Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Filadelfii havaroval airbus během vzletu, hořela mu pneumatika

Kuriózní nehoda se ve čtvrtek odehrála na letišti v americké Filadelfii. Letadlu Airbus A320 se 154 lidmi na palubě se při startu vznítila pneumatika. Kapitán se rozhodl neriskovat a posadil letadlo zpátky na ranvej, kde se zabořilo do asfaltu. Cestující se z letadla dostali v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i10c48h25a64l 27N80o23v80á46k 9328698592790

Dnes Filadelfia zitra Ňů Jork

0/−2
15.3.2014 21:00

M60i76c20h17a75l 27M96i53l96l63e86r 9246132639652

to zni jako poznamka od Ňů-my

0/0
16.3.2014 0:21

M48i38c82h88a71l 82N83o47v12á91k 9298298392240

Co je nam tom kuriozniho ?!

0/0
15.3.2014 20:58

R78a23d60i59m 30H38o71r69č28i55č87k38a 7986127843372

Ten článek se mi zdá poněkud zmatečný. Člověk z něho v podstatě neví co se doopravdy stalo a za jakých okolností.?

+3/0
15.3.2014 16:18

I49v23o 26J57a41n18á49č80e87k 8963763381172

Ono taky v tom článku je pravda jen to letiště a to letadlo, ten zbytek je skoro vše špatně. :-)

+1/0
15.3.2014 20:27
Foto

M24i55c97h67a39l 28B50ě36l63k81a 3342922774199

Dobrý večer, a jak je to tedy všechno správně?

0/0
15.3.2014 20:37

I36v10o 42J83a80n61á73č52e15k 8123803811702

Vyšetřování stále probíhá a zatím existuje jen krátká stručná oficiální informace, která říká, že při rozjezdu došlo k praksnutí jedné pneumatiky na předním podvozku, následně došlo k vychýlení ze směru. Pilot provedl přerušení startu během kterého došlo k vyjetí z dráhy a kolapsu předního podvozku. Předpokládám, že podrobná vyšetřovací zpráva bude hotová do dvou let.

0/0
15.3.2014 20:44

I72v79o 71J33a61n42á61č13e10k 8893703691832

Oficiální informace říká že: Letadlo společnosti US Airways Airbus A320-200, registrace N113UW provádělo let US-1702 z Philadelphia,PA do Fort Lauderdale,FL (USA) se 149 lidmi na palubě.

Při akceleraci na dráze 27L došlo k prasknutí jedné pneumatiky na předním podvozku což způsobilo vychýlení letadla z dráhy. Piloti přerušili start, letadlo se zastavilo mimo dráhu, přední podvozek zkolaboval. Letadlo bylo evakuováno.

0/0
15.3.2014 20:51
Foto

M44i11c84h41a91l 64B63ě97l22k79a 3542222954769

Díky - to je AVherald, že?

0/0
15.3.2014 21:36

I43g70o49r 94P85l56a56n76d56e91r 9577724596260

Podla Aviation safety net doslo k dymeniu v motore 1, naco doslo k zruseniu startu, pri dopade prednej podvozkovej nohy doslo k kolapsu, lietadlo padlo na nos a tak dorolovalo mimo runway...

0/0
15.3.2014 22:00

I16g36o19r 71P24l95a27n72d67e73r 9197264286710

jak vznika novinarska kacica..tomuto airbusu nehorela ziadna pnumatika, ale pri starte bol evidovany dym z motoru c1, tak pilot zrusil start, pri polozeni predneho podvozku na runway, ten skolaboval a stroj isiel nosom po zemi az mimo runway, kde zastal a bola prevedena nudzova evakuacia...toto je fakt, a odkial cerpal autor clanku to netusim...

0/0
15.3.2014 15:40

O60n98d26ř21e65j 65H28a42v59r93á83n22e37k 6660537927826

Brrr, přechylování mám na našem jazyce docela rád, ale Filadelfia mi vadí ;-)

+4/0
15.3.2014 15:03

J29o14s46e91f 84P70r82a96š98e58k 4695130754852

Z toho si nic nedělej. Kostlivci nemají pysky a taky neumějí vyslovit P.;-D

0/0
15.3.2014 16:08

P69e38t84r 25N57ě74m46e16c 4920963720757

Takže to ochromilo klíčový dopravní uzel a přitom má tenhle uzel 4 ranveje a nemuseli odklonit žádné letadlo.. Takže s tím ochromením to tak žhavé asi nebylo, že..?

