Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Satelit našel dalších 300 úlomků v oceánu, pojišťovny už odškodňují

Čínské pojišťovny začaly vyplácet odškodné příbuzným pasažérů ztraceného malajsijského letadla. Největší pojišťovna v zemi China Life řeší odškodné za smrt 32 svých klientů, kteří byli na palubě letu MH370. Že nikdo z nich patrně nepřežil, řekl v pondělí malajsijský premiér. Satelit mezitím objevil dalších 300 předmětů zřejmě pocházejících z letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a45n 30W15a45l72t18e30r 5109520445627

Právníci, velebnosti, prosazují zájmy klientů. A tyto zájmy mohou mít (a často mívají) hospodářskou povahu. Umře-li třeba v letadle živitel rodiny, který neměl životní pojistku, děti se stanou nezaopatřenými. Nese-li za nehodu někdo odpovědnost, pak bude zájmem dětí, získat peněžitou náhradu, a úkolem právníků jim v tom pomoci.

0/0
27.3.2014 16:54

J46a70n 78W67a75l48t75e46r 5529210935467

patřilo do vlákna...

0/0
27.3.2014 17:00

M61a57r44t54i34n 43K94l80u85v82á38n56e63k 9562838753693

vidím, že žřaloci...totiž právnici sa začínajú v kruhoch blížiť k peniazom.

+2/0
27.3.2014 14:14

I21g94o16r 44P11l29a25n44d12e58r 9377944956940

Na teorii o poziari a dekompresii mi vadi ta otocka o 180 stupnov...akoze neposlusne lietadlo si vymyslelo vlastny vylet, otocilo sa a nevedelo kam...neznie to trochu rozpravkovo????

0/0
27.3.2014 14:14

P21a50v83e53l 87P37o62p95e65l56k62a 2751624420328

Ano je to nesmysl, požáry mají fatální následky a u elektroniky stačí že i jeden drátek je jinde a je to rozbitý.

0/0
27.3.2014 14:20

P13e28t64r 10Ž76á41k 1257873128593

Nastavili autopilota -> omdleli -> autopilot dokončil zatáčku a pokračoval v nastaveném kurzu.

0/0
27.3.2014 14:27

I37v29o 19J31a83n67á85č89e87k 8273153791132

Nesmysl, proč by nastavovali AP někak doprostřed Indického oceánu?

0/0
27.3.2014 14:33

J95o47s16e24f 38V58a80l34a 9660823223973

nikdo netvrdi, ze ho chteli nastavit zrovna tam. Ono je otazka, co takovy pilot v poslednim tazeni bez kysliku ma v hlave a co staci udelat. Treba kvuli dekompresi chtel autopilota prenastavit, ale uz to nezvladl.....

0/0
27.3.2014 14:48

I40v71o 93J28a62n94á61č81e92k 8593183531732

A nemyslíte si, že je divné, když mu ječí už půl minuty alarm, že si má vzít masku, aby nastavoval AP?

0/0
27.3.2014 14:55

K81a88r76e85l 73M24a26z32a25n68e62c 7707265853

No ale u AP přeci nastavíte kurz, rychlost a výšku, ne cílové místo, navíc AP čte údaje ze senzorů letadla a pokud tyto nefungují nebo jsou poškozeny či čtou nekonsistentní údaje, tak se AP vypne. Co se přesně stalo nevíme, ale zjištěné skutečnosti nejsou v rozporu s požárem či dekompresí.

+2/0
27.3.2014 14:53

I39v30o 35J70a45n96á33č52e95k 8913703341312

Víte ono si to navzájem protiřečí, prostě požár většinou letadlo sejme dolů, ale tady letělo ještě tisíce kilometrů, takže pokud by senzory fungovaly špatně, tak by dávno bylo dole. Pokud se AP vypne, tak by taky bylo dole. Pokud nastavíte kurz na západ, tak pak poletíte na západ a nezatočíte po několika stech km na jih.

