Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové povolávají šanghajské učitele, mají zvýšit jejich znalosti počtů

Do Velké Británie míří víc než šedesát šanghajských učitelů, aby pozvedli zdejší úroveň výuky matematiky. Britská vláda si totiž spočítala, že kvůli chabým schopnostem svých obyvatel v počtech přichází ročně o dvacet miliard liber, v přepočtu asi 660 miliard korun..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K45a28r36e35l 30N85e75č64a30s 5543699580530

Evropského rozežraného fakana, jehož rodiče se baví už pouze o penězích nebaví myslet. Chce se nechat bavit a ve svých snech touží vyhrát pěveckou soutěž stupidů.  Degenerovaná děcka s přirostlým ajpodem k ruce bez něhož netrefí ani na záchod.;-D

0/0
13.3.2014 14:25

J39a94r32o16m36í10r 72L78i16t50e46r73á43k 8206471123307

Njn, britské školství, kde kvalitní školy jsou soukromé a jen pro bohaté, pro zbytek jsou pak veřejné školy mizerné kvality.

Jinak jsou počty a matematika, počty lze drilem naučit, schopnost myšlení s tím nesouvisí. Motivace žáků by určitě neměla být jen pozitivní, musí si zvykat na to, že je po nich požadován určitý výkon a faktografická znalost, ale problém není ani tak v objemu informací, ale v podnětnosti prostředí a kvalitě učitelů. Příčina problémů nebývá jen ve škole, ale i v postojích rodiny.

+1/0
13.3.2014 8:36

L81u55k60a26s 32C92o84d39r 6278912200361

Presne jak pise Jan Holovsky - ten hlavni rozdil je v tom, ze cinske deti akceptuji dril, do ktereho je tlaci jak skola, tak rodina. Svagrova je shodou okolnosti ucitelka matematiky na stredni skole v provincii Zhejiang a kdyz se s ni nekdy o jeji praci bavim, tak mi proti ni prijdou nase obavany cesky "sousky-ucitelky" z 80.let jako naprosta pohoda. Takovy kvantum domacich ukolu a doucovani, kterym prochazi deti v Cine, bych asi nezvladnul bez dusevni uhony :-)

+1/0
13.3.2014 3:47

F31r46a10n82t94i68š18e22k 20E48l87i37á42š 6387763895606

Ale zvládnul, ale u nás se razí zásada, že vyučování má být lehké a zábavné, pokud možno s tabletem v ruce. Prostě výchova k lenosti.

+1/0
13.3.2014 6:44
Foto

J75a38n 61H10o71l23o97v37s16k12ý 6467769191

Ono to má dvě strany mince. Čínani jsou ve školní matice lepší, páč jsou zvyklí být disciplinovaní a projevují velké úsilí. Mínus je v tom, že se to naučí sice skvěle, ale nemají příliš kreativní myšlení a tak sami nedokážou udělat krok dál. Přemýšlet nad tím. Jedna česká učitelka angličtiny tuto čínskou mentalitu popisovala tak, že čínské děti uměly celou učebnici nazpaměť. Když však chtěla, aby jí děti kreslily obrázky anglických slovíček na tabuli, kreslili vždy jen ty obrázky z učebnice...

+3/0
12.3.2014 22:50

F17r62a51n84t14i45š90e48k 50E39l89i19á43š 6677323835936

Nepodceňujme je. Pro běžnou matematiku je důležitá dobrá paměť, kterou oni úspěšně trénují biflováním a memorováním, od kterého u nás ti horší učitelé upouští

0/0
13.3.2014 6:39

J25a94r78o40s26l80a74v 31N74o85v83á66k 3617154744436

Vzdělávání nám tu fungovalo cca 300 let a po tu dobu patřili Češi ke špičkám na světě. V době, kdy na východ od nás byla gramotnost 10% u nás byla 90%.

Za socialismu se opěvoval východ a zavádění jejich postupů většinou nepřineslo nic dobrého ale po revoluci se s aktivisty a přejímači nesmyslů roztrhl pytel. Nyní jsme takoví humanisté, že se vzdělávání scvrklo na debatní kroužek, kde musí být každý odměněn a běda, kdyby při procesu měl někdo pocit, že nestačí.

