Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OTÁZKY A ODPOVĚDI: Kam to letadlo zmizelo? A co je to transpondér?

Let společnosti Malaysia Airlines číslo 370 zmizel v sobotu časně ráno místního času někde nad jihovýchodní Asií. Úřady nevědí, kde letadlo je, ani co se s ním stalo. Zpravodajský server CNN sestavil přehled nejčastějších otázek okolo zmizení letadla a pokusil se na ně odpovědět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a66n 60K79o36t63l42í18n 9759364725727

Podle posledních informací se vážně stočil na Andamanské ostrovy. Tak si říkám, že až bude satelit přelétávat Írán, tak by mohli vyblejsknout příhraniční letiště jako Zahedan, Konarak...jestli tam neparkuje náhodou nějaká 777.

0/0
14.3.2014 14:30

J76a29n 44S27t21a36r10ý 5419381805759

už jsem to tady psal před 2 dny, Irán si vyrobil dostatek obohaceného uranu a potřeboval čínské odborníky na sestrojení A bomby. Piloti Ahmed a Abdul, dva černí pasažeři Iránci, motory vysílají signál ještě 4 hodiny po zmizení, mobily zvoní 2 dny po zmizení, 45 minut po zmizení letadlo zachyti voj.radar na Andamanech - co zbývá buď UFO nebo Irán.:-P

0/0
14.3.2014 15:43

R64i31c81h71a75r63d 91B76u17š42e37k 3645328467933

to ze by motory neco vysilaly jeste 4h po ztrate kontaktu bylo popreno...

0/0
14.3.2014 16:47

R60i65c72h23a52r70d 24B51u90š21e97k 3745758397603

mimo jine, od mista posledniho kontaktu je to na andamy 1500km coz neni v silach b777 urazit za 45min... za tu dobu uleti tak polovinu cesty....

0/0
14.3.2014 17:10

J47a97n 81K65u53d53l53á11č95e34k 7785175

Vzhledem k tomu, že se kapitán toho letadla jmenuje Ahmed a druhý pilot Abdul, tak je jasné, kde se to letadlo nakonec objeví. A v Americe z toho mít radost nebudou:-P

+1/−1
14.3.2014 14:09

P22a80v27e75l 43P68o24p38e15l49k78a 2901604770888

Letadlo je na dně oceánu, tam kde se ztratilo. Že ho nemůžou najít je tím, že komunikace toho, kdo má data z radaru se nesešla s komunikací toho kdo má prostředky k hledání. Ale i na to se přijde a do pár dnů bude objevené.

+1/0
14.3.2014 14:01

M92a58r63t26i78n 82B53u60s14i73d62e49a 4273440

Na UFO dnes již nikdo ani nevzdechne. Kam se poděla romantika?...

+3/−1
14.3.2014 13:50

R69i39c65h20a82r55d 87B77u68š77e90k 3355648517203

ufo je neidentifikovatelny letajici objekt... jen omezenost nekterych ufo spojuje s necim mimozemskym...

nevim co ma spolecneho s romantikou...

navic spojovat romantiku s leteckou tragedii je trapne...

+1/−1
14.3.2014 13:56

M49a14r91t94i66n 83B39u24s55i37d15e87a 4743530

Děkuji za upozornění, co znamená UFO. Ale já to vím. O mimozemšťanech nepadlo slovo, i když to slovo zahrnuje i je.  

Pro mnoho lidí různé romantické teorie představují i určitou naději, že se zmizelé objekty ještě mohou někdy někde objevit. Samozřejmě v to nevěřím ale nemyslím, že by to mělo někoho urážet více než nějaké racionální veřejné hrabání se v takové tragedii. Myslím, že to je více morbidní.

+1/0
14.3.2014 15:02

B24l58a53n19k92a 98F35a40j73k39u15s79o93v48á 8875571879184

Bušku, Bušku, dej si trochu vinka ;-D, treba budes trochu nad veci, pripevek p. Busidea je tzv. odlehcujici, takze neni treba na nej reagovat takhle striktne, ne|? Jsi se, Bušku, jako UFO projevil spis ty, teda spis jako pekny UCHO ;-D, ktery ani trochu nepochopi nadsazku a hru.. , skoda.... :-/

0/0
14.3.2014 15:23

K92a86r23e45l 35W49a96t85z98k50o 9636547497106

Proč tyhle letadla nemají ten odpovídač nevypnutelný? Měl by být naprosto nezávislý, nejít ho vypnout, a měl by mít záložní zdroj nezávislý na zdroji v letadle, pokud by tento selhal.