0/0
27.3.2014 15:03

I52g97o19r 45P38l62a49n56d69e14r 9487914676940

podla mna su. hlavne s poziarom.. strata kysliku.. by na hrane logiky asi este dovolila, aby sa diali take cudne veci..., podla mojej skusenosti je za vsetkym ludsky faktor..a myslim, ze aj tu to bude tak.. ak bude zaujem to zistit

0/0
27.3.2014 15:29

T75o25m12a41s 57H46a19c32e60k 6674877715567

Autopilot ma nekolik ruznych rezimu, od letu v prednastavenem koridoru az po jednoduche ukony jako je zmena kurzu nebo udrzovani vysky a/nebo rychlosti. Takze ano Petr Zak muze (ale nemusi) mit pravdu.

Jen pro rychle zorientovani je dobre treba  http://www.smartcockpit.com/download.php?path=docs/&file=B777-Automatic_Flight.pdf

Ale jinak samozrejme tohle vse jsou stale jen spekulace. Mam strach ze pokud se nenajdou cerne skrinky tak se pravdu take nemusime dozvedet.

0/0
28.3.2014 10:23

I50v39o 91J83a24n49á92č72e34k 8153323331182

Ale tak je jasné, jak funguje AP, denně ho používám v různých režimech, ale prostě to co se zatím ví, tak nedává smysl, aby se to stalo tak, jak tady někdo naznačoval.

0/0
28.3.2014 10:25

I75g39o69r 25P85l77a77n11d56e36r 9927594236870

ak ten poziar vznikol vtedy ked sa lietadlo odmlcalo, tak urcite nemohlo letiet este cca 5000km...a hlavne ak to bol poziar v elektronike.. vid havaria MD11 swissair v r. 1998.. za 20 min po zisteni poziaru uz boli dolu...

0/0
27.3.2014 14:50

G22a30b46r50i56e66l 15H98o26r76t29e33n 9521749323514

Požár nemusí zdaleka znamenat hučící stěnu plamenů, to může být taky místo s nedostatkem kyslíku, v důsledku čehož půjde spíš o doutnání - s poměrně značným vznikem oxidu uhelnatého, který má na člověka silně obluzující účinek.

0/0
27.3.2014 15:00

I20g79o17r 48P69l78a62n45d80e20r 9927554926130

to je jasne ale v kabelazi, kde su zvazky stoviek kablov dojde k poskodeniu velkeho mnozstva systemov sucasne..aj ked to len doutna..ten MD11 je toho prikladom.. piloti este chceli dumpovat palivo pred nudzovym pristanim...zdalo sa , ze maju cas.. tiez to velmi nehorelo..a vzapati im vypadla vsetka avionika, a lietadlo sa uz dalej nedalo ovladat...

0/0
27.3.2014 15:06

P98e33t11r 60T79y52č86k64a 6745662129762

Takže kouř vyřadil Acars a transporder, následně i piloty, ale nechal letadlo v takovém stavu, že letelo ještě 7 hodin?

0/0
27.3.2014 15:22

G22a91b94r61i35e13l 77H15o26r22t52e73n 9281429673114

Ne. Ovlivnil myšlení pilotů do té míry, že byli schopni ještě chvíli mechanicky vykonávat nacvičené aktivity, ale už nedokázali na situaci reagovat komplexně. Při podezření na požár začali vypínat jističe přesně podle předpisů, hlášení o problému už ale nepodali, i když mohli, protože už jednali iracionálně.

Samozřejmě spekuluji, ale zdá se mi to poměrně pravdědpodobné a řeší to některé záhady.

0/0
27.3.2014 15:27

I68v46o 72J59a15n23á76č94e32k 8913933781632

Totální nesmysl, při tomto podezření je první věc v checklistu vzít si masku, druhá věc je komunikovat s cabin crew, pak teprve následují další body.

+2/0
27.3.2014 16:31

P55e14t50r 46T92y66č69k49a 6295832899762

Maska a vyhlášení stavu nouze bych řekl, že jsou první dva úkony.

+1/0
27.3.2014 16:42

I86v85o 85J80a36n42á47č84e84k 8943373921512

No však masku píšu, ale fakt je tam komunikace s Cabin crew, podle mě proto, aby ověřili možné náznaky požáru. Ten stav nouze si myslím je až v momentě, kdy skutečně mají potvrzený požár. Ale to záleží na situaci a možností je skutečně hodně, často se vyhlašuje pro začátek PAN jenom.

