Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Něco jsme našli, hlásí Australané. Jsou to trosky letadla?

Satelitní snímky objevily v Indickém oceánu dva předměty, které by mohly být spojené se zmizelým malajsijským letadlem. Informoval o tom australský premiér Tony Abbott. V místech, kde byly objekty spatřeny, už je jedna loď a dvě letadla. Pro tmu bylo pátrání ukončeno a bude pokračovat po rozednění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i85l23o30s 50V69a59l81y 8536622337182

Amici se divi, ze kdyz rekli do KL "Dobrou noc", ze letaadlo prudce zmenilo smer na zapad a OKAMZITE kleslo do vysky 4km, cehoz si vsilmli i rybari. Letadlo bylo uneseno piloty a nyni se ceka na NASA, jak nam zase oni ZAMOTAJI  HLAVU 8-o;-D

+1/−1
24.3.2014 6:32

M51i63c38h16a13l 93M16i79l57l84e51r 9186912149902

dostavas za ty nesmysly zaplaceno nebo je sem pises dobrovolne?;-D

0/0
24.3.2014 9:39

D10a83d52a12k 16P33e26t98r 7721190974168

Kolikátý 24metrový kus se za poslední týden našel?

0/0
24.3.2014 6:05

M67i10c28h91a52l 16P50l16e77š61t57i66l 3117816766475

Myslím, že jsem taky něco našel, zkuste na to mrknout: 

https://maps.google.cz/maps?q=trosky&ie=UTF-8&ei=SqwtU67oHsrm7Aa_2oCoBg&ved=0CAoQ_AUoAg

+1/0
22.3.2014 16:32

M10i44l14o38s 46V77a58l96y 8116592277832

pane Plestil jste opravdu Prasteny …. :D  ;-D

+1/0
23.3.2014 17:55
Foto

E34v63a 64K95o14h86o48u78t 8388926973127

Doporučuji shlédnout film NON-STOP, včera jsme na tom byli v kině a úplně mě mrazilo pri představě, ze něco podobného se mohlo odehrát na palubě zmizelého letadla...

0/0
21.3.2014 9:16

M50i97l23o47s 35V84a10l33y 8556782987382

co se naslo je smeti z Ceska, co sem privezli Nemci a je to jako plovouci kra v Indickem oceane.

+1/−1
20.3.2014 21:47

V15á69c69l88a51v 31P90a91v87l65í80k 9232960614614

musím ocenit 2 věci:

1) technologie stealth je mnohem dál, než si já, nebo americká armáda myslí

2) obdivuji nervy řízení letového provozu na Borneu, Filipínách a ostrově Guam - že ještě nepřiznali průlet neidentifikovaného letounu té noci, logika věci říká, že když letadlo prokazatelně není na severu, jihu ani západě (fámy nesmíme počítat), letělo na východ;-D

+1/0
20.3.2014 21:23

M24i43l96o18s 16V45a11l86y 8476642207702

tady na stromech rostou co co Ti

0/0
20.3.2014 19:15

J25a59n 93N37o55v64á35k 4906434270581

Ještě je tu jedna možnost: letadlo letělo severním koridorem - přes Indii a Pákistán (tam měli vypnuté radary, protože v noci spí), dál přes Afghánistán (tam radary nemají, jen kamení), Turkmenistán, Ázerbájdžán a Gruzii (pro ty platí totéž, co pro Indii), za Černým mořem naletělo nad Ukrajinu - tam je teď takovej bo. Rdel, že nějaké letadlo sem, tam.. Dále u Čiernej pri Čope vletělo nad Slovensko a tam z toho byli překvapení - mysleli si, že hoši z mejdanu se vrací do Bruselu pro rady. Než se Slováci vzpamatovali, letadlo bylo nad Českem a protože mu docházelo palivo, přistálo v Milovicích. Tam se na něj ihned vrhli opálení sběrači a rozebrali ho na barevné kovy. Naše vláda to celé tutlá a bojí se poj. Ebu z Bruselu a Washingtonu.

