Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Než se rozloučili, vypnuli piloti přístroje. Letoun hledá už 25 zemí

Trosky ztraceného malajsijského letadla už hledají záchranáři z 25 zemí. Žádost o pomoc s pátráním dostala třeba i Francie. Vyšetřovatelé zjistili, že poslední rádiový kontakt mezi piloty a řídicí věží v Kuala Lumpuru proběhl ve chvíli, kdy mělo letadlo vypnuté důležité komunikační systémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i21c84h94a75l 26M72i35l33l69e50r 9866222709912

zkousim znovu - link na foto domaciho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil a provozoval kapitan pohresovaneho letadla. Simulator je predmetem vysetrovani, ale to nejdulezitejsi - osobni pocitac, si kapitan vzal sebou do letadla.

https://www.google.com.au/search?q=malaysian+captain%27s+flight+simulator+photo&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jN8mU47uBYSckAXrwIGgBA&ved=0CCkQsAQ&biw=1280&bih=575

0/0
17.3.2014 12:45

M37i98c67h30a19l 54M17i42l21l43e74r 9356162399812

foto kapitana a jeho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil

<!-- /* Font Definitions */@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}@page WordSection1 {size:595.0pt 842.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}-->

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1723168.1394940777!/img/httpImage/image.jpg_gen/deriva

0/0
17.3.2014 12:29

M58i94c75h10a56l 94M19i64l32l15e37r 9266752439222

omlouvam se za ty nesmysly, ktere se sem namisto linku zkopirovaly, pokusim se najit jiny

+1/0
17.3.2014 12:30

P37e81t32r 49T16y90č71k64a 6895152479782

Pokud to měl někdo takto promyšlené tak bych se ani nedivil kdyby to letadlo  někde přistálo.

+2/0
17.3.2014 9:28

J72o60s10e89f 66K94o51m20á55r20e22k 5244952274439

"Všechno v pořádku, dobrou noc" není přesný překlad komunikace. "All right, good night" zní spíš jako "Tak fajn, čau" :)

0/0
17.3.2014 9:09

M44i24c80h38a40l 98M97i16l92l13e66r 9326902869392

Good night je skutecne prani dobrou noc, nedej se nikym zmylit;-)

0/0
17.3.2014 12:46

J84o94s18e26f 45K13o32m24á70r30e34k 5324662264689

To dozajista, ale je to takové "dobrou noc" - cvak! :)

0/0
18.3.2014 1:01

M18i52c87h56a36l 49M19i75l16l79e74r 9546162869982

;-D at uz se to rekne jakymkoliv tonem, good night je skutecne doboru noc v jakemkoliv tonu, cvak necvak. V zadnem pripade ne čau.

 PS. po desitkach let zivota v anglicky mluvici zemi a s rodinou, pro niz je anglictina materstinou, ver mi, neco o tom vim.;-)

0/0
19.3.2014 6:57

M71i60c33h25a35l 27M16i79l81l40e22r 9106202179162

kdyz chces rici čau, reknes bye, pripadne kolokvialni ta-ta nebo see-ya (odvozeno z "see you")

0/0
19.3.2014 7:01

M75i40r88o33s93l23a43v 43K59r89a75k28o11v45i69č 8579258369702

Nejlepší vstup je od pana Tacíka, Davida Tacíka, Davida, doufám že je příslušníkem věčně brečícího národa.

0/−2
17.3.2014 7:55

P57a72v98e51l 90P51e12t72e16l25í24k 6498970674988

Když se dalo dovolat na mobilní telefon, tak se musí dát zjistit i lokace ne?

0/−4
17.3.2014 7:27

P14e43t64r 81T92y84č38k26a 6735352599972

No neke....

+3/0
17.3.2014 9:27

J14a43k22u81b 95S72e48m59e42r76á88d 2977816911501

http://edition.cnn.com/2014/03/12/world/asia/mh370-phone-theory-debunked/index.html?iid=article_sidebar

+1/0
17.3.2014 10:45

P37e28t44r 49B76r59e11j41c36h91a 6422439840

Proč by se někdo pracně pachtil s vypínáním a odpojováním identifikačních zařízení, když by s tím stejně chtěl někde anonymně a potichu spadnout do oceánu. Pokud to byl únos a chtěli se dostat někam za lepším, mohli tam letět i bez těch nejsložitějších opatření. Sice jsem si jinde dělal legraci, ale vypadá to, jako by letadlo ještě někdy chtěli použít. Takže je otázka, jestli éro spadlo, což je mnohem pravděpodobnější, nebo jestli mu po velmi promyšlené akci někde dávají novou totožnost. Ale po 11 / 2011 i to je možný zamýšlený akční scénář i třebas pro Hollyúd.