+1/0
27.3.2014 16:46

P71e98t24r 10T38y43č18k97a 6515702189112

Tak PAN je prakticky to samé. Každopádně od toho SWISS AIR je v případě podezření požáru podle mě pokyn co nejdříve s tím letadlem přistát.

0/0
27.3.2014 17:49

I37v35o 75J96a61n49á62č81e82k 8273363891242

No PAN sice není to samé, ale to je jedno, tady to není o tom. Jinak ano, přistát je základ a tam šlo o minuty i když počítali, že by to asi nestihli i tak.

0/0
28.3.2014 9:31

M95a58r56t93i78n 59P75e56t93r 6313662558499

U leteckých neštěstí se většinou sejde několik faktorů... Vzájemně to nemusí souviset. Mohl být nějaký problém v zavazadlovém prostoru (třeba s těmi akumulátory) a zároveň z jiného důvodu třeba vypadly některé navigační systémy - nebo je vypnul někdo záměrně, ale stejně se mu nezdařil jeho cíl, protože se stalo něco jiného... Jsou to všechno spekulace, ale s velkou pravděpodobností se sešlo několik věcí dohromady...

0/0
27.3.2014 15:30

I89g50o80r 77P45l25a77n79d97e17r 9707864326540

mne to pripada, ze sa tu nezisli faktory..ale bol to zamer...tie B777 su fakt spolahlive stroje okrem Londyna ziadna nehoda/SF evidentna chyba pilotov/... toto vyzera prilis umelo...:-/

0/0
27.3.2014 15:33

I74v21o 68J53a72n33á84č42e83k 8613143711202

V Londýně za to ovšem nemohlo letadlo ani piloti, ale špatně navržené palivové filtry/ohřívače. Ty byly dávno změněny od té doby. Jinak B777 je velmi příjemné letadlo.

0/0
27.3.2014 16:32

I41g53o43r 13P18l51a22n59d22e10r 9157804216210

ale preco by nastavovali AP na kontrakurz?  ak by sa chceli vratit, tak by sucasne zacali aj klesat...a tym padom, keby odpadli , tak by skoncili v mori severne od Kuala lumpur, a nie v juznom Indickom oceane...

0/0
27.3.2014 15:18

I97g51o84r 16P55l15a11n45d35e76r 9937314636570

a hlavne by aspon spustili automaticke hlasenie Mayday...robi to kazde radio, od najjednoduchsich na malej jachte..

0/0
27.3.2014 15:20

H65e28l73e72n15a 46K35a64v13k61o45v20á 5946623200636

A není trochu podivné, že ještě není doložena spolehlivě identita ztraceného  letadla a pojištovny už  rychle vyplácejí odškodné?

+3/0
27.3.2014 14:13

P71a61v21e51l 43P42o76p96e26l15k40a 2181174360248

není, od toho pojišťovny jsou.  Pro pojišťovnu je to dobré zviditelnění , že jsou ok.

0/0
27.3.2014 14:17

G29a58b12r55i80e40l 17H15o74r18t42e48n 9321709443194

To mi podivné vůbec nepřipadá, protože vypláceny jsou zálohy a pozůstalí teď řekl bych peníze velmi potřebují.

0/0
27.3.2014 14:19

K47a34r71e14l 42M19a22z23a33n51e76c 7567985163

Přesně tak, pro řadu pozůstalých byl příbuzný v letadle jediný živitel.

0/0
27.3.2014 14:39

T26o56m75a47s 25H61a92c16e38k 6324637555467

Ne vsude vladne Ceska pojistovna. Verim ze ta by cekala klidne 70 let nez by se nasel vrak a az pak by zacala vyplacet - v puvodne sjednanych limitech (do te doby zcela zdevalvovanych). Nevim jak v CR ale u nas je bezne ze napriklad pokud je ukradnute auto, tak se ceka 14 dni (a pojistovna hradi pronajem nahradniho auta) a po 14 dnech kdyz se auto nenajde tak pojistovna vyplati sjednanou castku.

0/0
28.3.2014 10:11

M42i10c93h54a35l 81M94i91l82l45e31r 9816202459872

masky maji zasobu kysliku jen na 15 minut.!!