Toto je cesta do pekla a již se to ukazuje. Co může čekat na opečovávaného žáka, kterému se ze všech stran valí do hlavy, že on vlastně nic nemusí, má spoustu práv a nula povinností protože jinak by to bylo zneužívání. Na druhou stranu učitel, který za to vzdělávání odpovídá nemá práva žádná. Logicky to končí tak, že žák vyleze s egem nad mraky a znalostmi na nule. Pak nastoupí na nějakou tvrdší školu nebo do práce a logicky je frustrovaný, protože se po něm začíná něco vyžadovat, neúspěch se trestá a už se s ním nikdo nemaže a na debaty a hry bez jakéhokoliv významu v životě již není čas.

Toto může zachránit pouze vypráskání humanistů reformátorů a nájezd na prověřený systém jinak nám pámbu pomáhej.

+2/−1
12.3.2014 21:39

F38r79a74n89t53i72š53e68k 46E34l98i71á89š 6387553755536

Nejen humanistů, ale především různých psychologů a pedagogů, kteří nikdy neučili, ale radí kantorům, jak se správně učí. Samozřejmě, že nedávní reformátoři by měli být z ministrstva školství vyhnáni.

0/0
13.3.2014 6:42

B22o86h51u97s77l90a81v 76K63r39á59l17í81k 2881330249746

Já bych zas toho Komenského tolik nezatracoval, je to jeden z mála Čechů, který dokázal něco světového. A vy se přihlašte do madrasy, šprtání Koránu pod rákoskou by vaší mentalitě mohlo vyhovovat.

0/0
13.3.2014 10:06

M15a86r57i92e 49V51a50š19í93č90k80o12v40á 3451393172238

Ano, pracovala jsem v Británii ve školství. V šestnácti letech se na normální střední škole učili sčítat zlomky. Ale, všechny děti byly integrované, škola je bavila, protože se používala technika a nové metody výuky. Bohužel, ani toto všechno často nedokáže nahradit starý dobrý dril. Ráda uplatňuji novinky v učitelské praxi, bohužel bylo mi řečeno, že dokud nebudu techniku, projektovou výuku, tablety a smartphony používat v každé hodině, nebude ze mě dobrý učitel. Bereme si příklad ze západu a oni se navrací k východu...:-(

+6/0
12.3.2014 20:59

L49i28a33n45a 59V88o92l22k89o43v93á 9616646454756

Ode zdi ke zdi. Mně zase v době zavádění kalkulaček do škol bylo vytknuto, že v 9.třídě žáci nedělili trojciferným dělitelem bez kalkulačky. Úkolem hodiny byly úlohy o pohybu, vyřešili jsme jich devět, bez kalkulačky bychom stihli maximálně dvě. Dalo mi hodně práce svou výuku obhájit.

0/−1
12.3.2014 21:56

F56r25a32n68t28i59š71e44k 10E87l83i10á10š 6737323925296

Kalkulačky jsou jedním z tragických omylů, jakým se stává dnes užívání tabletů. Dnešní středoškolák nedokáže odhadnout přibližný výsledek složitějšího výpočtu. Samozřejmě, že příklad správně nevyřeší ani na kalkulačce. Kalkulačky jsou dobré pouze na goniometrické výpočty, ale i tam je považuji za nepotřebné.

0/0
13.3.2014 6:47

M10i67c48h14a90l 39B54o97c64k 8800596176568

Byly časy, kdy Evropa učila Čínu a jiné země, dneska v úpadkové Evropě nás učí ty, jež jsme vzdělávali...

0/0
12.3.2014 20:38

B57o38h55u15s55l24a23v 70K88r63á77l83í32k 2561750879916

A byly doby, kdy v Číně byla rozvinutá civilizace a tady v Evropě se proháněli divoši.

0/0
13.3.2014 10:15

J47o66s50e74f 61N96o95v71á65k 1850773705

Přepočet pro Českou republiku:

Kvůli chabým znalostem matematiky proděláváme ročně 110 miliard korun a zachrání nás 10 čínských učitelů.

+1/0
12.3.2014 20:33

M62i77c21h36a53l 40K54r53e93j28č17í 1796570201143

"V této zemi máme několik skvělých učitelů matematiky, ale to, co jsem viděla v Šanghaji jen posílilo mé přesvědčení, že se od nich můžeme hodně naučit." - tohle je nejignorantnější výrok, co jsem dnes slyšel a znak definitivního úpadku západního školství. Bavíme se tu přece o matematice pro základní/střední školy, tu snad zná každý učitel. Pár importovaných Číňanů s tím nic neudělá, je třeba systémové změny.