+6/0
14.3.2014 12:55

R13i24c62h42a80r54d 58B21u61š18e40k 3615888857883

odpovidac B777 ale i dalsich nejde sam o sobe vypnout...

jde prepnout do ruznych modu, ale vypnout jen odpovidac nelze...

0/0
14.3.2014 13:34
Foto

J89i36ř96í 48H96a94v87e40l78k33a 3139223170984

No vzhledem k tomu že nevysílá tak to něak půjde. Jde o to že by bylo ideální aby to vysílalo stále.

0/0
14.3.2014 13:57

R83i75c28h88a15r76d 79B85u55š76e43k 3595808347153

ze by to teba bylo tim ze nejakou fatalni udalosti na palube doslo k jeho poskozeni? 

to ze letadlo letelo dal nebo nekde pristalo jsou jen hloupe spekulace prizivovane bohuzel dobou od nestesti a nemoznosti najit vrak ci trosky...

to letadlo se z nejakeho duvodu s nejvetsi pravdepodobnosti rozpadlo ve vzduchu a proto jeho systemy prestaly vysilat... bohuzel vzhledem k poslednim znamym manevrum letadla je misto dopadu otazkou. A diky tomu je tezke lokalizovat misto dopadu jelikoz prostor je obovsky, doba od tagedie dlouha, morske proudy umeji udelat sve atd...

0/0
14.3.2014 14:04

J15a72n 59K20o95t19l24í66n 9159524155257

to je taky možnost, ale posádka byla komplet z Malajsie a na palubě byla hromada Číňanů, ti budou chtít objasnění stůj co stůj. Být to opačně, tak věřím tomu, že Čína je schopná to ututlat.

0/0
14.3.2014 12:42

J83a83n 18M76a42j50z22n76e41r 1216717836182

najdi pět rozdílů :)

http://edition.cnn.com/2014/03/13/world/asia/malaysia-airlines-questions/index.html?hpt=hp_c3

+3/0
14.3.2014 12:29

J18a14r80o30s15l46a23v 62B35a72š59n53ý 1110203887

Takhle mají příbuzní pasažérů alespoň malou jiskřičku naděje. Až budeme znát odpovědi, tak zřejmě zhasne.

0/0
14.3.2014 12:13

L69e19o23p46o98l61d 95H12o46r98á10k 4182688579722

asi jsem naivní, ale když se dá zaměřit mobil kdekoli na světe, jak může zmizet letadlo. V pořizovací ceně snad nějaký GPS vysílač musí mít.

0/0
14.3.2014 11:53

R93i10c74h11a87r15d 43B45u98š15e90k 3615578207583

nikdo netvrdi ze nema...

ale nic nevysila, nevysilal ani ten transporder...

a nikdo nevi kam letadlo mohlo dopadnout at uz po castech ci vcelku...

ta plocha je obrovska a vzhledem i k vecem co jsou v clanku nikdo presne nevi kde vlastne hledat...

+1/0
14.3.2014 11:55

F33r40a40n32t17i31s96e35k 84H56o22n12s44a 7319154386538

Mobil se dá zaměřit, pokud vysílá. To samé platí pro letadlo. Když letadlo přestane vysílat, dá se ještě zaměřit pomocí pozemních radarů (kus kovu na nebi od sebe odráží radarové paprsky), ze kterých experti nyní prohlížejí záznamy (letadlo sice zmizelo uprostřed moře, ale tyto pozemní radary mají dosah řádově ve stovkách km) - takže v tuto chvíli asi porovnávají "tečky" - letadla, které zachytil radar s tím, co bylo v tu dobu skutečně na obloze (letadla, která se hlásila) a snaží se vysledovat, jestli to někam letělo dál

+1/0
14.3.2014 12:12

P14e61t77r 58C77e10r32v83e36n72y 1243400175

no ty radove stovky jsou asi 120 km u klasickeho primarniho radaru v civilnim letectvi (bezny primarni radar ma dosah cca 60NM, kolik presne maji jejich radary lze docist v jejich letecke prirucce, a maji same sedesatky a padesatky) Sekundarni radar ma sice dosah 400-500km ale kdyz neodpovida odpovidac je to prd platne :)

0/0
14.3.2014 13:33
Foto

K98a47r90e87l 74P69l76a46c49h51ý 6956746894549

Proc neco nevysilaji i cerne skrinky?

0/0
14.3.2014 11:43

R74i13c98h24a93r75d 47B56u95š41e98k 3555408187473

cerne skrinky vysilaji, asi mesic nez jim dojdou baterie...

ale ten signal musite zamerit a proto musite i znat aspon castecne misto kde by to letadlo mohlo byt...