0/0
17.3.2014 7:12

M29i56l35o26s 40V52a96l39y 8936422277752

( zdroj)  cbc.ca  //////////  Finding a missing Malaysia Airlines plane may hinge on whether searchers can narrow down where they need to look using satellite data that is inexact and has never been used for that purpose before, search and rescue experts say.

0/0
17.3.2014 5:48

D58a18v66i36d 53T66a10c10í44k 8106975388844

At uz to bylo jakkoliv, rozhodne bych nechtel, aby muj pilot byl islamista, jako v tomto pripade. Clovek nikdy nevi, kdy jim rupne v kouli. :-/

+4/−1
17.3.2014 5:21

M81i47l12o11s 84V88a62l39y 8636392857502

a kdyby jsi vedel, ze zena pilotuje letadlo..... nasoupil by jsi? Velky problem minuly tyden v BC /CND/

0/0
17.3.2014 5:51

D72a66v39i94d 21T43a84c26í72k 8276515448154

Zeny mi nevadi. Naopak ;-)

0/0
17.3.2014 6:45

A81l35b42e43r50t 29V58l95a40c57h 8146931378182

Naopak vadí? ;-)

R^

+1/0
17.3.2014 9:33

P52a64v46e94l 78M79i84k80u98l70a 6148323666227

Není pravda, že pan Tacík neřekl, že mu ženy nevadí. :-)

0/0
17.3.2014 9:40

M21i21l64o95s 67V95a13l63y 8306952237202

RR -  vyrobci motoru uvadi, ze: s "motory letadla byli ve spojeni po ztrate celkoveho spojeni" jeste 4 hod. Nevi nekdo, jestli i z more, kdy je vse pod vodou muze vysilat do strediska RR nejake informace? Vim, ze Britove [RR] maji v zaznamu ten fakt, ze letadlo se dostalo do vyse az 13.2 km. Vyskomer na meraku umi precist kazdy blb. Cemu to napovida?..... Jak uz jsem uvedl drive, UNOS nebo SEBEVRAZDA pilota. ;-€ mozna  n e s t a s t n a  V  l a s k a  :-P

0/0
17.3.2014 0:04

A37l54o41i19s 34M10a82t34o41u61s36e32k 6721641299106

Definitivne E.T.

0/0
17.3.2014 2:47

M36i70l38o27s 61V45a84l28y 8926172367412

tohle je velmi zajimave tema. Uz volam synovi a tocime film - urcite budeme v baliku a pro pana Pomeje take nejaky ten peniz urcite zustane. Je to uprimny muz a tak proc mu nepomoci? Ten n o c n i  Otta na F1 je vylozene mimo. Mysli si, ze lide ho budou zivit a posilat balicky primo do studia..... doufam, ze se jmenuje Otta Seemann. = kapitan namornik. Stejne KAPITAN jak nase zlata Evicka Samkova. Noo to neni fer :-/

0/0
16.3.2014 23:45

M15i88l43o50s 81V67a52l40y 8496892457142

OS ..... je samozvany kapitan a tluchuba. ;-D

0/0
17.3.2014 0:07

I49v41a 80V58a84l42č33í13k76o12v36á 1589668941571

Máte asi dobrý hulení. 8-o

0/0
17.3.2014 6:20

M90i68l22o25s 26V72a51l29y 8516282857492

;-€ me by zajimala jina okolnost..... Ktera letuska mela jit do sluzby a byla nahrazena jinou..... Mozna PAK by v tom meli "prsty" opravdu uz jen piloti.

0/0
16.3.2014 23:34

N14i21c87o60l46e 34Z34á76v30o63d35n43í60k83o33v64á 8126625834825

A není to tak, že když piloti vypli celé letadlo, tak to letadlo prostě spadlo? O to jim přece šlo, zabít ty lidi.  A nikdo z cestujících neměl šanci zapnout mobil, nestihli to a ani nejspíše nic netušili do posledního okamžiku.  A tím pádem vypnuté letadlo nemůže být nijak zachyceno na mapě GPS. Tam jsou ve vzduchu vidět lety tisíců letedel, ale to s číslem MH370 není vidět. jsou tam podobná čísla jen ne tohle:-/.