+10/0
20.3.2014 17:41

L37á17ď12a 15M24a83l27ý 5987506735325

Hnus to je, ale ty "novináře" živi smečka těch co to čtou. Včetně nás.

0/−1
20.3.2014 17:14

I85v89a57n 69P91o91v13o82l31n34y 4417591741420

No, ja nevim jak vy, ale je nezivim. Penize jim neposilam, noviny v krame nekupuji, a internet mam zapojen tak jak tak.

+1/0
20.3.2014 17:18

A92n37e34t 58K70r69á28l95í83k69o10v14á 6397861125302

To je velice inteligentní odpověď. A podle čeho si myslíte, že žije takovej Idnes. Ten žije převážně z reklam, čím víc zobrazení reklamy, tím víc se portálu platí. Čím víc lidí, kteří na Idnes chodí a klikají na články, tím víc si vydělaj. Takže ano, živíte je ;-)

+1/−1
20.3.2014 18:13

V64l68a96d91i72m14i79r 84S71o42u87k60a95l 4340951571366

A...?

0/0
20.3.2014 18:44

A72n30e55t 91K49r79á13l14í88k15o87v69á 6867621255792

co a? Ježiši kriste, to nejde poznat, že tady reaguju na něco jinýho? :D

0/0
20.3.2014 19:09
Foto

P10e68t71r61a 82N69e88u57g48e86b37a81u66e10r59o73v52á 3776666653553

Ano... aaaa adblock ;-) bez nej uz nedam ani ranu :-) nebo spis ranni kavu... jediny kdo je zivi, jsou predevsim vladni organizace, ktere pousti jeden nesmysl za druhym a znacne omezuji dostupnost realnych informaci nam, verejnosti

+1/0
21.3.2014 7:03

M38a24r88e93k 86T82u98r90n25o83v79e71c 7805952640346

A...   A jako AdBlock? Jo, přesně to jsem chtěl taky napsat. :-)

+3/0
20.3.2014 20:18

I94v52a13n 41P96o52v62o51l30n47y 4887551231260

Stale nechapu jak koukani na reklamu me stoji penize ... pokud to zbozi nekoupim, tak z me kapsy nedostanou vubec nic. Co to blabolite? Jestli vy mazete do obchodu koupit co vam krmi reklamy, tak to je vas problem. Ja si kupuji podle sveho vyberu, reklamy vedome a plne ignoruji. Stale tvrdite, ze idnes nejak platim z me kapsy?

+4/0
20.3.2014 22:12

O19t94a59k33a70r 53V81a67l94e85k 6896662335122

Ta smecka "novinaru" kolem pribuznych pohresovanych cestujicich, to je hnus. Pokud by se mi stalo neco podobne tragickeho, posledni vec o kterou bych stal, by byl nejaky idiot s fotakem nebo kamerou snizici se zachytit a prodat moje emoce.

Vubec bych se nezlobil, kdyby se nastvani pribuzni obratili i na ne a dali jim na budku.Rv

+5/0
20.3.2014 17:07

D56a20v85i13d 93M49u57n34z63a34r 3588842614476

leti leti letadlo…..

jenom aby nespadlo….;-(

0/0
20.3.2014 16:59

J72o49s93e53f 76S98v74o83b21o57d34a 7216512369574

Po udalostech 11.zari jsem nechapal jak je mozne ze se dvere do kokpitu automaticky nezamykaji a pro vstup napriklad letusek se nepouziva nejaky kod.  tehdy se na me v diskuzi vrhli vsichni ti letci-profesionalove co "o tom neco vi" a vysvetlovali jak najivni a nerealne je to co bych povazoval za automaticke. (o rok pozdeji se to stalo realitou )  Nyni se zeptam toto.  Jak je vubec mozne ze piloti obrovskych letadel a lidmi na palube maji vubec moznost jednoduse vypnout - treba jen na minutu- transmitter-ukazatel polohy? toto zarizeni by melo byt 100% neustale v chodu a umisteno tak aby ho nikdo vypnout nemohl a vedelo se okamzite kde jake letadlo je.