+5/0
14.3.2014 11:56
Foto

K80a57r82e94l 76P56l74a20c55h55ý 6446616164649

Asi vysilaji nejake jedno pipnuti za 24 hodin. V dnesni dobe by mohly vysilat treba kazde dve hodiny GPS souradnice a nějak i primo na satelit. Pak by se jen juklo do satelitu...

0/0
14.3.2014 13:04

J19a80n 83K86ř54í56ž 6805363585308

Vysílají nepřetržitě,vy brepto.

Problémem je hloubka moře a síla signálu.

0/0
14.3.2014 13:26
Foto

K63a69r51e50l 58P88l29a39c68h98ý 6686926234789

Ja nevim, jak vysilaji.

0/0
14.3.2014 13:28

J23a96n 98K91ř52í68ž 6585243405918

...no nepřetržitě,přeci.

Co je na tom k divení?

0/0
14.3.2014 13:32

R85i60c24h68a84r60d 65B53u98š62e40k 3165148337613

tak proc spekulujete a pisete blbiny...

kdyz neco nevim tak nepisu nic...

tahle potreba neco napsat i kdyz vim prd je neuveritelna...

0/−1
14.3.2014 13:32
Foto

K66a36r14e92l 17P94l26a67c14h72ý 6566566874839

Mozna jste se nevsiml, ze jsem se na to ptal (uz snad predevcirem) a abych nepsal stále stejně vety, formuloval jsem to nahoře jinak.

0/0
14.3.2014 14:03

R88i70c48h39a58r63d 97B73u59š53e17k 3425258927603

sedite u internetu, jak se zda...

kdyby jste vyvinul jen miniaturni snahu pouzit google a najit si informace usetrite si to tapne spekulovani o vysilani jednou za 24 hodin...

to je dalsi vec ktere nerozumim, plkat na idnes diskusi blbiny zatimco pred sebou mam nejlepsi zdroj informaci co clovek kdy vymyslel....

0/0
14.3.2014 14:11

D48a17v91i75d 40S84v42o53b31o32d96a 2695918194951

Nová verze seriálu The LOST....:-P

+2/−2
14.3.2014 11:32

J38a13n 77K68ř19í91ž 6905763555688

Nevím jestli by se vaší pitomině pozůstalý zasmáli.

0/0
14.3.2014 13:28

P62a91v75l59a 84C74t79i32b17o65r64o63v80á 2570973567

To by ale byl blbej virál ....

0/0
14.3.2014 13:47
Foto

P26e27t16r 61Š93r15a64i63e25r 9133642552837

No já mám takovou soukromou teorii, že pátračům jsou některé odpovědi bližší... Jenomže do konečného potvrzení a s ohledem na počet pozůstalých nebudou zveřejňovat předčasné spekulace. V době špionážních družic v té citlivé oblasti by bylo hodně divné, že tak obrovský stroj doopravdy "zmizí"...;-)

+4/0
14.3.2014 11:25

R68u56d39a 46S16l76a92v65í92k 5453568266471

Čím je ta oblast tak citlivá?

0/0
14.3.2014 12:31

J84a52n 40K73ř32í29ž 6695623745738

...ničím,to jen Šraier má ten pocit.

0/0
14.3.2014 13:31

R70i92c74h57a37r22d 44B80u20š34e48k 3485198347263

asi tak nejak...

0/0
14.3.2014 13:37

D74a79v15i90d 32M80a58l44i55n30a 1210323510803

Vypnuty odpovidac prece nesmaze bod takovych rozmeru jako B-777 z oblohy, ani z obrazovek radaru. Jasne, nejsou znacky u bodu na obrazovce, ale ten bod tam musi zustat. Spis by mne zajimal tech. Stav a parametry toho prvniho radaru. Jestli byli piloti nuceni otocit stroj a prudce snizit vysku, aniz by dali nekomu vedet, muze se jednat o silnou dekompresy kabiny s poskozenim elektroniky, tesne za kabinou. Potom ale, jestli stroji zustal neposkozeny autopilot mohl tento pokracovat sam dalsi 4 hodiny (do vycerpani paliva) v nizsi letove hladine, bez moznosti sledovani radarem, a navazani dalsiho spojeni. Hypoteza, ale vse uz tady bylo.