0/−3
16.3.2014 22:45

S85t20a60n70i36s73l29a40v 97M21a39l40i97n91a 2287904873517

Asi si nečetla článek zde na iDnesu - "Mobily ve ztraceném malajsijském boeingu prý vyzvánějí. Je to záhada" , že? V

0/0
16.3.2014 23:34

J89a34k42u28b 37S36e43m77e63r42á49d 2857276881431

mobily nevyzvanely, jen to zvonilo u lidi, kteri jim volali...je to v jinem clanku vysvetleno

+1/0
17.3.2014 0:29

J12a63k93u59b 26S33e71m15e93r78á18d 2347946451681

Nicolko to by to letadlo, resp. trosky z nej, ASI  nasli v miste ztraty signalu, kde uz davno hledali, NE?????????

+1/0
17.3.2014 0:30

P64a42v75e59l 71O59d50r67a81z33i37l 6574199867890

No ty jo to je úžasný.

0/0
17.3.2014 7:32

P49e95t94r38a 34M40í71l28o27v28á 3477488289122

zajimalo by, jaka je definice terminu vypnout letadlo, to je zase zahada pro me :)

0/0
18.3.2014 14:13

M47i42l94o76š 17F19i67a26l83a 2610941217362

Teď mě ještě napadlo, že sami piloti to letadlo unést nemohli, protože by stoprocentně někdo z cestujících zapnul mobil a dal někomu vědět, že letěj přes Malaysii na západ. Na palubě každýho letadla se vždycky najde pár lidí, který mají přehled, kde právě jsou (třeba já :-)), i kdyby nešly obrazovky s aktuální polohou. A je jednoduché si všimnout, že neletíme tam kam máme. A nad pevninskou Malaysií by mobil fungoval stoprocentně.

Takže někdo musel bohužel cestující zpacifikovat natolik, aby nepoužili telefon. Čili nejenom ten co pilotoval ale nejspíš ještě skupina jiných.

+1/−7
16.3.2014 22:14

E87v74a 62L28o13k67a25j83o97v49á 4402400113146

jak zpacifikuješ všechny cestující? a ve tmě si nemuseli všimnout, že letí jinam... a tys tam neletěl..pochybuju, že je mnoho lidí, co vědí kde jsou :-D

+1/0
16.3.2014 22:16

M41i54l40o12š 29F63i31a89l25a 2230191827122

Pro Tebe a pro všechny pod Tebou k mému názoru :

Za prvé, vždycky si všimneš, že letadlo zatočí víc doleva než má Tvůj let letět. Mám toho nalítáno opravdu hodně a vždycky vím, kde se nacházíme a věř nebo ne ale stoprocentně si všimneš, že letíš na západ, když máš letět na sever. V každém letadle vždycky někdo takovej je a není nás málo.

Za druhé jestli opravdu letěl přes Malajskou šíji pod signálem radarů, tak nejenom že neletěl nad mořem ale nad pevninou a toho by si cestující všimli ale hlavně neletěl v jedenácti kilometrech ale letěl tak nízko, že by většině cestujících mobily fungovaly.

Za třetí nikdy v letadle nespí úplně všichni cestující a už vůbec ne celá posádka, takže někdo by si toho všimnul stoprocentně. Takové letadlo má víc jak deset lidí palubní posádky.

A za čtvrté jak je všechny zpacifikovat? No bohužel asi jenom zbraněma. Konec konců když koukáš do hlavně samopalů a řeknou Ti, že nesmíš telefonovat nebo mu máš dát svůj mobil, tak většinou poslechneš..

+1/−2
17.3.2014 7:46

M35i33c22h43a42l 22M14i82l52l64e10r 9446802139272

letadlo po preruseni komunikace nekolikrat zmenilo letovou hladinu, nejdriv nahoru z 35000 na 45000stop, pozdeji dolu na 35000, pak dolu na 23000stop a pak zas na 35000 stop. Samozrejme ne najednou, ale postupne.

0/0
17.3.2014 12:58

M49i92l64o46š 15F14i35a70l53a 2590751567142

No jasně - a proč mínus k mému příspěvku? Co se Vám nezdá?

0/0
17.3.2014 13:40

M97a59r48e18k 29H64l88á60v85k16a 7965272960317

ve výšce 11km a při rychlosti kolem 800kmh by ti teda telefon nefungoval ani nahodou ;) mozna tak satelitní Iridium

BTSky jsou smerove a rozhdone "nezari" nikam nahoru a i kdyby, pri te rychlosti by si te nesithli predavat

+2/0
16.3.2014 22:32
Foto

P87e88t39r 67Š47m60e14j49k31a58l 9725770968107

No nevím, kdo to ještě dělá, ale já často sedím u okna a mám zapnutou GPS -jen tak pro zábavu...:-)

+1/0
16.3.2014 22:34

M61i67l83o65s 65V98a84l92y 8266912247252

Petre, jen si tak domyslim..... myslim si, ze Tva prava ruka je v sadre... ~ ;-D ~ ...