+6/−2
20.3.2014 16:05

I26v51a40n 29P59o93v19o61l84n60y 4737681831410

T jsem se tu nedavno take zeptal, a byl jsem "odborniky" sestrelen, at nemluvim o necem, cemu nerozumim. Aby se clovek bal pouzit selsky rozum ...

+2/0
20.3.2014 16:08

J35a74n 84S91o43u94k54u91p 1464884336375

Jenže když použiju selský rozum, tak zas na druhou stranu chápu, že to zařízení nemůže fungovat jako ´černá skříň´, tj. vždy bude nějaká alternativa, jak jej vyřadit z provozu. Musí být napájené, musí mít přistup k nějakému vysílacímu prvku (anténa), někde v tom letadle prostě musí být.

0/0
20.3.2014 16:15

J72o97s37e78f 82S96v30o76b46o81d27a 7656112529624

proc by nemohl transmiter fungovat jako cerna skrin? Zajiste je to technicky mozne. A pokud ne tak proc vypinac aspon neni zakodovany. ( k vypnuti by byl nutny souhlas z veze a pristupovy kod ) nerikejte ze by to bylo drahe, ci neresitelne...

+1/0
20.3.2014 16:18

J87a18n 91S13o40u90k52u85p 1814484286185

Já nic neříkám, jen v intencích selského rozumu ňimrám v jednoduchosti nezničitelného / nevyřaditelného řešení. Ale zas nemůžem jakože selsky říct ´tak udělejte zařízení, které nejde zničit´, protože to už můžem říct ´udělejte letadlo, které nespadne´. Ono je totiž hodně na místě si přiznat, že ta řešení jsou pro většinu lidí tak trochu kosmická. A když jsem se díval na Letecké katastrofy, tak mě nakonec překvapilo, jak malé technické banality dovedou poslat letadlo k zemi, ono se pak lehce řekne ´no to jste udělali blbě, vždyť to je jasné´.

0/0
20.3.2014 16:25

J41o12s34e15f 51S94v32o31b20o33d16a 7776762479164

Tak se zeptam jeste jinak. Pokud by letadlo prestalo vysilat polohu tak by to letadlo melo zacit "nekomu chybet" a nekde by se mela rozsvitit kontrolka. Vez by okamzite kontaktovala piloty a v pripade ze se neozyvaji , podniknout nezbytne kroky

+2/0
20.3.2014 16:29

O93n52d57r29e89j 89F41l66i82d53r 3855920458297

Ony to ty letadla umej pres sluzbu datalink. jenomze ta je draha (satelitni prenos dat je proste technologie ne uplne levnoucka a jinak to udelat nejde, protoze dosah radiovejch vln) a tak ji ne vsechny spolecnosti maji aktivni. Jinak receno letadla svoje udaje posilat umi, ale neni to zadarmo.

0/0
20.3.2014 17:14

T55o40m63á88š 87K73n22a76i74f69l 6783310517640

No ale vzdyt tak to funguje... Pokud je v oblasti pokryté sekundárním radarem a zmizí mu, tak se systém izve. To se stalo i v tomto případě.

0/0
20.3.2014 17:18

I12v24a35n 91P84o57v42o34l28n37y 4277101451500

A pokud oblast pokryta neni? Nebo kdyz nekdo odpovidac prepne do standby? Co potom mame v zaloze? NIC ... a otazka je: Meli bychom v takovem pripade neco mit?

0/0
20.3.2014 17:27

J60a65n12a 85M11e97r76o74p23e 7878589417819

Co jsem zjišťovala, tak bychom mít měli - jenže ve většině letišť se to válí vypnuté kdesi v koutě a nikdo to nepoužívá.

+1/0
20.3.2014 20:03

J75i81ř58í 21P68a88u11l 3806395597112

To se asi take stalo. Vcera na to odpovidal v TV pilot B737. Kdyz pilot vypne odpovidac, do minuty ho vola RLP co se deje.