Nejsou urceny k tomu, aby podporovaly dychani celeho osazenstva letadla na nekolik hodin, ale pro pripad dekomprese ve velke vysce a pouze na dobu potrebnou k tomu, aby piloti dostali letadlo dolu na letovou hladinu, kde je dostatecny tlak vzduchu potrebny k preziti

+1/0
27.3.2014 13:51

J32a39k63u60b 16S67e91m85e71r83á54d 2817266401951

ale piloti budou mit na delsi dobu ne? plus mivaji v letadle jeste bombicky s kyslikem

0/0
27.3.2014 13:54

P48e49t86r 71Ž78á22k 1397963508733

Hlavně jde o to, že to jsou kyslíkové masky, nikoli plynové, takže před otravou nějakými zplodinami z požáru nebo podobně stejně neochrání.

+1/0
27.3.2014 13:56

J14a24k42u21b 54S65e15m25e14r83á97d 2687136491781

jak se nadychate zplodin, kdyz mate na puse natesno tu masku a z ni jde kyslik? :-)

0/0
27.3.2014 14:01

K50a24r31e69l 79M98a77z61a86n95e80c 7937485653

No on ten kyslík jde jaksi z nádrží trubkama, které se mohou jaksi propálit či prasknout, že.;-)

0/0
27.3.2014 14:04

J75a92k42u22b 85S11e53m58e73r27á28d 2497666221561

to sice ano, ale o tom pan Petr nepsal ;-)

0/0
27.3.2014 15:30

P96e79t46r 47Ž92á38k 1967173368693

Velmi snadno, ta maska prostě není vzduchotěsná vůči okolí, je konstruovaná pro případ dekomprese.

0/0
27.3.2014 14:25

J74a35k62u55b 25S72e70m65e58r38á89d 2657566261471

ale ale ale :-) nerikam ze je stoprocentne vzduchotesna, ale i kdyby si ji mel clovek pritlacit na oblicej, tak dychate kyslik, ne splodiny z okoli....

viz http://i.usatoday.net/travel/_photos/2011/11/23/All-flight-decompression-events-not-reported-6PJQ7GL-x.jpg

0/0
27.3.2014 15:29

R34a90d49e14k 50P40r42o65c14h88á25z44k56a 2543379778

Ta maska je spolehlivě těsná a je určená jak pro případ dekomprese, tak pro případ kouře. Podívejte se na jakýkoliv respirátor co prodávají v ochranných pomůckách, je to na stejném principu. Akorát že respirátor nestojí $4200 ;-D

0/0
27.3.2014 18:47

P84a15v51e21l 74P90o13p58e54l57k82a 2171824650418

Tak to jsou to dobrá letadla, když letí až do vyčerpání nádrží i když hoří.

0/0
27.3.2014 14:02

I33v30o 98J67a46n56á13č85e39k 8423693571652

Nepište tady nesmysly a nastudujte si nejdříve letecké předpisy a pak tady nebudete plácat hlouposti!!

0/0
27.3.2014 14:18

P98e37t23r 20Ž31á60k 1147593148143

Co mají technické záležitosti ohledně řešení kyslíkového systému společného s nějakými leteckými předpisy, pane odborníku?

0/0
27.3.2014 14:26

I71v43o 87J90a58n92á56č34e81k 8483573911232

Supplemental Oxygen Requirement for Pressurised Aeroplanes During and Following Emergency Descent For Flight Deck Above 13,000 ft 

All occupants of flight deck seats on flight deck duty ... Entire flight time.

0/0
27.3.2014 14:28

P56e86t89r 30Ž81á29k 1217773158433

Your source?

0/0
27.3.2014 14:31

I46v59o 26J43a71n84á32č60e80k 8283253361332

www.faa.gov%2Fabout%2Finitiatives%2Fiasa%2Fmodel_aviation%2Fmedia%2FPART07.doc&ei=Hyw0U-fRGomN7Qbw7YCABw&usg=AFQjCNFcd8fr33fVGeWR6xLEx0IjCmvPPg&sig2=mcGWhe3eQ-tFUPTNINkSfQ&bvm=bv.63808443,d.ZGU

0/0
27.3.2014 14:51

K58a65r53e91l 82M17a86z18a18n16e23c 7657335413

A neplatí to náhodou jen pro letadla na území US?

0/0
27.3.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.