+1/0
15.3.2014 14:23

K24a86r12e68l 60B28a74r89t89á21č80e78k 9742389432235

tleskam pilotovi zachoval chladnou hlavu ,,bezpecne,, pristal zachranil nejen svuj zivot...piloti a cestujici Concordu 25cervence 2000 spolecnosti Air France takove stesti nemeli kdyz letounu praskla pneumatika a navic doslo k prorazeni nadrze...

+2/−1
15.3.2014 14:12

D65a17n57i38e82l 18U24r82b51á50n95e27k 6467228219498

Ten už byl bohužel za V2 a nemohl dělat vůbec nic jiného, než nakonec udělal.

+1/0
15.3.2014 17:23

I28v19o 55J95a94n39á97č51e38k 8853943571562

Pán je tak trošku totálně mimo místu, mohl byste dělat novinařinu.

+1/0
15.3.2014 20:29

Z15d50e28n40e32k 49V84r49b44a 8919155713287

Moc chladnou hlavu si nezachoval. Jesliže měl čumák ve vzduchu byl za V2 měl pokračovat a ne s tím prásknout o zem. Pravděpodobně by obletěl na jeden motor letiště a přistál, bez poškození letadla. (Od stolu se to lehce soudí, ale tohle je správný postup) Takhle se sice nikomu nic naštěstí nestalo, ale mohlo se. Případů, kdy letadlo nevzlétlo ale shořelo po vyjetí z dráhy i s celou posádkou je mnoho. Concord je případ stále zastřený a zřejmě se nikdy nedovíme úplnou pravdu. Ale tam k problémům došlo za rychlostí, kdy by piloti neměli vůbec žádnou šanci stroj zastavit a museli pokračovat ve vzletu.  A jako jinde je to celý řetězec nešťastných událostí, kde se sešlo mnoho okolností. Svedlo se to na cizí předmět na dráze, ale je možné, že to bylo úplně jinak. Dnes se už ví, že stroj startoval přetížený s větrem do zad a na poměrně krátké dráze, která byla navíc v hodně špatném stavu. Ví se, že inkriminovaný podvozek nebyl zcela vpořádku. Ví se, že vypnutím hořících (ale přesto funkčních) motorů před dosažením bezpečné rychlosti si posádka prakticky podepsala rozsudek smrti. Vyšetřovací komise sice dospěla k závěru, že by díky požáru pravděpodobně spadli tak jako tak ale... Ono může pro laika vypadat rozhodnutí zastavit vzlet za každou cenu jako bezpečnější, ale není tomu tak. I u malých letadel, kde máte spousty místa před sebou je mnohdy lepší pokračovat ve vzletu než bojovat s nestabilním letadlem ve velké rychlosti na dráze a snažit se za každou cenu zastavit.

0/0
21.3.2014 1:38

F19r32a56n53t77i98š41e60k 65P82r47u27d35k19ý 8162101962231

jinde ve ctvrtek, na idnes v sobotu. Jinde vazna nehoda se stastnym koncem, na idnes kuriozni nehoda s horici pneumatikou, jen tak dal, a za chvili budu chodit na idnes se jen smat novinarske hlouposti a sledovat novoproagandisticke clanky :-)

+1/0
15.3.2014 14:02
Foto

M65i35c45h10a76l 85B23ě71l35k98a 3832262494339

Dobré odpoledne, prosím o odkaz na některé české médium, které o událoti informovalo ve čtvrtek, ideálně s doprovodným videem. A následně mi v článku vyznačte novopropagandistickou pasáž, abych se jí mohl do budoucna vyvarovat. Děkuji!

0/0
15.3.2014 14:41

F76r22a88n28t80i42š26e57k 25P54r83u45d92k14ý 8232751422431

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/330341-airbusu-ve-filadelfii-se-utrhl-predni-podvozek.html   nepisou se casy, ale vzhledem k casovemu posunu, tam ve ct jako tady v patek .... a vyvarovat byste se mel urcite takovych nejapnosti, jako "kuriozni".... nevim co na letecke nehode dopravniho letadla vidite kuriozniho ...  a docela me prekvapuje, pokud jste autor, ze se takto obnazujete, mel jste radeji mlcet

0/0
16.3.2014 13:44

O94t91o 16Č91e80r18m54á69k 9396152735415

Co je na tom kuriózního?????? Jen Vaše vyplesklost nebo co?????? Rv

0/−1
15.3.2014 13:47

J75a49r42o23s50l23a29v 86Ř28e64z95n17í20k 7904251415920

Doporučuji: když havaruje letadlo pravděpodobnost nehody se zvyšuje u u jiných letů.  Tedy nelétat v období kolem nehod.