0/0
20.3.2014 18:32

M60a71r78e30k 21T36u70r87n38o70v26e19c 7675922300536

Tak tady možná ano, ale až do Asie Řízení letového provozu (myšleno jako česká instituce) prostě nevidí...

0/0
20.3.2014 20:20

I86v36a10n 47P42o52v74o66l52n68y 4267571201440

Nesmite prehanet. Samozrejme nejde nic vyrobit aby to bylo neznicitelne, o tom prece nikdo nemluvi. Mluvime o hypotetickem zarizeni, ktere by trvale a nezavisle hlasilo sve souradnice (vcetne vysky), a neslo vypnout knoflikem na palubce. Proc by pilot mel nutnost nekdy vypnout hlasice polohy? Takove potrebe nerozumim.

0/0
20.3.2014 16:33

S68t30a15n10i34s38l28a56v 63M86o26k70r13ý 8217582716902

Tak samozrejme vse jde vypnout a znicit, urcite i ta cerna skrinka. Spis bylo mysleno aby to neslo vypnout prepnutim tlacitka nebo neceho podobneho.

+2/0
20.3.2014 16:18

I28v48a45n 23P54o39v21o68l18n96y 4227771511200

Tak sledujte ... maly vysilac posila kazdou vterinu svoje GPS souradnice nekam na centralu. Ten vysilac je zabudovan v trupu letadla, a ma samozrejme nabijeci baterii. V pripade, ze nejde elektrika, tak to furt vysila svou pozoci. To dnes dokaze kazdy tracker. Ja vas muzu sledovat 24 hodin denne, kdyz vam do auta namontuji tracker. Proc by to nemohly mit letadla. Myslim jako navic k tomu, co uz maji ted. V pripade, ze vsechno selze, tracker vysila ve vterinovych intervalech svoji pozici, az do uplneho zniceni. A nerikejte mne prosim, ze to by bylo moc dat najednou, to uz v dnesni dobe neni problem.

+1/0
20.3.2014 16:20

J22a77n 93S11o94u13k66u68p 1904354406725

Problém není technické řešení, ale jeho nevyřaditelnost.

+1/−1
20.3.2014 16:29

I23v30a71n 49P63o17v79o77l96n19y 4737301241900

Tak jednoduse ... rekneme, ze byl pasazer na MH370, a v kapse jsem mel maly GPC tracker. Muj syn by z naseho domaciho laptopu ted rekl, kde jsme, nebo kde jsme prestali byt. Takovy tracker by jel na baterky treba dalsich 7 dnu po vypnuti konofliku a jsiticu a kdovi cehe jeste. NIKDO by ho v podstate nemohl vyradit z provozu.

0/0
20.3.2014 16:38

I92v41a25n 41P16o77v21o75l13n91y 4187191631680

... no, mam tam par chyb ale drzme se prosim tematu ...

+1/0
20.3.2014 16:40

T34o59m57á20š 82K80n25a90i95f67l 6423140977730

Jenze on musí byt vyraditelny, stejně jako cokoli. Už jen proto, ze pokud by se na něm objevila závada, ohrožující bezpecnost letu (požár či zkrat zařízení), MUSI existovat moznost to zařízení odstavit.

jo, chapu, od stolu vše vypada jednoduše, ale ono to jednoduché není.

+3/−1
20.3.2014 17:21

I22v13a13n 73P86o14v19o34l52n58y 4297621601460

Takze do budoucna nevidite zadnou moznost aby se podobna situace "zmizeleho" letadla neopakovala. Kdyz absolutne vsechno elektronicke zarizeni MUSI byt odstavitelne v kabine, potom mame seriozni problem. Kazdy kdo se dostane do kabiny muze tuhle situaci zopakovat, a letadla nam budou z oblohy mizet jako jarni snih na louce. Stoci kopirovat tyhle hochy z MH370.

+1/0
20.3.2014 17:36

T27o78m40á53š 53K21n53a47i61f63l 6463420747120

Jedinej, kdo má problém, jste vy.

