Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na zámku Valtice někdo zničil desítky obrazů, zjistil Vladimír Franz

Břeclavská policie vyšetřuje nenávratné poškození několika desítek děl nejznámějších současných českých výtvarníků uložených na zámku Valtice. Přišel na to prezidentský kandidát Vladimír Franz, když si chtěl ve Valticích v pátek vyzvednout svůj obraz "Madona nesená mravenci".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V73l84a97s80t50i61m44i22l 45H33a90l41b23i18c31h 8533325876328

Humbuk pro pár kýčů.

+2/−1
11.3.2014 8:50

J92a43n72a 42N97o43v28á84k75o60v36á 5553943468175

Madona nesená mravenci byla taky poničena? tak to je ztráta pro celý kulturní svět ;-D

+7/−1
10.3.2014 19:15

R61e80n19a77t86a 75H79a79v80l82í63č97k96o79v90á 3119136393255

Z fotogalerie jasně vyplývá, jak "hodnotná" to byla díla! I děti v mateřince malují hezčí obrázky a netrvají na tom, aby se nazývaly uměním!

+4/−3
10.3.2014 17:06

J87a12k11u52b 10Z47e32m76á67n61e19k 2774943931168

Můžu se zeptat, proč se neživíte moderním uměním, když i Vaše děti zvládnou hezčí dílo?

+1/−2
10.3.2014 18:17

J56a50n 44S54t10a55r23ý 5639901585449

tož podíval jsem se a ? No žádná škoda.:-P

+6/−2
10.3.2014 16:57

J44o31s14e84f 58V32a25l79a 9580153603383

jestli to neni tim, ze umeni je neco, co se neda uchopit. Ja (podtrhuji, ze ja OSOBNE) nepovazuji za umelecka dila ta, ktera mne nedokazou oslovit. Proste jestlize se podivam na Banksyho, tak vidim opravdu nejaky pribeh nebo glosu, a podivam-li se na bezna sprejerska umelecka dila, tak vetsinou prevazujui typicka pismena F, U, C,a K jako vyraz "cool" produkce.. Obavam se, ze v malirstvi nebo v umeleckych objektech je ten samy problem. A jenom bych rad dodal. ze vyjadreni umelce o cene a kvalite jeho umeleckeho dila pro mne neni kriterium verohodnosti, ma to pouze stejnou orientacni hodnotu jako prodavacem vyslovena cena perskeho koberce na orientalnim trhu - muze to byt stejne drahy original i treba falzifikat minimalni ceny,

+1/0
10.3.2014 15:41

A19d40a64m 98B21e28r71n15a67r14d 3894337503666

Jestli tam byl i obraz od F.R.Čecha, jak koukají zviřátka pani hajné na předel tak je to hodně smutné.

+5/0
10.3.2014 15:02

S58t38á69ň74a 47K19o92m65o12r11o71u82s12o85v61á 3255443117949

anebo "zvířátka ji hledají" - ale Ringo si své obrazy hlídá ;-D

+2/0
10.3.2014 18:30

M21i35c23h45a56l 12S45e28d53m75í40k 3409795446901

Vyjádření kastelána je okouzlující: "Sympozium skončilo před devíti lety a oni teď přišli s tím, že jsme něco udělali".

Neříkal náhodou umělcům "pane mistr"?

+1/0
10.3.2014 14:56

L73u85d20v83í66k 50G44a52j38d63o37š37í25k 2855523514682

Jak to tedy je?

Díla patřila výtvarníků, nebo byla v majetku Valtickému zámku? Tvorba z podobných akcí obvykle připadá organizátorovi. Bylo by dost zvláštní, kdyby zámek plátna jen tak výtvarníkům zdarma skladoval.

+2/0
10.3.2014 14:38

M88i38l38a41n 44H92o22f71m11a89n 9499881703690

Fakt je ten, že ty dřevěné rámy se nakonec dají dobře spálit, plátna a barev je škoda, s tím se topí hůř.

+2/0
10.3.2014 14:19

M90i48l21a21n 74H15o60f43m54a76n 9819841803290

Když vidím některá "díla" těchto současných "velikánů" ducha a umění, připadá mi, že by bylo nejlepší to nechat vyhodnotit nějakým odborníkem svaté inkvizice, která v tom má bohatou praxi...

+7/−3
10.3.2014 14:14

E73d30a 42H10a34n71s 5517512156599

Ono to poškození nebo zničení odhaduji nebylo úmyslný, ale prostě nějací kluci zedníci to někam přenášeli a při tom to zničili. Na dělníky se musí pořád dohlížet, nebo udělaj z baráku kůlničku na dříví...

