzeni vojenske vyroby.

0/0
3.4.2014 13:02

K33a34r82e51l 40M53a25z42a22n29e23c 7537425223

Když by padl velký a známý podnik, bylo by to z hlediska zaměstnanosti a politicky neúnosné.Udržení vojenské výroby bych jako klíčový důvod neviděl, ale kdo ví, co Tvrdík vlastně tehdy zamýšlel.

0/0
3.4.2014 13:11

A30l93e37x22a20n19d51r 25K77o45s20t80k11a 5739636359536

Kdo ví, ale těch 72 podzvukových bitevníků, plus nadzvukové stíhačky (tak 25-30), vrtulníky a patřičná infrastruktura k tomu by znamenalo možnost, že se ČR hodlá případnému napadení opravdu bránit. Několik výcvikových strojů, 14 stíhaček, vrtulníky ve sběru a k tomu andula pro výsadkáře značí něco jiného. (Ano, zapoměl jsem na pár práškovacích čmeláků)

0/0
3.4.2014 13:26

K73a62r52e31l 45V37o85v80e24s 1974608322899

Vývoj letadel L-159 zadala v roce 1994 Klausova vláda a ta je také po vzletu prvního prototypu v roce 1997 v témže roce objednala.;-D

0/0
3.4.2014 13:47

S47t60a19n53i75s51l40a96v 57H32l43a17v56á46č 8414582520508

Nyní je šance mimořádně velká, je to do značné míry souhra okolností, která se často nevyskytuje.

0/0
3.4.2014 14:25

K77a85r75e49l 89B88a89r84t65á50č41e95k 9212909922875

lobbisti nastup na scenu kseftik se rysuje...

0/−1
3.4.2014 12:58
Foto

J97a58r70o56s97l21a94v 55P25o40l18á23k 9878893543316

Jsou to krásná letadla a tak nějak emocionálně budu rád, pokud nepůjdou do šrotu, ale nejsem si jist, zda vzhledem k takovému "zájmu" o L-159 ve světě má smysl snažit se uplatnit na trhu s jejich upgradovanou verzí.

0/0
3.4.2014 12:45

M70a56r81t45i23n 96H69o29u62b89a 1855880643613

zrejme by bylo lepsi to zavrit a nedelat nic.

no ale vazne - jak jsem pochopil (treba spatne, nejsme z oboru), podstatny rozdil ma byt v pouzitem tehcnickem vybaveni s preferenci na domaci vyrobky. coz by pri prodeji jaksi uvilnilo ruce, protoze by prodej nebyl vazany na US zakazane stat, napr.

prekazky k prodeji zrejme budou vic politicke, nez financni ci tehcnicke

+1/0
3.4.2014 13:01
Foto

J20a52r24o67s48l81a86v 95P52o65l90á29k 9338593793766

Díky za odpověď. Více viz má odpověď panu Švihelovi.

0/0
3.4.2014 14:51

V95á74c95l20a34v 63Š18v56i74h10e88l 4511935177359

tam je hlavní rozdíl v tom, že to bude mít české součástky, takže nám USA nemůže blokovat vývoz těchto letadel do určitých zemí. Navíc ten L-169 má být cvičný letoun, což je trochu něco jiného (i když bojovat s ním taky můžete)

0/0
3.4.2014 13:07
Foto

J15a89r63o29s65l98a30v 51P71o43l74á14k 9258543923736

Díky za odpověď, to by opravdu mohlo fungovat. I když si nejsem zcela jist, zda bychom nepodlehli tlaku USA, abychom letouny tam či onam nevyváželi.

0/0
3.4.2014 14:51

A20l48e85x93a20n92d53r 36K56o43s66t92k47a 5929456129446

Jen tak ze zájmu: Tuší někdo co obnáší odkonzervace a uvedení do provozu a jak dlouho to trvá? Logika říká, že určitě bude nutné vyměnit zpuchřelá těsnění, napustit náplně, promazat, nabít baterku.. Ale co dál?