0/0
16.3.2014 23:50

N23i66c62o86l66e 28Z18á82v46o81d23n90í38k95o10v57á 8376895444515

Pane Fiala, přece nebudete mít celý váš let očí na trase vašeho letadla i kdyby  mobil měl signál. Lidé mohli spát, nebo jen tak odpočívat a užívat si letu a nic netušit. A pád přišel z nenadání, a možná byli tím náhlým pádem překvapení i únosci.

0/0
16.3.2014 23:02

M67a88r97e27k 32T41u61r96n45o94v72e47c 7525322460466

Žádné stoporocentně. Takhle ve výšce signál opravdu není. BTSky mají antény vyladěné tak, aby se signál šířil kolem nich v rovině. Zavoláte si sice teoreticky i přes BTSku, která je třeba 10 km od Vás, ale jakmile stoupáte nahoru, signál je rychle pryč. To jsem si kdysi vyzkoušel třeba i ve Větroni, který se o moc výš, než 1 km nedostane. Stačilo vystoupat do toho 1 km a signál byl fuč...

A také jak už tu někdo psal, další problém je rychlost. GSM síť je stavěná na hangover při rychlostech asi do 150-160 km/hod.

Další věc je, že když letím nad něčím v noci, tak jen z pohledu z okénka mám často dost problém se zorientovat - byť letím třeba nad místy, kde to znám (třeba Praha). U něčeho tak velkého, jako Malajsie, to musí být ještě obtížnější...

0/0
17.3.2014 6:36

J86o44s90e53f 68V23y62s79k54o91c37i69l 7983360649

to zacina vypadat jako kdyz jeden z pilotu chtel zmizet, druhy s tim asi nesouhlasil, a kdyz si vsimnul, ze jsou odpojeni a otaceji se, tak potom scenky jak z akcnich filmu kdy se piloti perou o knipl :-) a mate vyresenou zahadu ;-) akorat nikdo nebyl JB007, takze asi nestihnul opustit letadlo na zachrannem clunu ... ikdyz kdovi ;-D

+2/−1
16.3.2014 21:27

E36v56a 71L56o34k67a44j63o35v66á 4202460513186

to mě napadlo taky :-) ale nechtěla jsem to raději psát

0/−1
16.3.2014 21:44

E48v15a 58L62o69k92a97j90o82v54á 4352280723406

to mě napadlo taky, ale nechtěla jsem to psát :-D

0/0
16.3.2014 21:45

N14i90c97o19l39e 46Z90á80v75o21d78n51í79k64o86v57á 8756205704785

Tak tomu by jsem i věřila, že ten druhý pilot čerstvý pilot, neměl zájem stát se taky únoscem, neboť si chtěl  ještě na nějaký čas zalétat, než by se poslal do kytek s ostatnimi. Hrozná představa:-(.

0/0
16.3.2014 23:11

M52i31c20h45a65l 71M37i65k88s12a98t48k71o 1334307746225

Ja si stejne myslim ze to " Nevidilni " odnesli do srotu . :-)

+1/−1
16.3.2014 21:24

T37o21m71á83š 67N39a46v83r28á22t43i13l 6347779252564

jo na palubě bylo několik hnědočechů ;-D

+1/−1
16.3.2014 21:27

T92o86m81á79š 61N52a67v18r34á90t72i22l 6397799562434

Jo to mají tak, když se dnes pro kontrolu letů využívá nejvíce sekundární informace. V případě pokrytí primárem by věděli kam letěli a kdy jim přesně zmizeli z obrazovek radarů. Jestliže šlo současně o přelet státní hranice, tak tam je museli vést v kontrole i vojáci, ale o tom se asi moc nemluví, nebo to nefunguje jak by mělo :-)

+2/−1
16.3.2014 21:19

K45a48r97e97l 93K84o91l73a61j47í59k 9931617648344

Lezou 3 slimáci a najednou jeden z nich vybouchne. První se ptá toho druhýho: "Co se mu stalo?" - "Nevím, asi to byl Muslimák.."

+13/0
16.3.2014 21:13





Najdete na iDNES.cz