+5/0
10.3.2014 14:07

C39y91r96i21l 64P59a94v63e66l93k45a 4876142738775

Vladimír Franz, prezidentský kadidát. Oni jsou už zase prezidentské volby? Zprávy opravdu na úrovni.

+3/−2
10.3.2014 14:06

L45u17d54v82í61k 59G59a22j92d97o80š57í48k 2645983284482

Taky mě to překvapilo.

To bude mít Franz na krku asi nadosmrti že neúspěšně kandidoval.

+1/−1
10.3.2014 14:41

A43l60e81x82a18n49d78r 93K80o27s27t86k82a 5859256679326

Teprve dodatečně jsem sesbíral odvahu se na ta "díla" podívat. Ať to byl kdokoliv, policie by mu měla jménem normálních lidí poděkovat.

+9/−5
10.3.2014 13:46

D87a63v95i67d 53M10u79n79z13a23r 3828122564986

receno v Kostce…..co zustane po vas ?

+5/−2
10.3.2014 13:58

D67a74v95i54d 52B91r93u37c66k75n88e79r 5412414359205

jste Vostrej Munzare...Až tedy na to, že celá řada těch zhulených zkalených mazanin nemůžou býti něčím, co by duševně zdravý člověk považoval za hodnotu, co tu po něm zůstala,

+7/−1
10.3.2014 14:06

A21l64e88š 26N75o45v31á79k 6888600127126

Máš dobrý hlášky dneska ;-DR^

0/0
10.3.2014 19:01

L15u36d94v91í34k 28G59a21j85d40o72š75í37k 2595953304782

Vycházíte z chybného předpokladu, že je nutné aby po vás něco zůstalo.

Přitom z hlediska trvale udržitelné populace na zemi je nanejvýš vhodné, aby po každém lidském jedinci toho kromě potomků zůstalo pokud možno co nejméně. :-)

+2/0
10.3.2014 14:46

D72a67v47i54d 91B11r28u22c39k32n32e52r 5252644909895

Prosím Vás buďme korektní: pan Kandidát Franz je hluboký intelektuál, to se vám jenom zdá že ze sebe stěží dostane smysluplnou větu a jindy mele páté přes deváté. Uznává ho celý svět, teda když se o něm dozví. Jeho kerky nejsou projevem sebepoškozování, nejde o případ zralý na psychiatra, jde o unikátní umělecké dílo. Poškozené uskladněné čmáranice ve skutečnosti nejsou plytkými výlevy ze zoufalého koktejlu nudy, nízkého sebevědomí, chemického opojení a exhibicionismu, ale budoucími hodnotnými uměleckými díly světového měřítka, které se zařadí po bok děl globálního kulturního dědictví. Jejich zatím ještě neuznávaní autoři pochopitelně je ještě nemají kde uskladňovat, a vystavovat je taky nikdo nechce, natož aby se na ně někdo chodil dívat. Ale jednou to přijde. A kdo si to nemyslí, je buď bolševik, zemanista, nebo pravičák, primitiv a podnikatel.

+15/−5
10.3.2014 13:24

D91a32v40i79d 95M55u22n80z23a33r 3808912234876

tak jste se to vydavil a ted co ?

+2/−5
10.3.2014 13:59

D25a48v11i11d 26B91r63u57c22k35n76e78r 5932944379685

Teď už nic Munzar. Významní umělci dál tvoří, vystavují a prodávají, bezvýznamní dál brečí o svém nepochopení, potetovaný exhibík dál exhibuje a zoufale usiluje o nějakou tu funkci,==

+8/−1
10.3.2014 14:09

M70a74r80t84i45n 37K65a50l81e26n54s66k40ý 8685295354981

zajimalo by mne, zda i Salvador Dali mel sveho vola .............