0/0
14.3.2014 11:19

J44a84k30u92b 81N68o53v40á29k 9642534584641

dekomprese kabiny pri snizeny vysky, kdyz okolni atmosfericky tlak narusta? Do toho pripocti, ze kabiny jsou tlakovany na ekvivalen nadmorske vysky 3000m

0/0
14.3.2014 11:23

D46a91v98i46d 42M15a56l56i49n64a 1710523920213

Snizovani vysky PO dekompresy kabiny ve vysce 11 km na hladinu preziti, tedy do 3000 metru.

+1/0
14.3.2014 11:29

J57a28k36u25b 88N91o98v75á48k 9272544374651

to by ale musel selhat system spousteni kyslikovejch masek .... to uz je moc nahod najednou

0/0
14.3.2014 11:35

D72a43v59i49d 46M72a26l22i52n56a 1820783270933

Letecka nestesti jsou vzdy souhrou nekolika nestastnych nahod dohromady, kdy by alespon jedna nezafungovala, tak by se nic nestalo.

+1/0
14.3.2014 12:13

M34i93c30h58a50l 88L57u94s21k 1925494641666

Každou jednotlivost z kusích informací, které se k nám dostávají, lze pochopit, ale celé dohromady to nedává smysl. U nás je problém jak s letadlem nekomunikujícím, tak s letadlem kterému vypadne traspondér automaticky řešen startem hotovostních letounů armády, které mají za úkol navázat vizuální kontakt s piloty, v nouzi jej musí donutit přistát a v krajním případě sestřelit. Ano, nad velkými vodními plochami je běžné, že jsou letadla mimo kontrolu řízení letového provozu, ale let MH370 přetal komunikovat už cca 200km severně od Kuala Terengganu, což je obrovské město s obrovským letištěm. Není možné předpokládat, že už je mimo dosah radarů, už proto, že v této vzdálenosti od letiště přechází posádky na approach řízení cílového letiště. Pokud bychom připustili, že se letadlo přestalo komunikovat a armáda to nijak neřešila, tak situaci, kdy by se letadlo bez povolení výrazně odchýlilo od kurzu, nebo dokonce přeletělo pevninu aniž by si toho někdo všiml a někdo reagoval prostě připustit nelze... K letectví mám velmi blízko, ale uznávám, že reálie v JV Asie mohou být trochu jiné než je zvykem v regionu Evropy a Blízkého východu, ale tohle prostě smrdí...

0/0
14.3.2014 11:16

P64a70v53l80a 90H15r49a83d23i88l24o34v78a 3757981151704

Zajimave. Diky.

No v nedeli se mi vraci ze Shanghaje muz, uz aby byl doma ;-D

0/0
14.3.2014 11:18

M52i46r71o97s74l80a28v 67M14e47t17e76l31k66a 5101810164604

no když ne,napište,třeba bych a Vámi nezávazně 14 dnů chodil;-D;-D

0/0
14.3.2014 12:54

P51a98v75l91a 72H76r20a21d15i15l33o71v22a 3577881501494

Tak jo ;-D

0/0
14.3.2014 14:09

J13a91k68u88b 88N34o22v86á66k 9412164904321

jestli byl v mezinarodnim vzdusnem prostoru, tak to mela resit jaka armada?

0/0
14.3.2014 11:18

P24e52t72r 24C57e16r94v60e72n93y 1863630755

mate-li k letectvi fakt tak blizko jak tvrdite tak pro vas nemuze byt problem si nalistovat ENR1.6 v jejich AIPu a zjistit si jak to s temi dosahy radaru je (terminal primary approach radary o kterych mluvite tam maji vsechny 60nm krom jednoho s 50nm cili nakych 100km) takze u letadla co vypne odpovidac 200km od letiste je celkem nutne predpokladat ze na primarnim radaru nebude uz vubec ale vubec nic. Je to dany tim jak ten radar funguje, nez se mu vrati odraz z takove dalky bude uz otocen jinam a ten odraz nechytne.

mimochodem kuala terenganu neni obri mesto s obrovskym letistem :) jen ruzyne (coz rozhodne zadny obri letiste neni) odbavi rocne asi 20x vic pasazeru nez letiste v kuala terenganu (kam litaj jen ctyri aerolinky)

+1/0
14.3.2014 13:51

M22i43c41h34a58l 87V80l27č95e88k 1470715612739

Další možná hypotéza, je úmyslná sebevražedná havárie ze strany pilota, například kvůli pojistce.

To už se také stalo. Tomu by odpovídalo zametání stop.

+2/0
14.3.2014 11:08

D62a14v15i44d 14M29a82l90i80n98a 1970103820543

No, zamest B-777 je prace spis pro Copperfielda.

+3/0
14.3.2014 11:09





Najdete na iDNES.cz