Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava D1 připravila dálnici o jeden pás, zůstaly čtyři úzké pruhy

Rekonstrukce D1 pokročila do další fáze. Dopravu na dálnici mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66) svedli silničáři do jednoho pásu. Vozidla v něm jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o28m27á86š 22Z47e55m25a87n 3325398824235

Mám střídavou jízdu chápat tak, že když ten v pravo zpomalí v kopci na 60, tak budu muset brzdit ikdyž bude dost místa na předjětí?

dmnti fakt..

+1/0
31.3.2014 0:31

P12a70v70e43l 85O49d48r31a20z19i45l 6324329287890

Střídava jízda znamená "je tam místo jen pro jeden pruh, ale aby lidi nepyskovali, namalovali jsme jim tam dva, přestože to většinou využijí jen motorkáři"

0/0
31.3.2014 9:24

J96o78s51e32f 36H17a82n50y35á36š 2644809533

Ano, přesně tak. To, že vozidlo vedle Vás zpomalí, není důvodem pro předjetí (objetí). Navíc. Co tím získáte? Jednu pozici v řadě? Za to to asi nestojí. Argumenty, zde uváděné o dostatečné šířce jízdních pruhů, jsou sice hezké, ale jde přece zajištění plynulé jízdy všech vozidel v daném úseku. A to i za cenu snížené rychlosti, která je pořád lepší než nulová.

0/0
31.3.2014 11:55

M42a47r22i18a71n 64P54e91š53t98a 6148248718538

2,5m + 3,15m? To je přece široké dost.

V Německu nebyl výjimkou pruh 2,2 nebo dokonce 2,1 - to už je opravdu úzké. A značku střídavá jízda v Německu jsem taky neviděl (ani nikde jinde). Vždy jela auta nahusto vedle sebe, zpravidla se i předjížděla rychlostí vyšší než 80km/h. Bez problému.

Jediný problém jsou nízká svodidla, která z auta jsou tak nějak špatně vidět, zejména je-li auto vyšší.

+5/0
30.3.2014 22:35

P59e18t80r 63N88e29s64v27a18d79b16a 2554165286309

Když tady vždy čtu články o Německu a tamních dálnicích přijde mi to že tam autor příspěvku byl max. na googlu;-D nebo má silnou potřebu to přibarvovat jelikož je to západ;-D

+1/−3
30.3.2014 23:28

P44a16v30e67l 93O87d72r96a36z59i67l 6734979537780

Přesně.

0/0
31.3.2014 9:25

F46r17a64n62t33i41š54e71k 75M61o87s24s 8392413129269

Souhlas, mám stejné zkušenosti.

+2/0
31.3.2014 0:09

B57l35a71ž19e91j 82M56o77t64y86č21k53a 8147307545660

určitě mi to tady odborníci vysvětlí, ale mě přijdou betonové desky jako supr pevný podklad pro tenkou (levnou) vrstvu asfaltu.

+2/−1
30.3.2014 22:03

R73a38d42o97s90l52a94v 87K88l43a54u16d16a 5724438644342

Ty panely se pohybují. Takže mezery se rozšiřují, tím pochopitelně praská i asfalt kterým je silnice potažená.

+2/0
30.3.2014 22:26

M43a19r48i35a43n 86P62e60š85t96a 6468308118678

Není to řešení protože se desky hýbou proti sobě a roztrhají asfalt raz dva. Byly by tam díry ještě větší než na stávajícím betonu.

+1/0
30.3.2014 22:36

P54e16t30r 50N10e97s13v34a14d39b83a 2294575386509

Zůstanou tam pouze ty panely a bude to tak v pořádku, tedy v případě že to dokážou dobře slícovat a udělat pořádný podklad který se za čtvrt roku nezačne propadat....