+1/0
10.3.2014 14:23

L51u17d82v51í24k 48G97a35j43d20o14š13í27k 2615273524542

Hezky nahuštěné poselství... :-)

+1/0
10.3.2014 14:49

M62a15r20i38e 52Z87e81l60e28n98á 2474961279521

Inu, cesty osudu některých uměleckýh děl jsou klikaté, možná i proto, že nemáme všichni stejné umělecké vidění. Před časem jsem zažila osobně případ, kdy se před velkou rekonstrukcí vnitřních prostor administrativní budovy stahovaly všechny obrazy, sošky, skleněné, kovové, mramorové unikáty, gobelíny a jiné cenné zdobné předměty do depozitáře ve sklepních prostorách. Početná skupina úřednictva vše zanesla do evidence, čas běžel a rekonstrukce se protáhla na pár let. Dost zaměstnanců se mezitím vyměnilo, z podnikového ředitelství se stalo generální, technické prostory byly též jinak uspořádány, stěhovalo se ostošest. No a na jednu z prvních návštěv k novému gen. řediteli přišel jeho osobní přítel, mj. autor a dárce velikého, krásného a drahého gobelínu. Gobelín ale nebyl k nalezení - a vypukly manévry. Zkrátím to, vedoucí hospodářské správy jednoho dne vkročil ke GŘ se šťastným úsměvem a se slovy "Mám ho, zachránil jsem ho!". Ten úžasný gobelín byl totiž připraven u kotle na spálení, protože byl považován za poblitý pytel...;-)

+2/0
10.3.2014 13:23

V15a50c79l52a87v 54W26a55n36d81e58r12e27r 8618466649642

Tak dila mistru evidentne nikomu nechybela dobrych 6 let a nebyt jednoho mistra, ktery se zajimal o sve byvale dilo, tak by nikomu nechybela minimalne dalsich 6 let. To si myslim samo zcela jasne vypovida o hodnote techto "del"......

+8/−4
10.3.2014 12:56

V37a23c85l16a24v 24W69a97n29d11e90r95e48r 8608386259662

Ten co mi dal to minus.....Vam ta dila vazne chybela?8-o

+1/−1
10.3.2014 13:04

J97a61n 46R18i38c97h37t16e78r 5382782503705

Je přece jedno, jestli ta díla chyběla někomu, kdo o nich nevěděl. Podstatné je jediné: nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, tím méně je poškozovat.

Pokud nevěděli co s nimi, měli kontaktovat autory.

Mezi námi - mně by taky nechybělo např. vaše auto, ale to neznamená, že vám ho někdo může poničit či sebrat. A to ani v době, kdy vám "nechybí" (např. když jste na dovolené).

+12/0
10.3.2014 13:10

D30a23v62i44d 19B82r40u46c90k35n19e53r 5682524349595

Nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, prosím vykládejte v Česku, kde 80% obyvatelstva používá ilegální software, kouká na ilegálně stažené filmy a poslouchá ilegálně okopírovanou hudbu.

Hlavně mezi umělci.

+1/−5
10.3.2014 13:30

L86a30d29i85s59l62a84v 28M55a97t24u57l10a 3441859900572

U nás není možné "ilegálně stáhnout" filmy ani hudbu.

+4/0
10.3.2014 13:44

J57a80r77e42k 14N51o54v84á30k 2175353366640

Filmy ne, hudbu davno ano. Mimochodem.. stahovani NENI zakazano. 80% nelegalniho sw? ano, pred 5-10lety... dnes je situace davno jina. Nerikam, ze uplne v poradku, ale rozhodne je jinde...

0/0
10.3.2014 16:27

J69a54r13e55k 90N17o58v63á20k 2665373446870

omlouvam se, az ted jsem si Vas koment precetl poradne :)

0/0
10.3.2014 16:27

D20a68v82i46d 55M48u28n95z20a71r 3568272824786

jde o tvorbu, pane, o tvorbu….mnoho lidi tomu rozumi a nemluvi o tom,…mnoho lidi nema ani paru….a nezavrou usta….jako vy...

+1/0
10.3.2014 14:01
Foto

V74í11t 38R54a58i90s90e38r 2681547536538

To zalezi na typu lidi, myslim, ze umelci jsou casto takovi, nejaka evidence del nebo organizace ulozeni obrazu je netankuje, respektive veri tomu, ze se o to nekdo postrala, aniz by si to zkontrolovali a overili.... no a asi se nikdo nepostaral, i kdyz pravdepodobne mel (organizator?)

+2/0
10.3.2014 13:11

M78i41l92a47n 23M49a96j25e40r85č12í83k 1610850184676

"letité" nechybění děl autorům bylo pravděpodobně způsobeno tím, že nebyla v jejich vlastnictví (popsal jsem již v jiném vlákně), ale jeden z autorů asi chtěl v rámci svých platných autorských práv požádat o zapůjčení na nějakou výstavu svých děl a při té příležitosti zjistil, že bylo do jeho autorských práv nepřístojně zasaženo!