Dále... "až polovina dospělých Britů má matematické dovednosti na úrovni dítěte opouštějícího základní školu" - O tom dost pochybuji, ale kéž by tomu tak bylo u nás! Viz prezidentské volby a "znalosti" vysoce postavených úředníků ohledně procent. Dokonce i ústavní právník řekl, že se k tomu raději nebude vyjadřovat, protože "není matematik" (!). Znám lidi, kteří se při slově "rovnice" chytají za hlavu, atd... Opravdu - silně pochybuji, že u nás má většina lidí matematické znalosti alespoň na úrovni ukončené základní školy.

+3/−1
12.3.2014 20:31

S70l30a67v81o78m19í71r 42B91e66n81e95š 6412587430884

Nikdo s evropským školstvím neudělá nic, jestliže se bude neúměrně humanizovat. Učitel nemá být tyran, ale určitý stupeň disciplíny je nezbytný. V poslední době však se nesmí proti neukázněným žákům dělat naprosto nic.

+8/−1
12.3.2014 20:21

P38a44v10e35l 84H65o56r78á26k 8301443965282

Číňani se budou divit. Britský student netuší,  jak vypadá pořádná škola. Tam je to školství ještě mnohem horší než to naše dnešní.

+7/0
12.3.2014 20:14

F58r70a26n50t91i35š50e96k 14E97l61i90á44š 6297693715446

My máme relativně dobré učitele matematiky, ale co se dá dělat, když se stále snižují požadavky na žáky. Dnes se dostane na střední školu ten, kdo si dokáže spočítat prsty na ruce. Proč taky u nás někdo nezjistí, že neznalost matiky nás ročně připraví o desítky miliard korun, proč není povinná státní maturita z matematiky?

+9/0
12.3.2014 20:11

V23a94š60e39k 78Ř44í57h83a 2283143738882

Heuréka, zdá se že konečně lidem došlo, že je nejprve třeba něco vědět a potom teprve o tom mluvit.

+3/0
12.3.2014 20:02

M64i58c74h73a24l 42R94i64m54b48a32u91e90r 4349455473447

Ne. V Cinanech ten problem neni.

+3/0
12.3.2014 20:01

J50a46n 85M16a81l17e48n46k88a 6793365683

To je zajimavé, že taková vzdělávací velmoc s Oxfordem a Cambidgem neumí matematiku. Tenhle problém navíc řeší už přinejmenším 25 let. A furt s tím nejsou schopní nic udělat. My se jim teda začínáme v poslední době podobat...to je taky pravda.

+3/0
12.3.2014 19:53

V66a73š31e76k 18Ř48í49h86a 2263303858742

Stačí se podívat na zastoupení matematických předmětů na základní škole. Pokud je porovnáte s humanitním vzděláváním musí vám být jasné kde je základ celého tohoto problému.

+5/0
12.3.2014 20:05

P17a88v73e72l 68K47u53r97a19l 5491774670870

Problém je totiž v tom že matematika je exaktní předmět (nenazýval bych to vědou)...

Dávat body za to že se někdo "snažil" v ní je naprosto k ničemu. Pokud nedosáhnete správného výsledku tak to má být za 5, bez ohledu na to jestli s dítě stráví počítáním toho příkladu 2 hodiny a snaží se co může.

Ale ruku na srdce to je problém současného školství v Evropě a USA jako celku. Oceňuje snahu, místo toho aby oceňoval výsledky.

Naopak snaha která nevede k výsledkům- plýtvání energií, časem a zdroji- by měla být důsledně trestána. Ne rozdávat medaily za účast.

+3/0
12.3.2014 20:07

F81r82a50n35t37i34š62e67k 95E87l74i10á25š 6827853945606

Nepodceňujte vzdělávání v USA. Jejich stipendijní systém, díky kterému dokáží skutečně podpořit elitní studenty, jim závidí celý svět.

0/0
12.3.2014 20:13

P27a29v59e20l 98H91o43r75á76k 8511363375582

Elitní studenty snad (v technických a přírodních vědách samozřejmě především Asiaty), ten zbytek středoškoláků sotva umí číst a psát.

+6/0
12.3.2014 20:17

F27r95a62n88t35i64š98e60k 88E94l33i16á20š 6107983715526

Oni to vzdělání vedou po dvou nezávislých liniích. Jejich "highschool" jsou na nižších úrovních, než naše střední školy, ale jejich motivační systém  pro nadané studenty je bezkonkurenční.

+1/0
13.3.2014 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.