0/0
30.3.2014 23:26
Foto

L71u91k52á55š 28Z69á21v16o40d40s51k79ý 9461149541

žádný panely tam nebudou, ten iluatrační obrázek je úplně mimo. Povrh se bude dělat standartní litou asfalto - betonovou směsí. Dělá se to v celku a dělá to taková velká mašina zabírající celou šíři vozovky, s mnoha tryskama. Po té, co je položeno a asfalto -beton uschne a ztvrdne, se povrch nařezává na jednotlivé části, aby odolal pnutí při působení rozdílných teplot. To pak laikům připadá, jako panely. Představa, že se dálnice staví pokládáním panelů, je velmi úsměvná ;-)

+1/0
31.3.2014 2:35
Foto

L58u66k87á75š 98Z98á84v32o42d65s31k18ý 9141189511

oprava* cementobetonovou směsí

+1/0
31.3.2014 2:43
Foto

L23u38k34á20š 24Z15á92v73o81d96s43k10ý 9891199571

tady sem ho našel finišera:

http://www.estav.cz/zpravy/new/dalnice-d47-bohumin-polsko-skanska-finiser.html

+1/0
31.3.2014 2:51

P28a66v30e58l 80O26d41r81a39z50i85l 6684199887960

No já nevím, několik novejch silnic už jsem viděl a žádnej nařezanej povrch neměly, přesto (ty nezfušované) odolávají již léta. Do těch zářezů se jako dá co? Předpokládám, že něco jo, jinak by tam v zimě mrzla voda, že, a to by teprva bylo pnutí.

0/0
31.3.2014 9:27

P61e16t96r 88N26e23s55v36a88d49b65a 2914165776649

Přiznám se že trendy stavby dálnic moc nesleduji a nerozumím tomu :). Na D1 to ale vážně vypadá jako vyskládané panely které jsou dost výškově vychýlené. I tak je ale potřeba udělat pořádný a kvalitní podklad aby se nařezané "pláty" nepropadaly...

0/0
31.3.2014 10:44

D98a93v22i83d 47P63e87š54e37k 3353811568930

kdyz vidim ty panely na te fotce, tak me rozbolely zada a to mam hooodne pohodlne kresilko...

jsem zvedavy jestlis se zacnou hybat az pod kamiony nebo uz pod nakladaky opoustejicimi staveniste:-/

0/0
30.3.2014 21:49

V69í37t46e82k 84V83a45l37a12c11h 7924440725395

Už by to konečně měli opravit kvalitně, aby to vydrželo déle a ne jen několik měsíců, jak to dělají nyní milionáři, aby na tom vydělali každý rok. TRAPNÉ.:-P:-P:-P:-P

0/0
30.3.2014 21:08

D40a19v25i33d 35M13a73t51ě91j55ů 2345512427738

Ted jsem to projel z Bratislavy do Prahy a celkem pohoda. Ridici, zda se, ve sve vetsine tu znacku pochopili.

+1/0
30.3.2014 20:35

R61a69d63o44s66l60a65v 60K13l81a17u31d42a 5374958924292

Teď?8-o  Podle mých zkušeností to na silnicích vypadá jinak v neděli večer a jinak ve všední dny ve špičce.

0/0
30.3.2014 21:36

P49e73t34r 56N45e22s11v56a52d29b27a 2454895576429

Podle mých zkušeností je to nejhorší v Pátek po 14:00 a v neděli po 17:00 až do 22:00 Když se lidé vyjíždí na víkend nebo se z něj vrací...

0/0
30.3.2014 21:48

R50a71d74o42s47l58a77v 22K72l79a16u42d26a 5134708464542

To jsou zkušenosti z osmdesátých let?

+1/0
30.3.2014 21:50

P97e36t84r 76N18e26s26v57a61d87b23a 2404485246239

Ne z posledních cca 12 let.

0/0
30.3.2014 21:52

R34a73d79o69s61l63a55v 69K70l61a60u75d38a 5784848524802

Smůla. http://www.dopravniinfo.cz/hustota-provozu-v-profilu-dalnice-d1

0/0
30.3.2014 22:07

P82e72t47r 62N71e65s42v54a58d83b84a 2704645806349

?

0/0
30.3.2014 22:10

R64a91d18o51s33l10a83v 89K51l65a24u25d57a 5504868774762

Třeba u Brna je projede po D1 až 50.000 vozidel za den. Dneska to bylo max. 1761 aut za hodinu, což je prd. :-)  Ještě něco čemu nerozumíte?

0/0
30.3.2014 22:14

P44e41t57r 74N76e59s61v18a47d25b12a 2784705986169

Třeba u Brna je celá D1? Jelikož se v Brně sjíždí na SK a Rakousko Polsko Prahu (Německo) kdo by to byl řekl že? Těžko to tedy brát jako celkový  provoz na "D1". Nebo ještě něco čemu nerozumíte? Navíc po Jižní spojce v  Praze ve všední dny za hodinu projede 138 000 aut, těch 50 000 je tady za den o víkendu:-/.