+1/0
10.3.2014 13:17

J59a82n 55U38l18r38y83c62h 4801217780538

všichni, co se tu vyjadřujou tak přezíravě k daným dílkům, případně k (víceméně) současnému výtvarnému umění vůbec, jsou nejspíš ve stejné situaci, jako kdyby se nějaký domorodec, co nikdy nepřišel blíž do styku s jakýmkoli autem, vyjadřoval k přednostem jednotlivých typů vozů, k jejich parametrům - byl by za naprostého blbečka, že ano...;-);

za posledních sto let se například umění opakovaně dostávalo "na konec" - prostě se zdálo, že se už všechny myslitelný přístupy vyčerpaly, že dál už cesta nevede (pokud se nemá jen opakovat už "vynalezené") - obdoba zde citovaných historek o uklízečkách zlikvidovavších umělecké dílo by se klidně mohla odehrát už před první světovou (Duchamp a jeho ready-made); no a kromě toho se chudák výtvarný (a nejen výtvarný) umění muselo snažit reagovat na pořád se měnící společnost, dobu... - kdo tenhle vývoj nemá nasledovaný, a to až do naprosté současnosti, zcela zákonitě se musí v tom umění ztratit - neví o něm nic, a tudíž o něm nutně musí plácat naprosté nesmysly, pokud se bude snažit o jeho zhodnocení...

(já sám už řadu let současný výtvarný umění nesleduju, takže mně osobně obraz s Madonou a mravencema Vladimíra Franze, na který je tu dolejc odkaz, taky připomíná malůvku malého dítěte - jenže já o sobě vím, že jsem ztratil kontakt, souvislosti, že už jsem v pozici toho hloupýho křováka, kterej tomu prostě fakt nerozumí, takže vím, že nemám na to, abych mohl tuhle věc hodnotit - jestli si někteří ovšem myslí, že k umění není třeba se složitě propracovat, že se dá spolehnout na "přirozený zdravý rozum", tak je jejich bohorovná tupost až zarážející...

(ale celkem by pasovala do mojí představy nejtypičtějšího vláknaře idnesu - velmi rigidní maloměšťácký konzervativec s apriorním odporem vůči změnám, velmi rád si vytváří jednoduchá schémata, ty si pak uplatňuje kdykoliv a na cokoliv...))

+9/−3
10.3.2014 12:55

J95a81n 98S37a91l12o69m85o12n 4729580161295

Nevím proč by obyčejný člověk, který posuzuje obraz z hlediska líbí - nelíbí, nebo rozumím - nerozumím měl plácat nesmysly. On to přece hodnotí ze svých hledisek a umělec zase ze svých. Mnoha uměleckým dílům mám problém pochopit a v mnoha zase vidím snahu se komerčně uchytit, ale přesto nemůžu nic odmítnout, protože to co je dnes bráno jako krásné, může být za sto let bráno jako brak a opačně. NApříklad Alfonz Mucha dělal komerční umění - plakáty a hle jak je dnes jeho dílo, i to komerční, uznávané. To samé byl Andy Warhole a ten třeba patří do moderního směru, kdy už některá jeho díla je obtížné pochopit a jdou hodnotit jen hlediskem exprese.

+4/0
10.3.2014 13:00

P66e47t87r98a 54N92o72v81á32k78o85v97á 7248446504578

Plácá nesmysly právě proto,že to posuzuje jenom z hlediska líbí - nelíbí. Asi jako kdybych si vybírala nejrychlejšího koně jen podle barvy. Možná bude hezkej, ostatní laici mi to pochválí, ale profesionálové si budou ťukat na čelo. A budou mít pravdu.

+3/−1
10.3.2014 13:31

J40a65n 11S70a52l28o58m86o73n 4909580261325

Ne, plácá "nesmysly" jen z hlediska toho "odborníka". Pravej odborník ví, že líbí - nelíbí je u normálního člověka jediné rozumné hledisko jak umění posuzovat. Zbytek je snobismus, případně investice a investice nemá s uměním nic společného. Koupit si obraz jen proto, že jméno autora může za deset let na tom obrazu vynést miliony, to nic nevypovídá o umění. Jenže o ceně toho obrazu a umělce nakonec stejně rozhodují ti "odborníci" a byť to neprozrazují, je to na základě jejich líbí - nelíbí principu a taky na základě toho jak se znají s tím daným umělcem.