0/−2
15.3.2014 13:06

S18t57a58n66i49s31l57a27v 83P41ř79i73b21y12l 1209838831776

No to je mi teda rada pane vachmajstr 8-o

+2/−1
15.3.2014 13:21

P44a13v78e63l 10N55o54v25á39k 7941976819883

Ono těch nehod je víc do roka jen se o tom co nedozvite ;-)sledujte avherald.com ;-)

0/0
15.3.2014 14:47

J91a23r76o31s57l24a74v 36Ř27e83z95n66í80k 7494231175610

Stejně je zajímavé, že havárie či jiné mimořádné události se často dějí ve shlucích....viz to malajské letadlo a nyní toto...a možná bude další...nějaké informační pole?

+2/−3
15.3.2014 13:05

T84o33m35á22š 80V37y23b54í56r12a21l 4348909628282

to bude spíš tím, že si to lidi víc "pamatují" nebo jak to napsat... Třeba tady se nic vážnýho nestalo, každou chvilku má letadlo někde nějaký problémy při startu, ale jen teď si to všichni spojí s tou Malajsií, jinak by o tom za den nevěděli...

+1/−1
15.3.2014 13:14

J12a51r87o60s44l80a62v 68Ř19e51z26n28í81k 7954291165410

Nevím, chtělo by to statistiku....vím, že třeba krátkou dobu po 11. září došlo k nehodám s velkými ztrátami na životech

0/−2
15.3.2014 13:20

I18g77o19r 74P55l76a21n84d62e76r 9107214626120

do konca roku 2001 boli po 11.9     2 nehody s velkymi obetami na zivotoch

0/0
15.3.2014 14:45

I36g31o77r 64P38l60a62n71d80e32r 9637264696630

az nato, ze to malajzijske lietadlo podla vsetkeho nebola nehoda...

0/0
15.3.2014 14:37

M19i40c57h37a95l 78S25e22m53r52á55d 3742766747809

Ano, ano... létá se do poruchy... málokdo to ví, ale i když se ví, že je nějaká součástka na umření, tak dokud nedojde opravdu k poruše, je neekonomické odstavit letadlo a opravovat...

Podvozek po servisu a s novou pneumatikou běžně neselhává...

0/−1
15.3.2014 12:58

J14a62n 56L55u49k89á96š 7147413903542

To neni pravda. Letadlo ma striktne predepsane servisni intervaly a pokud je nedodrzi, nesmi do vzduchu. Servis muze delat jen certifikovany mechanik, musi zapisovat, co kde udelal a jeste to po nem nekdo kontroluje a podepisuje. Pokud zapis nesedi a neco se stane, je to na kriminal. Cas od casu je predepsany i kompletni servis, kdy se letadlo uplne odstroji a kontroluje se vlastni skorepina.

Navic se po kazde nehode vysetruje, proc se stala a prijimaji se opatreni, aby se nemohla opakovat. Tj. pokud se zjisti, ze servisni interval je nedostatecny, zkrati se.

+2/0
15.3.2014 13:44

R78a45d96i86m 21H38o17r56č75i31č28k72a 7256827853232

Doufám,že máte pravdu. Ale papír toho taky snese.

0/0
15.3.2014 16:13

R77i34c18h62a83r86d 89B75u69š16e69k 3295738217363

no to je strasna blbost co jste napsal...

0/−1
15.3.2014 13:51

I25g45o50r 10P79l25a65n41d26e67r 9297984596840

hej niekde v Afrike.ale inde nie

0/0
15.3.2014 14:41

Z88d41e72n63e75k 29V78r33b37a 8709905543307

Když opominu to, že jste napsal naprostý blábol, tak tady to byla jednoznačná chyba pilota. Pokud měl přední podvozek ve vzduchu byl za rychlostí rozhodnutí a měl pokračovat ve vzletu. On se v rozporu s předpisem rozhodl vzlet přerušit, stáhnul plyn a tím se pravděpodobně aktivovalo automatické brždění letounu. Když si zabrzdíte letadlo (navíc na maximální účinek brzd) a máte čumák ve vzduchu je z toho taková rána, že se nelze divit, že ten podvozek to nevydržel. Je to prosté a jednoduché. Myslím, že vyšetřovatelé pilota ukamenují. Ale od stolu se to vždycky soudí dobře...

0/0
21.3.2014 1:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.