0/−1
30.3.2014 22:25

R79a35d21o45s70l42a29v 80K97l82a95u95d57a 5504838144712

Na těch grafech je uvedena D1 u Brna na dvou místech. Také je tam km 12,71 a km 96,23. Náhodou jsem uvedl D1 u Brna, ale pochopitelně Praha je na tom obdobně. Přirozeně úměrně k hustotě obyvatelstva.

0/0
30.3.2014 22:35

P16e18t35r 32N33e59s87v42a55d43b84a 2844815206809

Ano. Ale osobně jsem ve všední dny nejel po D1 v soustavné "koloně" v celé její délce, pokud tedy nebyla nehoda. O víkendech takřka pravidelně v pátek z Prahy na Brno a v neděli z Brna na Prahu.

0/0
30.3.2014 22:39

P66e18t44r 32N38e50s16v43a25d60b58a 2914795636149

Za den pardon ne za hodinu.....

0/0
30.3.2014 22:29

M66i62c21h39a72l 62P73a82v56l74á33t 9133243984439

Ano, pochopili je dobre = vlevo se jelo 110-120, vpravo 80-90. Tudiz celkem idealni stav.

0/0
31.3.2014 9:29

J95i26r71k25a 39T48r15n61k74a 1310109

Co je zajímavého na tom, že se opravuje dálnice. To je snad samozřejmost.

+2/0
30.3.2014 20:34
Foto

T73o19m70á73š 67H17e78r51c75e32g 3720519470270

No nevím, pokud člověk s osobákem má problém vejít se v 80km/h do pruhu širokého 2,5m, tak nemá za volantem co dělat.

Předjíždět náklaďáky, tam bych to chápal, toho místa tam není tolik a náklaďák nemůže jet úplně po krajnici, ale dva osobáky se tam musí vejít.

+5/0
30.3.2014 19:23

R91o34m87a56n 15P46o91l44á81č64e42k 1290646330645

Bežně se jezdí i ve 2 metrovém pruhu.;-)

Jinak souhlas.

0/−1
30.3.2014 19:42

M60i10c45h18a72l 87P63a22v81l17á25t 9343713324209

Se zrcatky ma muj vuz sirku 2.16m. Pokud je mi znamo, tak ve dvoumetrovem pruhu kupodivu bezne nejezdim.

+1/0
31.3.2014 9:31

P32e73t34r 96N46e23s27v15a69d83b17a 2394375156409

No když vídám jak někteří "řidiči" nejsou schopni zaparkovat na jednom vyznačeném místě na parkovišti je mraky. A to na místo zajíždí 5 km/h? Takový řidič se nemůže vejít ani do pruhu širokého 3 metry v 50 km/h ;-)... Mám obavy že první průser na sebe bohužel nenechá dlouho čekat a zase za to bude moct ta sv.ně zákeřná D1:-/

0/0
30.3.2014 20:00
Foto

I51v54o 85P24e31t37e43r74k39a 4386225157489

Lidí co nemají co dělat za volantem jsem potkal už mnoho. A že se někdo nevejde do 2,5m pruhu? Mám tolik tolerance, že jsem k tomu schopen říct - no a co, hlavně že to o sobě ví a do toho užšího pruhu nejezdí (popřípadě po úzké silnici jede takovou rychlostí, na kterou má). Rozhodně mi takový řidič vadí mnohem méně, než třeba hovada, která neumějí předjíždět, jako třeba tento: https://www.youtube.com/watch?v=W72CnO441tg .

+4/−1
30.3.2014 20:22

J88o22s29e21f 70P42o68ž93i67v85i50l 8434946747330

Takový by měli mít papíry na hlavu a ne na auto:-/...

0/0
30.3.2014 21:57
Foto

I64v57o 35P16e50t68e73r78k84a 4176875937409

Samozřejmě velmi nebezpečné je, když se někdo do 2,5m pruhu nevejde a přesto v něm jede. To je pak stejně špatné jako neumět předjíždět.

+2/0
30.3.2014 20:25

P59a66v18e11l 22O65b80d71r87ž27á66l72e71k 6536834688452

Na druhou stranu - neuplyne týden, aby se nějaký *profesionální* řidič neměl problém vejít pod most vysoký 3,2m - i když ví, že celkem má jeho souprava 3,5m.