+4/0
10.3.2014 13:35

M65a86r33i49e 18Z51e89l94e63n36á 2284151709731

Nevím, zda jsem Vás správně pochopila, pane Salomone, ale také preferujete pohled na umělecké dílo, ke kterému nepotřebujete brožurku s návodem co tam vlastně máte vidět?;-)

+1/0
10.3.2014 13:47

M13i22l39a77n 67M29a37j70e16r57č45í76k 1470870114346

Já jsem pana Salomona pochopil tak, že neuznává cizí (tedy třeba i brožurkou vnucovaný) pohled na výtvarné dílo a ať k dílu je či není brožurka, tak se dívá na něj "svým" pohledem a podle toho si určuje jestli jej dílo "zcela pohltilo" či naprosto nezaujalo.

Osobně si myslím, že je to ten nejlepší přístup nejen j výtvarnému či jinému umění, ale třeba i vínu a vůbec celému světu.

+3/0
10.3.2014 13:56

J62a44n 56S59a65l91o62m58o16n 4929590621755

Přesně řečeno :-)

+1/0
10.3.2014 13:57

J38a82n 64S81a54l55o73m44o23n 4909950931945

Přesně tak. :-) Je tedy fakt, že se nevyhýbám i dílům expresionistů, u kterých není zřejmé na první pohled co zobrazují, ale je to z jejich obrazu tak nějak "cítit", ovšem radši mám když vím co vidím. Tedy pro mě je třeba z expresionalistů nepřekonatelný například Monet.;-) Ale když nějaký pan profesor z vysoké školy udělal v Sokolově na náměstí instalaci způsobem, že tam hodil rozřezaný strom a nasypal na něj rašelinu, tak jsem se v první chvíli lekl, kdo že vyhodil ten odpad na náměstí a pak jsem jen tupě zíral že i toto může být umění. Po pravdě to mělo vyvolat pocit zmaru a smutku, ale vyvolalo to u mě spíš pocit údivu a pocit, že dotyčný hlavně chtěl dostat zaplaceno a nejvíc práce mu dalo vymyslet popis k jeho dílu. ;-D Mimochodem od dotyčného jsem viděl víc instalací s podobným výsledkem z hlediska estetičnosti i pocitů.

+2/0
10.3.2014 13:57

J79a75n 13U41l13r11y93c38h 4731827580208

"obyčejný člověk", který o věci nic neví, si samozřejmě může sám pro sebe věci nějak hodnotit (tomu se neubrání, i když si uvědomuje, že jeho hodnocení jsou na vodě), ale určitě nemůže prezentovat svoje názory jakoby měly nějakou platnost (když do věci nevidím, nemám nárok ji veřejně hodnotit, úplně jednoduše: "nemůžu do toho kecat")

(a pokud by chtěl někdo tenhle můj názor aplikovat na politiku, a vyvodit z něho, že tedy "obyčejný člověk", co do věci nevidí, podle mě třeba nemá nárok na účast ve volbách, tak odpovídám, že samozřejmě tohle je největší bída demokracie, a neustále se taky objevují výhrady proti ní a pojistky proti její bezbřehosti (někdy oprávněné, někdy ne, nebudu to tu blíž rozebírat); pointa je jen v tom, že alespoň v určitých etapách vývoje společnosti vypadá ta demokracie jako nejrozumnější varianta - a taky samozřejmě se ta absolutní "přímá" (v praxi ani nerealizovatelná) demokracie víceméně omezuje (já osobně bych pro teď v Česku byl spíš pro experiment s popuštěním uzdy, ale to už je jiná pohádka...))

0/0
10.3.2014 13:32

J17a21n 59S79a71l74o68m74o93n 4769730791935

Z hlediska umění se zařazuju mezi ty "obyčejné lidi" i když díky svému širokému, takřka renesančnímu, záběru něco málo o umění vím. Nicméně obyčejný člověk je právě ten, kdo nakonec toho umělce živí, protože žádný školený pan profesor na koupi obrazů od mnoha kvalitních umělců prostě peníze nemá, takže to kupují bohatí a ti to dělají z dvou důvodů. Buď se jim to dílo líbí (byť je to mnohými považováno za patlaninu a profesor umění by za to nevydal ani halíř), nebo to berou jako uložení peněz, čili investici a v tom případě pak dávají na názor odborníků :-)

+2/0
10.3.2014 13:39

J92a42n 36U89l48r52y59c65h 4701217850548

no asi takhle: i při svém renesančním záběru o výtvarném umění posledních sto let nevíte zřejmě (soudě dle vašich příspěvků) ani zbla; vaše teze (a bohužel nejen vaše), že hodnotu umění určuje zájem nijak nepoučené (o věc se nezajímající a nic o ní netušící) masy, je otřesná - kdybysme tuhle tezi důsledně aplikovali po delší dobu a pokud možno s co nejširším záběrem, propadli bysme se neuvěřitelně hluboko...