0/0
3.4.2014 12:29

J40o84s38e68f 39P24o76n75e33r34t 9768590592928

mám pocit, že je to velmi nákladné jak na peníze tak na čas. Vše rozbrat, zkontrolovat, kratkodobě spotřební materiál vyměnit a znovu zkompletovat, funkční zkoušky na zemi, ve vzduchu, poté zátěžové zkoušky apod.

+1/0
3.4.2014 12:35

R12a80d36e78k 12M17i23t24a22s 6461378721320

psalo se o tom kdyz se domlouval kontrakt s tema americanama a s trochou optimismu to vyjde ze nula od nuly pojde.

0/0
3.4.2014 13:09

A41l37e14x77a96n72d68r 83K68o63s14t79k34a 5189286869676

Aha, díky, pokusím se nalézt.

0/0
3.4.2014 13:10

V76l76a95d49i63m22í21r 23H43o93l31ý 8254721916417

...nabít kanóny a můžou vytrazit.

0/0
3.4.2014 17:04

V66l90a45d48i29m55í79r 86H90o18l43ý 8264311986767

vyrazit. Chjo, zase se mi tam přimotalo písmenko.

0/0
3.4.2014 17:05

I97v94a37n 53S68t59e75c81h 8761247917640

V roce 2012 2mld za 24 letadel Iráku, 2014 půl miliardy za 28 letadel američanům. Ty výpočty za cenu jednoho letadle mi nějak nevycházejí. V roce 2016 budeme ještě někomu platit aby si je odvezl :-(

+9/0
3.4.2014 12:14

J63i77ř46í 68H94a70v72á22č42e72k 1783660223

v roce 2012 to bylo 35 mil dolarů za kus, ty 2 milardy jsou asi omyl

0/0
3.4.2014 12:32

I96v89a15n 40S30t94e89c24h 8651947367860

Jak jsem si vyhledal, tak armáda zaplatila 700 mil. za kus (celkem 50 mld), Iránci nabídli 1 mld USD za nové, né uskladněné. Současná cena by měly být asi 15 mil za kus.

0/0
3.4.2014 13:10
Foto

J29a33k80u89b 18P67r33o36c90h26á18z53k49a 7487546571852

Rozdíl je v tom, že původní kontrakt Iráku počítal s 24 novými letadly nikoliv těmi zakonzervovanými a tam je samozřejmě cena jiná.

+2/0
3.4.2014 12:40

S43t35a25n70i40s71l69a70v 51H56l29a12v49á96č 8814202800758

Pletou se vám ceny za nová a skladová letadla, což je malinko rozdíl.

+2/0
3.4.2014 12:48

M47a90r32t33i14n 55H40o31u80b80a 1605890803493

a opravdu je to takovy rozdil u letadel, ktera jsou technicky stejna, nepouzita, se stejnou garanci? .. navic tak skladova maji tu vyhody ze jsou k mani prakticky ihned.

0/0
3.4.2014 13:05

A41l38e31x69a21n26d87r 60K21o29s66t21k13a 5349506289356

Ano, ten rozdíl je obrovský. Mnohem větší než u nového auta.. A i tam se říká, že první otočení klíčkem v zapalování stojí 100 tisíc.

+1/0
3.4.2014 13:29
Foto

J43a68n 72W17i66r63n19i31t68z39e19r 8908874197600

Dobrý den,

opakoval bych slova pana Procházky a pana Hlaváče, je to tak, jak říkají. Ty ceny nových a léta konzervovaných letadel jsou opravdu hodně odlišné. Jen tedy... ve článku skutečně byla chyba, jen na druhou stranu, než kterou jsem původně na základě vaší poznámky prověřoval. Ten kontrakt z roku 2012 byl dokonce v objemu zhruba 20 miliard (ne dvou). Tedy díky za upozornění, opravil jsem a připojil odkaz...

+1/0
3.4.2014 12:59

V74l78a70d21i74m22í97r 63J86e85s78e12n66i91c51k16ý 9808618555270

Kdybychom si přiznali už před lety, že o takové stroje mít zájem nikdo nebude a místo jejich konzervace je rozebrali, byla by ztráta daleko menší, než jejich nákladné skladování a licitace s případnými kupci.

0/0
3.4.2014 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.