0/−4
20.3.2014 17:45

I44v57a97n 11P79o47v63o10l87n44y 4327591581980

To je nejaka specificka odpoved na moji otazku? S vama je clovece zajimave povidani. Kdyz vas nic nenapada, reknete, ze ja mam problem. To je vsechno?

+3/0
20.3.2014 17:59

J17a97n 90K30ř29í77ž 6735273375888

"Černé skříňky" fungují nezávisle na pilotech.

Ovšem jejich zaměření(vzhledem k malému výkonu)je někdy obtížné.

A spustí se teprve při nárazu letadla na překážku.

Jinak jsou "zticha".

0/0
20.3.2014 19:47

M59a85r29e73k 51T49u36r53n38o16v88e94c 7595272810236

To není úplně přesné. Předpokládám tedy, že tím "spuštěním" nemyslíte vlastní nahrávání. Data ukládají pořád (v nějaké smyčce, nejstarší se přepisují). Někde se uvádí, že ta smyčka je 2 hodiny, možná u některých je to dnes i víc.

Co se opravdu "spustí" až při nějaké případné nehodě, je radiomaják, který usnadňuje nalezení "černé skříňky". Ale je tam i akustický maják a ten nepotřebuje náraz, ten se spustí i při pouhém zaplavení vodou.

0/0
20.3.2014 20:30

J82a26n 89K95ř31í93ž 6615543405628

...ne,myslím tím zapnutí vysílače,čili identifikaci polohy.

0/0
20.3.2014 20:44

P72e26t23r 96T38y27č29k19a 6505922279882

GPS tracker ukáže tobě tvou pozici, ale k tomu aby se tvá poloha někde zobrazila musí mít připojení na internet. Přes GPS poloha odeslat nikam nejde. To GPS neumí.

0/0
20.3.2014 19:59

M57a48r18e78k 30T51u19r22n47o72v47e16c 7935562360406

Také se vždycky divím, kolik lidí si myslí, že přesně tohle každá GPSka umí... "Vždyť přeci v tom jsou ty sateliti, ne? A ti sateliti mě vidí, vudí kudy chodím, fujtajxl, ten Velký bratr je fakt všude..." :-)

0/0
20.3.2014 20:31

M64a33r74e43k 87T75u20r40n40o77v71e74c 7505752880956

Každý tracker? No, zrovna dneska jsem ten svůj po zimě také poprvé vytáhl ven. Jako sorry, ale ten můj (a je docela slušný) NIKAM žádnou polohu neposílá. Nemá jak. Jedině snad přes bluetooth, ale tím dosvítí tak maximálně pár metrů třeba do počítače nebo mobilu, ale těžko na stovky kilometrů.

By mě opravdu zajímalo, jaké GPS trackery používáte Vy. Ano, vlastní přijímač signálu GPS i s nějakou anténou se dneska vejde do - plácnu - půlcentimetru krychlového. Proto je to v každém mobilu, tabletu a já nevím v čem všem ještě. Problém je ale ten přenos dat. V 10 kilometrech obvykle nemáte signál mobilních sítí. Nad oceány už vůbec. Jedině že by se ta data přenášela přes nějaké družice - ale takový datový přenost bývá dost drahý a aerolinky asi šetří, kde se dá...

+1/0
20.3.2014 20:23

I93v67a50n 87P51o72v20o44l28n25y 4987781161120

ok, setreni beru jako jediny platny argument, to ostatni se da lehce vyresit.

0/0
20.3.2014 22:17
Foto

P81e89t87r51a 85N68e51u55g69e72b96a48u88e73r47o46v95á 3966586193103

A jak funguje teda takovy car cobtrol, ktery maji zabudovane skoro vsechn korporace ve sluzebnich autech a kontroluji tak polohu, pocet km apod.? Ten nema internet, co vim tedy. Ten jede pres gsm? Nevim, ale myslim, ze neco takoveho, co trackuje a nepotrebuje data, urcite musi existovat.

0/0
21.3.2014 7:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.