(mimochodem taky bysme, pokud by tohle kritérium platilo v minulosti, už přišli tak o 99% kulturního dědictví - co s nějakou veteší, krámy...), ale taky by ani nebylo možné, aby nově vznikalo něco kvalitního - a to platí právě pro dnešek - ono třeba na přelomu 19. a 20. století ještě panovaly natolik jiné poměry, že se našlo dost lidí, co byli ochotní tvořit i za cenu propadnutí se na úplné dno (tehdejší kritéria životní úrovně i takové dno ještě aspoň trochu umožňovaly vidět jako snesitelné - dnes už nenajdete skoro nikoho, kdo by bral jako celoživotně přijatelný takový propad), kromě toho nejspíš mnohem líp fungovala možnost prezentace výjimečných hodnot - v dnešním "zmultimedializovaném" světě s tisíci atrakcemi se výjimečnost prezentuje mnohem hůř

- neboli zavěďte důsledně pravidlo "nepoučená masa určuje hodnotu", a bezpečně zlikvidujete právě cokoliv hodnotnějšího

+1/−1
10.3.2014 14:52

J73a88n 57S68a47l64o98m15o71n 4479440231635

Ztrhal jste mě tedy báječně jen co je pravda, nicméně na věci samotné to nic nemění. Tahle moje teze se důsleně aplikuje posledních cca 20 let co je internet masovější médium a bude se aplikovat ještě důsledneji. O 99% kulturního dědictví jsme opravdu přišli a možná i o víc tedy pokud vezmeme v úvahu celou dobu existence lidstva. No a domívám se, že jako projetant v elektrotechnice ( o které zase patrně nevíte ani zbla vy ) toho vím o umění poměrně dost, čili mám základní přehled a to i za posledních sto let. Jen bohužel nemám celé dny na to abych studoval všechny dnešní moderní umělce a směry. Tedy měl-li bych ty znalosti nějak porovnat, tak pokud by jste vy věděl tolik o elektrotechnice jako já vím o umění, tak by jste si byl schopen minimálně zapojit doma světlo na jeden vypínač a zásuvku (což jsme dělali už v osmé třídě základní školy v dílnách). :-)

No a na druhou stranu, kdo že vám to vlastně chodí na ty výstavy a kdo že si to kupuje obrazy a kopie obrazů do svých bytů? Jen znalci? Ne, je to právě ta "nepoučená" masa, nebo-li lidé jako jsem já.

0/0
10.3.2014 17:38

M51a26r36t29i10n 12K11a33l46e20n67s66k48ý 8345405984541

ja nemam vubec problem s nazorem libi/nelibi. Ostatne na to ma kazdy sve pravo. Ale spousta mistnich komentaru se nenese v duchu nelibi, ale v duchu.....mazanice, nemuzou se divit, radoby umelci, namalovalo petilete dite, atd......a to me tu trosku zarazi...naprosty disrespekt...az hola nenavist urcitych jedincu. Mne se ty obrazy libi, klidne bych si je povesil doma na zed. I bez nenavisti

+2/0
10.3.2014 14:31

J45a98n 73B35o96h84a21t16ý 7567220748742

Nedělejte prosím z lidí tupce. Někteří z nás totiž umění sledují, i to současné, ačkoli se jím nemusí nijak hlouběji zabývat. Například nás mohou zajímat jiné umělecké obory než výtvarné umění. Umění není určeno pouze znalcům a kunsthistorikům. Můžu posuzovat třeba jen vizuální stránku, pokud mi myšlenkový obsah zůstává skrytý kvůli neznalosti významového pozadí. Nějakých pár tisíc obrazů už jsem viděl, takže mám srovnání, třeba co se týká malířské techniky. Proč bych se měl považovat za pitomce. Prostě se mi mravenci nelíbí, protože mi ten obraz připadá z hlediska nějaké malířské techniky odfláknutý. To je subjektivní pohled. Někdo jiný by mi třeba vysvětlil, proč se mýlím. To je vše. Co se týká současného výtvarného umění, ani vystudovaný kunsthistorik často netuší, co má v daném díle vůbec hledat, pokud k tomu nedostane manuál od autora, který nezřídka až teprve ex post hloubá a definuje, co to vlastně vytvořil.

+1/−1
10.3.2014 14:51





Najdete na iDNES.cz