0/0
31.3.2014 8:04

P80a36v61e19l 19O80b13d16r64ž79á24l42e43k 6146814478372

Mít na silnici normální řidiče, bude to fugovat bez problémů.

Bojím se jen situace, kdy budu v levém zúženém pruhu a v pravém se někdo nacpe vedle (tedy žádná střídavá jízda) a začně se tlačit od krajnice. Vzhledem k betonovým svodidlům oddělujícím protisměry to bude dost obtížně řešitelná situace.

Druhá věc - jsem si jistý, že řidiči se slabším odhadem nebo nervy prostě pojedou prostředkem a čáru oddělující pruhy vezmou jako vodící na prostředek auta.

Tedy otázka pro Policii ČR, jestli má připravená na koncích omezení odstavná místa, kam bude rovnou hříšníky stahovat a pokutovat?

0/0
30.3.2014 19:12

M44a10r76t49i31n 39P93l60a75t40i68l 9421773251898

To jsem zvědavej, kdy tam někdo nabourá a zablokuje tak celou dálnici....

+1/0
30.3.2014 18:46

P20e49t36r 61N41e31s49v84a15d93b57a 2844655396539

Když budou řidič jezdit normálně a nebudou se navzájem omezovat ne li přímo ohrožovat nemusí v uzavírkách vznikat žádné problémy. V případě že nejsou žádné uzavírky stačí vyjet o 20 minut dřív a jet pohoda klídek Praha - Brno třeba 120 km/h. Jsem vždy dojat jak někdo mezi Prahou a Brnem jede brzda plyn jen aby byl na místě o 10 minut dřív. Lidi jezdí kolem komína a mají potřebu lámat rychlostní rekordy, nechápu :-/. Na trase Praha - Paříž nemá hlubší smysl jet místo 130 třeba 160 a to se bavím o 1000 km natož mezi Prahou - Brnem.....

+5/−1
30.3.2014 18:37

T23o83m34á44š 19Z82e90m94a59n 3965678574425

Raději trávím 10 minut na kafi u benzínky než na silnici.

160 je příjemná cestovní rychlost.

+3/0
30.3.2014 20:33

P44e72t85r 64N34e32s92v77a30d16b16a 2934255716549

To je samozřejmě individuální. Mě to při 500 000 ujetých km za 12 let už ani nenapadne a v začátcích mě to omrzelo po páru tisících se někam beze smyslu hnát:-) Pokud mám být v cíli v určitý čas raději vyjedu dřív podle vzdálenosti i o hodinu a mám klid a to kafíčko si vychutnám i několikrát za cestu

+1/0
30.3.2014 21:04
Foto

I73v53a38n 31K31o27p83t18a 5437162171287

Tak. Osobne povazuju za komfortni rychlost 140kmh ( realne pro radar 132). Ostatne je toi rychlost vetsiny na nemeckych dalnicich.

0/0
30.3.2014 21:24

P53e76t64r 73N72e16s44v70a31d70b30a 2404165606459

Také jezdím po dálnicích 140 tachometrových když je hustší provoz zvolním na 130 a i tak neustále dojíždím pomalejší.

0/0
30.3.2014 21:31

T63o28m38á24š 66Z28e50m85a52n 3385358204335

Jenže těch 160 není žádné "hnát" ono to tka příjemně utíká, podněy přicházejí tak akorát rychle, kamiony se blíží ideální rychlostí, auto ještě moc nežere, málokdo vás předjíždí, atd.

Nejhorší je jet nějakých 110-120 v dodávce..

+1/0
31.3.2014 0:29

P59a64v52e57l 27O14b49d11r64ž41á42l86e80k 6116324128322

To je dost o sebekázni ... Pokud jedete na vcelku prázdné dálnici, před sebou nikoho, nebo nejbližší auto až na horizontu - a máte auto, které těch 130 jede na šestku kousek nad volnoběžnými otáčkami - tak je hodně těžké odolat pokušení trochu víc na to šlápnout.

0/0
31.3.2014 8:09

P96e25t70r 81N29e89s15v90a49d98b13a 2904215446479

V případě že je dálnice prázdná to samozřejmě není probléma ;-)

0/0
31.3.2014 10:46





Najdete na iDNES.cz